{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

Hjælp vi har lopper {{forumTopicSubject}}

Jeg troede egentlig vi var kommet af med de skide dumme kryb, men nææ nej, de vil ikk give op og vil bare ikk give slip på dyrene.
Bella fik lopper for ca 3 uger siden, og straks havde begge katte det også, så jeg måtte have købt noget loppemiddel til kattene og de blev dryppet i nakken den 8 november, men kan se at den ene af kattene stadig har lopper på sig, og i dag fandt jeg så også en igen på Bella da jeg var ved at børste hende, så hun måtte en tur i bad igen, jeg har ikk købt loppemiddel til hende til at dryppe i nakken da jeg helst gerne vil være fri for det, og har heller ikk råd til det før til den første da det er til stor hund jeg skal have.
Men jeg ville meget gerne hvis jeg kunne give hende noget andet for de dumme lopper, hun har sådan en flåt/loppestopper i hendes halsbånd, men jeg syns ikk rigtig den virker på de dumme lopper, hun har været i bad tre gange nu siden hun fik lopperne, men badet tager jo desværre kun de voksne og levne lopper, ikk æggene, jeg har vasket alle tæpperne og puttet bamser i fryseren i 24 timer, men intet syns og virker overhovedet, der er stadig lopper.

Er der nogen der har et godt råd til hvad man måske kan bruge i stedet for det dryppe værk der som virker, gerne både til hund og kat. Og hvad jeg kan gøre mere for at komme af med de dumme lopper, har tænkt at købe det til at sprøjte på omgivelserne her til den første også bruge på Bellas kurv og flere steder i huset, men ville bare gerne undgå de kemikalier da vi jo ikk ved hvad det gør ved vores dyr.

Håber der er nogen der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vi har lopper
  • #1   25. nov 2011 Prøv at søge på forum - der er tonsvis af tråde med gode råd... smiley

  • #2   25. nov 2011 Hej prøv loppehalsbånd fra www.nettobuild.dk til en pris a 20 kr....
    Vi havde fået lopper og efter blot 1 uge var de væk efter vi havde sat loppehalsbåndet på vores hund.... Skønt... Billigt måde at slippe af med lopper ;0)


  • #3   25. nov 2011 Okay, er self vær og prøve, men kan ikk lige finde dem derinde, men kan finde dem på en anden side. Men vil gerne kunne finde en anden løsning på længere sigt som kan forbygge lopperne. Men det hjælper vel egentlig også kun på hunden? min ene kat har nemlig også stadig et par lopper selvom de er blevet dryppet i nakken.

  • #4   25. nov 2011 Hvis du ikke vil give dem pipetter i nakken er der kun den lange seje kamp med daglig kæmning af hund og kat plus støvsugning hver dag! jeg ville nok også vaske gulvene for at drukne dem.
    Og den proces kan tage op til 2 måneder før du er fri for dem, det er dog kun hvis du gør det hver dag!!

    vælger du pipetterne skal du stadig støvsuge og kæmme dyrene men støvsugningen kan nok godt gøres hver 3. dag.

    Jeg har ude katte og det tog mig næsten 2 måneder med kæmning og pipetter før jeg ikke fandt flere lopper, jeg fjernede også alle deres stofsenge og de fik en papkasse som blev skiftet ud jævnligt OG jeg sprøjtede det rum de normalt opholder sig i, hver gang inden jeg støvsugede.


  • #5   25. nov 2011 Loppehalsbånd og shampo er taget af markedet. Der var et stof i der var giftigt - kan ikke lige huske så meget andet

  • #6   25. nov 2011 Jeg har ikk noget imod og give kattene det i nakken, og de har også fået, men jeg ved ikk om jeg tør med min hund, for hun har aldrig fået det og ved ikk hvordan hun vil reagerer, min fars hund kan ikk have det og bliver panisk og total rundt på gulvet i 24 timer efter hun er blevet dryppet og kan ikk finde ro og sidder og ryster som jeg ved ikk hvad, og er bange for at min hund også skal gøre det, og det sys jeg bare ikk er fair overfor hunden, for det var virkelig synd for min fars hund og forfærdelig at se hende sådan, vi har to hunde og to katte i huset for tiden, min fars hund har så ingen lopper da hendes pels er så kort at de ikk kan sidde fast, så det er kun min hund også den ene af mine katte som har lopper, men kattene skal have en ny om gang i nakken den 8 december, så det er bare min egen hund jeg skal have fri for lopper.
    Har ikk hørt noget om af hverken loppehalsbånd eller loppe shampoo skulle være taget af markedet, du kan stadig købe det på nettet, og har også selv købt noget shampoo til min hund for at komme lopperne til livs. Men tror jeg vil fortsætte med shampooen indtil vi er helt fri, også må kattene få en tur mere med frontline.
    Det er self bedre at forbygge lopper end at bekæmpe dem når de først er her, men jeg vil ikk dryppe min hund i nakken, kan ikk få mig selv til det, og det koster en formue at skulle købe det hver trejde måned da jeg skal have 20 til 40 kgs hund.


  • #7   27. nov 2011 Nej hvor mærkeligt. Ville selv have købt shampo for længe siden til hundene og det var hvad jeg fik af vide i dyrehandlen (måske deres var udgået eller noget). Hmm nå men så ved jeg jeg kan få det hvis det bliver aktuelt en anden gang

  • #8   27. nov 2011 Okay, jeg købte det hos en dyrehandler her i hvide sande, og han sagde ikk noget, mærket var godt nok også tysk, men det virker, ejeren af butikken er tysker så han køre meget med deres egne mærke. Men jo tror da godt at du kan købe det, men vil da lige vende det med dyrlægen næsten gang vi skal derind.
    Bella skal vaccineres lige så snart jeg får nogle penge, håber jeg kan vente lidt også få hende stiliriseret samtidig med vaccinen, ville gøre det lidt billigere for mig end og skulle derind to gange på kort tid.
    Men jeg tror endelig så småt vi er ved at være af med lopperne, har ikk set eller følt nogen de sidste to dage, og fik støvsuget hele huset og vasket alle gulvene igår og har fået vasket alle tæpperne, vaskemaskinen er dog ikk stor nok til at vaske dynerne. men sengetøjet bliver vasket.


Kommentér på:
Hjælp vi har lopper

Annonce