{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

hjælp til nybegynder:) {{forumTopicSubject}}

heej alle kloge mennesker:)

æresten og jeg ha gået og snakket om at få en hund det sidste halve års tid, oghåber på at anskaffe os en om et par måneder:) vi havde selv tænkt på en cavalier. men i må meget gerne komme med forslag:)
lidt info om os: vi er 20 begge to. vi bor i en 3 værelses lejelighed/rækkehus på 84 kvm2 med en dejlig lille have til os. jeg er mekaniker og er derforik hjemme fra 7.10 til ca 16.15. min kæreste er pædagog og hendes dage skifter men hun er os normalt væk otte timers tid.. efter vi kommer hjem er der masser af tid til hunden både til tærning,leg og gåture.
jeg havde tænlt mig at tage ferie nå vi fik hvalpen, men hvor lang tid skal jeg tage er en uge nok eller hvordan?
kanhvalpen være alene hjemme nå jeg engang skal på arb igen??

takker mange gange på forhand:)

ps det er vores føste hund:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til nybegynder:)
  • #1   19. dec 2011 En uge er ikke nok smiley

  • #2   19. dec 2011 Der vil formentlig gå lang tid før hvalpen kan være alene i 8 timer. Nogle ugers ferie, og så en fast hundepasser derefter, ville være optimalt.

  • #3   19. dec 2011 så en cavalier ville ik gå?

  • #4   19. dec 2011 Jo det har intet med racen at gøre. Der er ingen hvalpe der kan lære at være alene hjemme i 8-9 timer på en uge.

  • #5   19. dec 2011 som sagt, sputgte bar om en uge ar nok:) så tag jeg bar 3-4 ugers ferie: ) intet problem:)

  • #6   19. dec 2011 Vi svare os bare smiley

  • #7   19. dec 2011 er jeg skam os glad for:) hva så vis jeg holder 3 ugers ferie?? hva gørjeg så efter

  • #8   19. dec 2011 hvis din kæreste er pædagog er der vel også dage hvor hun møder senere, eller er tidligere hjemme...

    Men jeg vil sig at 1½-2 ugers ferie, og så ½-1 uge hvor man trapper mængden af tid op hvor hunden er alene... en hvalp vil nok have ret svært ved at kapere de 8 timer, en voksen kan...

    Har I tænkt på at det kan være en voksen hund istedet for en hvalp....


  • #9   19. dec 2011 ja det er der et par gange om ugen:) vi vllmeget gerne ha den fra hvalp. vil det hjælpe vis jeg tag hjem ca 20 til forkorst bor kun 10 min fra arb?

  • #10   19. dec 2011 Ja så tage hjem og tjekke op på hvalpen og lufte den midt på dagen.

  • #11   19. dec 2011 vil jeg da helt klart gøre så:) og kæresen snakker om at den første uge efter jeg starter på arb vil hun se om kan møde tidligt hele ugen.

  • #12   19. dec 2011 I kan os tage forskudt af hinanden, feks hvis du tager 3 uger og så din kæreste 1 uge når du starter på job feks.

  • #13   19. dec 2011 Nu ved jeg ikke om det var det her du mente men: husk at vænne den til at være alene gradvist allerede et par dage efter I har fået den. Altså starte med at gå 2 min mange gange om dagen for at vænne den til at du går og kommer igen... og så 5 min, 10 min osv... Evt give en godbid når du går så den forbinder det med noget rart når du går. Og læg noget legetøj med godbidder i så den er beskæftiget mens den er alene...
    Har I læst i forskellige hvalpebøger? smiley


  • #14   19. dec 2011 er det nok så den kan begynde at være alene hjemme så jeg bat tag hjem kl 12 nå jeg ha pause?

  • #15   19. dec 2011 Frederik: det er ikke til at sige. Det er meget individuelt, hvor lang tid træningen tager.

