2.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

overvejelse omkring udd. VETERINÆRSYGEPLEJERSKE overvejelse omkring udd. VETERINÆRSYGEPLEJERSKE

Hej herlige HG mennesker smiley

som overskriften lyder har jeg overvejet at begynde på veterinærsygeplejerske uddannelsen.

og ville hører om nogen har lidt fif, til evt. nogle bøger man kunne ha godt af at læse inden man påbegynder uddannelsen? så man er godt forberedt smiley

og om der er nogen der kender et godt sted i midtjyllands området der kunne være et godt sted at søge praktikplads?

i er velkommen til at fortælle om andre ting og sager omkring det også smiley

på forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overvejelse omkring udd. VETERINÆRSYGEPLEJERSKE
  • #1   14. dec 2011 God fornøjelse!!!

Sorry jeg er pessimist, men det er bare SÅ svært at få en praktikplads, jeg har selv søgt 21 steder indtil videre...

Men håber for dig det lykkedes smiley

• #2   14. dec 2011 tror næsten det lige meget efterhånden hvilket uddannelse eller job man søger, så er det svært li pt... smiley

Men vil give det en chance og er meget stædig, så håber da det lykkes på et tidspunkt smiley

• #3   14. dec 2011 du kender ikke til nogen bøger man kan læse så ? som ville være gode at blive kloge på, mens man venter på at finde praktikplads

• #4   14. dec 2011 Bemærk: Der er adgangsbegrænsning til uddannelsen. Det betyder, at du skal have en aftale om en praktikplads for at være sikker på at blive optaget. Herudover har skolen et mindre antal kvotepladser, som elever uden uddannelsesaftale kan søge.

Hvis du er gået ud af skolen og ønsker at søge en kvoteplads, vil det være hensigtsmæssigt at gøre det inden den 15. oktober.

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/dyrplanterognatur/veterinaersygeplejerske.aspx#fold5

• #5   14. dec 2011 jeg har også forsøgt! og jeg tog endda grunduddannelsen først- men stadig ingen held.. eller jo hvis jeg ville arbejde gratis i 5 måneder, indtil der kom en fri plads...

• #6   14. dec 2011 Kun 21 steder?

Jeg stoppede med at tælle efter en 50 stykker ;o)

Hvis du ikke har kontakter eller er villig til at tage plads i den anden ende af landet, er det så godt som umuligt

• #7   14. dec 2011 Daniella: Det er også bare med at være stædig, hvis det er noget du virkelig vil, så skal man helt sikkert også gå efter det.

Jeg kender ikke til noget litteratur der er direkte forbundet med vet.uddannelse, men jeg kunne da forestille mig at nogle bøger omkring adfærd for de forskellige dyr. Det du lærer som vet.s. er mest fysiologisk så hvis du evt. havde noget baggrundsviden for dyrernes psyke ville det nok være godt.

Men der er jo båe gode og dårlige bøger om dette, og dette har jeg ikke så meget forstand på, så der ville jeg nok spørger nogle af den gamle kloge koner på HG. smiley

• #8   14. dec 2011 lille huuund: Jeg er bestemt heller ikke færdig endnu smiley Men jeg må nok indrømme at hvert afslag giver et ordentlig gok i nøden...

Og ja, man skal kende nogen som kender nogen... Jeg kan heller ikke rejse til den anden ende af landet for en plads, så jeg bliver nød til at vente til der er bid her i området smiley

Men jeg giver ALDRIG op, for det er DET jeg vil smiley

• #9   14. dec 2011 Det er utrolig svært at få praktikplads, har selv søgt praktikplads de sidete 2 år, og har stadig ikke haft heldet med mig.. Bøger du skal læse, tja den bedste viden du kan få er gennem erfaringer og interessen i det du laver.. smiley Så baser din ansøgninger på den erfaring du har, og ikke på de bøger du har læst.. men vil du absolut læse noget, så læs om det område som du har størst interesse indenfor, for ellers hænger det ikke ved.. smiley

• #10   14. dec 2011 Jeg har også søgt i de sidste par år.. uden bid.. ikke engang en samtale har jeg været inde til..

Nu håber jeg på at kunne få vet. ved at gå gennem dyrepasserassisten uddannelsen hvor jeg muligvis har fået en plads..

• #11   14. dec 2011 jeg gjorde også det at jeg tog moduler på landbrugsskolen, og fik praktikplads i en farestald, der kan du få en masse erfaring med medicinering, fødselshjælp, og alt med syge grisebasser.. Bare den erfaring gjorde at jeg fik mulighed for 3 praktikpladser- men på det tidspunkt var jeg startet på noget andet, og kunne ikke bare flyttet alt på en måned..

Men erfaring med dyr tæller virkelig høt fandt jeg ud af!!

