1.342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Der blev banket på rørene forleden dag :-) Der blev banket på rørene forleden dag :-)

og jungletrommerne lød helt hjem til mig i Bagsværd.....

HG`s bruger savner Bertil og undre sig over hvor den lille fyr er henne.....

Teknisk uheld , vi beklager !!

Men nu er vi atter tilbage med en pc der tilsyneladende fungere ;.)

Og hvad laver Bertil så ??

Jo , han hygger og hygger , modnes og finder sin plads i den store hundeverden sammen med Fru Nielsen.

Bertil er nu 19 mdr. og når han er sammen med andre hunde , vil han enten voldtage pigerne eller tæske drengene

http://www.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1147050_l.jpg

men det for han selvfølgelig ikke lov til , men bliver irettesat af os.

Bertil har jo som bekendt gået til agility det sidste stykke tid og han fornøjes temmelig meget af det , faktisk har han også overskud til at drille sin mor undervejs med løftet hale og drilske firnurligheder

http://www.hundegalleri.dk/vid_alle.aspx?catid=4

men han ved også hvordan han skal gøre det rigtigt

http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=34003

og så lige den anden bane

http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=34001

og selvom han godt ved hvordan man gør , er det alligevel ham der sidder med det bedste kort når det gælder stævner , for han gør nemlig kun lige det han vil og han ville bare ikke igennem posen til hans første stævne i sidste måned og dermed blev vi disket i alle 3 løb smiley
Vi havde ellers både den yngste hund og det største heppekor med samt masser af proviantering , men intet hjalp , Bertil ville ikke igennem posen og dermed Basta smiley

Umiddelbart effter har jeg måtte lægge træningen på hylden pga min meget dårlig fod , som volder mig mange smerter og gangbesvær , men heldigvis har kommunen nu bevilliget mig hjælpemiddel til mit gangbesvær smiley

http://www.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1147051_l.jpg

dog bliver det ikke helt så galt , men jeg skal gå med skinne på mit højre ben 24/7 . Jeg har tid hos Sahva i næste uge og have taget gipsaftryk og så må vi se hvad der sker derefter smiley

Bertil er stadig nede hos Fru Nielsen , faktisk sover han der nede 3-4 gange i ugen og jeg kan mærke at de er tæt forbundet af hinanden.
Fru Nielsen tænker ofte på , hvvad der skal ske med Bertil når hun engang ikke er her længere , for som det ser ud nu , kan vi desværre ikke træne ham op til at være alene mere end en time af gangen.
Derfor lovede jeg hende her til aften , at hvis hun først drager herfra om 10 år , som jeg har forudset , ja så vil jeg lade Bertil flyve med hende på deres sidste rejse.
Straks jeg havde sagt dette , kaldte hun på Bertil , fik ham op på skødet , knugede ham tæt ind til sig og sagde med stærke følelser i stemmen ;

- Vi to flyver sammen afsted til den tid , dig og mig smiley

Dette øjeblik var så fyldt med kærlighed og fred og jeg fornemmede den tryghed Fru Nielsen fik over , at Bertil skulle følge hende over på den anden side.........

Denne beslutning har jeg taget i dyb kærlighed til det de to har sammen , Fru Nielsen og Bertil........
De må bare ikke skilles ad , de er skabt for hinanden.
Når jeg sidder ved mit vindue på 2.sal og kigger ud , ser jeg ofte de to gå sammen hen ad fortorvet og jeg for altid en følelse af at de er symbiotiske , hun venter på han for snuset færdig , han tilpasser sig hendes gangtempo og er opmærksom på hvor hun er i forhold til ham.

Igen har jeg tilbudt hende , at hun kan beholde ham på fuld tid , men endnu engang takkede hun nej......

Bertil er stadig den nemmeste hund jeg nogensinde har haft , aldrig ødelægger han noget , nej kommandoen skal kun siges en gang og hjemme gør han aldrig stads af sig selv , men tusser stille rundt.

Ja , jeg elsker Bertil , men jeg ser længere frem end min egne behov. Jeg føler det som en kæmpe gave , at jeg har fået mulighed for at bibringe Fru Nielsen så meget glæde i hendes liv og at Bertil er sammen med en der elsker ham betingelsesløst og han ikke for mulighed for at opleve sin seperationsangst i hverdagen.

