3.028 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Jaloux hund og baby Jaloux hund og baby
Vores hund er blevet ret jaloux over vores datter, så han kan finde på at prøve på at masse hende væk når jeg sidder på gulvet med hende, og ellers stille sig i mellem os, og når han kommer "løbende" kan han godt komme farende hen mod hende og han er altså en labrador, så en ret voldsom måde at komme hen til en lille pige på 11 mdr. Trods jalousien så kan de rigtig godt lide hinanden.
Jeg aner virkelig ik hva vi skal gøre, for prøver virkelig og dele min opmærksomhed, så jeg husker at nusse med ham og rose ham osv.
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 57 Svar: 361
maj 2007
maj 2007
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 272
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 18.138
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Jeg tror ikke hunden er jaloux, men den er bare utryg/usikker når er er tæt sammen med barnet.
Her skal I lære hunden er det er okay og at den ikke behøver at komme farende for at afhjælpe situationen
maj 2007
Vi har fra starten af ladet ham komme hen og snuse osv til vores datter, og det virker heller ik til at han ik kan lide hende, for han kommer tit hen til hende selvom jeg laver andet.
Torben: Okay, det vil jeg prøve, min datter er dog for lille til at ku give godbidder, hun er kun 11mdr. Vores har heller ik foder i skålen konstant, vi prøvede en overgang men det gad han ikke ha..
feb 2011
mine har snuset, lært at ligge ved siden af børnene på gulvet, været omkring i pusle og bade situationer hvis de selv er kommet , og de er aldrig blevet afvist.... børnene har selvfølgelig med tiden også lært at være gode ved og respektere hunden...
feb 2011
For mig var det ikke en konkurrence mlm børn og hunde, derfor er det ikke noget med at vinde eller tabe, for mig var det en opgave at få et familieliv med børn og hunde til at være en sammenhæng, det var min opgave da jeg både havde ansvar for beslutning om hund, om beslutning om barn....
Jeg har indraget mine hunde i samvær med børnene, og inddraget mine børn i ansvaret for hundene (da de blev gamle nok), og har ikke haft behov for at visw nogwn væk... Har 3 børn og er på min 5. hund har aldrig oplevet problemer, snappen, bid eller jalousi, om så en baby kom kravlende tæt på en spisende hund, eller på nogen anden måde....
Så jeg her har familie livet med børn og hunde vundet...
feb 2011
At du så mener at det at man kan rumme forskellige væsener og tilgodese deres behov på samme tid er det samme som at ligestille dem, må stå for din egen regning og definition.... her er hunde hunde og mennesker mennesker, men i samhørighed og gensidig respekt, vi har ikke behov for at skubbe nogen tilside for at hævde sig selv....
Jaloux hund og baby