  • #16   19. dec 2011 okey:) starter med 3 ugers ferie også må vi tag den derfra?

  • #17   19. dec 2011 Jeg kan da lige nævne at vi brugte tre måneder på at lære Fenris at være alene i 4 timer.. Den første måned kunne vi nærmest ikke gå.. Vi nåede måske op på et par minutter efter tre ugers træning..
    Vi havde dog fået at vide udfra hans hvalpetest at vi ville få svært ved at lære ham at være alene, så vi var advaret.. smiley


  • #18   19. dec 2011 håber jeg dog ik sker for mig:) skal jo gerne på arb

  • #19   19. dec 2011 smiley
    Vi var også glade for at være studerende så vi havde tre måneders sommerferie og derefter mulighed for at planlægge vores skema således at vi max havde fire timer om dagen væk fra ham det efterfølgende halve år..


  • #20   19. dec 2011 jeg mener det burde kunne lade sig gøre på 3 uger... men det er kun på baggrund af erfaring fra mig selv og mine venner smiley
    jeg kan anbefale "Politikkens hundeskole" af Christina Ingerslev.


  • #21   19. dec 2011 stine s: det lyder da helt vildt! Tænk hvis I havde haft arb, så havde det da været helt umuligt... Men de hunde jeg kender har ikke haft nogen problemer, så jeg håber da for TS at det går glat smiley

  • #22   19. dec 2011 kirstine lyder rigtgit godt at det kan det:) for vi vil virkelig gerne ha en er os derfor vi ha valgt og vente et halvt år så vi ha styr på alt efter vi flyttede ind og vi ha tiden nu:)

  • #23   19. dec 2011 Ja det havde været temmelig besværligt hvis vi havde haft arbejde...
    Det er muligt vi kunne have gået lidt hurtigere frem men han var godt nok hurtig til at hyle op, og da vi bor i lejlighed synes vi det var bedst at tage det så langsomt som muligt for at sikre at han ikke ville ende med at stå og hyle hele dagen.. smiley
    Muligvis har vi også været lidt overbeskyttende på det område, for han brokker sig stadig sommetider lige når vi går, som om han lige prøver at gøre os opmærksom på at vi har glemt ham og det er da muligt det også var det han gjorde som hvalp..

    Han kan også finde på at pive/hyle et øjeblik selvom kun den ene af os går (uanset hvem) og han derfor ikke er alene.. Han tager det meget bogstaveligt at samle flokken. Også når vi går tur..


  • #24   19. dec 2011 Men ja, det er meget individuelt. Min kusines Golden lærte at være alene ca 7 timer på tre uger..

  • #25   19. dec 2011 Jeg vil anbefale jer at sætte jer grundigt ind i hvordan alenehjemmetræning og renlighedstræning skal foregå inden i får en hund hjem, finde noget læsestof om hvordan der er at få en hvalp i huset, og desuden læse om dæmpende signaler og hundesprog, så vil i blive sparet for mange misforståelser og frustrationer.
    Dernæst finde et godt sted at starte på hvalpehold, og finde ud af, hvis i skulle gå fra hinanden, om en af jer kan have hunden alene for der skal en af jer jo være klar på.


  • #26   19. dec 2011 Glemte lige at i skal være opmærksom på at cavalier har en del racerelaterede sygdomme så sørg for at finde en ordentlig opdrætter der tjekker for disse ting, der findes også brugere herinde der kender en hel del til racen som vil kunne rådgive dig.

  • #27   19. dec 2011 Vi fik vores en fredag og skulle afsted mandag, vi havde en der kom og luftede ham og kæresten havde ikke lange dage på skolen. Jeg lærte så af vores hundetræner at det er bedst at hvalpen ikke bliver forladt flere gange om dagen, så hellere lade den være alene i lang tid... Hunde har ingen tidsfornemmelse, skal selvfølge have noget aktiveringslegetøj osv til at bruge tiden på.... Man kan selvfølgelig ikke regne med at gulvet er tørt når man kommer hjem så, men hvalpen vil kun blive forladt en gang om dagen...

