{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye regler i movia...
  • #1   2. nov 2011 Eller for den sags skyld alt over 10-15 kg...

Det er da ærgerligt at man snart ikke kan være hundemenneske uden at have en bil smiley

• #2   2. nov 2011 TÅBELIGT!

Er glad for at jeg har bil.

Bor på landet og her går der kun movia busser op til dyrlægen.

• #3   2. nov 2011 Kunne man ikke bare lave en stor taske? *G*
    - evt med skjulte hjul smiley

• #4   2. nov 2011 ej det har jeg altid troet var en regel ? jeg har da tit stoppet min gamle hund i en taske hvis vi skulle med bussen også selvom hun var blanding af rottweiler og broholmer

• #5   2. nov 2011 Nu er det jo heller ikke alle andre der kan tåle hunde, så det er ved fair nok, vi ikke slæber dem med hvor man ellers skal stå tæt pakket med folk, der kan være bange for dem eller allergiske.

• #6   2. nov 2011 Hm, så skal man da ned i de helt små racer, hvis man regner med at skulle tage offentlige transportmidler :-S

selv min cavalier var da pænt tung, hvis man insisterede på at bære rundt på ham (hjalp selvfølgelig ikke at han gerne ville ned og bruge egne ben) *GG*

• #7   2. nov 2011 Her er link.. de nye regler

(link fjernet)

Hold op hvor er det latterligt.... fedt ikke at have bil, og hvor er jeg glad for, at min næste hund ikke er større end, at jeg hvis alt går galt kan proppe den i en taske, selvom det er lige på grænsen.

• #8   2. nov 2011 Nelllie

Jamen små hunde giver jo også allergi.

• #9   2. nov 2011 louise & Elmo - jamen der står der at man gerne må tage større hunde med, uden at de skal være i en taske.

• #10   2. nov 2011 Stk. 1. Større hunde
    Passageren kan medbringe større hunde i lokalbanen, hvis togpersonalet vurderer, at hunden
    ikke er til gene for de øvrige passagerer. For hunden betales børnepris. Større hunde kan ikke
    medtages i busser.

Hvornår er en hund en større hund?

• #11   2. nov 2011 CKH... der står de må komme med på Lokalbanen... men ikke i busser.... § 5, stk. 1.... træls træls træls..

• #12   2. nov 2011 Jeanett... større hund er vel hund, som ikke kan medtages i taske.. det er mit gæt??

• #13   2. nov 2011 Thomsen.. ja jeg er lidt enig... vi skal alle vælge en hund under 15 kg... det er godt nok træls.

• #14   2. nov 2011 Der har da længe været mange busser de slet ikke må komme med, faktisk har jeg kun mødt en bus i sønderjylland der tog store hunde med uden taske

• #15   2. nov 2011 Har to dejlige trofæer derhjemme- Emmy og Oscar:D *

Han skal da tage en hundetaxi smiley

Kan godt sætte mig ind i at det er noget bøvl med alle de regler, men sån har det jo været i kbh i en evighed..
    Det er bare ikke en særlig hundevenlig by.

• #16   2. nov 2011 Jeanett *
    Forestiller mig at en større hund betegnes som en der ikke kan bæres i en taske?

• #17   2. nov 2011 Sådan er det flere steder allerede

• #18   2. nov 2011 AV for pokker....tænk hvis jeg stadigt gik til træning med Sakki, så var det på et øjeblik ødelagt!

• #19   2. nov 2011 hmmm..... skal jeg med bussen, køber jeg sq en stor sportstaske, og klipper 4 huller i bunden på den... så kan jeg lyne den over ryggen på ham, og han kan selv gå....... ;o)

så er han da i en taske smiley

det meste af ham anyways.... ;o)

• #20   2. nov 2011 Hysted...ser det for mig *LooooL* men idéen er hermed nuppet! ;D

• #21   2. nov 2011 Syntes det er så ærgerligt at man ikke længere kan gøre noget med sin hund at der bliver peget finger af en.. Jeg har faktisk selv sendt mail til DSB ang. det med hund i toget.. En hund koster det samme som en 12-15 årig medmindre du har den i en taske som max måler 100 x 60 x 30 cm., dog må en hunde ikke sidde på sædet(allright vi skal allesammen være her), den må ikke sige noget, den må ikke lugte.. den må dårlig nok så en fis.. Børn derimod må gerne sidde på sæderne, (i nogle tilfælde, hoppe og danse med sko på sæderne) må gerne skrige og løbe frem og tilbage i toget som var den en væddeløbs bane, og ja jeg ved da godt man ikke kan sammenligne børn og hunde, MEN en hund i toget koster det sammen som en teenager dvs, når jeg skulle tage toget med min gamle hund, skulle jeg enten mase ham i en lille taske eller betale 200 kr for at han skulle ligge på gulvet under sædet hvor han blev trådt på.. og jeg alligevel skulle hører på andres fornærmelse over at min hund kunne komme med i toget.. her ville jeg så gerne ønske til dsb, at hvis min bedste ven har samme værdi i toget som min sports taske, nemlig at han er mit eget ansvar og han skal være på gulvet eller hylden, så burde den også tælle som et barn under 11 år.. FORDI at en voksen billet kan medbringe 1 barn gratis i toget.. men det er bare min ønske tænkning.. HURRA FOR BIL

