{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.174 visninger | Oprettet:

Forstuvet eller brækket tå???? LANGT! {{forumTopicSubject}}

Ludvig kom til skade onsdag aften, da han i bare henrykkelse over at skulle ud at gå, kom til skade med sin ene tå. Troede først det var hans skulder, han havde hoppet af led, da han hylede virkelig meget og trak poten helt op, så han så helt deform ud.
Da poten kom ned igen, humpede han ret kraftigt og havde meget travlt med at slikke på poten.
Jeg tjekkede den efter og fandt et par smårifter ved den store trædepude, som jeg rensede grundigt.

Torsdag morgen humpede han stadig ret meget, samtidig med at den anden pote var hævet op til dobbelt størrelse (altså den, han brugte mest) Ved nærmere eftersyn opdagede jeg, at den ømme tå var fuldstændig blåviolet oppe omkring "roden". Så afsted til dyrlægen med os.....Dyrlægen havde lidt svært ved at få undersøgt Luvig ordentligt, da han både knurrede, peb og vred sig. Ud fra, hvad jeg havde fortalt, vurderede han, at der sandsynligvis er tale om en meget kraftig forstuvning. Dog undrede han sig over, at den anden pote var så hævet....Ludvig fik smertestillende og antibiotika og piller af begge slags til de næste fem dage.
Fredag går det bedre med poten; han støtter bedre og opfordrer igen Bailey til leg.
Lørdag støtter han bedre og virker ikke øm, når jeg rører ved den. Men han halter stadig....den anden pote er næsten normal størrelse igen.

MEN: Jeg synes altså, at leddet i den forstuvede (eller brækkede) tå er enormt tyk....det er dobbelt så tykt som på de andre tæer og hårdt; altså ikke væske, der ligger der omkring.

Er der nogen herinde, der har erfaring med forstuvninger eller brækkede tæer, som kan komme med nogle gode råd? Er den mon brækket eller "blot" forstuvet?

Jeg skal tale med dyrlægen igen mandag, men er altså bare så bekymret for mit bette pus:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstuvet eller brækket tå???? LANGT!
  • #1   5. nov 2011 Få ham røngten fotograferet?

  • #2   5. nov 2011 MIn gamle hund brækkede en tå.. poten blev lagt i gips i 3-4 uger mener jeg. Og så smertestillende.

  • #3   5. nov 2011 Jo jo, røntgen er også det næste, men må jo i første omgang forholde sig til dyrlægens "dom". Bliver det ikke bedre (hvilket jeg synes det gør) skal han bestemt igennem den store tur.
    Har bare aldrig været ude for sådan noget før med nogle af vores hunde, så er sådan i tvivl....og er jo så bange for, at den rent faktisk ER brækket og der så ikke bliver gjort noget ved det i tide.


  • #4   5. nov 2011 Anne: Du skal ikke vær nervøs - ofte er eneste behandling for en brækket tå smertestillende og ro. Man forbinder dem som oftest ikke. Se det an og få evt taget et billede. Så længe tåen bliver bedre og bedre, går det som det skal :o)

    (Om hævelse skyldes forstuvning eller brud, kan være svært at afgøre og kan godt tage lidt tid om, at forsvinde)


Kommentér på:
Forstuvet eller brækket tå???? LANGT!

Annonce