878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bider og hopper Bider og hopper

Hej Hundegalleri

Har tidligere postet indlæg ang. at min hvalp bed og hoppede op i sofaen.. hvor jeg fik at vide at det gik væk igen + jeg skulle blive ved med at sætte grænser for den og sige NEJ! til den..

problemet er at nu er den 8 mrd. og den bliver stadig ved med det.. syntes lige på et tidspunkt det var blevet bedre.. men nu er den begyndt igen, Den får sådan et knæk engang imellem.. så skal vi bare ha tur alle sammen, og så bliver den ved med at hoppe op i sofaen..

Skal jeg stadig ha toldmodighed eller ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider og hopper
  • #1   12. dec 2011 Åh ja- den teenageralder..................

Den får jo opmærksomhed når I irettesætter den- så den får vel det den er ude efter.
    Det du kan gøre, er at tilbyde den en opmærksomhed der er bedre end en irettesættelse:
    Jeg er sikker på at I allerede træner med hunden- sit, dæk, kurv osv.
    Hvad kunne du tænke dig at din hund skal gøre i stedet for at nappe og hoppe op ? Fek. sit ? Sit og gi pote ? Dæk? Rulle ?
    Find en øvelse, hvor du belønner rigtig meget.
    Når så din hund gør sig utilbens, ignorerer du den- fuldstændigt. Vent. Den vil så (forhåbenlig, hvis du har trænet og belønnet rigtig meget) tilbyde dig øvelsen I har trænet. Så er det om at være klar med belønning.

• #2   12. dec 2011 Syntes bare jeg har prøvet at få den til at lave "sit" øvelsen når den gør det.. men den har alt muligt andet i hovedet.. men efter 10 min går den død.. ligger sig ned og så slapper den a i ca 20 min... pludselig kan du høre på dens åndedræt at NU skal der sku ske et eller andet.. og så går den amok igen...

Når vi prøver at ingnorerer den, gør den eller prøver at få fat i mine fingre.. griner..

• #3   12. dec 2011 Du skal heller ikke prøve at få den til at lave noget som helst. Den skal selv tilbyde øvelsen, men det gør den kun hvis du træner med den, på tidspunkter hvor den ikke er i det humør.
    Husk masser af belønning, ellers er det jo ligegyldigt.
    Og så er den altså i en alder, hvor den synes der skal ske noget.
    Har du prøvet at gå spor med den ?

• #4   12. dec 2011 Nej har jeg ikke prøvet.. kunne være jeg skulle prøve det

• #5   12. dec 2011 Du vil måske ikke lægge mære til de store træthedstegn hos din hund når i har gået spor, men gør du det tre gange om ugen, vil efter en tid mærke forandringen hos den.
    Når en hund går spor, skal den virkelig koncentrere sig.
    Hvis du ikke ved hvordan man gør, så søg lige om emnet først (orker ikke at skrive ned, hvordan man begynde osv smiley ).
    Ingen grund til at lave en forkert opstart som vil stresse din hund op i stedet for at geare den ned.

• #6   12. dec 2011 ned af sofaen med den. Cesar Milan er god til det. Bliv ved med at kræve pladsen i din sofa, og sæt hunden ned på gulvet.

• #7   12. dec 2011 jeg ville når han starter på det, føre ham ud af lokalet og så vente lidt og lukke ham ind igen. Dette ville jeg gøre hver gang han gjorde det. Og der skal hverken kigges eller tales med ham imens han bliver ført væk. Bare ignorere ham totalt.
    Så får han hverken negativ eller positiv opmærksomhed

Kommentér på:
Bider og hopper

Annonce