{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

sit,dæk og komme når man kalder {{forumTopicSubject}}

Hvad synes I er det vigtigste jeres hunde kan?

Mine kan de 3 ting som jeg synes er det vigtigste for mig.
Især hvis det er dårligt vejr og vi så kommer ind,jeg så kan sende dem i deres kurv så de ikke sviner ud over hele gulvet.
Alt andet med trick osv kan jo altid komme.
Men har lige passet en han hund på 7 mdr i halvanden dags tid der hverken vidste hvad dæk eller sit var. Kunne dog sit med en godbid... men jo selvfølgelig ejerens skyld. En hvalp på den alder burde have lært det.
Min søster har en stor blandings hund på 6 år der heller ikke ved hvad det betyder,springer op af en osv. Bliver sgu så gal over sådan nogle ejere


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sit,dæk og komme når man kalder
  • #1   27. nov 2011 Hvis det ikke er vigtigt for ejern om hunden kan sitte eller dække på kommando, burde det også være ligemeget for dig.
    Jeg har aldrig brugt en masse krudt på at lære mine hunde at sitte eller dække, men jeg lærte dem at stå for det var vigtigt for mig.
    Og så må de gerne komme når jeg kaldte.


  • #2   27. nov 2011 Noget af det bedste jeg har lært vores er nok kommandoen 'bliv' smiley

  • #3   27. nov 2011 "udenom" er viiiiigtigt hos mig på gåture - og ellers er det vigtigt at min hund forstår "nej" og "kom" - resten er tillæg smiley

    men hun kan umanérligt mange tricks faktisk smiley


  • #4   27. nov 2011 Mine kan heller ikke hverken sit eller dæk.
    De går pænt i snor, kommer når man kalder, kan stå, vente og dirigeres højre/venstre, frem/tilbage.
    Jeg har ikke noget at bruge sit og dæk til.


  • #5   27. nov 2011 Som Frejamusen også skriver "udenom" og "nej" også vigtige ting.

  • #6   27. nov 2011 Det er ikke vigtigt for mig at min hund kan sit eller dæk, så det kan hun ikke smiley
    Det vigtigste for mig er Nej, Kom & Vent (som er det samme som bliv) smiley


  • #7   27. nov 2011 Plads, nej og ja..

    Plads gælder både som indkald, lineføring, fri ved fod.. Det er helt ekstremt vigtigt at min hund er lydig, ikke trækker og ALTID lystrer..

    Sit og dæk kan være lidt ligemeget for mig.. har faktisk ikke rigtig noget som helst jeg bruger "sit" til nu jeg tænker over det =)


  • #8   27. nov 2011 Jeg startede med at lære Vaks ''Stop'' under leg, så når det blev for voldsomt, så hed det stop, og så stopper man.
    - Det er nok det vigtigste, specielt, hvis han leger med børn o.o

    - Han kan dog mange tricks, men ikke plads eller indkald desværre. Det vidste jeg jo ikke, var vigtigt, da jeg var 13 smiley


  • #9   27. nov 2011 Jeg gider dæleme heller ikke en hund der springer op.. Eller tigger.. Eller traver rasteløst rundt i huset.. Eller gør af alting.. eller... eller.. eller...

  • #10   27. nov 2011 Kan også komme på andre vigrige ting
    Gider heller ikke tiggen ved bordet,hunde der springer op- Kun på kommando når de har fået lov,ingen hunde i sofaen eller sengen.
    Skal forstå nej og slut når de leger for voldsomt. Mest inde de gør det smiler.
    Sit,synes jeg er vigtigt. Bruger det inden vi skal over vejen


  • #11   28. nov 2011 Nu er der jo rigtig stor forskel på hvad man forventer af hunden, og hvad man formår at lære dem ; )

    Jeg har rigtig høje standarter til lydighed, og jeg træner meget målrettet for at få det niveau af lydighed jeg vil have..

    Det er ikke træningspladslydighed, men nærmere "hund-i-min-hverdag-lydighed"..


    Kaoz må ikke gå over vejen/ud på vejen uden at være på plads, så han venter pænt til jeg indhenter ham (han går oftest løs), men han skal ikke sidde, stå eller noget andet end at følge mig idet jeg går - så det eneste han skal er at holde fokus på sin fører, gå på plads og afvente næste kommando =)

    Jeg bryder mig faktisk ikke om "sit-hunde", altså hunde der tilbyder måsen i jorden konstant - det er det første jeg træner væk når jeg hjælper med at træne andres hunde..

    Jeg blander mig aldrig i hvordan folk vælger deres hund skal opføre sig, å længe e selv er tilfredse må det jo være knaldgodt, og bestemt ikke noget der kommer mig ved =)
    - Men folk skal ikke skælde deres hunde ud, over adfærd de selv har ladet stå til, opmuntret eller ignoreret..


