{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Så gik der tid med det.. {{forumTopicSubject}}

En 1½ times tid smuttede med børstning og anden soignering af Zantos (langhåret collie)..
Fantastisk når man kan lave sådan noget i arbejdstiden smiley

Min ryg er glad for han har lært at være på bordet når han skal ordnes.. det kan klart anbefales at lære sin hund det næsten uanset pelslængde og størrelse..
Hunden forholder sig helt i ro, så man ikke skal rende efter den med børsten og man får den op i højden så man ikke smadrer sin ryg når man står bøjet ned for at ordne lokkerne.
jeg har forsøgt at klippe klør på han når han stod / lå på gulvet... GLEM DET!! Han tror saksen er et stykke bidelegetøj.
Så snart han er på bordet, så er der bare ingenting.

( tusind tak til opdrætter.. jeg tror hun har en stor del af æren for at han er så god på bordet )

Og lige en sidste ting...
Husk at tage pelspleje delen med i overvejelserne når du skal vælge race...
jeg har idag brugt 1½ time.. Og vi stoppede fordi Zantos ikke gad mere..
Og det er IKKE fordi det er måneder siden han blev børstet helt igennem sidst

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så gik der tid med det..
  • #1   9. nov 2011 Jeg tager sku hatten af for dem som kan holde en hund med stor pelspleje.. smiley

En westie er for mig lige på grænsen til at være for megen pelspleje.. Så jeg er glad for at vi har DSG som ordner deres pels selv og kun kræver en tur i bruseren en gang imellem smiley

• #2   9. nov 2011 Tja...............Der er blevet brugt to timer på hundetræning og mussejagt her til morgen.
    Forhåbenlig (men ved godt det ikke er altid) vælger folk hunde efter, hvad de vil med den og hvad de kan tilbyde.
    Jeg har valgt (grå) schæferhunde fordi jeg går vildt meget op i træning og vil have hunde der kan klare mosten.
    Pelspleje går jeg så ikke så meget op i (men faldt jeg for en race med meget pels, ville jeg bestemt bruge den tid det tager at børste kræet), men hundene får da børstet pelsen en til to gange om ugen.

• #3   9. nov 2011 Lea - man bliver vel også nødt til en god omgang børstning for ikke at have et helt behåret hus? smiley især i visse perioder af året? smiley

• #4   9. nov 2011 Ja, pelsplejen tager tid.
    Alvin HADER at blive børstet - han ser ud som om han får prygl imens. Har forsøgt at bestikke ham, men nej nej, den ellers så madglade hund spytter det ud igen.
    Selvom han ikke er vild med det - så står han stille og finder sig i det! Hvor er det skønt at have sådan en hund smiley Han kommer også op på spisebordet når han skal børstes - jeg har en sart ryg i forvejen efter en rideulykke (piskesmæld :-/), så det er vigtigt for mig med ordentlige arbejdsstillinger.

Hvis jeg børster ham 1-2 gange om ugen tager det 10-15 minutter pr gang - det er da til at overleve *S*

• #5   9. nov 2011 Jeg synes det er hyggeligt at nusse om hunden, men hvis tiden er en begrænsende faktor så vil jeg altså hellere træner og arbejde med hunden end jeg vil børste.
    Vi har valgt collie fordi vi gerne vil have en hund der kan lide at arbejde men som ikke går i kuller fordi vi ikke når det en gang imellem og fordi den skulle være rimelig fin med småbørn - Vi har en pige på 2 år.

han lever til fulde op til vores behov og forventninger...
    men jeg ville da lige så gerne have haft en hund med whippet pels.. det er skisme noget nemmere at holde

• #6   9. nov 2011 Molly: Jo, jo- de bliver jo børstet de der par gange om ugen (alligevel har vi hårbolde herhjemme som jeg ind i mellem når at få navngivet inden de bliver ædt af støvsugeren ) og når hundene er i fældningsperioden, bliver de børstet næsten hver dag. Heldigvis elsker de det.
    Men meste af alt går tiden med træning og lange gåture.
    Skønt

• #7   9. nov 2011 Manden syntes så at hvis man skal have collie så skal det være en RIGTIG collie - dvs langhåret i hans verden..
    ( nemt for han at sige når det er mig der ordner pels :-))

men som sagt.. jeg hygger mig med det

• #8   9. nov 2011 Jeg har som sådan heller ikke noget imod børstningen - det er kun Alvin der har det smiley

• #9   9. nov 2011 Ja Poul Erik.. jeg argumenterede også for en korthåret.. Også pga de er mere brugshunde end de langhårede, men det faldt ikke rigtig i god jord smiley
    Vi fandt heldigvis en god kennel, med hunde der kan bruges til andet end at være pæne i ringen

Kommentér på:
Så gik der tid med det..

Annonce