{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og barn
  • #1   5. dec 2011 Hos os ved hundene at når de er i kurven, så har de helle.. Og det samme ved de børn som kommer i huset og det kommer bebs også til at vide.. Så kan hunden gå når det bliver for meget..

    Selvfølgelig skal der ikke hives i pels, ører, hale eller slåes på hunden.. smiley

    Børnene må gerne lege med hundene, men for at hverken børn eller hunde skal blive for opildnede er det altid leg under opsyn smiley


  • #2   5. dec 2011 når vi har nevøer på besøg får de besked på at kæle med hårene, og at være stille og rolige smiley De får besked på man IKKE hiver i øre, og haler. og hvis de overtræder noget, bliver de sat i skammekrog af onde tante her ! smiley
    en af dem stak en finger i øjet på loke sidste jul, han knurrede og det var det. Men barnet fik skæld ud og fik en moral prædiken om hvordan man behandler dyr smiley han har opført sig pænt siden.

    de skal ikke komme her i huset og tro de kan bestemme hvordan vores hunde skal være og gøre. det gælder ikke kun børn, det gælder lige så meget voksne. Har en gang måtte sætte min kærestes ven på plads, han tog vores amstaff blanding i HALSEN , for at få hende til at slappe af ... der blev jeg stik tosset. det skulle han aldrig gøre igen, og det forstod han bestemt. han har lige kælet kort ellers intet siden. Men vi gode venner og bestemt ikke enig om hnde opdragelse smiley


  • #3   5. dec 2011 Vi har ingen hund, men det er meget vigtigt for os at ungerne (vi har 2 små) lærer at omgåes hunde/dyr med respekt og hund/dyr skal helt sikkert have et helle, ligesom man lader dem være når de spiser.

    Vi har kat og vores den store på 2½ er med til at give hende mad....det giver dem et godt bånd.


  • #5   5. dec 2011 mine børn må lege og lægge og hygge med vores hund men ikke nive slå og drille vores hund

  • #6   5. dec 2011 børneopdragelsen er vigtig i det her smiley ! hunde skal ikke stå model for at blive hevet kradset og mishandlet i mild grad.

  • #7   5. dec 2011 "Så hvis hunden får hakket en af ungerne en dag (hvilket jeg oprigtig tvivler på sker) så ryger det i kategorien hændelige uheld.. "

    noget af en chance af tage med børn ! det ville jeg aldrig kunne


  • #8   5. dec 2011 børneopdragelsen er vigtig ja men også hundeopdragelse !

  • #9   5. dec 2011 Dejligt at høre at i har grænser mellem hund og barn smiley

  • #10   5. dec 2011 Freaky my dear: ja det var din tråd der gjorder mig nervøs, men kan heldigvis se at en del deler min mening så det jeg jo glad for, at det ikke bare er mig der er sippet smiley

  • #11   5. dec 2011 hunde siger fra på et tidspunkt, og børn er små og skrøbelige, og skal IKKE have dårlige oplevelser med hunde smiley
    hunde skal ikke behandles som tøjbamser, hoppes på , siddes på, slæbes rundt med, hives i , rives i , kradses, slås, sparkes, uanset hvor meget eller hvor lidt. det er en no go i mine øjne smiley
    hunde kan også være "syge i hovedet" , en 8 årig schæfer (der var van til børn, og aldrig havde gjort nogle noget), bed mig i armen da jeg var 8, sad stille og rolig og kælede med hende, BOM så sad hun i armen, havde et tandsæt og var gul og blå i flere uger smiley .. fik stivkrampe. og hunden nåede at bide to andre før den blev aflivet.
    er opdraget til at være stille og rolig blandet hunde, er vokset op med hund i min vuggestue og i min families vennekreds. er opdraget til at kæle stille og rolig, og være god med dyr i det hele taget.


