1.724 visninger
|
Oprettet:
Ændring af hundeloven måske på vej... :-) {{forumTopicSubject}}
SF vil i denne uge tage hundeloven op med de øvrige regeringspartier, så hvem ved.. Måske er der håb forude?
http://ekstrabladet.dk/kup/kaeledyr/article1657530.ece og
http://hundenyheder.dk/er-der-haab-forude-i-forhold-til-hundeloven/
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
- Det er i hvert fald bedre end at det skal gå ud over hundene, når de ikke kan videre formidles.
jun 2009
aug 2008
jun 2009
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
For mig er det fint nok, at man kigger på hundeloven i dens nuværende udformning og overvejer mulige alternativer. Men selv om jeg synes, at kørekortsideen i den perfekte verden ville være en super løsning, så må jeg indrømme, at jeg sådan helt reelt ikke tror, den vil være et hak bedre end den nuværende hundelov mht. at løse de problemer, der har været med bl.a. muskelhundene.
Hvad er så løsningen? Det føler jeg mig ikke kyndig nok til at udtale mig om, men hvis der skal laves en revurdering af den nuværende hundelov, så håber jeg, de tager adfærdseksperter mv. fra hundeverdenen med ind over. Altså folk, som virkelig har forstand på hunde - ikke bare en flok politikere.
jun 2009
For min hund er sq ikke velopdragen, fordi han er min første hund, og jeg har lavet fejl o.o
- Men bider, det gør han ikke.
Men jeg tænker lidt.. Hvis man ikke består, hvad så? Hvad sker der så med ens hund?
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
3 klip.. klippene bliver taget alt efter hvor groft hunden har bidt.. når de 3 klip er taget, må den lade livet..
selvfølgelig er der altid huller i alle love osv.. Men syntes blot det er en bedre ide end kørekortet.. man kunne jo registrere disse klip i forbindelse med chippen..
Udover det syntes jeg at hundens dyrlægebesøg skulle registreres sammen med chippen så man kunne undersøge dens register som evt. kommende køber af en genbrugshund..
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 375
Det skal vel ikke være alle hunde ejere der skal tag det køre kort , det ville da være for dumt , burde kun være dem der ville ha en af de 13 racer.
jun 2009
- Det tror jeg egentlig er en god idé, så kun folk, der rent faktisk kan styre de hunde, har lov til at købe dem.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Hvem skal udstede det?
Hvem skal bestemme, hvad det skal bestå af?
Hvem skal tjekke, at ALLE som har en hund, har sådan et kort?
Skal alle have det? Skal Mads på 22 have det samme kort for at få sin første amstaff, som Oda på 85 for at få sin 35. chihuahua?
Hvordan skal nogle timer i et teorilokale + noget praktisk (skal man låne en hund og gå rundt med/opdrage på??) forhindre at folk går ud og træner deres hunde til kamp eller ikke kan styre deres hund, når den bliver teenager og kønsaggressiv etc?
Så vidt jeg ved, så kører folk stadig råddent og fulde i deres biler, selvom de har taget et kørekort.
jun 2009
feb 2006
sep 2008
Godt spørgsmål , det må politikere finden udaf hvis de vil ha man skal ha et køre kort , jo dem der skal finden pengende til det ;D
jun 2009
Like i said, tag et kig på den tyske lov, den er faktisk ret god.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
En mental test af hunde stemmer jeg også for.
Men ladet det har være min eneste besked, da jeg lige de her dage er huntet af "slænget" her inde. SÅ magter ikke flere grimme beskeder.
Hende ida fra sf har hjernen med sig, og håber hun har tænkt sig at lytte på dem der faktisk VED noget om de hunde her. Evt special klubberne, der har med hundene at gøre hver eneste dag
dyrelæge foreningen er også et godt bud at lytte på .. Fairdog kan også komme med deres
Dansk muskelhunde union har sikkert også noget godt
sep 2008
Kunne ikke være mere enig! har selv en hund som er blevet testet 2 gange . Der burde ikke kunnne avles på hunde uden mental test.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
maj 2011
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Den nye lov - blev aldrig fulgt op - ligesom den fra 1992, hvor Pit-bulls bla andet blev forbudt.