  • #12   28. nov 2011 Rundtom: Bruges på gåturen når de er gået forkert om et træ (det sker sjældent at jeg skal bruge ordet)

    Ind til siden: Vi bor ved en meget trafikeret vej, og nogen gange når vovserne får færten af et eller andet, skal de mindes om at de skal ind til siden.

    Ad: Bruges når de skal spytte det ud de har i munden. Ingen andre ord virker.. Hvorfor er mig en gåde, men ligemeget, for det virker smiley


  • #13   28. nov 2011 Jeg synes bare det er trættende at hunden sitter sig konstant man forsøger at indlære noget som helst..

    Kaoz kan sagtens sitte, men kun på kommando; det er ikke en konstant adfærd så snart man har noget i hånden, stopper op, kigger på hunden, tager kontakt til hunden, retter på linen osv osv osv...

    Det er bare en personlig holdning, jeg får bare fnat af alt den sitten =)


  • #14   28. nov 2011 ps - det var ikke et svar på dit indlæg, jeg skrev til trådstarter - rent tilfældigt at det kom lige efter hvad du skrev =)

    Som skrevet - jeg blander mig ikke i hvordan andre træner eller ikke træner deres hund, så længe de selv er tilfredse er det jo super =)


  • #18   28. nov 2011 For meg er det viktigste at mine to hunder kommer når jeg kaller og forstår ordet nei.
    Ikke trekker i snoren å det blir hundene som går tur med mei.
    Eller så kommer de ind med sand på midt fine tregulv men jeg har maser av vand.
    I min skinsofa har jeg lagt et pled så vi kan hygge de sover i midt soveverelse blek i min seng og ulv på gulve.
    Volsom lek er nu forbut.
    Jeg har det godt med dette det brukte jeg lang tid og overveie at min stue ikke ville bli den samme i lang tid det var meget som måtte tages vek.
    Jeg er bare overlykkelig når jeg ser på mine hunder de skal nok bli noen lydige vofser


  • #19   28. nov 2011 -den- vigtigste kommando her er "væk", den betyder at hun skal flytte sig. Og den er altså en rigtig rigtig dejlig kommando hehe.

  • #20   28. nov 2011 Vi har en ret stædig trunte på 5 mdr., der er utroligt fokuseret på godbidderne, men dog godt kan sitte, komme osv. uden. Dæk nægter hun simpelthen hårdnakket, hvis der ikke er en godbid der føres mod gulvet. Dæk er det eneste der er sindssygt svært at lære hende - hun lærer alt muligt andet, som giv pote fx, på meget kort tid, men dæk er der bare ikke endnu. Så lige nemt er det altså ikke altid smiley

  • #21   28. nov 2011 Griner Pernille jeg har samme problem med mine. Akita er 3 år nu og hun nægte pure at reagére på komandoen dæk, der her betyder læg dig og bliv liggende til du får andet at vide. Men læg dig fungere rigtigt fint, det betyder læg dig og slap af og rejs dig når du mener at du er rolig.

    Jeg syntes at stop og nej er de vigtigtste komandoer, så kommer kom der betyder at de skal komme hen i nærheden af mig.

    Ind betyder at du stopper med det du laver ude i haven og kommer ind nu ligemeget hvor sjovt det er.


  • #22   28. nov 2011 væk eller bak. Buller har det med at ligge sig forans ens fødder ved sofaen eller vil nusses.
    Har en bekendt der har en skt bernhard tæve hund. den har hun lært at halse på kommando... synes jeg så er rimelig belastende,da den kan finde på at gøre det uden kommandoen... og jo lidt forskel på mine og den hunds gøen... Bliver jo helt blæst væk,da dens gøen kommer helt nede fra maven


  • #23   28. nov 2011 Her kommer et sikkert indkald på første pladsen over hvad jeg synes er vigtigt.

    Dæk som nummer to , og det skal også fungere på afstand og uanset underlaget.

    nummer tre den venter med at tage mad/godbider til den har fået lov , er træt af at folk mener de må fodre den med rester og ukendte ting. (startede dengang jeg havde en allergihund der blev møgsyg af det de stoppede min hund med uden tilladelse)

    Ellers priotere jeg at hunden kun hopper op af dem der giver den lov pt er det kun kærresten.
    at den kan sendes i kurven, hvis det er nødvendigt , samt at den slipper alt på komando.
    Den skal gå uden at trække den sjældne gang hun har snor på.
    Ikke gør vildt og voldsomt, men hun må gerne give lyd når der er nogen ved døren eller i haven


Kommentér på:
sit,dæk og komme når man kalder

Annonce