1.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Muggent hundefoder?! Muggent hundefoder?!

Er der nogle der har et billed af hundefoder som er blevet opbevaret forkert, evt. er bleven muggent eller andre konsekvenser ved forkert opbevaring af foder....

Hvis i har viden omkring korrekt/ukorrekt opbevaring så del glædeligt ud smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muggent hundefoder?!
  • #1   7. nov 2011 Ingen billeder af muggent hundefoder herfra, det har jeg 7-9-13 ikke oplevet endnu smiley

Jeg har en fodertønde til 15 kg foder, der sætter jeg den nyåbnede sæk ned i og undgår at have åbent for længe, når jeg vejer foder af.

Fodertønden står i vores kælder, der er tør og 3/4 del af kælderen er faktisk slet ikke kælder, da grunden skråner... Kælderen er opvarmet til ca. 18 grader, så foderet er opbevaret en smule køligere både sommer og vinter.

Du kan også have foderet ved stuetemperatur eller i isoleret udhus, det kommer an på, hvilke muligheder, du har smiley

• #2   7. nov 2011 Altså når man opbevarer hundefoder, skal det jo helst opbevares, så det er mere eller mindre lufttæt, så det kan bevare lugt og smag.

Har i længere tid selv ville købe en foderspand til Berthas hundefoder, men har ikke rigtig taget mig sammen.. I dag har jeg lige åbnet en ny sæk hundefoder, og jeg kunne tydeligt se forskel på farven og lugten, da jeg ikke har været supergod til at holde foderposen helt lukket..

Muggent hundefoder forekommer vel først, når det er kommet i kontakt med vand, da mug først kan udvikler sig der..

• #3   7. nov 2011 Har man ikke en foderspand, så kan man få poselukkere der kan klare en fodersæk, ja selv vandslanger og andet stort og kraftigt =)

Vi har dem i min lokale udstyrsforretning, ser lige hvad de hedder når jeg skal på job senere =)

• #4   7. nov 2011 Maria

Det kan vel også hænde, hvis fodersækken har fået en rift/lille hul under transport eller ikke har været forseglet godt nok.

Hvis det er tlfældet, så synes TS bør reklamere til købsstedet.

• #5   7. nov 2011 Det er til et projekt, opbevare personligt mit foder i en foderspand /tæt lukket foder pose. Derfor efterspørgelsen på billeder.

Ved at foderet skal opbevares i enten foderspand eller tæt lukket pose.

• #6   7. nov 2011 Prøv at have en smule foder stående åbent, og så sammenlign det, hvis der er tid til det? ^^

• #7   7. nov 2011 Det har vi også tænkt os at gøre, men det skal allerede være færdigt på torsdag, så tænker om ikke der er en måde at fremskynde processen?
    Evt. en smugle vand på eller noget? Any ideas?

• #8   7. nov 2011 Sarah: Ja, selvfølgelig kan det det.. Tror bare i dette tilfælde, at det har været min egen skyld og så kan jeg jo ikke klantre Royal Canin for det smiley

Nina: Det lyder smart, og er da noget jeg måske vil overveje at købe.. Hvis det er gider du så sende en PB senere med mere info??

• #9   7. nov 2011 Jeg skal nok lige finde navnet på de lukkere, de må kunne købes på nettet tænker jeg =)

De er supersmarte hvis man ikke lige har en foderspand =)

• #10   7. nov 2011 Lidt fugtigt rum, åben pose, helt op til væggen og stil større ting omkring så luften ikke cirkulerer så godt...

Så burde du se muggent foder hurtigt smiley

Hvis jeg taber en foderpille ind under reolen i kælderen op af bagvæggen (mod jordsiden) så er der lynhurtigt gevinst i fht muggent/skimlet foder.

• #11   7. nov 2011 Har aldrig oplevet muggen hundefoder.

• #12   7. nov 2011 Vi har snakket lidt om at sprøjte lidt vand på, mon der ville forekomme det ønskede resultat ??

Kommentér på:
Muggent hundefoder?!

Annonce