{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Pludselig blevet ''ulækker''. {{forumTopicSubject}}

Så blev der igen skændtes om Vaks herhjemme.
Vaks er begyndt at have ''uheld'', som egentlig ikke er uheld, ude i vores havestue.
Han er begyndt at hoppe op på bordet for at æde kagerne, som der er blevet bagt på det sidste, og har nu også markeret på nogen af min mors pynteting.

Hvad skal jeg gøre? Jeg aner ikke mine levende råd, og min mor tror åbenbart at kastrering er den magiske løsning på alle hans problemer, men jeg er uenig.

Så.. hvad ville i have gjort?
Vaks er 4½ år gammel..


Kommentarer på:  Pludselig blevet ''ulækker''.
  • #2   20. dec 2011 Kastrering og steril. er altså ikke svar på alting selvom der er rigtig mange der tror det..

  • #3   20. dec 2011 Krumme; Ikke kun strinten.

    Han er nemlig nervøs, når det gælder andre hunde, og derfor vil jeg ikke kastrere ham.. Men det ikke grunden til hans urenlighed herhjemme.

    De 3 musketer; Nej, men det mener min mor jo, fordi jeg ved jo ikke alt, når jeg kun er 17.


  • #4   20. dec 2011 At han hugger kager fra bordet vil ikke ændre sig fordi han bliver kastreret... gem kagerne væk så han ikke kan nå dem smiley

  • #5   20. dec 2011 Det er ihvertfald helt sikkert, at han ikke holder op med at stjæle kager, fordi han bliver kastreret.

  • #6   20. dec 2011 Tina; Se, det er også det jeg prøver at sige.. Han har bare fået smag for kager o.o

    Karina; Nemlig. Omg, min mor må se den her tråd.


  • #7   20. dec 2011 Siger jeg slet heller ikke..
    Men jeg tvivler på hans problemer skyldes at han er fertil hanhund.


  • #10   20. dec 2011 Musketer; Også mig. Prøver at forklare hende, at han bare mangler træning og aktivering, som jeg ærligt indrømmer, at jeg ikke har givet ham på det sidste fordi jeg har haft så travlt med alt muligt andet..
    - Og det er self min fejl, og det har jeg indrømmet, men det er ikke nok..

    Krumme; Det prøvede jeg også at forklare hende, men hendes hund, som var præcis samme ''race'' som Vaks, altså blanding, var også ustabil, og den blev rolig af det! Så derfor bliver Vaks det sikkert også.. mener hun.


  • #11   20. dec 2011 Krumme; Ja, sagde også til hende, at han bare skulle fanges i det, men næh nej.

  • #12   20. dec 2011 Hvis han ikke plejer at være urenlig, er der en grund til han pludselig er blevet det, for lidt opmærksomhed, for lidt ude og tisse/pølle, leg alt kan spilde ind.. og det med kagerne, det er fordi han kan lugte dem og de dufter sikkert godt..

  • #13   20. dec 2011 Musketer; Han plejer nemlig ikke at være urenlig. Han har været renlig i over et år nu, og det her er også min skyld.
    Min søster kom lige op til mig og spurgte om hun skulle tage over i en uges tid for at bevise overfor min mor, at det er fordi han er forsømt, at han er sådan.
    - For jeg har simpelthen så travlt for tiden, at det er helt forfærdeligt..


  • #14   20. dec 2011 Wow, stakkels hund, hvis det er en reaktion på forsømmelse :S Så må du virkelig have lidt tid til ham lige nu!

    Måske du burde overveje om du har tiden til at have hund, nærmere end en kastration.
    Ellers lad din søster tage over. Til du får tid igen, hvis du får tid igen og ved dette ikke er noget der kommer til at gentage sig.


  • #15   20. dec 2011 Nu får jeg nok hug!

    Men du siger du ikke har tiden til hunde lige pt.

    Jeg havde godt nok prioteret at gå en lang tur med min hund så,frem for at sidde her på HG.

    held og lykke smiley


  • #16   20. dec 2011 På vores hahund hjalp kastrering ikke på han strinteri, han var simpelten usikker når han var alene (gjorde det også kun når han var alene)

    vi fik afhjulpet vores problem gennem adfærdstræning og det kan klart anbefales! smiley

    Det skal dog nævnes at vores først blev kastreret da han var 3,5 år. Jeres er stadig ung og det kan måske stadig nåes.


