537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Welsh / Engelsk Springer Welsh / Engelsk Springer

Hmm Ja.. Jeg er jo ved at prøve at finde hund til min svigerfar.
Har før lavet et indlæg om Kleiner Münsterlanderen og fandt så ud af at det bestemt ikke var en hund for ham.

Nu har manden så kastet sin kærlig med på welsh springer spaniel og den Engelske springer..

Er der nogen der kan fortælle mig forskellen fra de to?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Welsh / Engelsk Springer
  • #2   14. nov 2011 Hvorfor skriver du ikke, hvad din svigerfar kan tilbyde hunden, så kan vi hjælpe med hundeforslag ud fra det - det vil vist være den nemmeste måde at gøre det på. smiley

• #3   14. nov 2011 Det kommer vel også an på om det er en Engelsk springer (standard) eller Engelsk springer (FT)

• #4   14. nov 2011 Min svigerfar er 51..
    Hans kæreste er øh.. i 30'erne..
    De har sammen to børn på 8 og 10.
    De kan tilbyde den det som nærmest alle andre med fultidsjob kan.
    Lange gåture, løbeture, lydigheds træning osv osv..

• #6   14. nov 2011 okay.. men så spørger jeg igen.. hvad er forskellen på welsh og engelsk.. ? er det kun størrelses mæssigt??

• #7   14. nov 2011 Han har øjensynlig et svagt punkt for jagthunderacerne, går han på jagt?

Det er sådan lidt generelt set racer, der kræver en hel del aktivering, motion og også opdragelse - ellers kan man risikere at få en hund der "kan gå på væggene".

Så enten skal han finde linier indenfor disse racer, der er mindre krævende eller han skulle overveje en hunderace, der ikke er avlet til at skulle klare de strabadser en jagt kræver af en hund.

Der er jo andre spanielracer, der er på knapt så højt et aktivitetsniveau.

• #8   14. nov 2011 Welshen er mindre og har måske et lidt mindre aktivitetsniveau.

Men det er stadig en meget aktiv hund, jeg har færdes meget i jagtkredse og dem jeg har set var energiske og godt arbejdende.

Hvorfor ikke vælge cockeren eller Cavalier King Ch.

Prøv evt. at læse herinde http://www.spanielklubben.dk/

• #9   14. nov 2011 Nej han går ikke på jagt.. Cockeren er han ikke interesseret i og heller ikke CKC'eren.. De er for små og grimme i hans øjne.. smiley Jeg har foreslået dem.. har også foreslået mange andre hunde racer..

• #10   14. nov 2011 At aktivitets niveauet er højt gør absolut ikke noget.. De er meget aktive.. Og de kan godt forstå at de forskellige hunde har nogle bestemte behov.. Så den vil ikke kun blive motioneret fysisk men også psykisk.. Og de har det heldigvis sådan, at hvis de falder for en bestemt race, så må de jo bare ind ordne sig, og det gør de også modsat mange andre. smiley

• #12   14. nov 2011 Ulla -> Det lyder da fantastisk.. Kan du anbefale en god kennel ? Ved godt at jeg bare kan gå på DKK's side og finde diverse opdrættere. Men det ville jo være rart med en anbefaling fra en eller anden..

Jeg har nemlig bestemt (ja JEG har) at hunden skal have DKK tavle.. Også selvom de kun skal bruge den som familie hund..

Kommentér på:
Welsh / Engelsk Springer

Annonce