Så de kan lave alle de love de vil - ingen opfølgning ingen virkning!
Tænker stadig på den dyrlæge der skulle aflive en masse hvalpe, og samtidig er der masser tvivlsomme blandinger der bliver solgt Bøvs!
Og dybest set er det ikke vufferne, men "idioterne" der skal gåes efter....
Jeg er dybt irriteret over love, der er lavet for at følge en trend, som kun er rent blålys.... Og helt ude i hampen... Rent laveste fællesnævner...
Og så kom jeg vist af med det meste af min mandags galde
sep 2008
Det har du jo ret i , dog kan man jo høre herinde at loven har virket , det har flere jo skrevet en del gange efter hånden , har set krumme og andre har skrevet det.. Så politiet er jo blevet bedre til at se om hunden er lovlig og ikke mindst om a folk følger loven med mundkurv og snor.
okt 2007
Damn der er mange hardcore ofre herinde *Bah*
Nå tilbage til emnet..
Mentaltest burde alle de potente racer blive opkrævet, men så igen, er det nok?
Vil Brian på 25 gå til sådan en test med sin Amstaff?
Jeg tror eneste vej frem er tavletvang på de hårde racer, så al avl uden påkrævet mentaltest, sunde hunde osv blir stoppet!
Blir man taget uden bevis på at der er stamtavle på kræet, så må en aflivning til!
Og derne MEGET højere bødestraf for at eje en hund eller avle på en hund, uden tavle!
Folk tænker sig først om når pungen blir tom!
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.371
sep 2008
Blir man taget uden bevis på at der er stamtavle på kræet, så må en aflivning til!
Og derne MEGET højere bødestraf for at eje en hund eller avle på en hund, uden tavle!
Folk tænker sig først om når pungen blir tom!
Kunne ikke være mere enig
okt 2007
Ja bestemt loven virker, har jeg også selv skrevet herinde..
Politiet er begyndt at gøre en indsats nu, men det har taget et år før der er synlige beviser på at det virker..
Jeg tror bare ikke et kørekort alene er nok, men bestemt een af de mange ting som jeg gerne så indført
maj 2011
Dem bliver der stadig ikke gjort noget ved
sep 2008
Dem bliver der stadig ikke gjort noget ved
Nu er det ikke dem vi snakker om nu!!
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.416
Mange burde også have kært for at føde børn. Kender til nogle stk som hver især har fået 2 børn, som begge er tvangsfjernet. Smiler.
Ang forbudte hunderacer og tilladelse til at have dem, ja, håber det bliver lavet om. Hvordan det skal fungere, det må tiden vise. Der findes i dag et hav af rigtig gode og dejlige muskelhunde, som skal bære mundkurv, trods de aldrig så meget smo har knurret af en anden hund / menneske.
Mentaltest hver enkelt hund / samt mentaltest ejeren. Så er man da et lille skridt nærmere.
sep 2008
Vil jeg da heller ikke syntes du skulle , mon ikke osse det kun bliver kommende ejer af en af de 13 racer som skal tag et køre kort hvis loven bliver lavet om , alt andet er jo hul i hovdet.
feb 2006
okt 2007
Så fordi nogle pt er forbudte, så skal vi ha flere forbudte eller?
Så vi til sidst alle render rundt med de samme hunde f.eks lab eller mindre hunde?
Hvor er friheden til eget valg henne i det?
Niks frihed under ansvar!
Regler for HVEM der må eje disse regler, som blir sat af de forskellige specielklubbers udvalg, kørekort så du beviser du ved hvad du har mellem hænderne, og den vigtige stamtavle så du kan bevise at der kun er avlet på mentaltestet hunde, som er stabile!
maj 2011
Men det er jo lige præcis også andre racer det drejer sig om end lige de forbudte racer..