  • #17   20. dec 2011 Og Louise J - kunne ikke havde sagt det bedre selv. ingen hug til dig smiley hun hvis vi oversætter det fra engelsk smiley

  • #18   20. dec 2011 ps. jeg læste forkert mht. alderen. sorry.

  • #19   20. dec 2011 Louise J: Heller ikke hug herfra - Tænkte præcist det samme smiley

    Når man har hund er man simpelthen nød til at priotere og har man ikke tid til hunden, må man tage en konsekvens - Alt andet er synd og går KUN udover hunden!!!!


  • #20   20. dec 2011 helt enig i at der skal gøres noget så hunden ikke bliver forsømt! meen I ved jo reelt ikke om hun sidder ved en computer i skolen, og ikke hjemme smiley

  • #21   20. dec 2011 Trust; Lige pt har jeg påtaget mig for meget. Jeg har tid til at have en hund normalt, bare rolig. Min søster har nu også lovet at tage over, men min mor er jo overbevist om, at det ikke er problemet --'

    Nete; Prøver jeg også, men det fatter alle bare ikke o.o

    Mgm; Min mor kan næsten ikke gå, så hun kan ikke passe ham. Hun har betændelse i sine led, og det er meget slemt lige for tiden.. Men hunden er min, så derfor passer jeg ham, og ikke hende..

    Kirstine; Lige nu tegner jeg, hvilket er mit arbejde lige for tiden, og den tegning SKAL være færdig i dag. Så derfor tjekker jeg lige HG en gang imellem, så du har helt ret, er på computeren i forvejen.

    Kathrine; Altså, han har aldrig været helt lydig, og det er så min egen skyld, men ellers har han ikke forandret sig.
    Han kan finde på det lige efter, at han har været ude, så det er ikke derfor.
    Men jeg ved så til gengæld at han ikke kan lide at besørge det store ude i haven. Markeringen har kun været der i et tilfælde, og der ved jeg ikke, om det var fordi han ikke kunne komme ud.
    - Som sagt, så har jeg forsømt ham, så han har ikke været ude at gå i en uge eller sådan noget, men vi har haven, selvom det ikke er optimalt. Men nu tager min søster sig af ham i noget tid.




  • #22   20. dec 2011 Nå, så står jeg alene med ham igen.
    - Min søster vil åbenbart ændre ALT, hvad jeg har trænet, ved at købe et freakin' kvælerhalsbånd, og det nægter jeg, at Vaks skal have. Det skal han ikke udsættes for.


  • #23   20. dec 2011 Uanset hvor travlt du har ( med at tegne eller andet) SKAL du altså gå med din hund.

    Undskyld, men jeg bliver altså temlig pissed off af, at du skriver han ikke har været ude at gå i en uge eller sådan noget. Samtidig skriver du han ikke vil lave i haven, så tror da pokker han skider indenfor.....

    Det er bare ikke godt nok det der..... Hvis ikke den hund kommer ud at gå mindst 2 gange dagligt skal du slet ikke have hund. BØVS!!!!


  • #24   20. dec 2011 Beklager, men jeg skrev også, at det var min skyld. Jeg har også sagt det til min mor, men hun tror jo ikke på mig, når jeg siger, det er min skyld.

    - Nej, måske burde jeg ikke have hund. Men det har jeg, og tro mig, bare fordi det her er sket nu, så sker det ikke igen.. Men jeg har en deadline i morgen, og den skal jeg nå, for det har jeg lovet.. At min søster så er stædig, og ikke vil tage ham med, når hun alligevel skal ud, kan ikke være min skyld.. Jeg har spurgt om de ville passe ham, og de sagde ja. Men det vil de jo så åbenbart ikke alligevel.

    - En person med stress og uden hjælp burde måske ikke have hund. Men jeg prøver. Hvis du vil vide det, så tjener jeg de her penge for at betale mine forældre tilbage på dyrlægeregninger.


  • #25   20. dec 2011 Men det er stadig dit ansvar, at din hund kommer ud at gå mindst 2 gange om dagen. Det kan du ikke forlange af din søster, når det er DIN hund!

