Så gik der tid med det.. {{forumTopicSubject}}
En 1½ times tid smuttede med børstning og anden soignering af Zantos (langhåret collie)..
Fantastisk når man kan lave sådan noget i arbejdstiden
Min ryg er glad for han har lært at være på bordet når han skal ordnes.. det kan klart anbefales at lære sin hund det næsten uanset pelslængde og størrelse..
Hunden forholder sig helt i ro, så man ikke skal rende efter den med børsten og man får den op i højden så man ikke smadrer sin ryg når man står bøjet ned for at ordne lokkerne.
jeg har forsøgt at klippe klør på han når han stod / lå på gulvet... GLEM DET!! Han tror saksen er et stykke bidelegetøj.
Så snart han er på bordet, så er der bare ingenting.
( tusind tak til opdrætter.. jeg tror hun har en stor del af æren for at han er så god på bordet )
Og lige en sidste ting...
Husk at tage pelspleje delen med i overvejelserne når du skal vælge race...
jeg har idag brugt 1½ time.. Og vi stoppede fordi Zantos ikke gad mere..
Og det er IKKE fordi det er måneder siden han blev børstet helt igennem sidst
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
En westie er for mig lige på grænsen til at være for megen pelspleje.. Så jeg er glad for at vi har DSG som ordner deres pels selv og kun kræver en tur i bruseren en gang imellem
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Forhåbenlig (men ved godt det ikke er altid) vælger folk hunde efter, hvad de vil med den og hvad de kan tilbyde.
Jeg har valgt (grå) schæferhunde fordi jeg går vildt meget op i træning og vil have hunde der kan klare mosten.
Pelspleje går jeg så ikke så meget op i (men faldt jeg for en race med meget pels, ville jeg bestemt bruge den tid det tager at børste kræet), men hundene får da børstet pelsen en til to gange om ugen.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Alvin HADER at blive børstet - han ser ud som om han får prygl imens. Har forsøgt at bestikke ham, men nej nej, den ellers så madglade hund spytter det ud igen.
Selvom han ikke er vild med det - så står han stille og finder sig i det! Hvor er det skønt at have sådan en hund
Hvis jeg børster ham 1-2 gange om ugen tager det 10-15 minutter pr gang - det er da til at overleve *S*
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Vi har valgt collie fordi vi gerne vil have en hund der kan lide at arbejde men som ikke går i kuller fordi vi ikke når det en gang imellem og fordi den skulle være rimelig fin med småbørn - Vi har en pige på 2 år.
han lever til fulde op til vores behov og forventninger...
men jeg ville da lige så gerne have haft en hund med whippet pels.. det er skisme noget nemmere at holde
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Men meste af alt går tiden med træning og lange gåture.
Skønt
jun 2006
( nemt for han at sige når det er mig der ordner pels :-))
men som sagt.. jeg hygger mig med det
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
jun 2006
Vi fandt heldigvis en god kennel, med hunde der kan bruges til andet end at være pæne i ringen
Så gik der tid med det..