  • #28   19. dec 2011 vi læse alt hva v kan smiley men vile bar høre nget om det fra andre:) nu regner vi ik med at gå fra hinanden:) men ellers er der os styr på det:)

  • #29   19. dec 2011 vi ha desværre ingen der kan komme og lufte den, men tænker at de må kunne lade sig gøre:) vi regner med at vis det bliver en cavalier bliver der købt en med dkk tavle:)

  • #30   19. dec 2011 Frederik A en cavalier er vist en rigtig god begynder hund,jeg har to dansk/svensk gårhunde den første var jeg hjemme i tre uger med den og lærte den at være alene, og det gik fint, startede med at bruge de første dage sammen med ham uden at forlade ham overhovedet så han var tryk ved hjemmet inden den skulle være alene.
    den anden tog jeg kun to uger fri
    jeg filmer dem når de er alene hjemme (web kamera kan bruges) så jeg ved hvordan de har det


  • #31   19. dec 2011 ja ha o læst mig til de skulle være gode:) og de passer lge til os:) tak for tipet vil da låne de gamles kamara:)

  • #32   19. dec 2011 Frederik hvis du tager 3 ugers ferie og så efterfølgende har mulighed for at gå hjem og lufte den i din frokost lyder det fint, men i skal nok ikke regne med at undgå der kommer lidt uheld på gulvet i den første tid, en hvalp er ofte omkring 6 mdr før den fysisk kan holde sig i så mange timer, men nogen er selvfølgelig hurtigere end andre.

    Min cavalier har kunne holde sig hele natten fra dag 1 af og var helt renlig i løbet af 1½ måned, hvor imod min gamle cavalier var over 6 mdr før han var renlig.

    Men racen er ikke et dårligt valg, det er en dejlig race, som elsker at komme på ture og hygge, ligge i arm og så er de faktisk rigtig nemme at træne med, de synes nemlig det er sjovt smiley

    Og rigtig godt valg at vælge en med DKK bog, skirv endelig hvis i vil have nogen links til gode opdrættere smiley


  • #33   19. dec 2011 lyder godt nadja:) du må d gerne sende en pb med det:) vi er os helt forelsket i dem:)

  • #34   19. dec 2011 Frederik kan du ikke sende mig en pb med hvor i landet i bor og hvilken farve i er intresseret i osv så får du en retur med link smiley

  • #35   19. dec 2011 Sunshine T: Hov ja, det var også helt i starten jeg mente man skulle gå flere gange i kort tid (2-5 min), bare så den bliver vænnet til at man forsvinder og kommer igen... jeg mente ikke at man skulle gå flere timer mange gange om dagen smiley

  • #36   19. dec 2011 Læs gerne noget litteratur, om hundetræning, og hvordan man lærer hunden at være alene hjemme.

    Træning, hvor man øger timetallet af fravær er også en rigtig god ide smiley
    2-3 ugers ferie vil jeg råde jer til....

    Og husk så, at vælge hund efter jeres aktivitetsniveau - f.eks en dansk/svensk gårdhund skal aktiveres meget osv.... og det er ikke alle der er klar over hvad der er for en hund de har købt.

    Held og lykke med at finde jeres nye hund smiley


  • #37   20. dec 2011 det er også en god ide at lukke dørene efter sig i starten, fx hvis man skal i køkkenet og hente et eller andet så lige lukke så hvalpen ikke kommer med (kort tid) og så åbne igen og ros hvis den ikke piver eller noget....

  • #38   20. dec 2011 tak for alle tippene:)
    erdet bar at begynde den at lære sit og dvs. efter et par dage og hva med at gå i snor?