Der burde jo være ens regler for alle..
feb 2006
okt 2007
Jamen så skal du jo så bare ikke eje en potent race, i mine øjne
maj 2011
Prøv at læs mit forslag længere oppe..
sep 2008
Lige nu er det jo de 13 racer som der snakkes om , det er jo dem SF hendtyder til.
feb 2006
okt 2007
sep 2008
Loven er ens for alle.
okt 2007
Hvorfor så hive andre racer ind i billedet igen igen?
feb 2006
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Hvad er det ved den som I er så imponerede over??
Jeg håber meget at forbuddet bliver fjernet - jeg synes det er helt til grin! Jeg synes ideen om et hundekørekort er rigtig god, MEN der er mange ubesvarede spørgsmål... Som flere er inde på; skal alle tage det? Hvem skal håndhæve det? Hvem skal udbyde det? Og hva ska det indeholde??
Det ville i hvert fald kræve, at politiet får flere ressourcer - også synes jeg at brugerbetalingen ska være relativt høj, så tumperne forhåbentlig ik gider ofre penge på det....
aug 2008
okt 2007
Er det ikke lidt at skære alle over en kam, når du skriver sådan?
Racerne er jo stadig i landet i stor stil, så hvad gør forskellen om de er lovlige eller ej, så længe der kommer nogle stramninger til?
jun 2009
Min hund er bestemt ikke særlig social, når det gælder andre hunde, fordi han er nervøs,,
Jeg tænker bare på konsekvenserne, hvis man ikke består.
jun 2009
maj 2011
Syntes bare ikke det er fair at brians amstaff skal aflives fordi den er det den er, men fru jensen gravhund som bider gang på gang på gang, ikke bliver aflivet fordi den er en gravhund..
Derfor syntes jeg ikke hundeloven er en fis værd, fordi den skærer alle over en kam, i stedet for at gå efter bissen..
Henriette - nogenlunde samme svar til dig som til Keld
okt 2007
Hvor meget skade gør en gravhund kontra amstaff/ambull/rottweiler?
Det er igen noget med at sørge for at åbne øjnene for hvad man har mellem hænderne!
Susanne..
Det er helt korrekt, men antallet ville jo ikke stige voldsomt igen, hvis blot der kom nogle regler for hvem der måtte eje dem osv
jun 2009
okt 2007
Hundeskat ville ikke gøre mig noget at få indført, men kan ikke se hvorfor den skal være SÅ meget højere hvis man har en potent race, så længe man i forvejen har bevist at man er sit ansvar bevist..
Max 1 hund, er jeg MEGET imod, igen.. Hvorfor skal andre bestemme hvor mange hunde jeg vil ha, blot fordi jeg har en potent race, NÅR jeg har bevist at jeg ved hvad jeg har med at gøre, og forstår at handle derefter..
Mentaltest er PERFEKT i mine øjne!
maj 2011
Men så kunne vi jo tage en schæfer f.eks. hvordan er biddet fra en schæfer kontra en rottweiler?
Jeg har fået hapset en lap hud af en schæfer, det gør ganske ondt.. og den schæfer lever stadig, selvom jeg blot er en af mange som er blevet bidt af den..
Syntes ikke det er fair at der skal være sådan en forskel på hundene.. i mine øjne er et bid et bid, ligemeget hvor stor hunden bag biddet er..
Derfor burde reglerne også være ens
apr 2006
Regler for HVEM der må eje disse regler, som blir sat af de forskellige specielklubbers udvalg, kørekort så du beviser du ved hvad du har mellem hænderne, og den vigtige stamtavle så du kan bevise at der kun er avlet på mentaltestet hunde, som er stabile! "
ENIG!!
okt 2007
Den tyske hundelov indeholder bl.a.
At ejeren skal være fyldt 18 år. Dog 21 år for at eje en listehund.
Hunden skal være chippet, registreret og forsikret.
Hundeskat på alle hunderacer ca. € 100 om året, dog 1000 € for en listehund.
At hunden ikke må færdes på legepladser, parker som er mærket med hundeforbud, samt badestrande i badeperioden.
