{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Blev meldt til politi! {{forumTopicSubject}}

I tirsdags var min kæreste ude og køre bil, vi havde Tiki med. Da vi lukkede hende ud af bilen uden snor, så hun en anden hund. Hun løb hen til den anden hund (amstaff). Ejerne flippede helt ud da hun kom hen til hunden, som heller ikke var i snor. Jeg kunne ikke kalde hende til mig og det kunne de andre heller ikke. Tiki bliver utryg og knurre rimeligt vopldsomt af den anden hund. Jeg får hende kaldt til mig og lukket hende ind i haven. JEg går tilbage til bilen da vi skulle i badeland.
De råber at de vil skyde hende.

Lidt senere ringer min mor til mig fordi politiet har været hjemme ved mig fordi de drenge der havde den anden hund mener at Tiki har bidt den.
Jeg snakker med politiet og forklare hvad der er sket.

Da vi sidder ved morgenbrodet nogle dage senere fortæller min søster at hunden der blev "bidt" næsten lige havde været til dyrelæge for nogle skræmmer den havde.

Nu er det så at jeg er i tvivl om Tiki har bidt hunden eller ej.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev meldt til politi!
  • #1   27. jun 2006 Kom hundene tæt nok på hinanden til at Tiki kan have bidt den anden hund?

• #2   27. jun 2006 Men der plejer da ikke at være nogen sag, når den anden hund også var løs? Kender da nogle som ikke fik noget ud af at melde ejeren af den hund som har bidt deres, fordi deres heller ikke var i snor..

• #3   27. jun 2006 hmmmm... det lyder da lige lidt underligt... muligvis at skrammerne var nogle den havde i forvejen.. dumme drenge

• #4   27. jun 2006 ja når den anden hund også var løs så kommer der intet ud af det

• #5   27. jun 2006 Nogle mennesker er bare åndsvage..

• #6   27. jun 2006 det kan da godt være at den har haft bidt den.. det er umuligt for os at vide, da vi ikke ved hvor tæt de var på hinanden osv..

Men det virker meget mistænkeligt når du nu siger at den havde skrammer i for vejen.

Man kommer helt til at tænke på, at ejereren af den anden hund bare ville have lidt penge ud af dig, som så kunne betale en dyre læge du nævnte.. smiley

Det er utroligt at folk skal prøve at presse penge ud af andre, uden nogen grund..

Mvh. Henrik Ø..

Jeg håber ikke at der blir nogle problemerne med strisserne for dig..

• Ellen M
    Ellen M Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #7   27. jun 2006 Det er da kun fordi at de forskrækket og at de nu vil have ramt på dig, det er så plat sådan noget

• Ellen M
    Ellen M Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #8   27. jun 2006 øh ups der manglede et ord (blev)

• #9   27. jun 2006 De må da have en "dugfrisk" dyrlægeregning for at kunne bevise noget som helst......

• #10   27. jun 2006 Så kan dyrlægen afgøre hvor gamle skaderne var!

• #11   27. jun 2006 Der står dato og tid på den mener jeg....

• #12   27. jun 2006 tror nu du havde hørt hvis din hund havde bidt den anden hund. Hvem siger ikke de havde været til dyrelægen, Før jeres møde.. Det er jo en god chance for dem at få betalt deres dyrelæge regning af jer...

• #14   27. jun 2006 jeg ved jo ikke om din hund har bidt den anden det kan jeg aldrig vide da jeg ikke var der .

det med at der ikke kan blive nogle sag hvis den anden også er løs det er noget vås du har ret og lov til at går med din hund løs hvis mán har 100% styr på sin hund
    (det står i dyre loven )
    så hvis din hund løb hen til deres og de hade sytr og kontrol over deres hund og din hund har bidt deres så er det for din regning..

men som de andre siger så lyder det lidt som noget plat for de andres side men det er jo svært at vide når vi ikke var der.

• #15   28. jun 2006 Martin: Det passer faktisk det med at du næsten aldrig har en sag når begge hunde er løse.. Har hørt utallige gange at folk som lod deres hund gå løs, som så enten blev bidt eller evt. slået ihjel ikke kunne få penge ud af det, fordi deres hund netop selv var løs..
    Snakkede for nogle måneder siden med en mand, som gerne ville have penge for sin dræbte hund. Det var en lille hvalp der sad ude foran brugsen, stille og roligt, og der kom så en kvinde med sin schæferhund som farede hen og bed den lille stakkel ihjel. Det var lige før han ikke kunne få "erstattet" sin hund.. Der var ikke mange inden for retssystemet der gad hjælpe ham og han var heldig for overhovedet at få bare en smule erstatning... Det var altså en ret dyr hund han havde fået anskaffet sig og mener ikke engang han fik hele det beløb som han havde givet for hunden.
    Så du skal ikke regne med at man overhovedet gider at tage sig af 2 løse hunde. Det kan godt være at loven siger at man godt må have sin hund løst osv, men virkeligheden er ofte en anden.

• #16   28. jun 2006 Jeg troede faktisk at man kunne få en bøde for at gå med løs hund?

• #17   28. jun 2006 nu har jeg så selv prøvet det min galme tæve blev overfaldet mens hun gik løs nede på stranden jeg kaldte min hund til mig da jeg så den anden hund og hun kom hen og gik på plads den anden hun angreb hende og hun fik et langt sår på brystet og et i øret og jeg hade ingen problemer overhovede med at de skulle betale dyrelæge regningerne.
    hvis folk ha problemer med at får ders´udgifter dækket så er det fordi de ikke har haft styr på deres egen hund som de fleste jo desværre ikke har.
    undskyld men jeg tror ikke på den historie med hvalpen det lyder for usandsynligt..
    nej du kan få en bøde hvis du går med din hund løs og du ikke har 100% styr på den , jeg har aldrig snor på mine hunde de har altid gået løse men jeg har også styr på dem også selv om der er en anden hund lige i nærheden ....

• #18   28. jun 2006 hunde loven

§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

• #19   1. jul 2006 Sjovt nok blev politiet overrasket da jeg sagde at de heller ikke havde snor på og at de heller ikke kunne kalde deres hund til sig.

Jeg jeg fik Tiki ind i haven gik de stadig uden snor hjem.

Kommentér på:
Blev meldt til politi!

Annonce