Royal Canin Hypoallergenic Royal Canin Hypoallergenic
Så er jeg på banen igen med en tråd vedr. foder...
Jeg har været hos dyrlægen med Alma og jeg blev anbefalet at købe Royal Canin Hypoallergenic fremover når jeg er stoppet med skånekost og Baytril (Alma er kommet på skånekost og Baytril da hun viste symptomer på mavesår som hun også havde for 4 mdr. siden).
Nu er mit spørgsmål så... hvor køber jeg det billigst?
Send gerne nogle links
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Det er i alle tilfælde det billigste sted JEG har fundet
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
maj 2007
Hvis I går nogle stykker sammen (de har MASSER af foder) og bestiller for minimum 129 pund, får I fri fragt:-)
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Min basse får samme foder og jeg har lige købt 2 sække fra dette sted i England (tror jeg)
(link fjernet)
Jeg har ikke set Mettes link endnu, så jeg ved ikke hvilken der er billigst. Men undersøges det skal det :o)
PS: min hund er ellers ikke vildt madglad, men han ELSKER dette foder, endda så meget at vi ikke bruger andet til træning nu :o) Det er intet mindre end FANTASTISK, men det skal det dælme også være til den pris ;-D
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 368
Vælg et produkt uden alt det korn, hvede og majs..
Orijen, wolfsblut, BARF er ganske gode valg.
Men værd ikke så dum at lytte til en dyrlæge efter foder henvisninger..
Alle ved jo godt hvor de har deres største indtjening.
jul 2011
Jeg vælger nu at lytte til dyrlægen alligevel.
Min hund har lagt med mavesår i svær grad for 4 mdr. siden og er nu begyndt igen, hun kan ikke tåle almindeligt foder, dette foder er hvad jeg er blevet anbefalet efter en længere snak på dyrehospitalet, hvor andre mærker også har været oppe at vende. Hun har en meget sart mave, så selvfølgelig vil jeg lytte til dyrlægen.
jul 2011
Hehe, jaaah, prisen er godt nok den samme som Mettes
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Min tidligere hund fik også hypo og hun fungerede super godt på det foder, kender andre hunde , hvor det er samme historie
jul 2011
okt 2011
Ja selvfølgelig gør de da det????
Tror du selv at man kunne købe hundefoder hvis ingen tjente på det..
Nu snakker jeg om læger der henviser til et lorte produkt fordi producenten sponsorere dennes løn så længe han roser deres produkt til skyerne..
Nu kender jeg til flere hunde der har vist alle tegn på lagermide allergi, hvor lægerne går ind og anbefaler lige præcis det foder de selv sælger, selvfølgelig stadig smækfuld af lagermider..
Deres svar var selvfølgelig at hunden ikke kunne nedbryde kødproteinerne.. Mundlort er hvad det er!
En hund der ikke kan nedbryde kødproteiner, skal aflives, det liv den kan se frem til er ikke værd at leve.
Men pudsigt nok, lever selv samme hunde nu videre uden tegn på allergi, og æder råt kød hver evig eneste dag, trods dyrlægerne bilder folk ind at deres hund ikke kan spise produkter hvor proteinerne ikke er blevet nedbrudt.
okt 2011
Ja det er jo et frit valg, håber det så også er det bedste for hunden, og ikke bare endnu en dyrlæge der vil tjene på lige præcis det hundefoder de selv sælger.
maj 2007
Det vigtigste er vel for pokker at finde det bedst mulige foder til hunden. Og det er ikke nødvendigvis råt. Ikke alle hunde kan tåle råt.
okt 2011
Hvem er agressiv?!
Netop... at finde det bedste foder til hunden... ikke at lytte til dyrlægen, hvilke af hans sponsorer man skal købe foder hos..
Sikke da noget fis.. Alle hunde kan tåle råt kød, men som med al foder så skal de omstilles til den nye type foder..
At ikke alle hunde bryder sig om råt foder, er så en helt anden snak.
Nu kom jeg så heller ikke med råt kød som det eneste foreslag.
maj 2007
NEJ, ikke alle hunde kan tåle råt, tilvænning eller ej. Sorry to say.
okt 2011
Så husk lige på at det er dig selv der opfatter det sådan.. lad være at tillægge mig dine opfattelser.
En hund der ikke kan tåle råt kød.. Så er det set med..
Det tror jeg simpelthen ikke på.. og i så fald er der jo noget helt galt med den pågældene hund.
dec 2008
Hvis du ville vælge at din hund (som min) fik kæmpe sår hver 14. dag PÅ foder ugen korn, hvede og majs...så synes jeg ja da det er dig der er galt på den!
Jeg vil ikke barfe min hund, da jeg synes det er en anelse for religiøst og alt for bøvlet.
