{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Hårløs plet på halsen {{forumTopicSubject}}

(se album)
Emma taber efterhånden mere og mere hår på halsen. Først troede jeg bare, det var fordi hun blev lidt tyndhåret pga. halsbånd, men så begyndte det at blive skaldet og i et stort område, og da hun ikke har halsbånd på, andet end når vi er ude, forstår jeg det ikke helt.

Det skal lige siges, at hun er meget tyndhåret på maven op til forbenene, men lige nøjagtigt på halsen plejer hun faktisk at have ret så tykt, pjusket hår.

Hvad tror i det kan skyldes?

Vi skal til dyrlægen til et tjek i morgen, men jeg synes alligevel gerne, jeg vil høre jeres bud?

Godaften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårløs plet på halsen
  • #1   24. nov 2011 allergi - hårsækmider - genetisk arvelighed - er de ting jeg har læst kan forårsage hårtab...

• #2   25. nov 2011 Jeg har ingen ide om hvad det kan være, men -

Min venindes chi gjorde det samme.. Den kom igennem hele møllen med blod tjek og skrab og andre sjove ting, fik kvæg medicin og intet virkede..

Så skiftede min veninde dyrlæge og fik en flaske speciel shampoo og vupti: Vovse fejler ikke noget mere..

• #3   25. nov 2011 Prøv lakseolie i maden, eller skift protein kilden i foderet. Det råd fik vi fra dyrlægen da Bella fik en kæmpe bar plet på ryggen. Lakseolie var nok, og hun har fået en fin tyk pels igen.

• #4   25. nov 2011 Ud over de allerede foreslået muligheder, kan det også være ringorm (dete r ikke en orm men en svampeinfektion), men så vil du begynde at se flere bare pletter snart. kuren er simpel:) Det kunne også være stressrelateret. Men hvis det vokser, området bliver rødt eller irriteret ville jeg da lige svinge hende forbi en dyrlæge:)

• #5   25. nov 2011 Tak for jeres hjælpefulde bud.
    Jeg var forbi dyrlægen idag, hun kunne ikke sige hvad det var, og fordi det ikke var rødt eller irriteret, ville hun se tiden an.. Andet fik jeg ikke at vide.

Mulle - kan du muligvis huske, hvad det shampoo hed?

Charlotte - Jeg vil begynde med noget lakseolie så smiley Jeg har en kæmpe flaske stående, så det ville da være skønt hvis det virkede.

Janie - Hvordan ville det se ud hvis det var ringorm? Ud over der ville komme flere pletter, ville huden have nogle symptomer?

Jeg kom til at tænke på, om det måske kunne være noget allergi for metallet i hendes halsbånd? Der er nogle kødbens-nitter, der har en "lås" på indersiden af halsbåndet. Jeg synes nemlig at huske, det var omkring den tid hun skiftede til det halsbånd, håret begyndte at blive tyndt.

• #6   25. nov 2011 Tine K

Overhoved ikke.. men jeg kan find ud af det smiley

• #7   25. nov 2011 Tine: Ja altså Bellas plet på ryggen så også sådan ud, og dyrlægen forslog mig to sprøjt lakseolie i maden ca 14 - hvis ikke det virkede så skulle jeg prøve at skifte proteinkilde i fodder ca 3 uger - og hvis ikke det virkede skulle vi ha taget prøver. Så vil da klart forslå dig det, for at sparre penge hvis det ikke er hårsækmider, ringorm el lign. Så længe hunden ikke lider last, kan man lige så godt lave udelukkelses metoden smiley

• #8   27. nov 2011 Mulle - det må du meget gerne smiley
    Charlotte - du kan tro, jeg er allerede i fuld gang smiley

• #9   12. maj 2012 Hej Mamma - jo tak, det går fantastisk. Der er kommet hår igen, og det er tykt og smukt. Jeg tror, det var det nye halsbånd, for efter jeg skiftede til det gamle igen begyndte håret hurtigt at gro ud smiley

• #10   19. maj 2012 Mega meget yay! Og det er endda finere og tykkere end før smiley

Kommentér på:
Hårløs plet på halsen

Annonce