{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Race valg (igen igen) {{forumTopicSubject}}

Hej igen, så vender jeg lige tilbage igen igen.
Havde troet at min lille familie skulle have en lille Fransk Bulldog her til Januar, beslutningen var næsten taget, men så hoppede min mand fra. Han har nu hele tiden været meget lunken over for ideen med den Franske, men vi har besøgt en lille privat kennel og kigget en masse FB*er og snakket med flere søde FB ejere. Så jeg troede egentlig vi skulle til at søge efter den rigtige hvalp.
Men så kommer der en flok af min mands kammerater og jeg viser billeder af vores nok kommende familie medlem, så skal jeg da ellers nok lige love for at tracen blev haglet ned, det endte med min mand sagde blankt nej til en FB og der er intet at stille op. Blev sgu godt nok sur på de Kammersjukker, hvorfor kan man ikke bare glæde sig på andres vegne.

Nå men nu må jeg så undersøge mit race valg nr 2 og sidste. Min datter kommer i et hjem hvor de har en Dværg Schnauzer, den er så børnevenlig og elsker bare ungerne og familien. Er der nogle af jer kloge "hunde hoveder" herinde, der har personlig erfaring med racen. Har googlet og læst alt (tror jeg nok) hele natten, men det er ikke meget jeg sådan kan finde om den.
Nogle der ved om de kræver rigtig meget motion, eller er det bare som andre hunde, det er vel mest en ude hund ? Hvor FB jo nok er en inde hund. Ved de skal trimmes, men det er ikke et problem, det vigtigste er deres sind, kan vores pige på 10 år selv gå tur med den ? Er den en der kun knytter sig til en person eller kan hele familien "styre" den ? Kan den med andre dyr (kat) ? Er den ordentig ved fremmede ?
Py, sikke en smørre, håber nogen har nogle erfaringer og kan hjælpe mig lidt. Mvh Anne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race valg (igen igen)
  • #1   26. nov 2011 På vores hvalpehold er der en og den er simpelthen sådan en lille politibetjent type.. de skal hele tiden blande sig i alle de andre hvalpe og mosle dem.. og sådan siger vores trænere at de fleste er, ihvertfald dem de har på deres hold .. så nu leger den med de store hvalpe når der er pause for den chikanerer de små..

• #2   26. nov 2011 jeg vil også sige af hvad jeg kender til dværg schnauzeren er det en meget dominat race og ikke almligvis en børnehund
    Hvad var det der blev negativt ved en frasnk?
    Tænker en mops er den skønneste børnehund man kan tænker sig,,de elsker børn

Når i vælger så sikker dig at der er børn i huset hvalpene er vant til det betyder rigtig meget for deres videre færden med børn,,mange små hunde kan ikke lide børn devsærre

• #3   26. nov 2011 En dværg schnauzer kræver også en konsekvens opdragelse så er det første gang i skal have hund vil det evt blive en stor mundfuld.

Jeg kender nogen som havde melle schnauzer en tæve og en hanhund...og de fik hvalpe og de fik ikke solgt den ene tæve...de havd eet helvede i huset de sloges osv...aner ikke om temperamentet er det samme som de små??

• #4   26. nov 2011 Hold da op... troede først at tråden var en joke!

Sikke da en mand du er gift med og du må da have store no***r - for din mand har da ingen!
    Beundringsværdigt at du kan leve med ham *S*

Undskyld at jeg springer udenfor emnet :o))

• #5   26. nov 2011 A hvad?
    Har hans kammerater talt ham fra den race - Jamen, det er da på ingen måde deres valg?
    Hvis den race passer til jer, så passer den til jer. Og hvis I begge kan lide den, skal de da ikke blande sig?
    Det da ligemeget om vennerne synes den er grim, eller ligende og hellere synes I skulle have en Schæfer. Så må de da selv købe en Schæfer.. Hmm..
    Så meget vil min mand aldrig få at sige!

Hvad er det ved en FB der fik vennerne til at stritte imod? Havde de nogle gode argumenter, eller var det bare bræk der kom ud?

• Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
    #6   26. nov 2011 Hvordan går det til at din mands buddies kommer til at afgøre hvilken hund i skal have???
    Anyway, så må jeg tilslutte mig de øvrige kommentarer der er kommet -og bare lige tilføje at racen har tendens til at være temmelig gøende!

• #7   26. nov 2011 Tak for input igen. Det var nu ikke for at hænge min mand ud, han er bestemt ikke en"svag" type. Men han har været imod at få hund, så jeg har brugt lang tid på at overtale ham. Så får den store Labrador elsker, serveret en FB. Han har længe kæmpet imod, men jeg giver ikke sådan op, får alligevel lokket ham med til en lille privat kennel, for at kigge racen lidt ud og der bløder han en lille smule op. Så har jeg jo gået og fodret ham med alle de skønne ting jeg har hørt herinde fra og har læst mig til, så jeg troede jo den var i skabet. Men en mandehygge aften hos os, hvor jeg lige ville vise "drengene" hvilken slagt hund vi nok skulle have, blev racen haglet ned, "de er jo altid syge, skal klædes ud i tøj, stinker fordi de prutter og forpester hjemmet og laver inde fordi de ikke vil ud i dårligt vejr osv.Det var nogle af de ting der kom på på bordet. Desuden er det også en kamphund som man ikke skal ha sammen med børn. Så det var en af kammeraternes holdning. Da min mand ikke var vild med ideen om FB i forvejen, hjalp det absolut ikke på hans beslutning.

Nå men det lyder jo ikke særlig opløftende med Dværg Schnauzeren, syntes nu jeg fik et godt indtryk af den lille fyr der var her, men det er altså svært at blive klog på alle de forskellige racer. var det endda ligegyldigt med størrelsen, så ville det være meget nemmere. Nå men jeg vil forhøre mig lidt mere om Dværg Schnauzeren, det kan ikke skade, men tak for input til jer smiley Mvh Anne

• #10   26. nov 2011 En fransk har jo en skøn personlighed som de fleste ikke kan stå for,,jeghar en skøn hanhund som faktisk aldrig prutter,,han snorker eller laver næsten ingen lyde og så har han ihvertfald aldrig tøj på
    tror hvis han mødte ham ville han ædnre mening.
    Alle hunde kan vre syge især fra forkert steder.....og det med de ikke kan lide børn er godt nok det værste vrøvl

Din mands kammerater ved indlysende slet slet ikke havd de taler om

• #11   28. nov 2011 Tak for input, ja men har jo nok indset at vi er nødt til at være enige fra starten, ellers bliver det hurtigt til "Hvad sagde jeg" osv. Det syntes jeg ikke er en god start for hverken hunden eller os.
    Min mand er vokset op med Labrador og jeg er vokset op med "Hunde internat" hunde, altså blandings hunde der stod for aflivning.
    Vi har aldrig været uheldig med blandings hundene, men når vi nu har børn, vil jeg gerne vide lidt om hvad vi kan forvente os af hunden.
    Labradoren syntes jeg bliver for stor, da mine piger også selv skal kunne gå en lille tur med den. Ved godt at det også kommer meget an på opdragelsen, men syntes bare ikke lige det er sådan en hund der passer til os.
    Vi har jo haft besøg af en med en Dværg Schnauzer og den var altså virkelig sød, vi vil ud og kigge lidt mere på den race, da det også er en min mand kan li smiley
    Så må vi se hvad det bliver til smiley Mvh Anne

Kommentér på:
Race valg (igen igen)

Annonce