  • #12   5. dec 2011 Enig med Frankly. Her lever unger og hund også sammen på godt og ondt. Ingen af dem kan undvære hinanden. Når ungerne er på weekend hos deres far er Charlie dybt ulykkelig og rastløs, men han kan også være ligeså pissetræt af dem når de er her:o) Og så skal de F***** lade ham være og respektere det, det er vores lov her i hjemmet. Han elsker børn mere end han elsker voksne, og det er en kvalitet vi sætter pris på i og med at han altså er familiehund i en stor børnefamilie. Selv er jeg vokset op med alle former for dyr på landet, og ja, jeg er blevet bidt, kradset, sparket, trådt på og væltet og mast, 99% af gangene var det min egen skyld, tog dyrene skade af at jeg ikke altid var flink ved dem som lille, næ, lærte jeg noget af det, ja en hulens masse;o)

  • #13   5. dec 2011 selvfølgelig skal børn være god ved dyr det siger sig selv

    men ville dog aldrig lade en hund være sammen med mine børn som ved et uheld hakker dem ? der er mine børn vigtigst altid


  • #14   5. dec 2011 Nu har vi ikke børn endnu.. Så jeg kan ikke sige med 100 procent sikkerhed for hvordan vi vil opdrage børn og hund sammen.. Men nu vil jeg mene at hvis hundene er i kurven så skal de ha fred.. Børnene må ikke komme overvæltende hen til hundene så må de kalde på hundene for at lege med dem.. Hundenes legetøj er hundenes og ikke børns.. For mig må de gerne ligge sammen og Lege og sove men ingen hiven i hale eller øre. Selvom de er vant til at blive rørt ved næsten overalt .. Nu kan de begge to heldigvis godt li børn men ved ikke hvordan hundene vil regere den dag vi selv får børn og hvordan det vil blive til den tid ..

  • #15   5. dec 2011
    Frankly my dear.... I aner det ikke synes bare den sætning er hård skrevet


  • #16   5. dec 2011 Min lillebror lærte på den hårde måde, at man ikke slår en hund. Han ville ikke lytte til os, så Vaks nappede ham hver gang, han gjorde det.
    Nu er de praktisk talt perlevenner.
    - Dengang var min lillebror så også i trodsalderen, skal det lige siges.


  • #17   6. dec 2011 Frankly ny dear : det skulle jo helst stoppes før det når så vidt smiley syntes det en forkert måde at gøre det på, vente på det går galt ? Hvorfor skal man fremprovokere hunden til at sige fra ? Det vores ansvar at den grænser bliver respekteret.

  • #18   6. dec 2011 Det flot smiley der skal stå ny= my og selvfølgelig ikke freaky men frankly smiley

  • #20   6. dec 2011 Hjemme hos os har hunden helle i sin kurv. Vores dreng på 15mdr må gerne nusse og kæle men ikke slå, nive og ej heller sidde på hunden.
    Pt vil han gerne holde hunden i halen hvilket vi ikke vil have, da hunden har svømmehale pt og derfor gør det ondt på hunden.
    Vores søn elsker at ligge sig tæt ved hunden, men det har kostet ham knubs og en enkelt tand desværre, fordi når hunden ikke gider mere så rejser han sig op og går, hvilket betyder at barnet falder eller bliver skubbet ned. Det er lidt hårdt, men hunden skal have lov til at gå når han ikke gider mere, og vi ved ikke hvordan vi skal lære hunden ikke at skubbe til drengen (som kun lige kan gå og ikke står så godt fast) - så vores søn lærer det lidt på den hårde måde.
    Men vi prøver at lære hunden at den også skal respektere drengen selvom der er mad eller en gå tur forude.. nogen gange er hunden lidt for ivrig og så er den ligeglad med at den lille dreng står i vejen, og så vælter den ham smiley - det vil jeg meget gerne ha pillet af hunden, så det prøver vi at være obs på at få stoppet... men ret svært.


  • #21   6. dec 2011
    Frankly my dear.... I
    mine PIGER skal IKKE bides og lære det på den måde med 14 string det er der vi to er forskellige !


  • #22   6. dec 2011
    Show of Winners
    ENIG


  • #23   6. dec 2011 "Da jeg var 14 år flækkede min jrt mit ene øjenlåg med en hjørnetand det kostede 14 sting og et mega sæbeøje, så jeg sys os jeg har lært det på den hårde måde lidt vel sent.... "
    det var til denne her jeg skrev til

    og kender dig ikke så aner ikke om jeg ville kunne lid dig smiley
    jeg hentyder kun til vi ikke er enige i at børn skal lære det på den hårde måde


  • #24   6. dec 2011
    Frankly my dear.... læser skam hvad du skriver og hapse er for mig heller ikke iorden vi er blot ikke enige


Kommentér på:
Hund og barn

Annonce