1.200 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Total chokeret. Total chokeret.

Kommer gående med min veninde og hendes 4 mdr gamle Rottweiler dreng. Pludselig hører vi en mand råbe og stormende kommer en Colliehan løbende. Den ryger lige på Otto og bider sig fast i nakken på ham. Vi hiver fast i halsbåndet og får den væk, heldigvis nogenlunde nemt. Vi tjekker Otto, og heldigvis er der ikke gået hul. Men han hyler og er rigtig bange. Ejeren undskylder mange gange, bliver hys på ham og siger at kræet burde holdes i snor. Lige nu sover Otto, men som vi snakker om, så håber min veninde ikke det gør ham bange for andre hunde. Det er da heller ikke normalt at små hvalpe bliver overfaldet vel?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Total chokeret.
  • #1   20. dec 2011 Nej det er det ikke, der er helt sikker noget galt med collien. For at din venindes hvalp ikke skal få psykiske ar ville jeg få fat på flere afbalanceret collier som den kunne møde under ordnede forhold, selvfølgelig kun en af gangen. Med det er vigtig at gøre det så hurtig som muligt, inden hvalpen begynder at generalisere

• #2   20. dec 2011 Øv øv øv.. det er bare sådan noget der ikke må ske.

jeg har en fantastisk " kan med alle" collie han på 9 mdr.
    Hvis din veninde har lyst så vil vi gerne hjælpe med at lære hendes hvalp at ikke alle collier vil æde ham.
    Vi bor i midtjylland

• #3   20. dec 2011 Hvor er du sød Tina, men hun bør i Greve ved København. Men en god ide at møde en sød Collie

• #4   20. dec 2011 Ja Greve ligger ikke lige rundt om hjørnet..

håber I finder en sød collie der kan hjælpe.

• #5   20. dec 2011 *bip* hund !! Hvor er det dog meget i tråd med min opfattelse af den race - den kan ikke andet end at gø og holde sig på afstand af "farlige" ting .. og så har den åbenbart lige kunne mobilisere alt sit "mod" og klaret af overfalde en hvalp.

Håber din venindes hund er OK.

• #6   20. dec 2011 Vores hund blev også " angrebet" da han var hvalp, 3-4 måneder gammel.

Vi var i en ellers meget hundeskov med vores hvalpetræningshold for at træne i andre miljøer. Pludselig kommer en lille gårdhund løbende,, den snuser til et par af de andre hvalpe og da den når vores, som slet ikke havde opdaget den springer den direkte på ham. Min kæreste som er den der står og træner med Fenris, jeg selv sidder på en bænk langt derfra, skubber den væk, men den prøver igen. Derfor tager min kæreste fat i den og "kaster" den væk..
    Heldigvis for tyk hvalpepels og en hurtig kæreste nåede Fenris slet ikke at opdage hvad der var sket og kiggede bare på min kæreste med hans "hvad skal vi nu? - blik"

Men jeg bliver virkelig tosset over sådan noget..

• #7   20. dec 2011 En collie kan have tendens til at gø meget ja.. resten er noget vås

• #8   20. dec 2011 Tina -

Din mening - ikke min. Jeg har endnu til gode at opleve en collie, der turde komme helt hen til mine hunde når jeg går tur med dem - de står altid og larmer på afstand - selv når de er i deres <i>egne</i> haver bakker de ved risiko for konfrontation gennem hegnet .. de mangler i den grad mod.

Så nej - ikke noget vås.

• #9   20. dec 2011 Martine: ja det er rigtigt nok min mening.

du er da velkommen til at komme og møde min collie smiley

Ser dine hunde truende ud når du går tur med dem ? for så er det da fornuftigt ikke at opsøge konflikt.
    Man kan jo godt være modig uden at være dumdristig smiley

• #10   20. dec 2011 Og her er min hund nok lidt "dum".. For han bakker ikke for konfrontation gennem hækken med naboens voksne han chow chow

• #11   20. dec 2011 Martine; Hm, det er sært.. Vores nabo har en collie, og Vaks gør mere end ham. Det er godt nok en af de mest velopdragne hunde, jeg har mødt.

• #12   20. dec 2011 Næ, det gør de nu ikke - de interesserer sig ikke for andre hunde og har iøvrigt lært, at andre hunde er no-go.
    Andre hunde har ikke de forbehold når vi møder dem - det er kun collierne jeg har set opføre sig på den underlige måde - komme løbende imod mine hunde - stoppe og stå og gø hysterisk mens der bliver bakket i et farligt tempo.
    Samme adfærd oplevede jeg også dengang jeg boede på Østerbro og luftede hund i fælledparken .. collierne holdt sig altid på afstand mens de stod og gøede.