At ejeren kan fratages hunden og pålægges forbud mod at anskaffe ny hund, hvis ikke loven overholdes eller hvis hunden misholdes.
Det er tilladt at have max tre hunde, dog kun én, hvis det er listehund.
Forbud mod at holde farlige hunde i tæt befolkede områder.
Farlige hunde skal føres i snor (max. 120 cm.) samt bære mundkurv på alle offentlige steder med mange mennesker. (gågader, markeder osv.) Mundkurvepåbud bortfalder ved bestået mentaltest.
Forbud mod avl og handel af farlige hunde (uden tilladelse).
Overtrædelse af loven kan straffes med bøde på op til € 26.500 eller to års fængsel.
Farlige hunde:
Hunde som har en overdrevet kampinstinkt, aggressivitet, skarphed eller andet som kan virke truende over for andre dyr eller mennesker. ( Bl. A. American pitbull terrier, American staffordshire terrier, bull terrier, staffordshire bull terrier og tosa inu, samt blandinger heraf).
Derudover hunde som har gjort skade på, eller vist tegn på at ville skade, dyr eller mennesker, eller som på anden måde er ukontrollerede.
For at kunne holde farlig hund (listehund), skal følgende være opfyldt:
Personen skal være fyldt 21 år.
Personen skal gennemgå en skriftlig prøve samt et træningsprogram, for at opnå hundekørekort.
Personen må ikke være tidligere straffet.
Matriklen skal være forsvarligt indhegnet og egnet til hundehold.
Personen skal sørge for at ingen mennesker og dyr udsættes for fare.
Personen skal have en reel grund til at ville holde en sådan hund.
Hunden skal mentaltestes hvert 2. år, første gang når hunden er mellem 12 og 18 mdr.
Hundeskatten er på ca. € 1000 om året.
Avls og indførings forbud på alle listehunde, samt blandinger heraf. Neutraliserings påbud.
Liste hunde:
American Pitbull Terrier, American Staffordshire Terrier, Bullterrier og Staffordshire Bullterrier, Tosa Inu, Alano, Bullmastiff, Cane Corso, Dobermann, Dogo Argentino, Dogue de Bordeaux, Fila Brasileiro, Mastiff, Mastin Español, Mastino Napoletano, Perro de Presa Canario, Perro de Presa Mallorquin, Rottweiler
For rottweileren gælder særlige regler, da den anses for at være brugshund og derfor gerne må IPOtrænes. Der skal dog indhentes tilladelse til dette ved kommune
jun 2009
Der er også ting, jeg er uenig i, fx. det med kun en hund.
MEn som en anden sagde - når pengepungen er tom, er der nok nogen der tænker sig lidt bedre om.
okt 2007
Jamen ingen tvivl om at bjæfferen kan gøre stor skade hvis den blir ond i sulet..
Men nu har jeg selv prøvet både bid fra bjæffer samt bid fra rotte, og jeg ved godt hvad for en af dem jeg helst ville undgå..
Efter bjæfferen har jeg et ar men intet slemt da den stoppede sit flænseri ret hurtigt..
Efter rotten var jeg igennem 38 hæfteklammer i mit ben, en hudtransplantation, og lever nu resten af mit liv med et "dødt" skinneben samt phantom smerter :S
okt 2007
Ja det udsagn er jeg selv kommet med, men kan ikke se hvorfor en hundeskat skal være SÅ høj pga man har en listehund..
Tvært imod har man jo i forvejen været igennem mange prøver osv, for overhovedet at opnå retten til ejerskab..
Så hvorfor skal man rammes ekstra hårdt IGEN på pungen?
Er vel ikke kun rige mennesker der skal kunne holde en listehund, her tænker jeg at fornuftige ejere jo også skal have penge til træning osv af deres hund
jun 2009
maj 2011
Men uanset hvad.. Så syntes jeg bare at der skulle være nogle regler omkring bid episoder som gælder for alle hunde..
okt 2007
Jamen se logisk på det..