    Og kan du ikke overskue det, så nej så burde du nok ikke have hund.
    En dag uden tur er ok, hvis man er syg eller noget, men fanme ikke en uge....


  • #26   20. dec 2011 Det var faktisk vores, indtil hun ikke gad at tage op efter ham.
    Hun har så senere sagt, at hun gerne vil være med til at eje ham igen, men hun passer ham sq ikke.. så derfor kalder jeg det min hund.

    - Stress er nu en sygdom i mine øjne. Og jeg har faktisk også været syg i næsten en måned, og er det også i dag.


  • #27   20. dec 2011 Så har du jo også påtaget dig ansvaret.....

  • #28   20. dec 2011 Ja, men jeg har stadig spurgt om hjælp..
    - Og jeg får den ikke.. Men der er den her tegning før jul, og så er der ellers frit for tegninger de næste par dage, så jeg kan begynde at passe min hund optimalt igen..
    Og fremover self. Påtager mig aldrig så meget igen..


  • #29   20. dec 2011 seriøst, du lader bare ikke en tegning gå udover din hund? jøsses.

  • #30   20. dec 2011 Den tegning BETALER for hans dyrlægeregninger..


  • #31   20. dec 2011 ok :s

  • #32   20. dec 2011 Får altså 2-300 kr for den tegning, og skylder mine forældre 5000 i dyrlægeregninger. Har kun 1150 indtil videre.

  • #33   20. dec 2011 synes det er vildt nok du står med ansvaret selv. især hvis du ikke har råd til dyrlægeregninger uden at skulle låne dig frem til det.

  • #34   20. dec 2011 Jeg syns den lille hund "hænger" mellem flere der åbenbart ikke er parate til at tage et seriøst ansvar. Da min datter boede hjemme og havde hund var det da vores hund og mig der betalte for hundens fornødenheder... Det ka man da som voksen ikke overlade til et barn....

  • #35   20. dec 2011 al den tid du har brugt på at skrive og læse herinde kunne nem være brugt på det stakkels kræ istedet... du får aldrig mere tid end du har nu som 17årig og hjemmeboende, så har du ikke tid til hunden nu burde du nok se efter et nyt hjem til ham..

  • #36   20. dec 2011 Som sagt, jeg tegner og er derfor på computeren alligevel. Skriver altså næsten 100 ord i minuttet, så det tager ingen tid at svare.

    Og nej, bare fordi jeg har en dårlig periode med stress, nægter jeg at sælge min hund. Jeg skal passe ham, og det må jeg jo åbenbart finde ud af selv.


  • #37   20. dec 2011 nu er det her jo ikke den eneste debat du deltage/har deltaget i - jeg ser dig da ofte. og det tager også tid at læse andres.

    - husk på at du nemt kan træne lidt med din hund i blot få minutter ad gangen. Hvis du gør det mange gange om dagen, så hjælper det da lidt, hvis du kombinerer det med ordentlige gåture.


  • #38   20. dec 2011 Som sagt, jeg tegner på computer, og er derfor ved computeren når jeg gør det.
    Den her måned har været utrolig travl, og jeg påtager mig aldrig sådan et arbejde igen..


  • #39   20. dec 2011 Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på at den tid du har brugt på at skrive lange indlæg i den her tråd, kunne have været brugt på et par ture med Vaks.
    Som du selv skriver, er du syg og har ikke overskud til en hund, en hund kan altså ikke bare vente på at du er rask, den skal ud og gå tur og aktiveres uanset hvad, hvis du ikke kan overkomme det, så er du desværre for syg til at have hund smiley

    Jeg synes godt nok også at det er synd at du ikke har været ude og gå med ham i en uge, når han ikke kan lide at tisse og skide i haven, det må jeg altså sige Sandra..


  • #40   20. dec 2011 Sandra:

    Så vidt jeg husker har du da haft stressrelateret depression siden i sommers mindst?


  • #41   20. dec 2011 Lotte; Jamen jeg er også helt enig med dig..
    Jeg synes selv, det er synd for ham, og derfor bliver jeg rimelig vred, når min mor så giver ham skylden for bare at være ulækker, for det er jo min skyld. Så kan hun da skælde mig ud i stedet for.

