{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Hvad tror i? syg eller kræsen? {{forumTopicSubject}}

Nu gider Buddy igen ikke spise sit foder.

For 3-4 uger siden havde han dårlig mave hver eftermiddag og gad til sidst ikke rigtig spise sit Orijen. Vi tog til dyrlægen og fik noget pencilin, da han havde lidt feber + vi købte noget billigt foder til ham, for og se om han gade spise det - Det gad han (har lidt mistænkt Orijen for at være blevet for gammelt, fordi han plejer at spise det med velbehag.)

Har siden lørdag kørt ham over på wolfsblut, fordi jeg gerne vil have han får kvalitetsfoder. Men nu har han fået dårlig mave igen, og gider igen ikke spise sit wolfsblut, kan dog overtales til at spise det billige foder.

Godbidder sluger han i sig.

Har sat ham på Canikur piller mod maven, men hjælper endnu ikke (dag 2)

Den dårlige mave kan skyldes jeg måske er gået for hurtig frem med foderskifte, men kan dårlig mave gøre at han ikke gider spise.?

Og hvis han bare er kræsen hvad så? Det er jo ikke ligefremt billigt det foder vi køber til ham, så det er dyrt i længden bare at teste forskellige dyre varianter, når man så kan smide 14 kg ud bagefter.
Eller skal jeg bare give ham billigt foder, selvom jeg ikke selv står inde for det, men hunden spiser det?

Skal lige tilføjes at jeg self tager ham til dyrlægen hvis det ikke går bedre med mavsen, men så længe han drikker og spiser lidt, så giver jeg det lige nogle dage.

Hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad tror i? syg eller kræsen?
  • #1   23. nov 2011 Måske han ik kan tåle det høje protein indhold, det er der nogle der ik kan...

• #2   23. nov 2011 Det kan sagtens være at hunden har brug for korn i foderet for at holde maven stabil, prøv evt at give ris eller havregrød med tørkosten og se hvad maven siger til det =)

• #3   23. nov 2011 Et godt råd til hans dårlige mave er altså at give ham paraghurt - altså dem vi selv tager når vi skal på ferie osv... Det virkede på ganske få timer for min Tyson.. smiley
    Og hvis han har dårlig mave, skal han på skånekost til den er i orden igen.. :o)

• #4   23. nov 2011 Jackie & Billie: det høje protein indhold kunne evt forklare maven? men kan det forklare han ikke gider spise det?

kennel House of Hunters: Det er også min umiddelbare holdning hvis det var en voksen hund, og han ikke havde dårlig mave.
    Men kan ikke li han også har dårlig mave + han er meget spinkel af sin race, så han skal helst have noget at vokse af.

• #5   23. nov 2011 Nina: det vil jeg prøve - fordi i det billige foder var hoved ingrediensen majs, så kan godt være du har ret.
    Men giver det forklaring på hans manglende appetit?

• #6   23. nov 2011 Nu var det også mave problemmet jeg tænkte på...

• #7   23. nov 2011 Jackie & Billie: det ville i hvert fald give god mening + Nina's råd med korn i foderet.

Nogen der mangler 14 kg Wolfsblut? smiley

Christina K: Det vil jeg da prøve, men tror det er meget ala det canikur jeg giver, da det også er for at stablilisere tarmfloraen.

• #8   23. nov 2011 Spiselysten bliver hurtigt meget lille hvis maven rumler og det er ubehageligt for hunden..

Gem dit taste of the wild og bland det på med ris, det er stadig langt bedre at bygge videre på kvalitetsfoder end det er at vælge noget hvor der er en masse E numre, sukker og farver i jo =)

• #9   23. nov 2011 Nina: Vil også nødig give ham noget billigt foder - men vil nu endnu hellere have at han spiser:-)
    Har lige sat risene over smiley

Tusind tak for rådende alle sammen - de skal testes

Men ihh hvor kan det være frustrerende at være hundeejer indimellem.