Hvor mange har 1000 euro om året, plus forsikring, plus dyrlæge regninger, plus foder, plus evt. tilskud til foderet, plus trænings gebyr, plus forskellige gebyr til f.eks DKK og specialklub osv osv?
Mener ikke at bare fordi man ikke lige har omkring 7000 om året i overskud, gør at man er en dårligere hunde ejer..
Jeg ville f.eks ikke have det
okt 2007
jun 2009
Self kan det da sættes ned, men tror stadig, hvis de tager det til sig, at det vil være højere end ''normale'' hunde.
apr 2006
Vi straffer jo heller ikke alle, fordi nogle få idioter ikke kan finde ud af at følge færdselsloven.. Kollektiv afstraffelse er i mine øjne ekstremt udemokratisk!
okt 2007
Jeg anser ikke mig selv for begynder, men jeg ville simpelthen ikke ha råd til yderligere 7000 om året for at have min race..
jun 2009
- Har personligt aldrig hørt om hundekampe i DK.
okt 2007
Så har du været "heldig" for de fandtes bestemt, tror dog loven har gjort at der ikke er nær så mange af dem som før...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Hvad hvis jeg eks næste gang vil have en schæfer, så skal jeg igen tage kørekort.
Nej, jeg tager ikke det kørekort. Det er kun en pengemaskine, intet andet.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Den tyske hundelov er altså ikke bare, den er forskellig fra delstat til delstat, selv skatten er forskellig... Nogle delstater har en form for kørekort, andre har ikke, nogle delstater lader hunden gennemgå en mentaltest og dermed undgå mundkurv.. Nogle delstater må man ikke eje dem i, andre må du gerne, også flere hunde, samme gælder opdræt... Osv osv :o))
sep 2008
Liste hunde:
American Pitbull Terrier, American Staffordshire Terrier, Bullterrier og Staffordshire Bullterrier, Tosa Inu, Alano, Bullmastiff, Cane Corso, Dobermann, Dogo Argentino, Dogue de Bordeaux, Fila Brasileiro, Mastiff, Mastin Español, Mastino Napoletano, Perro de Presa Canario, Perro de Presa Mallorquin, Rottweiler
For rottweileren gælder særlige regler, da den anses for at være brugshund og derfor gerne må IPOtrænes. Der skal dog indhentes tilladelse til dette ved kommune
Har de ikke Boerboel´en Som liste hund i tyskland? troede jeg...
maj 2004
apr 2005
Læs hvad jeg skriver... En rigtig god ide´at finde ud af hvilken tysk lovgivning man gerne vil have, inden man råber det så højt, ellers kan man meget vel ende ud i værre end vi står i nu ;o))
maj 2004
Så ja, alle skal bestå et kursus og netop til lige den hund man har nu, og nythundekørt når næste hund købes. Uanset om det er gravhund, boxer, pudel eller listehund. Alle hunde KAN være farlige i forkerte hænder.
apr 2005
Sjovt....;o) Men læs nu mit indlæg..14-11-2011 16:27:43
Den tyske hundelov er IKKE bare, den er forskellig fra delstat til delstat, og tro mig, nogle af delstaternes love ønsker vi altså ikke, medmindre vi gerne vil stilles værre herhjemme...
Så inden man råber TYSK LOV højt, og sender e-mail, er det en god ide´at sætte sig ind i hvilken tysk lov man ønsker...
aug 2011
Jeg er nysgerrig...
maj 2004
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
I denne er der taget højde for hvordan den økonomisk løber rundt :o)
Så ind med den tyske lov :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
dec 2007
For et eller andet sted er det ligeså meget salg af hunde der starter det hele.
Når folk laver et kuld hvalpe herhjemme, er der nogen der er skide ligeglade med hvor de sender en hvalp hen.
okt 2007
Ved godt at nogle stater er der hårdere regler end andre, som jeg også skrev i mit første indlæg, så var det nogle af de grundlæggende ting, og dermed de ting som de fleste herhjemme snakker om, når de tænker tysk lov
maj 2004
Der har du så evigt ret.
