{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

Når træningen giver bagslag. {{forumTopicSubject}}

Da Lia var hvalp trænede vi hende til at komme med de ting hun nu fandt rundt omkring, istedet for at vi skulle jagte hende rundt hvis hun nu fik fat på noget hun ikke skulle have taget. Det blev gjort ved at lade som om hun kom med en gave og "iiiiih og åååh, er det til mig?" og masser af ros. Og det virkede fremragende. Hun har stort set ikke ødelagt noget.

Problemet er bare når jeg har vasketøjskurven stående ude på badeværelset. Jeg har i løbet af den sidste halve time fået 3 sokker, 2 brugte underhylere og en BH. Det kunne godt gå hen og blive pinligt hvis vi fik gæster. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når træningen giver bagslag.
  • #1   2. dec 2011 Hæhæhæ

  • #2   2. dec 2011 Hahaha, de er bare gode de BHer, mine katte har også svært ved at lade dem være i fred.

  • #3   2. dec 2011 MI , de dufter jo af moar...

  • #4   2. dec 2011 Haha .. super hund du har der.

    Min ældste har også lært det samme - han er nu lidt længere fremme i træningen end din er det, for han kommer med ting der ligger på bordet i stuen og afleverer til mig i køkkenet med det mest uskyldige udtryk i øjnene.

    Men .. en fundet ting giver jo som regel en guf smiley

    De er sjove de hunde smiley


  • #5   2. dec 2011 Hæhæ -Ja man skal tænke sig godt om, før man lærer de kære hunde nyt smiley

    Jeg lærte Alfa at slukke lyset.
    Rigtig smart, når man er hoppet i seng og har glemt at slukke lyset i gangen, men knap så smart, når hun selv begynder at slukke kontakter rundt omkring.

    Jeg har ikke altid været populær hos familien, for min træning af vilddyret, når hun pludselig har slukket for kontakten til fjernsynet under en fodboldkamp, eller når ungrne spiller playstation smiley


  • #6   2. dec 2011 Kan ikke lade være med at tænke på om jeres hunde også kan åbne BH'erne, for det må jo være det endelige bevis på at hunde er mere avancerede end mænd ;o)

  • #7   2. dec 2011 -Martine- : Ej, Lia er sådan et dydsmønster, sofabordet er fredhelligt, heldigvis. smiley

    Kirsten H: Vi overvejede faktisk at lære Lia at slukke lyset og tage telefonen, men kan ikke rigtig finde ud af om fordelene opvejer ulemperne. Jeg ville nok selv blive lidt småhys hvis der blev slukket for wii'en midt i et spil Zelda. smiley

    Stine D: Tjaaaa...hunden kan vel tygge dem op. Det har min mand lige godt aldrig præsteret. Hehehe


  • #8   2. dec 2011 Balders Moar M: Ha! Husk at trække gardinerne for når I træner det. Kan liiiige forestille mig hvad naboerne vil tænke.

  • #9   2. dec 2011 Miriam

    Og måske endda lidt misundelig?


  • #10   2. dec 2011 M.I.

    De vil tænke at Miriams elsker ligner en hund til forveksling.


  • #11   2. dec 2011 M.I - bare vent ;)))

  • #12   2. dec 2011 Stine - loool - det kunne være man skulle prøve smiley

    Balders Moar - det er ret let smiley
    En klicker, en target stick og en stor håndfuld godbidder så er den hjemme, men du er advaret, jeg lærer aldrig en hund den kunst igen.

    De kontakter hun ikke må slukke for er der tape på smiley
    og så er det forøvrigt også møgirriterende, når dyret slukker lyset mens man er i bad.


  • #13   2. dec 2011 Kirsten

    Jeg turde ikke se gysere hjemme hos dig.


