{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Kennelhoste??? {{forumTopicSubject}}

Enzo har her til aften hostet helt vildt. Først troede jeg egentlig at der sad noget fast i halsen på ham, men hoster helt vildt nogen gange og så stopper det igen i en halv times tid, hvor han jo nok ville blive ved nonstop hvis der sad noget fast.
Det er sådan en rigtig dyb, tør hoste - lidt som en søløve, bare lidt mere hæst i det.. ( det er ikke nemt at forklare hvordan det lyder, men håber i får billedet smiley )
Han har den sidste uges tid haft lidt væske fra næse og øjne - mere end sædvanligvis - men har ellers været frisk og spist som han plejer osv.
Han virker også frisk nok nu, udover at han jo er træt efter hvert hosteanfald.
Jeg har lige målt hans temperatur og den er på 39,1 (er der ikke noget med det er feber hvis temperaturen er 39,1 eller op efter??? )

Min tanke er umiddelbart kennelhoste?? Er der nogen der har kendskab til om det kunne være det??
Og er der evt. nogen der ved hvad man kan gøre for at lindre det for ham??

Han er vaccineret, men derfor er der åbenbart ingen garanti for at de ikke kan få det har jeg lige fundet ud af.

Vil ringe til Dr. Dyr i morgen, men kunne være dejligt hvis jeg kunne hjælpe ham lidt indtil da..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste???
  • #1   6. dec 2011 kender ikk noget til kennelhoste da mine aldrig har haft det, men han temp skal være under 39 mener jeg det er over har han feber også bare selvom det er 0,1 over, det er jo forskelligt fra hund til hund hva normal temp er smiley

  • #2   6. dec 2011 Det lyder helt sikkert som kennelhoste, så det er godt, du runder dyrlægen i morgen. Dyrlægen vil med ret stor sandsynlighed give antibiotika og noget hostelindrende/hostestillende. Jeg har ikke rigtig nogle råd for, hvad du kan give ham indtil da - måske lidt honning?

    Er han nasal-vaccineret? (Altså gennem næsen)


  • #3   6. dec 2011 Ja er også bange for at det er det der er galt. Men han møder også en del hunde hver dag, både på gåture og i hundeparken.
    Nej han har kun den almindelige de får med de andre vacciner. Dækker den gennem næsen bedre end den almindelige?


  • #4   6. dec 2011 Rikke: Ja, det gør den, så det vil jeg klart anbefale. De skal have den én gang om året, og han må ikke få den, før han har været helt rask i mindst en måned, men det ved din dyrlæge.

    Min datters hund har næsten lige haft kennelhoste. Hun fik en sprøjte med antibiotika hos dyrlægen og piller med hjem (antiobitika og hostestillende). Allerede få timer efter besøget hos dyrlægen var der bedring, så du skal ikke fortvivle. Men jeg ved godt, det ikke er sjovt at høre på. Jeg fór til dyrlægen og fik min hund nasalt vaccineret, så hundene kan være sammen (der skulle gå 14 dage, før vaccinen dækkede, og min hund er ikke blevet smittet - så det virker). Min datter undlader i hvert fald aldrig den vaccine mere.

    Du skal ikke være bange, det er ikke farligt, selv om det kan lyde voldsomt, og de også kan kaste op.

    Du skal lige være OBS på, at din hund ikke må være sammen med andre hunde det næste lange stykke tid - det smitter helt forfærdeligt. Spørg dyrlægen om præcist hvor længe.


  • #5   6. dec 2011 Og så ser jeg sørme lige, at du har japansk spids fra Connie - min datters er samme race - fra Laila ;o))

  • #6   6. dec 2011 hvis du har mulighed så prøv at lave en smule tynd havregrød til ham, det kan lindre lidt... god bedring med ham smiley


  • #7   6. dec 2011 Ja det lyder voldsomt når han står der og er ved at hoste sine lunger op. Han har også kastet en smule op. Han laver sådan nogen opkast kramper efter hvert hosteanfald.
    Lige nu er han gået helt død og ligger og sover, og der har ikke været noget den sidste times tid -men det tager jo også mange krafter for ham.
    Ja er godt klar over det smitter helt vildt, så det kommer til at kræve lidt at holde ham fra andre hunde, da der er rigtig mange hunde her hvor vi bor.
    Men må lige have fat i dyrlægen i morgen.

    Hvor skægt hun har japaner fra Laila smiley Laila passede Enzo et par gange da han var hvalp og jeg stadig boede i Sønderborg.


  • #8   6. dec 2011 Godt, han sover nu smiley

    Ja, det er et lidt sjovt sammentræf smiley Skønne, skønne hunde, der kommer fra dem smiley

    Du må meget gerne give en update i morgen, når du har været hos dyrlægen. Rigtig god bedring med ham smiley Jeg håber, I begge får sovet i nat.


  • #9   6. dec 2011 Ja det er skønne, sunde hunde de laver smiley

    Skal nok lige skrive hvad dyrlægen siger i morgen. Og ja, forhåbenlig får vi sovet i nat smiley
    Og mange tak for svar.


  • #10   6. dec 2011 Super smiley

    Det var sørme så lidt ;o)


  • #11   6. dec 2011 Der er udbrud af kennelhoste i næsten hele landet smiley hele mit trænings hold og den hund,jeg har i træning er ramt.. Mine er endnu ikke sat til,men afventer bare de begynder,da de omgåes de andre hunde,vi låner bolde osv af hinanden og bider i samme ærme smiley

  • #12   6. dec 2011 Til info kan kennelhoste være både virusbaseret som bakteriel smiley

  • #13   6. dec 2011 Så er vi kommet tilbage fra Dr. Dyr og det er kennelhoste.
    Hans lunger lød fine og hans temperatur er igen nede på normal, så jeg har fået noget hostestillende som han skal have den næste uges tid, og så skal han holdes fra andre hunde de næste par uger.
    Så det skulle gerne gå i sig selv, men skal holde øje med om han bliver sløj og får feber den næste uges tid, da der er en lille risiko for at det kan udvikle sig til lungebetændelse.

    Dyrlægen sagde også at der er epidemi for tiden, og hun har rigtig mange hunde inde med kennelhoste for tiden.


  • #14   6. dec 2011 Rikke: Godt, I kom afsted. Og ja, det er lige sæson for kennelhoste nu. Fortsat rigtig god bedring med ham smiley

Kommentér på:
Kennelhoste???

Annonce