Min mening er, at man skal have kort til lige nøjagtigt DEN HUND MAN HAR MED PÅ GADEN HER OG NU: har man flere hunde ,skal man have erhvervet sig kort til hver enkelt.
Mange labber og andre racer kan også være hunde med aggrasivt sind. Hver enkelt hund, med ejer skal have erhvervet sig kort.
maj 2004
Ingen siger at en collie ikke kan være farlig i forkerte hænder.
dec 2007
Sælger skal noterer navn og det nr som er på det bevis man får, så ham der sælger hvalpene har sit på det rene.
Godt nok bliver der stadig solgt listehunde, men det er de hunde der lander i forkerte hænder der bliver de farlige hunde- om det så er en Amstaff, dobber eller rotte...
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 43 Svar: 1.348
Så vi kan have al mulig ønsketænkning... Igen - ingen opfølgning, så er enhver lov uduelig... (Ps det gælder ikke kun vores hundelov... De der blå har lavet en masse "trend" - love som ikke er ført ud i virkeligheden !!!
sep 2008
hvis kørekortet bliver indført skal det være for ALLE racer, og ikke kun for nogen
Selvfølgelig skal det ikke gælde for alle , Der er STOR forskel på evt en lap og en Boerboel.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
For det første vil jeg på ingen måde have bull terrieren stemplet på den måde, som den tyske lov gør. Racen har aldrig forvoldt problemer i DK og er i bund og grund så sjælden, at det ville være at skyde gråspurve med kanoner!
''Hundeskat på alle hunderacer ca. € 100 om året, dog 1000 € for en listehund''. - Hundeskat ja, det er fint nok, men jeg synes beløbet for en listehund er helt hen i vejret. Jeg ser hellere skyhøje bøder til alle fjolserne, når de ikke overholder loven.
''Det er tilladt at have max tre hunde, dog kun én, hvis det er listehund.'' Der er dælme ingen der skal komme og fortælle mig, at jeg kun må have én hund. Hvordan skal man kunne dyrke sin interesse, hvis man skal begrænses på den måde? - og hvad skal det reelt set hjælpe?
''Hunde som har en overdrevet kampinstinkt, aggressivitet, skarphed eller andet som kan virke truende over for andre dyr ....'' Hvem er det lige der skal definere, hvilke hunde der har et ''overdrevet kampinstinkt???'' Det er noget værre pjat, og rent subjektivt - jeg er meget imod, at man lovgiver omkring racer på baggrund af noget, der er så individuelt afhængigt af race, linje, opdrætter og så videre....
''Personen skal have en reel grund til at ville holde en sådan hund.''
Igen, hvem skal sidde og bestemme hvornår noget er en reel grund? Må jeg få lov til at have min bullterrier, fordi jeg elsker racen? Eller er det ikke ''reelt'' nok.....?
Jeg synes der er alt for mange løse ender, og alt for meget der afhænger af subjektive vurderinger.
feb 2009
Tavletvang og mentaltest på potente racer derimod - se dét er noget jeg kan bruge til noget!
maj 2004
dec 2007
Men fx alle nye hundeejere efter fx 1 jan 2012.
Og laver man en overtrædelse skal man også hvis man hedder jørgen og er 49.
Alle får et nr, når man tager sit kørekort, det nr skal så følge en i DHR.. altså ville INGEN kunne reg en hund i DHR med mindre man har et kørekort, og kan så heller ikke få ansvarsforsikring m.m
Dit kørekort følger dig som hundejer lige gyldig race- dog kan der komme ekstra kursus hvis man vil gå fra en chi til rotte..
dec 2007
maj 2004
hvis du mener din søm skulle eje en feks schæffer så mener du det er i orden?
Nej jeg mener ikke jeg er gud. Jeg mener mange hunde er blevet tvunget i mundkurv pga forkerte ejere.
dec 2007
Men du er da faktisk ufattelig negativ for forslagene !
maj 2004
Susanne DKK snob * med Maine coon killinger *
""Min søn skal kunne købe sig en hund på højde med alle andre. Bare fordi han er anderledes, er der ingen grund til at straffe ham. Faktisk er det bevist, at dyr er gavnlige for nogen som ham.""