• #12   14. dec 2011 har overvejet om jeg skulle søge noget frivillig arbejde hos en dyrelæge, på den måde kan man jo også få en masse erfaring, og ved at det er frivilligt så viser det jo at man virkelig gerne vil smiley

• #13   14. dec 2011 det er også en go ide - men desværre bliver man tit overflødig. taler af erfaring smiley

• #14   14. dec 2011 ja kunne jeg godt forstille mig smiley men vil da give det et forsøg ... gider i hvert fald ikk bar siddet lænet tilbage og tro at en uden erfaring osv kan finde en plads på ingen tid...

derfor jeg vil igang med at skrabe en masse info ind jeg kan blive klogere på og så jeg også for min egen skyld, ved præcis hvad jeg går ind til smiley

• #15   14. dec 2011 men hvis ikke du finder en u her, så overvej at komme i praktik et andet sted med dyr ligesom jeg var .. det er guld værd smiley

• #16   14. dec 2011 ja vil jeg gøre smiley

Ved bar ikke li hvor glad jeg er for grisebasser smiley er det dyr jeg er mest bange for :b og køer hehe

• #17   14. dec 2011 altså når man er i farestaden , håndterer man stort set kun grisene fra de bliver født til de er 12 uger gamle, så ryger de videre i systemet smiley det er så spændende at hjælpe en so med at fare! det med at have ja.. hele armen inde i soen og kan mærke de små basser ud til verdenen, og hjælpe de syge raske og de små underernærede med at komme sig.. det er helt fantastisk ! man lærer at medicinerer søerne og man lærer at kasterer, og man kommer til at styre fodresystemet, så man giver hver so præsic det mad hun har brug for.. men lærer at styre foder sammsætning osv! Det er faktisk vildt spændende smiley

• #18   14. dec 2011 ja altså når du fortæller om det sådan der, så lyder det faktisk utrolig spændende smiley må overveje det smiley

• #19   14. dec 2011 Mange tror incl mig selv- at en grise-gård er for store landmænd. Men faktisk vil de fleste grisestalde helst have piger/kvinder i farestalden, da vi er mere opmærksom på de små og deres velbefindende. Kan huske en lille bitte gris der kun vejede 180 gram da den kom ud, den var skind og ben, da soen ikke havde haft næring nok til 14 inde i maven, sad med den i håndklæde og gav den mælk af en lille sprøjte. unden nålen self ;)- jeg gik rundt med den i lommen for at holde den varm.. og da den gik for første gang hen af gulvt.. amen var tudefærdig smiley glemmer det aldrig ...

• #20   14. dec 2011 Kan kun anbefale at arbejde frivlligt, det gjorde jeg og efter en måned blev jeg ansat og blev lovet en praktikplads.

Derudover er det sindsvagt vigtigt at skrive en ordentlig ansøgning. Den klinik jeg arbejdede på modtog dagligt ansøgninger og de fleste af dem røg direkte i skraldespanden fordi de var af så lav kvalitet at det var skræmmende.
    De fleste skrev bare at de var vilde med dyr etc og så var de smækfyldt med stave og formuleringsfejl. Den slags gider dyrlæger der skal ansætte altså ikke læse...

• #21   14. dec 2011 Ang litteratur som du kan begynde, at læse på, så kan su altid gå igang med anatomien smiley
    Jo mere af den du kan, jo mindre skal du læse op på når man er på skole

• #22   14. dec 2011 Jeg har søgt i to år og det første år søgte jeg på sjælland, fyn OG jylland..

Jeg har 2 af 3 års uddannelse som dyreadfærdsterapeut,
    uddannet andet steds som hundeinstruktør, har arbejdet som instruktør, stået 3 år i dyrehandel,
    og har grunduddannelsen fra dyrepasseruddannelsen + 1 måneds praktik og anbefaling fra zoo i england..

Skaf dig praktisk erfaring og gode kontakter hos evt din egen dyrlæge. det vejen frem.

• #23   14. dec 2011 Jeg syntes du skal springe ud i det smiley Jeg søgte et sted og fik det med det samme ... kommer nok også an på hvor meget man vil det og om man har uddennalse iorden, tog selv 10. klasse og gymnasiet smiley det ser de meget på .. og alderen, klinikkerne tager vist nok ikke folk ind som er under de der 20-21 år smiley

Erhvervserfaring er fint nok, men tag gym eller anden studentereksamen, det tæller godt i bogen, hvertfald i silkeborg smiley

• #24   14. dec 2011 Jeg var også en af dem der var super heldige og bare sendte et par ansøgninger ud, og var til flere samtaler. Så i løbet af ca 14 dage havde jeg fundet et praktiksted! Så det kan altså lade sig gøre, selvom jeg godt ved der er ufattelig mange der søger i mange år - men godt du har gåpåmod :-). Dog vil jeg også sige at en gymanasiel uddannelse er en utrolig god ting, og så et par år på bagen. Der er mange steder de ik vil ansætte folk der er under et par og tyve.

Jeg synes også du skal bruge energien på at finde en praktikplads, men ellers er det som en anden siger en god ide at læse på anatomi og fysiologi. Men der er jo mange ting der kan læses på, såsom ernæring, sygdomslære, mikrobiologi osv.

Held og lykke med det. Det er bare med at få sendt ansøgninger ud, og gerne mange smiley

• #25   14. dec 2011 Det kan godt lade sig gøre, jeg er en af de heldige der går på uddannelsen på 3. år.

Med en god og ikke mindst velformuleret ansøgning kan man komme langt. Erhvers- og ikke mindst livserfaring er en god ting.

Det er bare om at søge, søge og søge! Evt. tage ud og aflevere ansøgninger personligt.

Du må også gerne skrive en privat besked til mig, hvis du har flere spørgsmål smiley

• #26   14. dec 2011 jeg syntes skam også du skal søge men vil bare gøre dig opmærksom på det ikke er en nem uddannelse at komme ind på, så lad dig ikke slå ud hvis du får afslag smiley

Kommentér på:
overvejelse omkring udd. VETERINÆRSYGEPLEJERSKE

Annonce