{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det undre mig??
  • #1   4. dec 2011 Det er et stort ansvar at holde hund, og det skal man være 100% klar til. Er man ikke klar til det, skal man slet ikke have hund. Man skal sætte sig grundigt ind i det hele, færdig punktum .

  • #2   4. dec 2011 Nej, en hund er en genstand man køber på lige fod med sokker, bluser,mm.

  • #3   4. dec 2011 Ja, dyr er for mange desværre blevet en "køb og smid væk" ting.
    Nogle har dem kun få uger, inden de "opdager" de slet ikke har tiden, til hund.


  • #4   4. dec 2011 Torben
    Sådanne folk kan vist ikke engang have ansvar for et marsvin. End ikke en fisk i en bowle ville jeg overlade dem.


  • #5   4. dec 2011 Jeg undre mig over hvorfor du undre dig. Sådan har det været i mange år.

  • #6   4. dec 2011 Opdrættere burde måske blive bedre til at vælge sine hvalpekøbere!!!!

  • #7   4. dec 2011 Frankly my dear....

    Der ramte du hovedet på sømmet :o) Godt skrevet!


  • #9   4. dec 2011 Frankly: Fantastisk skrevet!

  • #10   4. dec 2011 Frankly my dear.... I
    NEMLIG:
    Og som regel er de gerne enten helt små ( og pisser stadig indendørs, suk det havde man ikke lige regnet med) Ellers er de omkring 7-8 mdr hvor man rigtigt opdager hvad en HVALP/UNGHUND vil sige. hi hi.

    Det som piner mig virkelig meget er, når man ser at selv samme som har en hvalp / unghund til salg, faktisk igen søger en ny, fordi den nye måske er bedre. Der går jeg altså ind og skriver med meget store bokstaver. For så vil jeg kalde dem virkelig hjernetomme.
    Har for ikke ret lang tid siden reageret på sådan en annonce.


  • #11   4. dec 2011 Nu skal man passe på med at dømme andre,der er ingen af os der kender dagen imorgen,livet kan pludselig tage en uventet drejning.

  • #12   4. dec 2011 Jeg købte min første hund for godt 2 år siden nu.
    Jeg valgte at få en lidt ældre hund, fordi jeg ikke vidste særlig meget om hvalpe. Så jeg fandt min elskede Lulu smiley Og hun har faktisk "lært mig" en hel masse (:

    Så her for nogen måneder siden fik jeg min første hvalp.

    Havde min første hund været en hvalp, havde jeg nok været lidt på bar bund. Ville bar lige dele det med jer (:


  • #13   4. dec 2011 Tina
    Der har du helt og aldeles ret.
    Men annoncer med "hunden er for stor til lejlighed" "jeg skal have barn" "jeg skal igang med uddannelse" De er altså noget som står i rigtig mange annoncer. Og her, er det for mig virkelig ugennemtænkt.
    Jeg ved udmærket der kan være rigtig mange andre grunde, hvor man står og bare er nøs til at komme af med sin hund. Og det kan vi alle komme ud for uden skyld. ;-))


  • #14   4. dec 2011 jeg har heller ikke lavet denne tråd for at dømme nogen men for at diskutere emnet, jeg synes det er dejligt at læse det du skriver Frankley men det er jo også noget andet ind bare at sælge grundet manglende tid:O)


  • #15   4. dec 2011 Selvfølgelig har man en ide om fremtiden,men nogle gange sker der bare noget man ikke selv kan gøre noget ved,har feks to famileimedlemmer der begge er blevet ramt af blodpropper,samt en kollaga altsammmen inden for to mdr.så husk at nyd livet.Jeg ved godt der er nogle der ikke sætter sig ind i hvad det vil sige at anskaffe sig en hund og hvad det kræver.Fra vi startede med at overveje at få en hund gik der to år før vi købte walde.