Alligevel mener du hunde som aldrig har bidt skal straffes med aflivning og mundkurv pga af race????
dec 2007
Men hvis man kigger på marked af hunde idag, er det de færeste hunde der sælges videre med blødende hjerte osv der er hunde med tavle.
Netop fordi at en kennel, der sælger hunde med tavle går meget mere op i hvor deres hunde havner!
De laver heller ikke kuld fordi det kunne være sjovt..
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 502
Udover SF har reddet min dag, har min nye jakke osse redet min dag! Og det ikke nogen canada goose, vil gerne skille mig ud fra mængen *blær blær blær*
dec 2007
KAn simpelthen ikke se problemet- men du må da vide du ikke ville kunne bestå en "test" med hunde, siden du stritter så meget imod ?
maj 2004
dec 2007
Har du købt en lang læderjakke .. hahahaha
og milistøvler med nitter?
feb 2009
Jeg kan overhovedet ikke lide ideen med et hundekørekort, da jeg synes der er for mange løse ender - men jeg skulle da med glæde tage et, hvis det blev et lovkrav. Det kan ikke bringe mit p*s i kog.
maj 2004
Kender op til flere labrador, schæffer, rottweilere, og andre familievenlige racer som har bidt. Disse hunde lever sørme endnu, og færdes ude offenligt uden mundkurv. Og måske enda med børn som lufter dem.. Det er jo bare familiehunde.
feb 2009
Man køber et dyr, og så må man jo tage de lovkrav med, som følger derefter.
maj 2004
mar 2008
Haha den var god med dig
Men svaret er nej.
Faktisk findes denne jakke til salg på dba eller guloggratis
Så der er ikke så mange der har den
dec 2007
maj 2004
Hellere et nr for meget, end slet ikke et nummer.
Jeg har haft rigtig mange af de hunde som nu er på listen.
Og ikke en eneste af mine hunde har så meget som knurret af nogen andre. Så ja, jeg kæmper deres ret til hver en tid...
Jeg kæmper så ikke for at alle og enhver skal have lov at færdes offenligt med hunde over alt.
Uanset race, så har mange ikke styr på deres hunde. ( heller ikke folk med familie/selskabshunde)
feb 2009
Så fordi de andre ikke overholder loven, så skal man heller ikke selv, hvis lovkravene ændrer sig?
dec 2007
Hvad er det for en jakke? har indtil videre kun haft peak, da de er ufattelig slidstærke og sidder godt:)
Susanne:
Det var ikke ment personligt, men går ud fra du så også køre bil uden kort? For kan ikke forstå man kan have så meget imod det.. enig med dig i at det da ville være irriterende at skulle igennem det- men hvis det er det der skal til for at vi kan bevare nogen dejlige raceri Dk, så ser jeg ikke problemet .
maj 2004
Om din søn er moden nok til at færdes offenligt med en hund ved jeg ikke. Men det kunne en med forstand på adfærd og kontrol måske vurdere.
Hvor tit oplever man ( ihvertfald jeg) ikke en 11-12 årig med en hund oppe i en gågade med den hund som de går med som der ikke er styr på. Hunden kan være nok så venlig over for alt og alle. Men den hund som den måske styrter hen imod, er ikke venlig. Hvem her har skylden? Barnet som ikke har styr på hunden, eller dem med hunden som ikke kan lide andre hunde, men bliver ført i kort smor?????
mar 2008
Dette er jakken.
http://www.smartmen.dk/toej/jakker/vinterjakker/Koksgraa_Nobis_Yatesy_vinterjakke_139875_22
feb 2009
maj 2004
sep 2008
7.999,75 DKK , Så den vist osse betalt!! (flere gange) ;D
maj 2004
mar 2008
8000*0.65, ogsA regner du selv ud
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
feb 2009
Jeg synes ellers jeg tit har set dig brokke dog over listehunde og deres ejere herinde, men der er jo ingen grund til at brokke sig, hvis du ikke selv er interesseret i at overholde eventuelle stramninger.
