{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.446 visninger | Oprettet:

behandling af hævet albue på hund. ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en dejlig Cane corso
Han høre ind under mastif racerne og er en forholdsvis tung hund

Han er lige blevet halvandet år

her på det sidste har han fået lidt væske i albuerne det er gået væk igen i den venstre side men den højre side er stadig hævet
Han har på ingen måde ondt eller virker generet af det han bevæger sig og løber ligesom han plejer
Han er ret dårlig til at ligge sig på sin pude og jeg har en ide om at det er derfor han har fået den hævede albue

Jeg har læst lidt rundt på nettet at nogen mener det vil gå væk når han bliver ældre og er helt normalt andre mener at væsken skal suges ud og behandles med laser

Mit spørgsmål er så om der er nogen der har erfaret at det er gået væk igen når hunden er blevet fuld voksen om det er normalt?
Eller om det er en god ide at få suget væsken ud hos dyrelægen og behandle det med laser

I Øjeblikket får han sådan en albue beskytter på når han har været ude og leje vildt det gør at hans albue ikke væsker særlig meget.
http://www.kruuse.com/da-DK/ecom/Rehabilitering/Ledbeskytterne/Rehab_albuebeskytter/prod_279883.aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  behandling af hævet albue på hund. ?
  • #2   17. jan 2014 Jeg skal lige forstå det ret, er det kun en hævelse, altså en bursa, eller er der hul?

  • #3   18. jan 2014 Meningen er også at han skal til dyrelæge men det er nu meget rart at have nogen flere inputs fra andre om hvor slemt det i virkeligheden er for det er der vist delte meninger om så vidt jeg kan forstå

    Han har rigeligt med puder. og er blevet meget bedre til at ligge sig på dem efter jeg blev opmærksom på det.

    Der er ingen huller på huden
    Det er en hævelse på albuen
    En Bursa har du nogen links til information om dette?


  • #4   18. jan 2014 jeg har fundet lidt selv omkring Bursa/bursit Jeg tror det er det han har fået
    http://www.webdoktorportal.dk/sygdomme/haevelse-af-slimsaekke-omkring-knaeet/

    Tak for svarene jeg vil lige melde tilbage når vi har været til dyrelæge med ham.


  • #5   18. jan 2014 ved at de store hunde kan få det der kaldes tennis albu har haft en tæve der fik det hun fik det tømt hos dyrelægen samtid den blev tømt kom dyrelægen noget ind i knæet så der ikke kom skit i den sidste gang fik hun skærm på så hun ikke kunne pille forbinding af de første dage ,siden har der ikke været noget

  • #6   18. jan 2014 Okay så det hjalp at få tømt væsken ud? hvor længe gik der før du kunne tage forbinding af

    jeg fandt også dette link. http://www.dogleggs.com/hygroma/


  • #7   18. jan 2014 mener der gik ca 4 dage

  • #8   18. jan 2014 Min gamle rottweiler havde det på begge albuer da hun var omkring samme alder. HUn lå altid på de hårdeste underlag, hun kunne finde. På den ene side svandt det spontant, på den anden fik hun tømt det tre gange (mener jeg) ved dyrlæger og derefter kom det aldrig igen. Men hun fik nærmest læderagtig hud lige på albuerne.

  • #9   19. jan 2014 Vi ser det meget ofte på de unge ulvehunde og medmindre hunden er generet af det, så lad den endelig være - det bliver ofte meget værre af at få den tømt.
    Mange dyrlæger vil gerne have lov at trække væsken ud, men så snart der er hul er der risiko for infektion og jeg anbefaler altid at man bare skal lade dem være.

    Min Anouk havde det som ung, og de er længe væk igen. Det er en forsvarsmekaniske som kropen bruger hvis hunden ligger på hårdt underlag, så skaber den en beskyttelse omkring leddet. Man kan ikke tvinge dem til at ligge på senge og puder, og selvom de ligger blødt kan det opstå alligvel.

    Jeg ville ikke lade den tømme, medmindre den er øm eller virker varm (infektion)


  • #10   19. jan 2014 Jeg har i mine 10 år med ulvehunde oplevet 2 hunde hvor der gik infektion i og de måtte tømme dem - og jeg har nok oplevet 100 hunde eller flere der havde bursa som ung....

Kommentér på:
behandling af hævet albue på hund. ?

Annonce