{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Skal min hund mentaltestes? {{forumTopicSubject}}

Vi har lige siddet til familiemiddag, og har egentlig fået at vide af en fra familien at min hund aldrig skulle have været avlet eller solgt til en familie med børn!!

Diskussionen spiller sig fra at jeg sagde at vores han på snart 18 mdr. til en udstilling sprang frem efter en anden hund, og at han et par gange mere har sprunget ud efter andre hunde... Han fungerer fint herhjemme med vores to andre hunde, og også andre, men åbenbart ikke alle hunde...

Han er en glad, loyal og rigtig dejlig rolig hund på nær at han ikke kan med nogle hunde.

Familiemedlemmet mener nu at han skal til en adfærdsbehandler da vi jo ikke kan stole på ham....!

Hva siger I??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal min hund mentaltestes?
  • #1   12. nov 2011 Jeg ser ingen grund til det. smiley
    Man kan ikke forvente at alle hunde kan med hinanden, og det har intet at gøre med børn at han har lavet udfald mod andre HUNDE smiley så tag i det bare roligt.


  • #2   12. nov 2011 Jeg vil nu også mene at det er jeres familiemedlem som er lige lovlig hurtig til at bedømme det. Det er jo meget normalt at, især en hanhund ikke kan med alle andre hunde. Jeg har været på flere udstillinger med bulldogs, hvor rigtig mange hannerne snerrede og bed ud efter hinanden og det kan man ikke rigtig gøre noget ved. Man kan selvfølgelig trække den til sig og sige et bestemt ,,NEJ'' men tror nu ikke at han ville lære ret meget af det, da det er helt naturligt at ikke alle kan sammen. Så længe han ikke gør det med jeres andre hunde, så syntes jeg ikke at i skal bekymre jer om det:-)

  • #3   13. nov 2011 Tak smiley Jeg er af helt samme holdning som jer, også hans alder taget i betragtning. Jeg skulle bare høre om det var mig der var helt fra snøvsen fordi jeg ikke tog det særlig til mig, det hun sagde...

    Jeg vil lige sige at i ringen er der ingen udfald, det var bare da vi var ude at gå med ham på den udstilling.


  • #4   13. nov 2011 Hvad betyder det at han "sprang frem"?

  • #5   13. nov 2011 Jeg stod med ham, og så kom min veninde med deres hund, som han så sprang hen i mod med et knurren.

  • Lea H
    Lea H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 11
    #6   13. nov 2011 Hej
    Vores boxer er nu voksen og elsker heller ikke mere alle andre hunde, hanner går det med men tæver er ikke velkommen. Man kan ikke elske alle man møder, det gør vi jo heller ikke. Ang. børn så er hun den bedste legekammerat for vores barnbarn på 1 år, hun passer på hende og de deler kødben. Tag det roligt og se hvordan det går, hvis jeres hun vil gøre et barn noget så vil jeg anbefale adfærdsterapi.


  • #8   13. nov 2011 Man kan ikke dømme en hund ud fra at den evt. har sagt fra overfor en anden hund. Så er min hund sørme også mental ustabil.
    Der er ingen der ved hvilke signaler de to hunde har sendt hinanden, da det skete og samtidig så lyder det ikke som et voldsomt udfalld.


  • #9   13. nov 2011 det du skal gøre er at fortælle den at det vil du ikke havde den gør,så prøv at holde afstand til andre med hunde .forgår det på en udstilling så havde den i en kort snor ,men prøv at få den opmærksomhed enten ved at havde en godbid eller med din stemme,mandtal test er aldrig en dum ide ,kender du ikke hvordan de forgår så tag ud og se en først kan du jo ud der fra bestemme om det er det du vil

  • #10   13. nov 2011 Jeg må indrømme at jeg rystede på hovedet af familiemedlemmet for det har aldrig nogensinde været i vores tanker at der skulle være noget "unormalt" i hans adfærd, så derfor er vi absolut ikke i nærheden af at få det gjort.

    Han hverken bider, slåsser e.l. Han springer frem og knurrer de få gange han har gjort det, så jeg er overhovedet ikke nervøs for hverken os eller vores børn.

    Jeg var bare total overrasket over hendes udtalelse, så ville lige høre hvad I sagde omkring det smiley


  • #11   13. nov 2011 der vil altid være nogle hunde der bare ikke kan sammen, hvad der lige spilder ind, ja det kan vi mennesker kun gætte os til..
    Der er en schæfer i hundeskoven, den kan bare IKKE lide loke, ellers alle andre schæfere, og alle andre hunde er der intet med, de to skal værei hver sin ende af skoven. lige fra første gang de så hinanden.

    det betyder ikke hunden er ond, eller farlig. eller ikke til at stole på .... der er også bare nogle mennesker os mennesker ikke kan med smiley !!


  • #12   14. nov 2011 det den har gjort, er jo ikke unormalt, men en mentaltest er en god ting, og især hvis den skal bruges til avl.det burde kræves hos alle racer.

Kommentér på:
Skal min hund mentaltestes?

Annonce