{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sys I??
  • #1   12. dec 2011 Jeg ville gå en stor bue udenom en opdrætter, der traf det valg på mine vegne.

• #2   12. dec 2011 Enig med CH

• #3   12. dec 2011 Jeg ville dog ikke undlade at lade købet være med avlsforbud.

• #4   12. dec 2011 Også enig med CH

• #5   12. dec 2011 Jeg ville heller ikke købe et sted hvor det var inkluderet i prisen. Jeg synes nemlig ikke at kastration bare er noget man gør. Mht. sterilisation så ville jeg kun gøre det såfremt tæven ikke var egnet til avl og det ved kan jo ikke før den er voksen.

• #6   12. dec 2011 Jeg undrer mig over hvordan man som opdrætter kan bestemme om de hunde/katte man sælger, må avle eller ej (hvad enten det sker via neutralisering eller via et avlsforbud i kontrakten).

Hvad er grunden? Er man bange for konkurrence?

• #7   12. dec 2011 Det er ikke kutume hos hunde at sterillisere og kasterer "bare fordi"... Er der grund til at give hundene avlsforbud, så lav kontrakt på det og refunder evt. 1000kr af købsprisen når dette er foretaget.
    Men det er ikke kutume - og jeg tror du kan få svært ved at sælge hundene så.

• #8   12. dec 2011 Inden for katteverdenen er det bla. for at forhindre uønskede killinger og det er for at sikre at ens killinger ikke bruges som fødemaskiner.

Desuden så kommer killinger sig meget hurtigere over indgrebet en ældre katte gør og de er ikke så tilbøjelige til at udvikle adfærdsproblemer pga. dette som hunde er.

• #9   12. dec 2011 Jamen så lader vi det være op til folk selv..

Er bare bange for at sælge ud til der skjuler at de evt til råavle eller lave blandinger smiley men det må man jo tage med hvis det kunne ske -håber jeg kan læse folk godt nok..

Grynet -> Det kan jo være mange ting bla findes der folk der "skider" på at katten har tavle og så parrer de bare med en huskat eller andethvor så alt det forarbejde man har gjort med at nå frem til dette gode resultat bliver ødelagt og andre katte kan evt have en skavank af en art så opdrætter vælger at det ikke er godt nok til at avle på.. Det er heller ikke det fedste at have for mange ud i avlen af den samme kombination -nogle opdrættere vælger jo også at sige at der ikke må komme nogen ud i avl i DK, men gerne i et andet land fordi der er "for mange" med de samme gener herhjemme..
    Håber det gav dig lidt svar -der er sikkert andre der kan komme med flere smiley

• #10   12. dec 2011 Jeg synes det er super fornuftigt ift. kattene. Det er jo ingen hemmelighed, at det i DK er et stort problem med strejfende katte og katte, der efterlades. Det problem har vi da gudske tak og lov ikke med hundene herhjemme.

Men jeg ville aldrig købe hund fra en opdrætter, der skulle bestemme om hunden skulle neutraliseres. Det har en enorm påvirkning på deres adfærd og det er langt lettere at styre fertile hunde, end fertile katte. Også selvom hunden ikke skal indgå i avl.

• #11   12. dec 2011 Lav en kontrakt med en stor bod, det burde få folk til at tænke sig om inden de rovavler.

• #12   12. dec 2011 Er glade for jeres indput og takker mange gange smiley

Hvalpene vil blive solgt med fertiliteten i behold..

Håber vi finder gode familier til dem alle når de kommer ud

• #13   12. dec 2011 Der gir' god mening - tak fordi du gad pensle det ud for mig (der på ingen måde kender til katteverdenen smiley

• #14   12. dec 2011 Der er da heller super mange seriøse hundeavlere (der avler med tavle), der bare avler "for sjov" kuld.

• #15   12. dec 2011 Seriøse katte opdrættere avler jo også kun for at tage den bedste fra til sig selv og lade resten gå ud til kæl (eller til avl hos andre opdrættere)
    Det er ikke "for sjov"-kuld..

Det skal lige siges at vores vovser heller ikke er for sjov og håber jeg kan få overtalt manden til at beholde en smiley

• #16   12. dec 2011 På kattene ville jeg have 2 priser, kælekat en pris og en amden pris til opdrætter, det har jeg set i flere katteannoncer.

Med hundene må det være op til folk selv

• #17   12. dec 2011 S.R. -> Det må man da ikke håbe med hundene, men mange får jo også kuld pga af efterspørgsel uden at beholde noget selv smiley
    -og ja der er alt for mange katte ude i DK der bliver efterladt.. Har selv fået en lille hittemis hjem fra klinikken i torsdags der var blevet bidt af en hund som dem der afleverede ikke ville kendes ved ej heller nogen af deres naboer smiley
    MEn hos kattene er der mange der får "for sjov"-kuld.. Sys ihvertfald jeg tit ser det i forummer at folk skriver at det kunne være sjovt lige at få et enkelt kuld.. Ja, det er det da -men kan du beholde alle killingerne selv hvis du ikke kan komme af med dem pga den overflåd af killinger der er i forvejen osv.. Det tænker de ikke over smiley Arrrrg..

Nå, et lille sidespring..
    Igen takker og hav den dejlig 12 december smiley

• #18   12. dec 2011 Jeg elsker min prinsesse Lady A -> Jeg har også to priser på kattene smiley

• #20   12. dec 2011 må man godt sterelisere og kastrere dyr under 8 uger ? eller skal katte være 12 uger ? men spørgsmålet ligger om det ikke er smartere at gøre det når de er f.eks 6 måneder ? måske 12 måneder ? ved det ikke.
    bare lige et spørgsmål.

- da jeg købte mine ildere (med tavle) kunne jeg vælge at give 1000 kr ekstra og bruge dem i avl, ellers så kunne jeg få dem billigere og skrive under på jeg fik dem opereret inden de blev et år. smiley . valgte at jeg gjorde det når de blev et år. har ikke behov for at de skal avles på. super godt at en avler tager sig tid til at tage det valg , men de skal lige være gamle nok.

• #21   12. dec 2011 det er hvalpekøberens eget valg.... set fra den anden side ville jeg ikke sælge til en hvalpekøber der allerede havde planlagt neutralisering hvis det er en hvalp med stamtavle. jeg ville derimod ønske at mit opdræt gik videre i avl... men nu har jeg jo også en antalsmæssig lille race hvor der er behov for alle de kuld der kan for at racen ikke uddør

• #22   12. dec 2011 Ann-Christina N -> Tror nok man siger 6 mdr med hunde??

Med killinger kan det gøres under 12 uger og det tager de ingen skade af smiley

Det lyder som en god opdrætter du har fået dine ildere ved smiley

• #23   12. dec 2011 Mentalt kan det jo også have betydning, en nervøs eller aggressiv hund kan få forværret sine problemer ved en kasteration, så er det altså ikke fedt at være tvunget til at kastrere

Jeg ville personligt aldrig kastrere uden en god grund, begge mine hanhunde er intakte og ingen af dem skal nogensinde i avl

Kommentér på:
Hvad sys I??

Annonce