• #10   23. nov 2011 Uha tro mig jeg kender det alt for godt - min hund har nemlig helt egne ideer til hvad der kan kategoriseres som mad, og hvad der i hvert fald IKKE kan..

Tørkost er som hovedregl ikke mad synes han.. Men med en tsk. leverpostej og lidt vand, så ER det pludselig mad ; )

Kaoz får altid noget i sin mad, vi har kæmpet med "spis, du får ikke andet", men går han uden mad i 24 timer kaster han op... i sin kurv, på gulvet, i sofaen... Mavesyre er meget lækkert kan du tro!

Jeg giver ham nu et kornfrit fordi han muligvis fik klovoldsbetændelse pga majs (ingen ved hvad det kommer af, men jeg havde det alligevel bedst med at sikre HVIS det var majs)..

Så han får Orijen... med leverpostej, kattemad, andefedt og hvad man nu lige kan have i køleskabet som en hund som Kaoz betegner som mad ; )

• #11   23. nov 2011 Nina: Ville bare helst undgå det der med at der skal alt muligt snask i hans mad før han gider spise det. Men self, er det det der skal til, så får han det smiley Starter i første omgang med ris smiley

Da han fik sit hvalpe foder var der aldrig noget problem, der spiste han ALT. Men tror måske også maven kan have effekt på appetiten - eller håber det faktisk lidt, fordi så er der mulighed for forbedringer. smiley

• #12   23. nov 2011 Ja det er et frygteligt skråplan.. Jeg har bare givet op *GG*

Min hund spiser dog nu, hver dag bliver der spist op, og engangimellem er han villig til at spise det udendørs, og der kommer der altså ikke noget på pillerne - jeg ved såmen godt at han narrer sin gamle mor, men jeg gider simpelthen ikke tørre opkast op konstant fordi jeg lige skal bevise jeg er mest stædig ; )

Hvis det fungerer med ris, så vil jeg råde dig til at købe foderris i supermarkederne.. De er klar til indtagelse på 15 min, noget hurtigere end at koge og afkøle =)

• #13   23. nov 2011 Det vil jeg gøre. Vidste slet ikke der fandtes foderris smiley

• #14   23. nov 2011 Man kan få dem i brugsen, føtex og sådan - de ligger ved hundesnacks og hvad har vi =)

De minder om det der minut-grødris, altså flager frem for hele korn =)

Jeg håber det er en fase, der ER altså ikke meget ved at have en hund der er bøvlet med maden =)

Jeg kom lige til at tænke på.. Ligger hunden koldt? Altså med maven på kolde klinker eller andet? For kold mavse giver også ofte rod i maven nemlig..

• #15   23. nov 2011 Nej han ligger stort set altid i sin kurv om natten, og i sofaen om dagen smiley

Men ja vil helst ikke have en hund der er bøvlet med made igen- Vores puddel har altid været rigtig bøvlet, og meget kræsen, så blev så glad da vi fik Buddy og han bare spiste sit tørfoder smiley

Men satser på det kommer igen når maven kommer iorden. Ligenu er han i hvert fald gået i krig med hans tørfoder/ris blanding - og virker til det er noget herren gider at spise smiley

• #16   23. nov 2011 tjekkede lige foderskålen - den er jo nærmest slikket ren smiley Hmm hvis det lille Bæst bare er kræsen, så er han godt nok træls... hmpf!

Så skal vi bare lige have styr på mavsen igen, men der håber jeg risene gør underværker.

Vil du gætte på hvornår jeg burde kunne se en forskel hvis det virker med ris?

• #17   23. nov 2011 jeg tror efterhånden også at det er vigtigere at hunden spiser med velbehag, end at den af ideologiske grunde skal spise et foder som mennesket mener er godt... mine trives heller ikke på foder med megen protein indhold, og gider heller ikke spise det..

mine gamle hunde fik fornuftige rester og ufornuftig mad fra supermarkedets dyreartikel afdelinger... de spiste med glæde, har aldrig haft så mange problemer som efter jeg er gået over på kvalitets foder, så prøver snart det andet igen... gider ikke den spisevægring... må sige det dyre foder nærmest ikke er dyrere i længden da de ikke vil have det... så tja tror sgu snart jeg prøver at købe en pose pedigree...