Nogen skægge historiere har jeg desværre ikke til jer , da det som regel ikke er mmig der lufter den lille fyr og dermed har jeg ikke muligheden for at opleve det sjov han laver.
Men jeg ved at Bertil og Fru NIelsen er berømt i Bagsværd og har fundet en masse faste hundevenner som de mødes med nede ved søen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der blev banket på rørene forleden dag :-)
  • #1   17. nov 2011 Åhhhh godt I er tilbage !!!!!! smiley

• #3   17. nov 2011 Jepper vi er tilbage .....

da jeg ytrede ønske om en ny pc , så gik det dælme stærkt med at få renset den gamle så den kan arbejde i synkron med mine fingre , sjovt ikke.

tusind tak Krumme for de fine ord smiley

• #4   17. nov 2011 Jeg har haft en voldsom presset dag, og ville lige give mig selv 5 min på HG væk fra arbejde..

De skønne fortællinger fra Bertils og den skønne Fru Nielsen får igen humøret i top!

Dejligt at have jer tilbage..

TAK!!!!

• #5   17. nov 2011 Velkommen tilbage :-)) Det er altid dejligt at læse om Bertils hverdag.

• #6   17. nov 2011 Ja det er rart du er tilbage igen....

• #7   17. nov 2011 Takker for tilbagevelkomsten smiley

• #8   17. nov 2011 Velkommen tilbage smiley

Håber du snart er uden rollator med sneskraber smiley

• #9   17. nov 2011 Hvor er det stort af dig at sige til Fru Nielsen, de skal drage afsted sammen, så hun også har ro i sjælen ..
    - Der fik jeg godt nok tåre i øjnene ..

Og den lille Bertil er jo en herlig dreng! :o)

• #11   17. nov 2011 Endelig er i tilbage.. I har været stærkt savnet. Og sikke en dejlig historie, var vild med billedet af manden med gangstativet og super video af dig og bertil i fuld agylity. smiley

• #12   17. nov 2011 Velkommen "hjem" Farmor. Hvor er det dejligt at høre fra dig igen.

Du har været savnet smiley

Mere vil jeg ikke skrive, Krumme skriver det så flot!

• #13   17. nov 2011 Dejligt at du vil dele Bertil med Fru Nielsen på den måde - og med os andre der også får del i jeres fælles glæder og sorger smiley

• #14   18. nov 2011 Åhh hvor er i søde alleasmmen smiley

Ja , det er stort at dele Bertil med Fru Nielsen , men det er endnu større at se glæden og taknemmeligheden i hendes øjne.
    Jeg tror ikke , at man ret mange gange i sit liv for mulighed for at ændre andres liv på den positive måde som jeg gør her.
    At glæde et andet menneske og vide 100 % , at det man gør , gør en kæmpe forskel i kvaliteten af personens liv er unik og det bør man værne om.

Fru Nielsen har alle dage været bekymret for , om jeg nu ville fortsætte vores arrangement eller flytte eller andet , så hun ikke længere havde Bertil i hendes liv og mange gange har jeg måtte berolige hende med , at når jeg først har sagt a , så siger jeg også altid b.
    Nu kan jeg mærke på hende , at hun er begyndt at stole mere på vores arrangement og taler ikke længere så meget om at blive skilt fra Bertil , men tilgengæld har hun så i stedet bekymret sig ( som enhver ejer gør ) om hvad der skal blive af den lille fyr , når hun ikke længere er iblandt os.
    Denne bekymring håber jeg så på nu , er borte med mit løfte til hende , så hun fremover kun skal have glade tanker omkring hendes hundehold:

Jeg selv er den type hundeejer , der " sagtens " kan aflive / sige farvel til min hund hvis jeg føler at min etik er i orden , enten på det psykiske eller det fysiske plan. Hvis Bertil har fået en alder , hvor jeg kan sige , at det har været ok og han ligesom er blevet for gammel til at skulle lære at være alene og dermed opleve sin seperationsangst dagligt og samtidig savne sin Fru Nielsen , ja så mener jeg ganske bestemt , at så er det bedre at han flyver med hende over regnbuen.
    For at sikre mig , at de flyver samme vej , vil jeg få ham brændt og derefter strø hans aske ud over der hvor hun bliver sat til hvile.
    Dermed sikre jeg mig , at han tager samme vej som hende.......

Men men men ,jeg har forudset , at hun holder mindst 10 år endnu og meget kan ske inden.

Endnu engang tak for jeres fine kom hjem velkomst og stadig i skrivende stund virker min gamle pc utroligt nok stadig smiley

• #15   18. nov 2011 Thank God!

Hvor har i været savnet ! smiley

Kommentér på:
Der blev banket på rørene forleden dag :-)

Annonce