878 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Bider og hopper Bider og hopper
Hej Hundegalleri
Har tidligere postet indlæg ang. at min hvalp bed og hoppede op i sofaen.. hvor jeg fik at vide at det gik væk igen + jeg skulle blive ved med at sætte grænser for den og sige NEJ! til den..
problemet er at nu er den 8 mrd. og den bliver stadig ved med det.. syntes lige på et tidspunkt det var blevet bedre.. men nu er den begyndt igen, Den får sådan et knæk engang imellem.. så skal vi bare ha tur alle sammen, og så bliver den ved med at hoppe op i sofaen..
Skal jeg stadig ha toldmodighed eller ?
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Den får jo opmærksomhed når I irettesætter den- så den får vel det den er ude efter.
Det du kan gøre, er at tilbyde den en opmærksomhed der er bedre end en irettesættelse:
Jeg er sikker på at I allerede træner med hunden- sit, dæk, kurv osv.
Hvad kunne du tænke dig at din hund skal gøre i stedet for at nappe og hoppe op ? Fek. sit ? Sit og gi pote ? Dæk? Rulle ?
Find en øvelse, hvor du belønner rigtig meget.
Når så din hund gør sig utilbens, ignorerer du den- fuldstændigt. Vent. Den vil så (forhåbenlig, hvis du har trænet og belønnet rigtig meget) tilbyde dig øvelsen I har trænet. Så er det om at være klar med belønning.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 23
Når vi prøver at ingnorerer den, gør den eller prøver at få fat i mine fingre.. griner..
aug 2008
Husk masser af belønning, ellers er det jo ligegyldigt.
Og så er den altså i en alder, hvor den synes der skal ske noget.
Har du prøvet at gå spor med den ?
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 23
aug 2008
Når en hund går spor, skal den virkelig koncentrere sig.
Hvis du ikke ved hvordan man gør, så søg lige om emnet først (orker ikke at skrive ned, hvordan man begynde osv
Ingen grund til at lave en forkert opstart som vil stresse din hund op i stedet for at geare den ned.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.479
Så får han hverken negativ eller positiv opmærksomhed
Bider og hopper