11.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hjælp/erfaring ift praktisk sofa når man har hund Hjælp/erfaring ift praktisk sofa når man har hund

Hej HG.

Jeg søger hjælp, erfaring og gode idéer!

Vi skal til at have en ny sofa, da vores nuværende er ulidelig i forhold til hundehår - den samler og suger hår til sig og er nærmest umulig at gøre ren:(

Er der nogle derude som kan anbefale en stoftype, som er nem at rengøre og som ikke samler hårende.

Jeg vil helst uden om en lædersofa.

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp/erfaring ift praktisk sofa når man har hund
  • #1   19. dec 2011 sådan en sofa vil jeg også gerne have

• #2   19. dec 2011 connie kennel Nezumi .:
    Øhh, hvad skal jeg bruge det indlæg til???????

• #3   19. dec 2011 Puha... jeg ville foreslå lædersofa, men det vil du jo helst ikke, kan desværre ikke guide til andet smiley

• #4   19. dec 2011 http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S89860082/

Min sofa, den er så lækker - og vi kan sagtens ligge og flyde i den allesammen. Et godt tip er babyservietter, de er supergode til lige at tørre savl og andet sjov af sofaen med :o)

• #5   19. dec 2011 Mette J:
    Det kan også være vi ender med det, hvis ikke der er andre der har erfaringer med anden type sofa.

Jeg tænker bare, at der må være nogle stofsofaer, der samler mindre end andre.

Jeg håber at høre fra nogle der har microfibersofa.

• #6   19. dec 2011 Stine D:

Tak for tippet:)

• #7   19. dec 2011 ja det skal du sådan set ikke bruge til noget, må man slet ikke kommentere dit indlæg uden at vide hvad du skal købe?

• #8   19. dec 2011 Den der er linket til er også læder... tror desværre ikke der er så meget andet der er super hundevenligt.

• #9   19. dec 2011 Darwinbassen

Jeg sagde også "ikke lædersofa!" før i tiden, men hvor er det bare dejligt at ha' en sofa der ikke er beskidt og skal støvsuges og så videre...

• #10   19. dec 2011 connie kennel Nezumi .:
    Det kan du da godt, kan bare ikke helt se hvad formålet med sådan et svar er. Men du er velkommen.

• #11   19. dec 2011
    connie kennel Nezumi : Det ved alle da? Man kommentere ikke med mindre man kender svaret eller giver TS ret - det ved alle smiley

• #12   19. dec 2011 Stine D:

Nej jeg er også bange for at det bliver en lædersofa i sidste ende:) Jeg synes bare ikke de er så rare og hyggelige, hvis man skal tænke i mennesker. Rent hundemæsigt er jeg enig i de er super praktiske.

• #13   19. dec 2011 ja nu ved jeg det så Jennifer

jeg er faktisk også ude at lede efter en sofa, der ikke er af læder og som er hundevenlig...derfor min indlæg

• #14   19. dec 2011 kommer der ikke kræds mærker i en lædersofa? altså fra hundeklør.?

• #15   19. dec 2011 Det opvejer de altså i praktiske egenskaber, jeg brugte aaaalt for meget tid på at vaske sofabetræk og irritere mig over at den var snavset før :o) med et par puder og lidt tæpper er det fint! Jeg har været ved at lave betræk til de to hynder man sidder på - som et madrasbetræk, vupti er det af og på!

• #16   19. dec 2011 Der er ikke mærker i min, og hundene leger i den som de har lyst til.

• #17   19. dec 2011 Vi har både microfiber og lædersofa. Begge dele fungerer super men jeg tror det kommer an på hvilke hundehår det drejer sig om. Vores er rimeligt lange i pelsen, men vores gamle boxers hår satte sig fast i microfiberen.
    Håber du finder noget der virker for jer.

• #18   19. dec 2011 Pia N:

Mange tak for svar.
    Jeg har både hørt godt og mindre godt om microfiber. Min Chihuahuas pels er ret lang, så det kan godt være at jeg ville kunne købe en microfiber kan jeg høre.

• #19   19. dec 2011 I min lædersofa kommer der ikke kradsemærker. Når man er i sofaen ligger man og slapper af. Her har der været næsten alle str. hunde uden problemer smiley

• #20   19. dec 2011 Jeg havde i mine unge dage en rigtig grim sofa i forholdsvist glat alcantara stof - det var dengang det bare var supermoderne, det var en af de her hjørnesofaer i grå/blå/lyserødt stof og den var faktisk god mht. hår, kradsemærker og lign. Dengang havde jeg som nu en hund og to katte.

En veninde købte for nogle år siden en tilsvarende grim sofa i noget genbrug og den var også fantastisk mht. kattehår (hun havde to katte).

Så mon ikke man kan finde noget tilsvarende, bare ny og pæn? Men du skal gå uden om de falske ruskinsstoffer. Sådan en sofa har jeg haft og den blev kaldt "kattehårssofaen" af vores venner. smiley

• #21   19. dec 2011 Læder er eneste udvej i mine øjne. Du kan ikke rengøre en stofsofa ordentligt.
    Vi valgte en hvid lædersofa. Det er super lækkert at man ikke kan se hundens underuld på den. Til gengæld kan man se alt det mudder, som hvalpen slæber med ind! Vi vidste ikke at en hvalp skulle blive hos os, da vi købte ny sofa.

• #22   19. dec 2011 Jeg har ledersofa så er det bare å støvsuge den og smøre lederfet så ser den helt ny ud.

• #23   19. dec 2011 M. I:
    Haha, dem kan jeg godt huske:)

Jeg må se om jeg kan opstøve noget lignende.

• #24   19. dec 2011 Nicolai & Malene .:

Jeg kan godt høre at der er stor stemning for læder:)

• #25   19. dec 2011 Må også sige læder. Har hund og kat og alt skal kunne rengøres herhjemme for bl.a. en gang kattebræk, en masse hår, mudder, krummer etc. :o)

Derudover er jeg motorikspasser selv så taber alt for et godt ord så derfor er læder det eneste rigtige :o)

Men er ked af kradsemærker. Hunden må kun være i sofaen hvis den er inviteret men katten har ikke lært at man ikke leger i sofaen så der kommer lidt ridser indimellem. På den anden side skal møblerne jo også bruges

• #26   19. dec 2011 Jeg har lige restaureret mine lædermøbler, så stort set alle kradsemærker er væk, men ja...de kommer jo igen, i det mindste indtil Lia og den yngste kat er blevet lidt mere fornuftige. smiley

Men ud over det, så er læder nem at holde mht. hår og snavs.

• #27   19. dec 2011 hmm jeg har også søgt i 6 år efter en sofa der var nem mht til hår... og tja vi er altså endt med en lædersofa... du kan jo evt købe en brugt, der er mange på gul og gratis så kan du vudere med den brugte om du kan forlige dig med læder inden du bruger mange penge på en ny smiley

Det kan da også være der er lavet nogen m stof i nanoteknologi som er nemme at have md at gøre..

• Annica P
    Annica P Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #28   21. dec 2011 Jeg har tidligere haft en sofa i microfiberstof,, sammen med en schæfer,,, og det fungere rigtig fint, hvis man er glad for sin støvsuger med møbeltud på smiley ej, det var ikke super slemt, men støvsuges jævnligt, det skulle den. Til gengæld er stoffet fantastisk at hold, bare en fugtig klud og så var den så fin som ny.
    Jeg endte med at kapitulere og købe en lædersofa. meget nemmere og havde ingen problemer med klomærker. smiley

Kommentér på:
Hjælp/erfaring ift praktisk sofa når man har hund

Annonce