  • #17   5. dec 2011 Jeg har det personligt sådan at vis man virkelig handler efter hundens bedste interesse så er det i orden at man er ansvarlig nok til at sige, at "jeg er verdens største fjols fordi jeg har købt en hund uden lige at tænke mig om, og jeg burde sq skamme mig, men sket er sket, og hunden får det jo på ingen måde bedre af at jeg gør alt hvad jeg kan for at beholde den, hvis jeg i realiteten hverken kan eller vil tilbyde den det liv den fortjener her hos mig".

    De folk der tænker sådan, de er i mine øjne 100% fjolser og burde virkelig skamme sig, og slet ikke have hund, og de skulle have så mange skæld ud for ikke at have tænkt sig ordentligt om, men samtid så bør man måske også tage hatten af for dem der så som sagt handler efter hundens bedste interesse!
    Hvornår kan man så sige at det netop er det personen gør, ja det er sq svært at skelne, netop fordi der er så mange der netop går ud og køber en hund med hovedet under armen og så opdager at det ikke er fryd og gammen alligevel. Her er eksemplet de unge førstegangskøbere der eeeeelsker tanken om en nuttet hundehvalp, og skynder sig at anskaffe sig en, og så går der netop ikke særlig lang tid før den lille nuttede hvalp, slet ikke er nuttet mere, men derimod en plage, der frarøver dem deres nattesøvn, bider i alle deres værdier, skider og tisser indenfor, og kræver motion og luft, lige når det står ned i stænger, eller er skide koldt. Så er det sq nemmere at skille sig af med kræet, selvfølgelig er det da det. Men i stedet for at være ærlige og erkende at de bare er totalt lorte hundeejere, og det faktisk på ingen måde er hvalpen eller unghundens skyld, men derimod deres inkompetente små hjerners skyld, så finder de på den mest vamle og ynkelige undskyldning, og det er der jeg mister alt for den slags mennesker.

    Mht. til alle de situationer hvor folk enten får nyt job, eller skal flytte et sted hen hvor de ikke kan have hund, så er min ærlige meningen om dette, at så er de bare ikke den type mennesker der sætter deres hund først, og fred være med det, det er kun dem selv der skal leve med det, og de skal på ingen måde føle sig nødsaget til at retfærdiggøre sådanne situationer over for hverken mig selv eller andre, det må de helt selv om.
    Jeg kan også kun snakke for mig selv når jeg siger at ja jeg er en af de unge hundeejere, som faktisk købte min første hund uden at have sat mig helt ind i hvad det betød, og uden at have særlig stor viden om netop den race jeg købte, men så er det sqq også mit ansvar at vokse med opgaven og give min hund de mest tænkelige forhold, hvis det var fordi jeg virkelig helt 100% var overbevist om at Milo ville få det bedre og leve et bedre liv hos en anden end mig, så ville jeg være den førstte til at slå mig selv rigtig hårdt i hovedet, fordi så er det sq mig der har fejlet, og så burde jeg virkelig overveje hvilken person jeg var, men så ville jeg da også gøre hvad var bedst for Milo. Men nu er jeg så heldig at jeg ved at Milo ikke ville få det bedre hos nogen andre end os, og jeg elsker den hund som var han mit barn, og ja det kan godt være at jeg er ekstremist, men aldrig om jeg ville tage et valg som jeg vidste ville være på bekostning af min hund. ALDRIG!! Ja jeg ville sige nej til min drømmelejlighed hvis jeg ikke måtte have hund i den, ja vi søgte kun lejligheder hvor man måtte have hund dengang vi belv enige om at flytte hjemmefra. Ja jeg har valgt det at have et studie eller fritidsjob fra for at kunne være mere hjemme hos min hund.

    Vi er allesammen forskellige og som sagt ingen kan spå om fremtiden, men så tager man et valg og står ved sit ansvar, uanset om det bliver på bekostning af hunden eller ej.

    Når det så er sagt så undres jeg også gang på gang over alle de dejlige hvalpe og unghunde der er til salg af alle de forkerte årsager smiley


Kommentér på:
det undre mig??

Annonce