{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Max H
Max H
Tilmeldt:
26. dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320

Sit og dæk. {{forumTopicSubject}}

Kunne godt bruge nogle gode råd til hvordan jeg får mere fart i sit og dæk øvelsen under gang.Sit går for langsom og i dæk, går hun lige et skridt eller to fra jeg har givet komando.Det letteste ville nok være at have en til at klikke når røven eller maven rammer jorden,men det har jeg ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sit og dæk.
  • #2   16. maj 2012 Hvad bruger du som belønning ? Guf, bold eller ??

    Og kan du ikke finde en, der kan klikke hende når hun rammer jorden ? Ellers er klikkeren jo ikke ret bevendt desværre ...


  • #3   16. maj 2012 Du kan overveje platformstræning , hvor du har en kort platform til sit og en længere til dæk, så hunden kan kende forskel. Ved ikke om du kender til det??
    Men det handler jo om at hunden først bliver klikket mange gange for at indtage den rigtige position på platformen og senere overfører du det til at det sker under gang. hunden skal synes det er mega fet at få lov at gå på platformen og dermed kommer der mere fart. Du må dog ikke køre for længe kun med plat, men skift imellem plat og uden.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #4   16. maj 2012 Jeg bruger bold som beløning.Hun gør det hurtig nok når vi træner stilling skifte med godbider(sit,dæk,stå) fint nok hvad hun laver under gang men vil gerne at hun kom lidt(meget) hurtigere ned.Kommer nok ikke uden om at få en med til at klikke når hun rører jorden.Er ikke fordi at jeg skal bruge det til noget men det ser nu engang bedre ud når der er fart på øvelsen

    Torben.Det vil jeg så hunden lærer at når det sker så kommer bolden.Hunden får så mere travlt med at at få udført øvelsen.Som det er nu kan jeg ikke se lige når hunden rammer jorden(går med ryggen til)og så kan det jo være ligemeget for hunden om det går hurtig eller langsom


  • #5   16. maj 2012 Du kan også føre hende ned i en periode... Altså med guf på næsen. Så styrer du hastigheden. Så er du sikker på at øvelsen (I det billede) er indlært som du vil have den.

    Og naturligvis udelukkende klik for rumpe på jord.



  • #6   16. maj 2012 CH: eller med targetstick. Sådan fik min egen tæve fart på i dæk og så i sit fra dæk. og den er nem at have med når man går..

  • #7   16. maj 2012 Også god, Vibe, hvis hunden kender den i forvejen - så er den jo oplagt.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #8   16. maj 2012 Tak for svar til alle.Prøver at få en med til at klikke og når jeg selv går med hende kan jeg give det et forsøg med at fører en godbid så hun får lidt fart i kroppen.

Kommentér på:
Sit og dæk.

Annonce