• #22   2. nov 2011 en større hund er i følge en buschauffør jeg spurgte en hund større end en west highland terrier..

Nu står det ikke i den linkede tekst, så jeg ved ikke om der er andre regler, men generelt oplever jeg i busser og tog at man må have to børn under 12(mener jeg) med gratis. Du må ikke have mere end én hund med(større end før nævnte westi) og du skal betale fuld barnebillet for den.

Det forstår jeg bare slet ikke.

Jeg har aldrig set en hund smække et par tilmudrede støvler op på sædet, spytte i gangen, sætte tyggegummi fast på ryglænet, pille bussemænd og tørre dem af i sædet, synge huje og larme, løbe op og ned af midtergangen, smide affald eller sidde og komme med sårende og uopdragne kommentarer om mennesker i kupéen eller bussen.

De hunde jeg har set, har siddet eller ligget helt stille under eller ved siden af ejerens sæde hele turen.

Den eneste hund jeg nogensinde har været provokeret af i et tog var en tøjhund, et barnelegetøj, der gøede hele vejen fra Ålborg til Kolding!.

Jeg kan godt lide børn, og jeg siger ikke alle børn er som beskrevet ovenfor, det er heller ikke det det handler om, jeg kan bare ikke se rimeligheden i at det skal koste mere at tage én velopdragen hund med bus/tog
    end to børn. Hunde sidder heller ikke på et sæde, de må slet ikke være på sæderne..
    -Så hvad er det egenligt vi betaler for?

Det med allergien kunne man komme til livs ved at sige hunde kun måtte være bestemte steder, evt ved de sæder der er i mellem to kupéer. I busser i det brede stykke ved den midterste udgang, så allergikere kan sidde forrest eller bagerst for ikke at være nær den..

Er det for tæt på for en enkelt eller skal man af sted i længere tid kan man jo tage noget for allergien inden.. Jeg har selv allergi (heldigvis ikke overfor hund) og når jeg skal nogen steder hvor jeg kan blive udsat for pågældende ting, tager jeg noget for det på forhånd..

• #23   2. nov 2011 Sus - ;o) men der står vel ingen steder at hunden ikke må røre jorden... bare at den skal være i taske :oP

• #24   2. nov 2011 haha vi er rørende enige Helle smiley

• #25   2. nov 2011 *Rainbow*

Hold da op smiley vi har da vidst siddet og tænkt det samme..

• #26   2. nov 2011 FFS.... Det udelukkede så lige fuldstændig min mulighed for at komme til hundetræning....

• #27   2. nov 2011 Jeg er IKKE glad.... smiley
    cykeltrailer - træningen må intensiveres... er du gal nogle lårbasser jeg kommer til at få.. 36 kg hund + 12 kg cykeltrailer bag på cyklen op over Geelsbakke.. Det skal nok blive sjovt..

Godt man er færdig uddannet til marts/april... Tror da nok jeg skal spare op til en lille bil når jeg begynder at tjene rigtige penge....

• #28   2. nov 2011 -T&M Hysted - I det gamle "Århus sporveje" stod der max. mål på den taske hunden skulle kunne være i, netop fordi flere havde fået den geniale ide med blot at klippe huller til benene.

En af mine gode venner havde en boxer og han brugte i mange år det kneb smiley
    Her er vi tilbage engang midt i 80'erne.

• #29   2. nov 2011 Amen for pokker....hvor meget skal mit bette kræ tabe sig....hvad vejer en Westie???

• #30   2. nov 2011 Sus tror det er en 4-8 kilo alt efter hvor god huld den er ved.. min mors vejer næsten 10, men den sulter heller ikke ligefrem..

Min sheltie kunne ikke gå under lille hund..

• #31   3. nov 2011 Hundetaxi: Nu er det jo bare ikke helt billigt med taxi frem og tilbage et par gange om ugen..

Kommentér på:
Nye regler i movia...

Annonce