Jeg er faktisk ikke blevet "påduttet" hypo foderet af min dyrlæge - jeg fandt det selv og købte det de første par gange ved dyrlægen, da jeg skulle se om bassen kunne lide det...og om han kunne! Mums :o)
Jeg vil hellere betale det hvide ud af øjene og få en glad hund jeg kan træne med end et billigere produkt (sikkert ligeså godt) men så med en hund der synes det er uinteressant og dermed ikke gider træne - for hvilket liv har han så?
dec 2008
Når vi nu har valgt dette discount foder til dyre penge, så kunne vi jo bestille samme hvis vi på et tidspunkt alligevel skal bestille omkring samme tidspunkt. Alt efter hvor du bor selvfølgelig :o)
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Min kan ikke tåle råt kød overhovedet!!!
Og altså dermed ikke Barf..... og hvis du sprøger mig, er Barf noget opreklameret fis!!!!
maj 2007
Det er så din opfattelse. Men dermed siger du jo at jeg lyver?
maj 2007
Jeg nedgør ikke andre menneskers valg af foder til deres hund. Ligesåvel som jeg mener at folk skal respektere MIT valg af foder. Det er MINE hunde og det er MIG der kan se hvad de fungerer på.
nov 2011
Det er heller ikke alle mennesker der kan tåle mælk, æg, byg, hvede, salat, jordbær og hvad ved jeg.... og det er der ingen der syns er underligt.
Men min hun har virkelig sart mave - og råt kød.... ja, det har jeg prøvet. Tak skæbne han var syg længe efter, det lille pus
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og nej, det nytter ikke noget at købe kornfritfoder, for det er ekstremt sjældent at hunden ikke tåler korn.
I Hypoallergenic er proteinet forandret, så det er uigenkendeligt for kroppen og dermed vil den ikke reagere med allergiske symptomer.
Man man på den måde på et par måneder hunden symptomfri (hvis det er en fødevareallergi), og derfra begynde at tilføre den en proteinkilde ad gangen og finde ud af, hvad det er, hunden ikke tåler.
At en hund spiser rå kylling gør den ikke mindre allergisk overfor kylling i forhold til hvis det var tørt....
jul 2011
Ja, jeg tager faktisk også dine indlæg ret agressivt...
Ina Elsborg P :
Uha da
Jeg skal egentlig bare have noget foder så hurtigt som muligt, Alma skal på en anden kur her efter skånekosten (jeg ved endnu ikke hvor længe), men det kunne nu være rart at have det stående så man ikke skulle tænke på det
jul 2011
"jeg mener at folk skal respektere MIT valg af foder. Det er MINE hunde og det er MIG der kan se hvad de fungerer på."
Lige præcis!
nov 2011
Måske vi kunne gå sammen, og jeg kunne f.eks hente dig Nadja??
Lyder det som en god ide??
jul 2011
Galten ligger godt nok langt væk fra Skive
nov 2011
Geografi er ikke min stærke side (det har du nok gættet)!!
Men må man stadig være med i "madklubben"??
jul 2011
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
nov 2011
Ej, når í har talt sammen, kan vi jo se på det
okt 2011
Skal du have et kram så ?
jul 2011
Ellers tak du
jul 2011
Hehe ja, det er da lidt spændene det her
Nu må vi se om vi kan få det til at hænge sammen
nov 2011
jul 2011
jul 2004
jul 2011
nov 2011
jul 2011
nov 2011
Har han spist sin mad om morgnen, får han først igen om aftenen.
jul 2004
(link fjernet)
http://ulvedalen.com/images/pdf/Om%20hundens%20ford%C3%B8jelse%202004.pdf
(link fjernet)
Fordelen ved at mætte sin hund er, at maven bliver renset igennem for enzymer. En rovdyr mave er foldet sammen og hvis man skærer den igennem og ser den fra siden af, så ligner den en blomst.
Hvis ikke maven “blomsten” får lov til at blive fyldt ud, så den ligner en stor bold, så kan man risikere at enzymerne ætser mavemuskulaturen de steder hvor maven ikke er fyldt ud med mad. Koncentrationen er næsten ligeså stærk som almindeligt saltsyre.
Det at hunden får lov til at fylde sin mave, det påvirker hundens psyke på den måde, at den bliver en meget mere rolig og veltilpas hund, som ikke konstant kører i sine drifter om at få fat på føde.
Der er meget spændende læsning omkring hundens fordøjelse.
nov 2011
Har han ikke, så vil jeg bestemt ikke presse ham!!
Og han tømmer da tit skålen, men ikke altid
jul 2011
jul 2011
Men det lyder spændene.
nov 2011
Der er sket en hel del i forståelsen af hvordan hundens fordøjelse virker, og også om faste er nødvendigt....
Men altså..... hvis ikke det hele handlede om barf, ville jeg måske - kun måske læse dem. For så længe det handler om det barf, holder jeg mig laaangt væk.
Så faktisk engang for maaange år siden, en udsendelse om en forsker der bosatte sig i nærheden af en ulveflok, for at studere hvad de spiste.
De fleste i området - det var vist i Alaska, så der er langt til næstre nabo - men de mente at ulvene spiste råvildtet...
Det viste sig - at ulvene faktisk spiste mest mus, harer og så det vegetation der var i området. F.eks græs og vegetation ala vores korn og majssorter.....
