{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet albue.
  • #1   29. nov 2011 Den er blød.
    Den generer hende tilsyneladende ikke.


  • #2   29. nov 2011 Det ved jeg ikke - den er under huden.

  • #3   29. nov 2011 er hævelsen varm i forhold til den anden albue?

  • #4   29. nov 2011 ingen grund til bekymring, det er en bose, det mener jeg det er det det hedder, det er en væskesamling, som kan forekomme hos store tunge hunderacer.

    så med mindre hunden skal bruges til udstilling, så lad det være.

    dyrlægen kan godt fjerne væsken, for derefter, at indsprøjte binyrebakamol, men der er stor chance for at det kommer igen, og det er ikke risikofrigt, at få det fjernet, da det er noget der ligger omkring ledet.


  • #5   29. nov 2011 Takker for svar.

    Ikke at jeg blev meget klogere ;o)

    Besøger doktor Dyr alligevel.


  • Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
    #6   29. nov 2011 Har lige kigget på dine billeder. Det ligner fuldstændig et hygrom/hygroma -osse kaldet en vandsvulst. De kommer ofte på de store racer, pga presset fra deres vægt når de lægger sig. Især de hunde der har tendens til nærmest at smide sig ned og dem der foretrækker at ligge på hårdt underlag. Området omkring albuen er ikke ret godt beskyttet. Det svarer lidt til at man banker sin albue ind i noget hårdt 20 gange dagligt, det ville osse give en hævelse....
    Forløbet kan være uproblematisk og de fleste hunde virker ikke generet af det.
    Først hvis pelsen slides af eller der går hul på huden, kan det blive problematisk, med infektioner osv + det er et vanskeligt sted at hele og nærmest umuligt at forbinde.Derfor er de fleste dyrlæger meget betænkelige ved at operere. Man kan "dræne" den, men den kommer oftest igen.
    (Giv gerne besked om hvad din dyrlæge siger -jeg har bokset kæmpe meget med dette problem på din store bassedreng og er altid interesseret i at høre hvad en anden dyrlæge har af ideer og forslag)


  • #7   29. nov 2011 Er enig med Aya B - det lyder meget som det.
    Men personligt var jeg også taget til dyrlægen for en sikkerhdsskyld.


Kommentér på:
Hævet albue.

Annonce