1.331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

DKK - maner til besindighed DKK - maner til besindighed

>>Tilråb på gaden og anonyme breve i postkassen.<<

Den ophedede debat om kamphunde gør, at mange hundeejere føler sig decideret chikanerede på grund af deres hund. Dansk Kennel Klub maner til besindighed i debatten.

Det er ifølge Dansk Kennel Klub et af resultaterne af den ophedede debat om kamphunde.

Foreningen oplever, at stadigt flere medlemmer henvender sig, fordi de føler sig uretfærdigt chikaneret af borgere, der er blevet skræmt ovenpå debatten om kamp- og muskelhunde.

- Vi får mange henvendelser fra frustrerede medlemmer med velopdragne hunde, der får tilråb, når de går på gaden med deres store hunde. Vi har sågar et eksempel på en kvinde der fik et anonymt brev, hvor der stod noget i retningen af "vi holder øje med dig" og "din hund er en af dem", selvom der aldrig havde været problemer med kvindens hund, fortæller Liselotte Christensen, der er konsulent i Dansk Kennel Klub.

http://www.fyens.dk/article/1295317:Indland-Fyn--Hundeejere-chikaneres-af-skraemte-borgere

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK - maner til besindighed
  • #1   12. dec 2011 Nu er der 3 tråde om muskelhunde, hvorfor?

• #2   12. dec 2011 Ja, det er desværre noget der har stået på noget tid.

Det er nok nogle af resultaterne af måden medier og politikkere, uden omtanke for den større hundeejer-helhed, har drevet jagt og manet til frygt, intolerence og had i det offentlige rum. Ved bl.a. at køre ensidigt sensationsjournalistik - måske med en snært af politisk interveren?!

• #3   12. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu............send TS en personlig besked hvis du gerne vil have den slags spørgsmål besvaret......selvfølgelig må vedkommende oprette alle de tråde hun vil uden at skulle stå til regnskab for det....

• #4   12. dec 2011 mener nu ikke hun skal stå til regnskab, jeg stillede et spørgsmål.

• #5   12. dec 2011 Det har vi PB til.....

• #6   12. dec 2011 hvorfro poster du tråde hvor informationen er fra 2009??

• #7   12. dec 2011 Kennel Flindt , hvorfor tror du ( troll måske )

• #8   12. dec 2011 Lise ø
    Jeg kan ikke se problemet i hvad Flint spørger om.
    Sådan spørges i mange tråde.

• #9   12. dec 2011 Syntes da godt der er nogle adm. som er temmelige nævnnyttige....Kan heller ikke se noget galt i det spørgsmål. Det kommer vist også meget på adm....... smiley

• #10   12. dec 2011 Troll anne???

• #11   12. dec 2011 Artiklen er næsten over 3 år gammel. Hvilken relevans har den nu?

• #12   12. dec 2011 Hov jeg læste forkert den er 2 år gammel. Jeg ved godt at en anden debatør gør min bemærkning helt overflødig, men det fik jeg først nu og jeg kan ikke slette mere idag....

• #13   12. dec 2011 Har valgt at fremhæve den, fordi det stadigvæk sker!

• #14   12. dec 2011 Problemet er at det er tråden ligegyldig at TS har oprettet andre tråde.....og hvis man spammer tråden med al mulig uvedkommende overtræder I brugerbetingelserne....og jeg beder jer alle endnu engang....hold jer til trådens emne !

2.6 Kommentarer i indlæg
    Kommentér kun et indlæg, hvis det har din interesse eller du ønsker at hjælpe. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam og slettet. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket.

• #15   12. dec 2011 Bertz

Ja. Dels så er der det med de anonyme trusselsbreve.
    Så er der desværre også den med anynome anmeldelser.

• #16   13. dec 2011 Stop nu med de der artikler fra 2009 -. du må kunne finde nogen fra 2011, det er sådan set der vi er nu.

Det næste bliver vel, at du skriver at Japanerne er i fuld gang med at bombe Pearl Habour .. come on altså.

Og jeg er iøvrigt i besiddelse af en kamphund - og har endnu til gode at opleve tilråb eller få anonyme trusselsbreve .. så værre er det måske nok ikke ?

• #17   13. dec 2011 Det sker da også selvom at man ikke har en listehund. Jeg får da tit tilråb når jeg går med min rotte at den skal have mundkurv på osv... Derfor gider jeg ikke altid går steder hvor der er mange folk.

• #18   27. dec 2011 Personligt oplever jeg det som værende blevet være efter at 'man godkendte' at 'hade/frygte' hunde af særligt navn eller udseende.

Der har altid hersket 'almindelig' dumhed på gåturen,
    men når ting som politianmeldelser, og trusler, samt direkte personlige skelsord og nedladenheder tilkommer uskyldige og lovlydige, ansvarlige hundeejere - så mener jeg da bestemt man bør sætte foden i -

og frabede sig den tone, og de angreb.

Tag afstand fra det personligt og i flok - og man til respekt begge veje og uddan folk der tydeligt viser ignorance og uvidenhed.

Det er da når vi acceptere og godkender disse former for forfølgelser og hadskyts, at det blot er et spørgsmål om tid, førend det får alvorligere konsekvenser.

Kommentér på:
DKK - maner til besindighed

Annonce