3.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Jaloux hund og baby Jaloux hund og baby

Vores hund er blevet ret jaloux over vores datter, så han kan finde på at prøve på at masse hende væk når jeg sidder på gulvet med hende, og ellers stille sig i mellem os, og når han kommer "løbende" kan han godt komme farende hen mod hende og han er altså en labrador, så en ret voldsom måde at komme hen til en lille pige på 11 mdr. Trods jalousien så kan de rigtig godt lide hinanden.

Jeg aner virkelig ik hva vi skal gøre, for prøver virkelig og dele min opmærksomhed, så jeg husker at nusse med ham og rose ham osv.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jaloux hund og baby
  • #2   25. nov 2011 Hmm.. tror jeg for han sover meget, men han er os et stort kælepot, og ja som beskrevet ka jeg ik sidde på gulvet uden han kommer hen om jeg har min datter ved siden af eller ej

• #4   25. nov 2011 Gå tur og leger i haven og leger indenfor med hans legetøj

• #6   25. nov 2011 hvordan gør vi det?

• #8   25. nov 2011 Vi smider samsons mad ud i haven om morgen så han er træt når han skal være alene hjemme. Eller gemmer hans mad indenfor så han skal lede efter det.

• #9   25. nov 2011 er de 2 nogensinde i hel nærkontakt, og hvis hvordan går det .... hvad har I gjort op gennem hendes baby tid for at inddrage ham i dagligdagen med hende, og for at give ham en ansvarsfølelse for hende

• #10   26. nov 2011 Bedste: Helt genial pdf! Den er blevet gemt, og skal afprøves med tøserne imorgen smiley

• #11   26. nov 2011 Når hunde går inde mellem hinanden eller os mennesker er det faktisk et dæmpende signal. De er utrygge ved at vi er så tæt ved hinanden, specielt omfavnelser.
    Jeg tror ikke hunden er jaloux, men den er bare utryg/usikker når er er tæt sammen med barnet.
    Her skal I lære hunden er det er okay og at den ikke behøver at komme farende for at afhjælpe situationen

• #12   26. nov 2011 Mange tak for alle jeres råd.

Vi har fra starten af ladet ham komme hen og snuse osv til vores datter, og det virker heller ik til at han ik kan lide hende, for han kommer tit hen til hende selvom jeg laver andet.

Torben: Okay, det vil jeg prøve, min datter er dog for lille til at ku give godbidder, hun er kun 11mdr. Vores har heller ik foder i skålen konstant, vi prøvede en overgang men det gad han ikke ha..

• #13   26. nov 2011 hmm, tja jeg ville aldrig sende mine hunde væk i den situation, ville og har altid forsøgt at skabe en mulighed for at alle var der... ville hellere med godbidder få den på den side af dig der så passer bedst... jeg har haft 3 børn fra spæde til store løbende med at have haft 3 hunde, har aldrig haft problemer eller jalousi, og det tror jeg du risikerer ved at sende den væk...

mine har snuset, lært at ligge ved siden af børnene på gulvet, været omkring i pusle og bade situationer hvis de selv er kommet , og de er aldrig blevet afvist.... børnene har selvfølgelig med tiden også lært at være gode ved og respektere hunden...

• #14   27. nov 2011 har sagtens kunnet lege med mine børn uden hundene var påtrængende, oplevede tværtimod at jo mere JEG fandt måder vi alle kunne være der i situationen på, jo mere velkomne hundene følte sig jo oftere blev de ligeglade og ikke opmærksomheds krævende... så nej mine hunde har IKKE vundet over min, jeg viste at JEG var de naturlige leder i alle sitautioner jeg ledte og fordelte hvordan samværet skulle ske og hvornår... jeg kunne rumme både børn og hunde, og havde ikke behov for at vende mine hunde ryggen, fordi der kom børn i hjemmet...

For mig var det ikke en konkurrence mlm børn og hunde, derfor er det ikke noget med at vinde eller tabe, for mig var det en opgave at få et familieliv med børn og hunde til at være en sammenhæng, det var min opgave da jeg både havde ansvar for beslutning om hund, om beslutning om barn....

Jeg har indraget mine hunde i samvær med børnene, og inddraget mine børn i ansvaret for hundene (da de blev gamle nok), og har ikke haft behov for at visw nogwn væk... Har 3 børn og er på min 5. hund har aldrig oplevet problemer, snappen, bid eller jalousi, om så en baby kom kravlende tæt på en spisende hund, eller på nogen anden måde....

Så jeg her har familie livet med børn og hunde vundet...

• #15   27. nov 2011 som jeg skrev har jeg været flokkens fører for mine hunde, så der er ikke tale om sidestilling men evnen til at overskue og indrette således der er plads til alle, og alles behov i de givne situationer, udfra de ting man hver især har kunnet bidrage med som den person eller hund man nu har været i familien... så ja jeg er stolt at at have 3 nu voksne hunde elskene og dyrerespekterende børn, som på ingen måde har følt sig underlegne eller overlegne på den dominerende måde overfor hundene i vores familie.... jeg har ikke behov for at være dominerende i den undertrykkende facon for at være en god flok fører...
    At du så mener at det at man kan rumme forskellige væsener og tilgodese deres behov på samme tid er det samme som at ligestille dem, må stå for din egen regning og definition.... her er hunde hunde og mennesker mennesker, men i samhørighed og gensidig respekt, vi har ikke behov for at skubbe nogen tilside for at hævde sig selv....

Kommentér på:
Jaloux hund og baby

Annonce