{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Jer der bor på landet uden gadelygter... {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften antyder, så er jeg lidt nysgerrig efter at vide hvordan jer der bor på landet uden gadelygter lufter jeres hunde om vinteren når det det jo nærmest er mørkt hele tiden?

Jeg har nemlig en plan om at flytte uden for byen, havde først kigget på nogle mindre landsbyer, men vil gerne udvide min søgen lidt til også uden for gadelygte området. Men jeg skal jo på arbejde så lufter man sin hund i mørke med pandelampe og lys på hundene eller kommer de i haven. Vil helst gå en tur med dem, elsker vores morgentur, men hvis man skal vælte rundt på en markvej i mørke, kan det jo godt være at det sjove går lidt af!

Så hvad gør i om vinteren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der bor på landet uden gadelygter...
  • #2   6. dec 2011 Du vil også blive meget forbavset over, hvor meget du faktisk kan se, selv om det er mørkt ude. Dine øjne tilpasser sig hurtigt mørket og du kan sagtens fornemme/se om du går på græs, grus eller f.eks. asfalt. Jeg har refleksvest både på hunden og jeg, og har lige købt 2 lygter jeg kan sætte på min arm, men det er kun for at bedre at kunne blive set - ikke for at jeg bedre kan se. Synes faktisk mange gange, at det er nemmere at se, når der ikke er noget lys til at "forstyrre" smiley

  • #3   6. dec 2011 Orbiloc lygte på hunden og kraftig stav lommelygte i hånden

  • #4   6. dec 2011 Vi har reflekser på tøjet, en lygte med samt en blinkende tingest i hundens sele - og så er vi opmærksom når der kommer billister forbi.

  • #5   6. dec 2011 åbner døren og lader hende rende ud smiley

  • #6   6. dec 2011 Pandelampe :o)

  • #7   6. dec 2011 Vi lufter med lommelygte og reflekser på hundene,og så er de i snor,men det ville de være under alle omstændigheder,da vi bor midt i et stort område, hvor der er jagt og vi er af vores udlejer blevet bedt om at holde vores hunde i snor af hensyn til vildtet
    Man vænner sig i øvrigt meget hurtigt til "mørket" ude på landet,hvis det er bare nogenlunde klart,eller bare delvis skyet,er der jo rigtig meget lys fra stjernerne,og måneskin,hvem har så brug for lommelygte??
    Så mørkt og mørkt på landet om aftenen om vinteren,det er slet ikke slemt


  • #8   6. dec 2011 Jeg løber rundt ude i skoven i mørke... Hvis månen er stor er det ikke noget problem at se, og slet ikke hvis der er sne. Men er månen lille, er en stor lommelygte god, men som andre skriver, du kan se meget mere end du tror i mørke. Det kræver bare du ikke er mørkeræd.

  • #9   6. dec 2011 Som de andre skriver, kommer man rigtigt langt med en god pandelygte, og lys på hunden. Og nå der ikke er en sky for månen er det faktisk ikke nødvendigt. Den kan virkelig lyse op smiley

  • #10   6. dec 2011 Mange huskyfolk bruger pandelamper, når de er ude ved/med hundene om vinteren.

  • #11   6. dec 2011 Når sneen kommer, hjælper det enormt meget smiley

  • #12   6. dec 2011 Bruger også pandelampe, og lys på hundene..

    Og ja, sne lyser rigtig meget op:o)

    Var faktisk med i en debat den anden dag på facebook, hvor nogle klagede over at nu kom deres hunde ud af form fordi der var mørkt hele tiden, det må jeg virkelig stille mig uforstående over for, i alle de år jeg har haft hund, har den tanke at nu bliver det vanskeligt at lufte hunde, aldrig nogen sinde strefet mig...


  • #13   6. dec 2011 går på mark/vej/skov, både hunde og jeg har reflexveste og lygter på

    som flere skriver er det ikke så svært at se noget, og skønt at ku se en smuk stjernehimmel
    vores morgenture er mellem kl. 5-6.30 så der har ikk være lys længe nu


  • #14   6. dec 2011 Jeg ville vælge pandelampe og lys på hunden.

