1.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

HJÆLP! - vi har fået lopper. HJÆLP! - vi har fået lopper.

Hej alle!

Er der nogen der har gode tips og tricks til hvordan pokker man kommer det utøj til lopper til livs?
Jeg har vasket og sprøjtet Anton, men kan ikke komme af med dem, og selvfølgelig støvsuget og holde hjemmet rent.
Hvis der er nogen der har haft samme problem eller kender nogle produkter som bare fjerner det skidt, så vil jeg meget gerne hører fra jer!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! - vi har fået lopper.
  • #1   23. jul 2013 Hej Tina.

Hvis du søger i forum med ordet "lopper", så er der rigtig mange tråde med masser af gode råd, tips og erfaringer. smiley
    Jeg har selv skrevet i mange loppe-tråde, og for ikke at skulle skrive det hele igen hver gang, anbefaler jeg dig at søge i forum. smiley

• #2   23. jul 2013 Tak, det prøver jeg smiley

• #3   23. jul 2013 Der kan nu også forekomme lopper i hjem, der er klinisk rene, det er ikke så meget der, hunden ligger begravet.

Man kan vælge at tage den fra to vinkler. At forebygge eller at helbrede.
    Hvis man vil forebygge skal man vælge et virksomt produkt og følge anvisningerne for forebyggende behandling.
    Produkterne kunne være Advantage, Bayvantic, Prac-Tic - osv. Midler indeholdende Fipronil er ikke virksomme overalt i landet, så det vil jeg ikke anbefale brugen af (Frontline).

Vælger man ikke at forebygge kan man slå lopperne ned på flere måder.
    Eksempelvis med en kombination af Capstar, der dræber øjeblikkeligt og Program Vet, der forhindrer reproduktion.
    Kan kombineres med pipettebehandling.
    Hjemmet kan behandles med Trinol 810 og grundig støvsugning.

• #4   23. jul 2013 Husk i øvrigt i forbindelse med pipettebehandling og anden behandling hvor det virksomme middel påføres uden på hunden, at disse midler er afhængige af et fedtlag på huden.
    Derfor må hunden ikke vaskes umiddelbart inden påførslen. Altså et par døgn skal der være mellem de to.

• #5   23. jul 2013 Tusinde tak for jeres råd!
    Det har efterhånden stået på noget tid og syns jeg kæmper meget med det skidt..

• #6   23. jul 2013 Tag til din dyrlæge og spørg efter sebacil.. Det er meget effektivt

• #7   23. jul 2013 Sebacil har jeg kun brugt til min hest mod skab, der er virkelig stærkt, kan hundes hud virkelig holde til det?

• #8   23. jul 2013 Det er også godkendt til hunde og virker både på flåter og lopper..

• #9   23. jul 2013 Yep vores er i kur med det nu smiley Dog skal man IKKE bruge det til katte..

• #10   23. jul 2013 En anden mulighed er en skadedyrsbekæmper der kan give hele hjemmet et grundigt sprøjt og så advantage til hunden.

• #11   23. jul 2013 Capstar er piller til hunden, som udrydder lopperne - et par uger med Capstar samtidig med pipetter (evt. Stronghold, som er meget effektivt, men fås på recept). 810 sprøjtes i hjemmet eller andet sprøjte halløj. Alt som kan vaskes på min. 60 grader får en tur i maskinen. Støvsugning, støvsugning, støvsugning. Så kan man sagtens få bugt med dem.

Min gamle kat havde mange lopper, men vi slap af med dem på under en måned.

• #12   25. jul 2013 Tak for jeres hurtige og behjælpelige svar!

Kommentér på:
HJÆLP! - vi har fået lopper.

Annonce