Jeg har endnu til gode at opleve en collie,der ikke opfører sig på den måde .. derfor skriver jeg som jeg gør.

Takker for tilbuddet - men jeg bor på Sjælland, så det er lige langt nok at køre.

• #13   20. dec 2011 Sandra -

Vaks er en chi-blanding .. så tror bestemt du har ret i at han gør mere end andre hunde smiley

• #14   20. dec 2011 Tja, han gør nu ikke vildt meget mere, lol.
    collien gør næsten ikke. Hører den ikke engang hver dag.

• #15   20. dec 2011 Ingen regel uden undtagelse smiley

Jeg kender jo ikke din nabos collie - fortæller bare om min erfaring med racen udfra dem jeg mødte i fælledparken, den min klassekammerat havde, den mine fætter havde, dem jeg møder idag når jeg går tur, de par stykker der bor i nabolaget ..

Derfor undrer ts oplevelser mig på ingen måde, da det er den måde jeg opfatter collien .. usikkert væsen og det er jo de værste til at lave ulykker.

• #16   20. dec 2011 "Jeg har endnu til gode at opleve en collie,der ikke opfører sig på den måde .. derfor skriver jeg som jeg gør."

Du skal også være velkommen til at møde Tjalfe.

Men....har du ændret mening med hensyn til møder mellem dine og andre hunde ?

• #17   20. dec 2011 Du bor jo også i Jylland.

Nej da - de skal ikke op i hovedet på mine. Forskellen på collierne og de andre er bare, at collierne ikke tør komme hen. De andre skal jeg stadigvæk selv bede om at gå væk.

• #18   20. dec 2011 Collierne er bare lidt klogere. De ved du er farlig ;O)

• #19   20. dec 2011 Jaja .. det må da være det.

• #20   20. dec 2011 Hvis i ved hvor collie'en bor ville jeg tage kontakt, og få det meldt til ejerens forsikring.
    Din veninde's hvalp kan få brug for adfærdshjælp i den kommende tid, og det kan jo blive dyrt.
    Blot en tanke...

Knus.

• #21   20. dec 2011 Lever med hunde !
    Hej Julie.
    Har vi også tænkt lidt på, vi tror vi ved hvor han bor..
    Hav en god jul. Knus Henriette.

• #22   20. dec 2011 Hvad farve var den angribende collie ?

Der findes desværre eksemplarer af racen, som ikke er så heldige.

Jeg har collier i alle 3 farver, som ikke har de probs. der. De får så ikke lov til at hilse i det daglige ( jeg går tur med seks skt. ), men hvis din veninde er frisk på en tur til Amager, kan hvalpen møde en sød collie.

• #23   20. dec 2011 Martine har nu ret...........jeg har også mødt de collier der.

Men Tjalfe er ikke sådan, mine er heller ikke ( undtaget Gimli med spondylose, han gider ikke andre hanner ), og jeg kender Tinas hunds morfar ( som desværre er død nu ), er han var noget af det lækreste collie på 4 ben i hele Norden. Mutter er også lækker, så min ikke lillemand har arvet noget af det ?

MEN, de andre findes også.

• #24   20. dec 2011 Lapinette collies .
    Den var sort og hvid. Siger det videre til hende og tak for tilbuddet smiley

• #25   20. dec 2011 Træls oplevelse!!

Synes altså måske nok veninden skal opsøge ejeren, og virkelig henstille til han holder kræet i snor.

Hun ( eller ander ) kan jo risikere at møde den igen.

• #26   20. dec 2011 Må give Martine helt ret. Det er også det eneste billede jeg har af racen. Dem jeg har mødt her været nervøse, larmende og så stressede de utrolig meget.

• #27   21. dec 2011 Problemet med mange collier er at folk ikke stimulere og aktiver dem nok, de er trods alt en hyrdehund hvilket mange desværre bare glemmer når de har dem. Derfor for man mærkelig adfærd frem hos dem. Kender dog også selv en collie som er vældig sød, men hvis man har sådan en hund i en lejlighed og blot lufter den 2-3 gange om dagen i 20 min, så er der ikke noget at sige til at bliver mærkelig. Man skal dog altid huske på at dens adfærds kan være en smule anderledes end mange andre hundes da det jo er en hyrdehund. Ydermere blev der i en peride avlet og alt med 4 ben da Lassie var på sit højste. Men det er der så vidt jeg ved ved at blive rettet op på at seriøse avlere.

Kommentér på:
Total chokeret.

Annonce