852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Et problem - søger råd og vejledning. Et problem - søger råd og vejledning.

Så er det de kloge HG folks tur til at rådgive mig.
Sagen er den, at jeg har et hold venner.
De har en voksen Papillon på godt 4 år - han - og de anskaffede sig så for nogle måneder siden en schæferhvalp. Ligeledes han og hvilken dejlig dreng han er.
Begge hunde er inde hunde og bare skønne, rolige og nemme at have med at gøre.

Her er så mit spørgsmål.
Når vi kommer på besøg, så modtages vi af 2 glade hunde, men når vi så vil snakke med den "gamle" han, så virker det som om hvalpen overfalder ham - bider ham i nakken og "tromler" hen over ham.
JEG synes det virker lidt underligt og jeg prøver at adskille dem, så vi hver i sær kan hilse på dem.
Når vi så er kommet ind i stuen og sidder og slapper af, så slapper hundene osse af, MEN hvis vi så vil snakke med den "gamle" hund igen, så tager pokker ved hvalpen - selvom han ligger hos sin "far" i sofaen ved siden af. Han stormer ned af sofaen og kaster sig over den gamle hund, der markere, at han ikke gider det pjat.
Vi sidder og kigger på hinanden - ejerne gør intet ved det, den store er jo kun en hvalp.

Er jeg helt galt på den, når jeg synes at kan se, at der er potientelle problemer der?
Er der i det hele taget et problem?

Har bare brug for råd, så jeg ved hvordan jeg skal takle det, HVIS det samme opstår når vi selv får hvalp i huset igen.

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et problem - søger råd og vejledning.
  • #1   9. dec 2011 Hvis man fornemmer at den gamle føler sig overrumplet og ikke er med på "legen" så synes jeg man skal hjælpe den gamle med at lære hvalpen at den skal tage det roligt

• #2   9. dec 2011 Sæt dig ned og snak med den gamle, mens du vender ryggen til hvalpen, og hver gang han prøver at møve sig hentil den gamle, så forsæt med at have ryggen vendt mod hvalpen. Så finder hvalpen ud af at der ikke er nogen som gider snakke med ham, når han opfører sig sådan.

• #3   9. dec 2011 Hvor gammel er hvalpen? Og var den alene hund inden de fik den? Tænker jalousi..Jeg ville prøve at ignorere begge hunde når du kommer, og først hilse på dem når der er ro. Så vil hvalpen nok overfalde den gamle når I hilser på den, men så adskil hvalpen fra den gamle, få den eventuelt til at sætte sig stille og roligt, lad den vente få sekunder og hils så på den. prøv at blive ved med det indtil den finder ud af at man ikke bliver hilst på før man sidder pænt og venter. Sørg for at sætte grænsen det samme sted hver gang, så den ikke får en masse uklare signaler. Når hvalpen overfalder den gamle, så lav evt en høj hurtigt lyd, som fanger den opmærksomhed, og ros den til skyerne i det øjeblik den stopper - Afled dens opmærksomhed smiley Håber det måske hjælper..glæder mig til at høre folks meninger smiley

• #4   9. dec 2011 Syntes også at det er et problem at hvalpen bliver meget stor, og så kan den "gamle" lille hund ikke tåle den slags.

• #5   9. dec 2011 jeg synes det største problem er størrelsesforskellen

hvalpens adfærd lyder til at være ganske normal hvalpeadfærd

jeg har dog altid kun haft en race altså har hundene været i samme størrelse og hvalpene har fået lov til at møve sig frem af de gamle hunde, men når de bliver voksne er de jævnbyrdige

jeg ville nok stoppe hvalpen i dine venners situation og så prøve at lære den at vente til den gamle hund har hilst på og lære den en kommando "bliv" indtil et "værsgo" giver lov til at hilse på gæster

• #6   9. dec 2011 jeg ser det også som et problem, det bliver slet ikke sjovt for nogen, hverken hund, ejer eller gæster, når hvalpen bliver stor! Efter min mening ville det også være et problem selvom hvalpen også havde været en lille hund, for det er ikke i orden at hunden overfalder den anden hund, uanset størrelsen på hundene. Det er desværre bare ikke alle der ser det som et problem hos små hunde.

• #7   9. dec 2011 Nogle gode og brugbare råd.
    Det, jeg ser som det største problem er, at ejerne ikke gør noget ved det.
    Jeg forsøger at afskærme hvalpen, når jeg hilser på den gamle hund - som det første, dernæst hilser jeg på hvalpen.
    Ved godt jeg måske bør "overse" hundene indtil jeg har hilst på menneskerne, men det er lidt svært at overse hundene *S*

Jeg har osse tænkt jalousi fra hvalpen rettet mod den gamle, men jeg tror ikke hunde er sådan indrettet at de føler det.

På den anden side, så synes jeg heller ikke jeg vil blande mig i hvordan mine venner opdrager deres hunde og har deres hunde.

Sjovt nok har de osse en kat og DEN har formået at sætte sig i respekt overfor hvalpen, så lige der er hvalpen stille og rolig, men overfor den gamle hund er han lidt meget vild, synes jeg. Især når den gamle hund ikke ser ud til at gide at lege eller være med på det vilde - han vil bare slappe af.

Men det er nogle dejlige og brugbare råd I kommer med. Det er noget, jeg vil have siddende i baghovedet når vi selv får hvalp i huset.

• #8   9. dec 2011 Ja, det er nok også det største problem, at de ikke gør noget. Forstår godt hvorfor du ikke vil blande dig, det er bare svært når man kan se at et problem er ved at opstå. Jeg tænker jalousi, hvis hvalpen aldrig har været sammen med andre hunde og måske har været vant til at det bare var 'mig mig mig'! Det med at ignorere hundene når man kommer ind, prøv når du kommer ind, uanset om de kommer springene og vil hilse osv. så bare lad være at kigge på dem, springer de op af dig, vender du ryggen til dem, når du så har fået sko osv af og kommer længere ind i hjemmet, så kan du få dem til at sætte sig, og så hilse stille og roligt på dem. Der er slet ingen grund til at hundene skal springe op og ned af gæster smiley men det kan selvfølgelig være svært ved andres hunde, hvis de ikke gør tingene sådan smiley Men håber de får hånd om hvalpen, og får løst problemet smiley
    ja, der er helt klart noget at tænke over til næste gang man får hvalp i huset smiley

Kommentér på:
Et problem - søger råd og vejledning.

Annonce