  • #39   20. dec 2011 en hvalp starte man med at træne fra starten af - for hunden lærer ekstremt hurtigt, hvad den kan få dig til.

    og er unoderne først lært, så er det svært at lære dem, at de ikke må gøre det.
    Enten start på noget hvalpehold, eller læs noget litteratur. Er selv glad for Victoria Stillwells bog.

    Snoren starter man også med relativt tideligt - men der er jeg lidt i tvivl om hvornår man bør gøre det.


  • #40   20. dec 2011 okey:) kan man tillade sig at hente en hund i jylland nå man bor på sjælland

  • #41   20. dec 2011 Ja da - det kan i princippet være lige meget hvor man henter hunden - bare man har sat sit ind i hvad den kræver osv smiley

    Så kan du skam hente den på Nord Grønland - det betyder ikke det store


  • #42   21. dec 2011 tænker bar mere på den lange køretur

  • #43   21. dec 2011 Ja, det vil være en fordel, hvis avleren, har haft hunden med ude på køreture, så i har en ide om, hvordan hunden reagerer.
    Mange hvalpe bliver nemlig køresyge...

    Hvis i vælge en hund i Jylland, så skal i huske, at turen hjem kræver maaaange pauser - for den lille skal have mulighed for at tisse osv....


  • #44   21. dec 2011 j ved godt der bliver mnge pauser men sådan er det jo:) meen bliver først til april maj måned regner vi med:)

  • #45   21. dec 2011 Maiken så slemt synes jeg nu ikke det er at hente en hvalp i Jylland og ja man skal holde et par pauser, men heller ikke så mange de fleste hvalpe sover bare det meste af vejen.

  • #46   22. dec 2011 Jo, men det var nu også mere fordi, mange tror man bare kan køre langt, og så ikke tage hensyn til hunden....

    Men ja, ved nu godt det ikke er så slemt altid smiley

    Frederik - husk at i april/maj måned kan solen godt være ekstrem for hunden, bag i bilen.
    Så få fat i noget det kan skygge for solen, der hvor hunden er.
    Og husk masser af vand - hunde bliver også tit tørstige, hvis de er lidt stressede smiley


  • #47   22. dec 2011 Lige til orientering. En Cavalier kan sagtens være alene hjemme smiley Intet problem der. Det handler bare om træning ligesom ved alle andre hunde.

  • #48   22. dec 2011 Ps. Hvis du vil have en cavalier så læs for guds skyld og racen først. Den er desværre plaget af en række arvelige sygdomme, så vær sikker på at begge forældre er sunde og raske.
    Det handler f.eks. om hjertet. Hvordan er forældrenes mislyd og prolaps.
    Det handler om DNA sygdomme som forkortes EFS og CCS.
    Det handler om patella luxation
    Det er i hvert fald de 3 vigtigste som jeg ser det smiley
    Gå ind på http://www.cavalierklubben.dk/ og bladre lidt rundt og læse.

    MEN derudover så vil jeg VARMT anbefale en cavalier. Ville aldrig vælge nogen anden hund smiley


  • #49   22. dec 2011 altså jeg hentede basco i grenå og bor ved københavn. Der var ingen problemer, han sov stortset hele vejen, både i bilen og på færgen smiley men opdrætter havde også kørt dem i bil de gange de skulle til dyrelægen og inden jeg hentede ham havde han leget med sin søskende så han var kørt træt smiley
    Snor startede jeg med fra dag et, men jeg bor som sagt også i byområde, så jeg turde ikke lade ham gå løs. Han har selvfølgelig bidt i snoren, men lærte ret hurtigt at slippe når jeg bad ham om det... Han var vant til halsbånd fra opdrætter af, det kan de ellers godt få lidt "flip" over... smiley


  • #50   22. dec 2011 men mange af de sygedomme slipper man vel få vis man køber en dkk??

  • #52   22. dec 2011 skal helt sikkert ha en dkk til april maj:)

Kommentér på:
hjælp til nybegynder:)

Annonce