{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.820 visninger | Oprettet:

Forstuvet eller brækket? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har prøvet både fx.at brække foden og en anden gang have den forstuvet? Hvordan kan man mærke forskel?
Nogle siger at en forstuvelse er mere smertefuld end hvis den er brækket og omvendt. Jeg snakkede med min far for lidt tid siden og han sagde, at når det var brækket var det som om man kunne mærke en svien inde - hvor en forstuvelse "bare" gør ondt.
Nogen der har en kommentar som har prøvet både det ene og det andet?

Jeg har spillet KÆMPE fodbold idag og har slået foden meget grumt. Har ikke mulighed for at komme til lægen idag - da jeg på igen måde kan komme ned fra 3. sal og hen til en bus. Så frem med frosne krydderboller og så satser jeg på at det bliver bedre NU!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstuvet eller brækket?
  • #1   8. maj 2009 Og med KÆMPE fodbold menes en giga læder fodbold med en diameter på 50-60 cm = galt den slog hårdt!

  • #2   8. maj 2009 Jammen dog. God bedring til dig din stakkel.
    Jeg har haft forstuet et ben og ja det gør ondt men om det er mere eller mindre ondt end brækket ved jeg ikke.


  • #3   8. maj 2009 det bedste er vel at tage til vagtlægen og få undersøgt, om den reelt er brækket, det er jo bedst at få gjort noget ved det hurtigt, hvis den er brækket.
    Jeg har prøvet at brække 2 tæer engang, altså mellemfodsknoglerne, men kan ikke huske hvordan det gjorde ondt, bare at det gjorde hel..... ondt, og foden voksede en del, kunne lige med nød og næppe få min støvle af.


  • #4   8. maj 2009 Jeg har haft forstuvet armen, dog ikke så voldsomt, og har også haft brækket den..

    Brækkede den da jeg var 8, og jeg var bestemt ikke pylret. Men det gjorde simpelthen så ondt. Min lærer vurderede at den bare var forstuvet, så vi tog ikke på skadestuen..
    Men sent, sent om natten måtte jeg vække mine forældre, og insistere på at køre på skadestuen. Det gjorde simpelthen så ondt..

    Så har jeg forstuvet samme håndled for et par år siden.. Det gjorde ondt når jeg bevægede den, men var ellers ikke så slemt...

    Min veninde forstuvede anklen på arbejde engang, og jeg og en anden kollega måtte bære hende ud i min bil. Hun havde det skidt med at "holde fri" og kom derfor på arbejde efter en uge.. Et år efter gør hendes ankel stadig ondt af og til, fordi hun kom for hurtigt i gang..

    Hvis du har det så slemt, og det fortsat driller i morgen når du står op, synes jeg VIRKELIG du bør tage på skadestuen..

    Om ikke andet må du bestille en taxa, eller ringe til en bekendt og få dem til at køre dig..

    Og så tror jeg altså ikke krydderboller gør så meget smiley
    Få hellere en til at komme med nogle ærter.. Dem kan du tø op og fryse igen, bare lad dem blive i posen..


  • #5   8. maj 2009 Jeg har prøvet begge dele i både hånd og fod... Og hos mig har forstuvningerne helt klart været værst...

  • #6   8. maj 2009 Mit problem er lidt at jeg ikke har boet i Kbh specielt længe - så min bekendtskabs-kreds herovre er virkelig begrænset. Alle andre bor i Jylland.

    Men jeg må tage afsted imorgen tidlig hvis den overhovedet ikke har ændret sig der. Der kan jeg få hjælp med at komme ned af trappen og til vagtlægen.


  • #7   8. maj 2009 Anja: Krydderbollerne har faktisk hjulpet en del - og så er der jo til morgenmaden imorgen tidligt. smiley

  • #8   8. maj 2009 Jean,
    haha.. Godt da.. Jeg tænkte bare at sådan noget brød ikke hjalp så meget smiley Det tøer vel rimelig hurtigt..

    Hvis du er virkelig desperat, kan jeg godt komme og lege taxe for dig.. Jeg bor på Frederiksberg smiley

    Kan bare ikke i morgen, for skal arbejde hele dagen..


  • #9   8. maj 2009 Jeg er ikke fuldstændig desperat. Min bedre halvdel skulle meget gerne komme hjem om et par timer (Jeg kan jo ikke gå aftenturen med Fie idag...) og så må han slæbe mig afsted hvis den er fuldstændig gal.

    Jeg sidder/ligger bare og tænker " GÅ VÆÆÆK" - irriterende smerte.
    Hvor lang tid er man om at komme over en forstuvelse? Rejser til Tyrkiet den 17. maj - og har ikke rigtig lyst til at humpe rundt eller have foden godt bundet ind i varmen.


  • #10   8. maj 2009 Jean,
    fair nok smiley
    Ville bare tilbyde det for god ordens skyld smiley

    Hmm, det kan godt tage lang tid.. Det lyder voldsomt.. Sørg for at have rigtig meget ro på, og lad være med at belaste den mere end højst nødvendigt..
    Tag evt. en ipren eller to, det gør jeg altid ved muskelsmerter..
    Jeg får af og til en "forstuvning" i benet, og så tager jeg altid ipren..


  • #11   8. maj 2009 jeg har spist to ipren for 1½ time siden, og så tænker jeg at jeg vil tage en mere om en 2 timers tid ca.

    Og tak for tilbuddet! Det var virkelig sødt smiley


  • #13   11. maj 2009 En lille update: Jeg endte med at komme en tur på skadestuen og anklen er forstuvet. Det er riiiigtig træls - især når man står og skal afsted på en længe ventet ferie. Men jeg håber jeg kan gå nogenlunde når ugen er omme.

Kommentér på:
Forstuvet eller brækket?

Annonce