{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

barn og hund {{forumTopicSubject}}

jeg syntes ofte folk glemmer at tænke sig om i forhold til det at få hund når man har små børn eller står i livet sådan at der snart kommer nogen.


vores gamle nabo havde en god huskeregl omkring det med hunde og børn og jeg syntes faktisk den er rigtig god. -- jeg ved god der nok skal sidde nogen der ude og øffe over at det jo gik/går godt for dem. mn hold kæft hvor er det bare tit vi ser det modsatte.


reglen lød således.

5 år --- det skal enten barnet eller hunden være.


følger man dette tror jeg ikke det går helt galt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barn og hund
  • #1   28. jan 2010 det lyder fornuftigt

  • #2   28. jan 2010 Åh, så kommer det nok til at passe meget godt... smiley

  • #3   28. jan 2010 Sådan kan man nok ikke sætte det op , handler nok mest om folks mentalitet og overskud.

  • #4   28. jan 2010 keld -- i høj grad... og jeg skriver netop også at der selvfølgelig er de gode historier..


    men ingen ved jo gudskelove hvad der er i vente når man venter barn. og hvor meget overskud der er til overs til en hund. så er det alt andet end lige lettere med en 5 årig hund der er velfungerende og færdigtrænet til alm husbrug.


    omvendt så er det lettere at fortælle og lære et barn på 5 år hvordan det skal omgås en hundehvalp end end 3 årig.



  • #5   28. jan 2010 Ja, kommer jo bl.a. også an på, om det er et sundt eller sygt barn man får smiley Det ved man jo ikke altid på forhånd.

  • #6   28. jan 2010 Jeg troede faktisk at hunden SKULLE smides på porten når man begynder at overveje at få barn. For man kan da ikke have både barn OG hund, utænkeligt!!

    (ironi kan være anvendt..)


  • #7   28. jan 2010 Min søn var 7 mdr da vi fik vores 8 ugers hvalp..
    Og hunden var 1 år da vi fik barn nr 2 ...

    - Og der har aldrig været nogen problemer !!!

    Jeg ville hellere ha' børn og en "ung hund" end at få børn når hunden er over 5 og måske er ved at blive lidt halvsær...


    Og den regel kan jo være fuldstændig ligemeget hvis man er en af de der hunde/børne"ejere" der siger "Vores hund er den mest fantastiske. Vores børn kan bare gøre ALT ved den" ..
    JEG tror at det er dér det går galt !!

    Vores hund ville netop finde sig i alt, men derfor får mine unger absolut ikke lov at kravle rundt på hunden.. De må heller ikke bare overkramme hunden, kravle rundt i dens kurv osv - selvom at hunden faktisk synes at det er hyggeligt...


  • #8   28. jan 2010 Jeg tre nu mere det handler om at opdrage begge dele

    mine børn på 8,6 og 3 er gode til at være søde ved dyr men jeg kender da mange over 5 det overhovedet ikke kan finde ud af det
    og ang hunden tror jeg nu meget mere på at en hund der har været sammen med små børn fra hvalp har lettere ved at omgåes dem end en 5 årig hund

    og ja jeg har aldrig haft problemer her
    og jeg er opvokset med en mor der havde hundekennel, dvs hunde i alle aldre fra den dag jeg blev født, heller ingen problemer
    det handler om at lærer børnene at respektere hunden og hunden at respektere børnene


  • #9   28. jan 2010 Jeg er enlig mor og har både barn, hund og kat... Katten har boet hos mig i over 10år, hunden flyttede ind 30. november, og inden da havde vi en anden hund, som vi havde reddet fra en grum skæbne, vi måtte desværre indse at det eneste hun var tjent med var at få fred, men vi gav først op efter et år, med diverse adfærdsbehandlere og terapeuter ude, og det var først da de sagde at der ikke var mere at gøre at vi gav op...
    Men her går det udemærket med den nye hund, barn og kat... og der er ikke nogen her der skal sorteres fra... der er plads til os alle smiley


  • #10   28. jan 2010 Må ski godt nok gi hundemutter lidt ret...
    Stå lige nu i "skidtet" Har 2 unger, en på 2 år 9 måneder, og en lille på 8 måneder. Og så fik vi hvalp for snart 3 uger siden... hold da kæft det er hårdt arbejde og også skønt :0) Men det kræver noget... Hvapsen er nu næsten renlig ingen uheld i denne uge .0)