    Jeg flytter til Herfølge om 2 uger og skal til at gå ture uden for lygtepælenes rækkevidde, så jeg har ønsket mig en pandelampe i julegave smiley


  • #15   6. dec 2011 Nogen, der har et link til en god pandelampe?

  • #16   6. dec 2011 Haven er helt indhegnet så de kommer i haven hvis jeg skal lufte alene,jeg skal ikke op ad markvejen i total mørke.. :)))))

  • #17   6. dec 2011 Er glad for at høre at det ikke er umuligt at lufte hunde selv om det er mørkt:-) Vil nødigt undvære mine gåture for det vil også blive fra 6.30 om morgenen så der vil det jo være mørkt en stor del af året.

    Må indrømme at jeg små fniser lidt ved tanken om mig selv med reflexvest, pandelampe og diverse andre lygter, men det kommer jeg mig nok over.

    Men også god ide med en klokke eller ligende så man også kan høre hvor enden af snoren er:-) Dem har vi dog, bruger dem i sommerhuset, så hugormene kan høre at vi kommer.


  • #18   6. dec 2011 man er heller ikk ret fiks at se på hvis man som jeg f.eks. kommer i thermokeddeldragt, reflexvest og pandelampe - meeeen igen hvem sku lige se dig smiley

    bor lige ved en fabrik og de griner tit af mig, men fortæller også hvor dejligt det er at de altid kan se mig når de kommer kørende

    hundene og jeg ligner så også næsten et helt juletræ når vi kommer gående, men hellere det end at blive kørt ned fordi man ikk er synlig nok


  • #21   6. dec 2011 Vi bruger en pandelampe... og så reflekser på vapsen.

    Jeg slukker nu altid lampen, jeg ser bedre uden - selvom jeg er natblind. Men lampen skal naturligvis med.


  • #22   6. dec 2011 Som de andre, en lille diode lygte i selerne på hunden. En rød til Kalle og en hvid til Frida. Så kan man se hvilken hund der er hvor. Og så en lommelygte til mig. Og mit hundetøj har en masse reflekser påsyet, så jeg har ikke refleksvest på.

  • #23   6. dec 2011 Kort sagt,der behøver slet ikke at være mørkt ude på landet,det er vist bare noget byboerne tror :-))

  • #24   6. dec 2011 Vi går ikke ture langs vejen når det er mørkt eller tåget, så foregår luftning og aktivering på marken og i haven. Har man ikke egen mark, så kan man jo altid spørge om man kan låne en, der ligger mange ubrugte hen om vinteren, og om sommeren er der jo lys nok.

    Lia har ikke lygte på, men er det helt bælgravende, så tager jeg nogle gange en lygte med ud. Som regel bruger jeg den ikke, er der bare lidt lys, så vænner man sig til det og der er altså noget helt specielt ved at gå rundt en kold vinternat i mørke og høre hvor ens hund er istedet for at se den. Det er en skøn oplevelse. smiley


  • #25   6. dec 2011 Synes nu heller ikke her er mørkt smiley

    Hader at bruge lommelygte, det ser jeg ikke bedre af smiley


  • #28   7. dec 2011 Jeanette

    Jeg har en fed en fra Energizer som jeg købte i elgiganten for 300kr. Jeg bruger den bl.a når jeg rider eller går i skoven i mørke. Den har også erstattet cykellygten. Alt det holder den helt fint til, og den vejer ingenting på min pande. Den er desværre ikke på deres hjemmeside, men jeg fandt min i Fields butikken ved kassen.

    Jeg ved dog at energizer også laver andre modeller der er lidt billigere som kan findes rundt omkring på nettet. Jeg mener at min er lidt dyrere fordi der også er noget rødt lys på som sikkert er smart hvis man vil udforske grotter eller noget i den dur.


Kommentér på:
Jer der bor på landet uden gadelygter...

Annonce