Race valg (igen igen) {{forumTopicSubject}}
Hej igen, så vender jeg lige tilbage igen igen.
Havde troet at min lille familie skulle have en lille Fransk Bulldog her til Januar, beslutningen var næsten taget, men så hoppede min mand fra. Han har nu hele tiden været meget lunken over for ideen med den Franske, men vi har besøgt en lille privat kennel og kigget en masse FB*er og snakket med flere søde FB ejere. Så jeg troede egentlig vi skulle til at søge efter den rigtige hvalp.
Men så kommer der en flok af min mands kammerater og jeg viser billeder af vores nok kommende familie medlem, så skal jeg da ellers nok lige love for at tracen blev haglet ned, det endte med min mand sagde blankt nej til en FB og der er intet at stille op. Blev sgu godt nok sur på de Kammersjukker, hvorfor kan man ikke bare glæde sig på andres vegne.
Nå men nu må jeg så undersøge mit race valg nr 2 og sidste. Min datter kommer i et hjem hvor de har en Dværg Schnauzer, den er så børnevenlig og elsker bare ungerne og familien. Er der nogle af jer kloge "hunde hoveder" herinde, der har personlig erfaring med racen. Har googlet og læst alt (tror jeg nok) hele natten, men det er ikke meget jeg sådan kan finde om den.
Nogle der ved om de kræver rigtig meget motion, eller er det bare som andre hunde, det er vel mest en ude hund ? Hvor FB jo nok er en inde hund. Ved de skal trimmes, men det er ikke et problem, det vigtigste er deres sind, kan vores pige på 10 år selv gå tur med den ? Er den en der kun knytter sig til en person eller kan hele familien "styre" den ? Kan den med andre dyr (kat) ? Er den ordentig ved fremmede ?
Py, sikke en smørre, håber nogen har nogle erfaringer og kan hjælpe mig lidt. Mvh Anne
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
Hvad var det der blev negativt ved en frasnk?
Tænker en mops er den skønneste børnehund man kan tænker sig,,de elsker børn
Når i vælger så sikker dig at der er børn i huset hvalpene er vant til det betyder rigtig meget for deres videre færden med børn,,mange små hunde kan ikke lide børn devsærre
okt 2008
Jeg kender nogen som havde melle schnauzer en tæve og en hanhund...og de fik hvalpe og de fik ikke solgt den ene tæve...de havd eet helvede i huset de sloges osv...aner ikke om temperamentet er det samme som de små??
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Sikke da en mand du er gift med og du må da have store no***r - for din mand har da ingen!
Beundringsværdigt at du kan leve med ham *S*
Undskyld at jeg springer udenfor emnet :o))
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Har hans kammerater talt ham fra den race - Jamen, det er da på ingen måde deres valg?
Hvis den race passer til jer, så passer den til jer. Og hvis I begge kan lide den, skal de da ikke blande sig?
Det da ligemeget om vennerne synes den er grim, eller ligende og hellere synes I skulle have en Schæfer. Så må de da selv købe en Schæfer.. Hmm..
Så meget vil min mand aldrig få at sige!
Hvad er det ved en FB der fik vennerne til at stritte imod? Havde de nogle gode argumenter, eller var det bare bræk der kom ud?
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
Anyway, så må jeg tilslutte mig de øvrige kommentarer der er kommet -og bare lige tilføje at racen har tendens til at være temmelig gøende!
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 77
Nå men det lyder jo ikke særlig opløftende med Dværg Schnauzeren, syntes nu jeg fik et godt indtryk af den lille fyr der var her, men det er altså svært at blive klog på alle de forskellige racer. var det endda ligegyldigt med størrelsen, så ville det være meget nemmere. Nå men jeg vil forhøre mig lidt mere om Dværg Schnauzeren, det kan ikke skade, men tak for input til jer
okt 2008
tror hvis han mødte ham ville han ædnre mening.
Alle hunde kan vre syge især fra forkert steder.....og det med de ikke kan lide børn er godt nok det værste vrøvl
Din mands kammerater ved indlysende slet slet ikke havd de taler om
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 77
Min mand er vokset op med Labrador og jeg er vokset op med "Hunde internat" hunde, altså blandings hunde der stod for aflivning.
Vi har aldrig været uheldig med blandings hundene, men når vi nu har børn, vil jeg gerne vide lidt om hvad vi kan forvente os af hunden.
Labradoren syntes jeg bliver for stor, da mine piger også selv skal kunne gå en lille tur med den. Ved godt at det også kommer meget an på opdragelsen, men syntes bare ikke lige det er sådan en hund der passer til os.
Vi har jo haft besøg af en med en Dværg Schnauzer og den var altså virkelig sød, vi vil ud og kigge lidt mere på den race, da det også er en min mand kan li
Så må vi se hvad det bliver til
Race valg (igen igen)