5.601 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Erfaring med Zylkéne Erfaring med Zylkéne

Vi har fået disse piller til balou for at han skal have en mere rolig nytårs aften end de andre år. Dyrelægen har givet os så vi har nok til at lave en "test" dag inden nytår men vil gerne lige høre hvad jeres erfaring er med dette produkt, også gerne ved brug på stor hund.?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Zylkéne
  • #1   12. nov 2011 Hvad mener du med testdag? Zylkene tager i hvert fald en uge før det har fuld effekt så i har forhåbentlig fået med til en måned eller mere?
    Har ikke erfaring med stor hund, men Gizmo får dosen til mellem hund, det tager lige toppen af angsten for skyderi, men der skal en masse træning til også.
    Gizmo er ekstremt bange bare han hører et enkelt skud, så der er lang vej endnu hos os. Men som sagt, det tager lige toppen af angsten

• #2   12. nov 2011 Vi skal kun give ham det dagen før og på dagen, det er præcis det dyrelægen har sagt og skrevet så gad vide om der er flere typer af dette præparat. Det skulle virke sløvende

• #3   12. nov 2011 Fandt dette på www.zylkene.dk
    Zylkène anvendes som udgangspunkt i 1-2 måneder, men kan efter behov anvendes i længere perioder/kontinuerligt. Efter 15-30 dages brug anbefales det at vurdere dyrets adfærd i samråd med dyrlægen. Vær opmærksom på, at det i de fleste tilfælde er en fordel at kombinere brugen af Zylkène med adfærdsregulerende træning.

I situationer hvor påvirkningen, som gør dyret utrygt, er af kortere varighed, som for eksempel ved ophold på kennel, anbefales det at starte med at give Zylkène 1-2 dage før opholdet starter og fortsætte under hele opholdet.

Så havde forstået dyrelægens docering rigtigt smiley

• #4   12. nov 2011 Jeg ville nu give det noget længere alt efter hvor bange hunden er. Der bliver jo skudt af hele december desværre. Er den bange for et enkelt knald eller det kun nytårsaften den er bange?

• #5   12. nov 2011 Det er kun nytårs aften vi mærker hans angst, vi bor i en meget lille by så der bliver næsten kun skudt af på dagen.

• #6   12. nov 2011 Ok så er det jo fint nok :). Vi bor i Esbjerg, så her bliver desværre skudt af hele december og det er meget svært for og komme ud og gå tur om eftermiddagen/aftenen, det bliver jo tidligt mørkt og folk skyder af fra omkring kl 16 og der skal ikke mere end et enkelt brag til før at vi ikke kommer nogen vegne uden at jeg skal hale ham afsted og det er rigtigt synd for ham smiley

• #10   13. nov 2011 Findes de billigere andre steder...?

• #11   13. nov 2011 da jeg started med zylkene, sagde dyrlægen at den bedste måde at se effekt på, var at gi 5 dage med en pille, og 5 dage med dobbelt dosis....

• #12   13. nov 2011 Vi har fået til vores stress pige - vi starter den 10 december, så er der også til nogle dage efter nytår. Og man har tid til at vurdere om det kan stå alene.
    Husk også at lydtræne!

• #13   13. nov 2011 Gizmo bliver startet først i dec midt nov. De sidste 2 år er vi gået over til hexalid 14 dage før nytår, det er noget stærkere angstdæmpende og så har han fået plegisil nytårsaften. Første år slog det ham helt ud og han snorksov kl 12. Andet år var han noget mere vågen. Men han bliver både fuld og skæv af det og dingler rundt. I år tror jeg vi nøjes med Zylkenen og så gemmer vi os under dynen nytårsaften.

• #14   13. nov 2011 Jeg brugte det sidste år til Lady, startede midt december og med højere dosis de sidste 3 dage, men desværre uden resultat....
    -De virkede ikke på hende.....

I år kommer jeg til at prøve med Thundesshirt for at se om den virker bedre på hende..

• #15   13. nov 2011 Min er ikke bange . Han er bare stik tosset. og skaber sig hele aften. Derfor får han Meprobamat fra dyrlægen . Han får det dog kun selve nytårsaften . Det virker rigtg godt , og han snorker bare aften væk .

Kommentér på:
Erfaring med Zylkéne

Annonce