Kan ikke huske hvor jeg så den - men efter alt det barf snak, så er den bare dukket op igen
okt 2011
Ok..
Kan jo ikke have at du føler dig truet.
jul 2011
Har du bare en utrolig dårlig dag, eller er du bare sådan?
okt 2011
Sikker på du ikke bare skal ha en krammer..
Jeg virkede jo utroligt aggressiv
jul 2011
Jeg går ud fra at du er en mand når du skal være så grænseoverskridende.
okt 2011
Går udfra du er en pige når du er så nærtagende, og tager det hele så tungt..
Så du er sikker på at du klarer dig uden et kram?
Bare lige sådan for at du kan være sikker på at jeg ikke var aggressiv og særlig farlig..
jul 2011
okt 2011
Så ingen varige mén altså!
jul 2011
okt 2011
Så er freden vel bevaret!
dec 2008
Jeg har desværre lige fået to sække hjem fra England, men jeg er frisk om ca. 2 måneder - ja, jeg har en stor hunder der spiser meget ;-D Så skal vi ikke lige snakkes ved, så ved du også om dit pus kan lide det (det er jeg nu sikker på han/hun kan :o)) Men det er jo træls at bestille flere sække hjem for så at finde ud af at det ikke duer :o)
Og Maiken er selvfølgelig mere end velkommen til at være med til at bestille. Er I sikker på I gider tage til Viborg efter det?
Affugter:
Keder du dig? Nu har du givet din mening til kende og vi siger tak for din omsorg, men vi væger stadig dette discount foder, så hvad vil du mere andet end at irritere?
okt 2011
Skal du også have et kram?
Eller bare et holdkæft bolche..
jul 2011
Ina Elsborg P :
Ja jeg er villig til at komme til Viborg og hente det
Nu bor Maiken jo bare noget længere væk
okt 2011
Det skal kneppes væk..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Jeg er af den mening, at man skal give sin hund, det den trives på. Om det så er tørfoder, råt eller hjemmelavet..
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
dec 2008
Man kan få en light udgave af det, til dem med tendens til overvægt ;o) Min har også taget lidt på, men det er kun godt, da jeg synes han var for tynd før :o)
Bullit:
Vi må da lige finde ud af noget når der er gået lidt tid - skal lige have brugt det jeg har nu ;o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
Jeg valgte at sætte hende tilbage på det rå. For det er det eneste, jeg har kunne få hende ned i vægt på.
Men skal jeg prøve tørfoder igen, så er hypoen i mine tanker
dec 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 22
Jeg er glad for jeres link til england. Det skal helt sikkert prøves, for dyrt hehe det er det. MEEEEENNN hvad gør man ikke for sine kære!
Tak
feb 2006
okt 2011
Hvad er det du ævler om ?!
Skal du bare ind og gentage dig selv en gang hver 2.uge eller hvad?
Hvis du åbner øjnene så kan du uden tvivl se at jeg ikke har skrevet noget !
feb 2006
okt 2011
Var der andet du ville spilde tid på?
Ellers kan du jo bare sende mig en mail hver 14. dag, bare lige for at huske mig på at jeg skal holde mig på måtten..
Var det noget?
jul 2011
Og andres tid, det er da helt sygeligt at man gider bruge sin tid på sådan en gang mundlort!
okt 2011
Apropos mundlort..
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 17
med al respekt for dit valg og andres valg, så oplever jeg, at du er fuldstændig i samme grøft, bare på den anden side. Jeg havde en hund med Allergi, fik anbefalet Barf fodring, for at opstarte barf fodring, måtte jeg til deres dyrlæge ?????, nå men min tiltro var stor og motivationen også, indtil den køre dyrlæge mærkede på min 10 mdr gamle hunds knogler og sagde hun manglede kalk What, røgtenfingre ? el. var det bare fordi hun var 10 mdr. derefter kiggede hun hende i øjet og sagde hun havde en rift i øjet, meget meget dygtig dyrlæge, nå men fik en kostplan og tror det løb op på start produkt på 2700 for første mdr.
tror ikke vi kan frasige os, at alle tjener på deres foder, men magen til klamhugger af dyrlæge, har jeg aldrig mødt før. måtte stoppe med barffodring, havde simpelthen ikke råd, det er meget dyrt at fodre med. prøvede derfor,foderet du anbefaler, mine hunde fik diarre af det, så måtte vælge det fra. det var simpelthen for hårdt for deres maver.
Og Ja dyrlæger tjener på foderet de sælger, det gør tandlæger også på deres produkter, osv osv. Mon ikke bare man skal vælge det foder der virker bedst for ens hund og så tage den derfra. og selvfølgelig er det , da møg ærgeligt, at nogle dyrlæger er underlagt økonomisk profit fremfor dyrernes velvære, men er det ikke lidt urimeligt, at skære alle over en kam, hvis nu foderet hyppoallergenic fungere lige så godt på hendes hunde som på min schæfer (har jo som sagt prøvet mange fodre incl det du anbefaler) så er det vel fordi det fungere og ikke fordi dyrlægen tjener penge på det.
Royal Canin Hypoallergenic