• #18   23. nov 2011 Nu findes wolfsblut heldigvis med lavt protein indhold, som jeg vil teste inden jeg går over til et andet mærke.

Ellers kan jeg anbefale dig at prøve Happy dog. det var det "billige" foder vi gav buddy for at teste om han gad spise, og tror alligevel det er bedre end Pedigree.

Men kan sagtens følge din tanke gang, man bliver træt af at købe godt foder hele tiden, når hunden ikke gider spise det. Men alligevel, de fleste børn ville vel også spise slik og mc D hvis de selv måtte bestemme hvad de vile spise. smiley

• #19   23. nov 2011 Tut mm. Aller først ville jeg få hans afføring tjekket for geardiar, staves??? Hvis han ikke har det, vil jeg gå over til at fodre en gang om dagen i skål...
    Nu er jeg sådan lidt andreledes med hensyn til fodring...Mine mange hunde har altid fået noget tilsat deres tørfoder, det kan være alt fra leverposteg til stegesky eller kødrester fra middagsmaden...
    Når jeg har haft en hvalp som opføre sig som du beskriver, aå er det første jeg nu tænker æpå geardia..Når det er udelukket, så hjælper jeg dem lidt på vej ved at håndfodre lidt, sprede foder ud på gulvet,
    skære ned på antallet af måltider, så de bliver sultne...
    Faktisk er der ingen af mine gvalpe som får mere end 2 gange foder daglæigt, og fra de er 6-7måneder, så er det ofte kun een gang.

• #20   23. nov 2011 Jeg vil tro at risen allerede har hjulpet i aften hvis det er det kornfrie der er synderen =)

Du kan hjælpe maven yderligere ved at tilsætte lidt A38 (det mildner mavesyren), men giv det et par måltider med ris og se om det hjælper =)

• #21   23. nov 2011 Snow K: Har lige læst lidt om det. Og lyder godt nok ikke rart, så helt sikkert noget han skal tjekkes for, hvis det ikke snart går i bedring.

Buddy er 8,5 mdr og får foder 2 gange om dagen.

• #23   23. nov 2011 Ulla M: Kommer an på varianten. Buddy får Blue Mountain - og mener der er 30% protein i den variant.

• #25   23. nov 2011 Ulla M: Jo det har jeg også ham lidt mistænkt for - bare underligt at det er kombineret med dårlig mave :-S

• #26   25. nov 2011 En lille opdatering:
    Risen blandet i foderet virkede kun på appetitten første gang, de efterfølgende gange gad han igen ikke røre det.
    Og de hjalp desværre ikke på den daglige mave.

Så tog Buddy med til dyrlægen i morges, hvor han fik konstateret en form for tarmbetændelse, hun kunne dog ikke sige hvorfor han havde fået det, men vi skal teste om det evt er pga hans foder - så nu er han kommet på noget skånekost fra dyrlægen + 20 dage med antibiotika kur.

Så håber snart den lille mand bliver i orden igen smiley

• #27   25. nov 2011 Åh Gud, så er der jo intet at sige til at lillemanden ikke har ville spise!

Rigtig god bedring til ham =)

• #28   25. nov 2011 Mange tak smiley

Men nej så er det ok han ikke vil spise.
    Er også glad for at jeg tog afsted med ham - selvom jeg dog alligevel har ham mistænkt for ikke at kunne lidt sit wolfsblut smiley Men det finder jeg ud af når han skal køres over på det igen (når mavsen engang er i orden igen)

Heldivis virker han ikke som sådan syg, stadig lige så fræk som han plejer at være smiley

Kommentér på:
Hvad tror i? syg eller kræsen?

Annonce