    Men at lære hvaps at lillepigen ikke er et stk tyggelegetøj, og lære knægten at man ikke må sparke og slå efter hvaps ... Det er fast arbejde lige nu...
    Men det bliver bedre for hver dag der går ;0)


  • #11   28. jan 2010 Jeg mener helt klart at børn skal være mindst 8- 10 år, hvis der skal være hund i familien når det drejer sig om små racer. For de store racers vedkommende mener jeg, at familien godt kan bestå af børn på mindst 5 år.
    Børn glemmer ofte, at de ikke må løfte en lille hund op, hvorefter denne er i stor fare for at springe ud af favnen på børnene med et brækket ben til følge.Dette vil være svært med en stor race.
    Iøvrigt mener jeg at børn ALDRIG nogensinde må være alene med familinens hund.


  • #12   28. jan 2010 At børn aldrig må være alene med en hund er i mine øjne umuligt når man har begge dele
    hvis jeg skal på toilettet vækker jeg ikke hunden og slæber ham
    med og jeg slæber heller ikke tre børn med


  • #13   28. jan 2010 Hov forresten
    tilgengæld har vi sat et pejsegitter op om links sækkepude, og der er adgang forbudt for børn, så han kan være i fred hvis han skulle have lyst til det, det har han nu aldrig hvis børnene vil snakke eller lege


  • #14   28. jan 2010 jeg ved godt der er masser af gode ekselpler - men desværre er der også alt for mange af de modsatte. prøv bare at se engang rundt i markedet her på hg.

    i min verden hører i to ting ikke sammen. men der er vi jo så forskellige


  • #15   28. jan 2010 Anette H, jeg giver dig ret... det er så meget nemmere at lære dem at omgåes hunde, med modermælken, end når de er 5år... det synes jeg i hvert fald, min søn er to, og ham og hunden er bedste venner, de leger rigtig meget sammen og har virkelig glæde af hinanden!! og han forstår udemærket godt at han ikke skal slæbe rundt på hunden...

  • #16   28. jan 2010 Elena
    nu kender jeg ca 25 DP ere og der er altså ingen af dem der ikke lukker døren når de er på toilettet og personligt vil jeg også godt s.... i fred
    kender godt nok ikke nogen der har deres børn under opsyn 24/7 og det ville i mine øjne da også være synd for både børn og forældre, hvis man har mere end et barn ville de så også skulle opholde sig samme sted samtidig hele tiden, de ville da få spat af hinanden


  • #17   28. jan 2010 Hundemutter
    i min verden hænger det slet ikke sammen med om man har børn, men om man er ansvarlig som både hundeejer og forældre
    jeg fik min første egen hund til udstilling da jeg var tre og den har aldrig lidt overlast

    vil sige nøjagtig som Annette, børn der har omgåes med hunde hele livet gør det på en naturlig måde
    børn der ikke har og så skal til det som 5 årige kan tit slet ikke finde ud af det og selv deres bevægelser er ofte mærkelige omkring hunde, og jeg har set mange eksempler på det


  • #18   28. jan 2010 Kromi
    ha ha mine forstår sjovt nok også de ikke skal slæbe på Link, muligvis fordi han vejer mere end dem


  • #19   28. jan 2010 Elen@
    ja det er jo så hvad man ligger i under opsyn, mine er aldrig alene hjemme men jeg lukker som sagt døren når jeg er på toilettet

    og så har man jo ikke et øje på dem, og de er jo også alene i rummet med hunden som var det mit indlæg gik på smiley


  • #20   28. jan 2010 stupid lamb LOL ja det er vist lidt af en krabat at slæbe rundt på!! Hihi

  • #21   28. jan 2010 Elena
    jamen så forstår jeg ikke at du kommenterede på det jeg skrev, jeg skrev ang ikke at lade børnene være alene i rummet på hunden smiley


  • #22   28. jan 2010 Elen@
    ok du tabte mig der jeg ved slet ikke hvaddu mener smiley
    jo du må gerne kommentere men jeg forstår ikke hvad kommentaren gik på, det var det jeg mente


Kommentér på:
barn og hund

Annonce