sep 2008
Dog ville jeg aldrig bruge så mange penge på en jakke , jeg har det med at ødelægge mit tøj
dec 2007
pigerne vender sig efter dig hele vinteren
dec 2007
Så kan ham jensen på 80 finde en hund under det.. tilfreds ??
mar 2008
*mit tastetur er smadret, det gider ikke skrive aa ea eller oe*
Helt enig den er satnme dyr, men nu koebte kaersten en Canada goose til 6500, ogsA kunne jeg ikke lade vaere med at spOrge om vi ikke fik lidt rabat nAr vi nu rigtig skulle af med 14.500 kr
maj 2004
maj 2004
maj 2004
NEMLIG. man KAN og SKAL ikke skære alle over en kam.
Ved at mentalteste, så KUNNE man sortere dem fra, som ikke består. Og ende med at hunde som IKKE har bidt må færdes ude offenligt UDEN mundkurv som straf, for det andre hunde har gjort.
maj 2004
Tøsefornærmet bliver jeg nu aldrig. Jeg er for gammel til det. hi hi.
Men jeg har min holdning lige så meget som fu har din.
Og kan man ikke diskutere uden du bruger tøsefornærmet til hver 2. ord, så tænker jeg, hvem er det lige som bliver tøsefornærmet? Ikke mig ihvertfald. Der skal mere end den diskution på et forum til. hi hi .
maj 2004
Det er jo netop sådanne mennesker som slet ikke burde eje nogen som helst hund. ;-))
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 49
maj 2004
Det kunne måske netop være en mentaltest som kunne bruges her.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 32
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.003
Nej den må du sku længere ud med på landet!! Og endnu en af de mennsker som skære alt over en kam fordi man har haft en træls episode med en listehund..
Herhjemme er det nok kattene som kan finde på at blive mest aggressive haha..
okt 2007
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Jeg tror vejen frem er tavlepåbud på bestemte racer - og så klækkelige bøder og konfiskering/aflivning af farlige hunde uanset race.
Det vigtigste er at der bliver lavet kontrol - en lov er intet værd, hvis politiet ikke følger op på om den overholdes.
aug 2011
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
-Måske hvis man skulle købe af en opdrætter..
Men igen.. Hvordan skal du se om køberen er god ud fra et kort?
Folk med kørekort (til bil) kan jo stadig kører elendigt selvom de har et kørekort.?
Mentalt testning af hunde, lyder for mig interresant - og synes det burde bruges ved "rigtige" opdrættere - og her går jeg ind for DKK, da jeg synes de virker til at have lidt mere styr på tingene..
Jeg går ikke ind for forbudet mod hunde... for hvis man spurgte mig synes jeg godt vi måtte notere små hunde som chihhuahua og papilioner :$.. og så golden retrivere!
-Men det jo heller ikke holdbart..
----
Udover det.. Er det så ikke latterligt at headhunte folk?
Vi er alle herinde pga vores interresse for vores hunde - en smuk interresse, vi burde kunne dele om. Uden skulle være efter folk :). Det ikke første gang jeg ser folk blive hakket ned på, for det ene eller det andet.. TRIST! Især når det voksne mennesker der gør dette..
dec 2007
+aldersgrænse for nogen racer .. Evt 21
dec 2007
Men tavlepåbud ville virkelig være fantastisk!
Så ville vi også komme lidt af med problemet med alle de pmplaceringes hunde der er på diverse sider, og vi ville få en større procent af sunde hunde i Dk..
Folk vil også tænke mere over et hvalpe køb hvis de skal af med mange penge kontra at falde over et tilbud på GG
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.893
maj 2004
Nemlig. og uanset om det er gamle fru olsen på 78 eller ha jørgensen på 20-
maj 2004
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.893
Ændring af hundeloven måske på vej... :-)