  • #14   2. dec 2011 -Martine-: Uh-oh... håber ikke det er noget hun lærer. smiley

    Hun har en gang stjålet nogle små tærter fra køkkenbordet, men igen, tingene skal være på en ganske bestemt måde. Så guf spises i hundesengen. Dvs. en klogere hund ville have ædt tærterne i køkkenet med det samme inden det blev opdaget, men Lia? Niks, man stjæler en tærte ad gange, bærer den ud i gangen og lægger den på sengen, går tilbage stjæler endnu en tærte, og sådan bliver man ved i ren grådighed indtil man bliver snupper på fersk gerning og slet ikke får noget tærte. smiley


  • #15   2. dec 2011 Kirsten H - Hvordan lærte du hende at slukke lys/trykke på kontakter? smiley

  • #16   2. dec 2011 Hæ, hæ...nogle billeder der dukkede op ved den historie....sådan en god hund...
    Det kan være i skal finde på andre ting hunden kan aflevere til jer når hunden synes i skal aktiveres lidt *GG*



  • #17   3. dec 2011 Jaaa, hvis man kunne få dem til at lave en kop te og komme med kage. Det ville ikke være helt dårligt. smiley

  • #18   3. dec 2011 Tja - til en begyndelse kunne du stille en kurv med legetøj der hvor hunden stjæler vasketøjet og så flytte vasketøjet uden for hunderækkevidde - så bliver det idet mindste ikke så pinligt.

    Men du kunne også lære den et tegn, så den komme med gæsternes sko, hvis de bliver hængende for længe smiley


  • #19   3. dec 2011 Only God Can Judge Me . - Har du arbejdet med klikker og target stick?

    Alfa har lært at følge eller dutte snuden mod spidsen af en pind, så er det bare at rette pinden mod kontakten klikke, når hunden berører den og efterhånden forlange at hunden "trykker hårdere" med snuden før der klikkes, pludselig er trykket og stedet på kontakten rigtigt og lyset slukkes.

    Så er det bare gentagelser og når det lykkes hver gang sættes kommando på.


  • #20   3. dec 2011 Balders moar - Det lyder som en god ide smiley
    Alfa åbner også alle døre, troede jeg var smart og vendte håndtagene, så de stod lodret, kræet kiggede bare på mig og gik direkte hen og åbnede døren, surt.

    Hun kan åbne alle skabe og skuffer, køleskab, marmeladeglas med skruelåg.

    Skubber kontorstolen hen, hvis hun ikke kan nå.

    Billederne her, er taget efter vi satte kroge øverst på dørene, vilddyret forstod ikke, hvorfor håndtaget pludselig ikke kunne trykkes ned og troede åbenbart det hjalp, hvis hun kunne nå det fra en stol:

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Det med krogene har hun ikke regnet ud, men børnesikringen på skabene har hun klaret.
    Tænk, der er nogle som siger en whippet er en nem hund smiley

    Det er de fleste, Alfa er bare ikke som de andre, hun er simpelthen fantastisk smiley


  • #21   3. dec 2011 Kirsten - Nej, hvor kan man købe det henne? kunne være sjovt at træne med smiley

  • #22   3. dec 2011 Only God Can Judge Me - Du kan få både klikker og target stick, de fleste steder, hvor der handles med hundeudstyr.

    Jeg brugte bare en træpind istedet for en færdigkøbt smiley

    Hvis du ikke har klikketrænet kan jeg anbefale, at du låner bøger på biblioteket eller finder et kursus smiley


  • #23   3. dec 2011 Kirsten - Tusind tak, vil lige få lånt nogle bøger og igang med at læse .:-)

  • #24   3. dec 2011 Only God Can Judge Me - Det var så lidt smiley

    Balders Moar M - Hun er ikke helt tabt bag af en vogn smiley
    Hun er den klogste hund jeg har ejet og jeg tror aldrig jeg får en hund som hende igen.

    Jeg holder/har holdt meget af alle mine hunde, men Alfa er bare noget for sig selv. En udfording af og til, men man keder sig ikke i hendes selskab smiley


  • #25   3. dec 2011 Miriam

    Det minder mig om en temmelig sjov historie der var på darwinawards.com engang om en kattekilling og et klokkeværk

    http://darwinawards.com/personal/personal1999-36.html


  • #26   3. dec 2011 Kirsten H: Det er da lige før du skal have kodelås på dine døre! Vi har nogle døre som der skal låses for at Lia og kattene ikke åbner dem, men jeg har aldrig hørt om en hund der kunne klare en børnesikring. Imponerende. smiley

Kommentér på:
Når træningen giver bagslag.

Annonce