    - Jeg er godt på vej ud af det her med at være syg hele tiden, og jeg prøver virkelig at få tingene gjort, men lige den her måned har været ekstra slem, også fordi at min mor næsten ikke kan gå lige for tiden.. Så jeg bliver nødt til at hjælpe hende også.


  • #42   20. dec 2011 Mente de dengang. Har ikke depression mere.
    Nu har jeg bare stress, og det er for alvor taget til efter alt det med min oldemor og sådanne ting.. Plus at jeg nu er bagud i skolen, fordi jeg gik i stå og blev hjemme hele tiden.


  • #43   20. dec 2011 Men det er først nu, at det er gået ud over Vaks.

  • #44   20. dec 2011 Sandra - synes du skal logge af her, tage hunden i snor og gå 15 min.

    Det er jeg sikker på både du og hunden ville have gavn af lige nu smiley


  • #45   20. dec 2011 Er næsten færdig med den her tegning, og når jeg er tager jeg 5 minutters bad og smutter ud med ham.

  • #46   20. dec 2011 Sandra

    Godt at høre at du er ved at blive rask igen, det glæder mig smiley

    Men jeg synes virkeligt at du bør tvinge dig selv til at gå nogle ture med Vaks, du får det også selv bedre af det, mon ikke at du kan tage en snak med dem som venter på de tegninger om at de kan vente et par dage med at få dem? Det er jeg sikker på at de forstår, især din alder taget i betragtning smiley

    Det er jo ikke første gang at vi høre ting om din mor som lyder helt hen i vejret, jeg synes at du skal prøve at lukke ned for hendes ting hun har at sige om vaks og dig for den sags skyld, og når du godt kan se at det er dig der er problemmet og ikke vaks, så tage ansvaret selv og kom ud og gå nogle ture med ham smiley


  • #47   20. dec 2011 Sandra

    Super! Det er jeg sikker på at Vaks bliver glad for smiley Rigtig god tur søde..


  • #48   20. dec 2011 jeg fatter stadig heller ikke at du bliver ved at svare herinde - det er da direkte pinligt nu. Kan godt være du sidder og tegner på com, men jo mere du skriver/læser heinde des længere går der før du er færdig med tegningen.
    - derudover skulle du måske overveje et arbejde der giver lidt mere i timen, så du ikke behøver arbejde så længe for 200 kr


  • #49   20. dec 2011 Lotte; Kan ikke udsætte den her D:
    Har fået udsat en, men den her er en julegave og skal gives i morgen.

    Vibe; Tro mig, sidder faktisk også og skriver for at holde mig selv vågen. Er ved at falde i søvn, fordi jeg er træt og syg..


  • #50   20. dec 2011 jeg opgir nu.... med et sidste opråb: GØR dog noget for pokker. Hvis du er træt så rejs dig dog op og gå ud med den hund. hvis der er noget der trætter så er det da at sidde ved com en hel dag.

  • #51   20. dec 2011 Vibe R: Lige mine ord.

  • #52   20. dec 2011 Må altså også erklære mig enig med Vibe, en god gåtur er næsten bedre end en god kop kaffe mod træthed

  • #53   20. dec 2011 Nu er der nok omkring 10 minutter tilbage af tegningen.
    Hvis jeg var stoppet, havde jeg ikke kunne komme i gang igen, for gider ikke engang at tegne i dag o.o


  • #54   20. dec 2011 Synes bare stadig ikke det er undskyldning nok for ikke at gå med sin hund.

    Hvad gør du når du engang bliver voksen med børn, fuldtidsjob, osv osv??

    Synes ikke du kan/skal blive ved at skyde skylden på din stress. Gu' er det da synd for dig, men en tur med hunden ville faktisk gøre tingene meget lettere for dig og være med til at gøre dig mere rask.

    Vi andre har også travl i perioder, men lader det ikke gå ud over hunden.... Bla står jeg op kl 05.00, selvom jeg først skal møde kl 7.30 - bare pga hunden. Og jo, det er da skide hårdt når uret ringer hver eneste morgen, mn tanken om at min hund ikke kommer ud eller bliver aktiveret inden han skal være alene hjemme er nok til at jeg "springer" ud af sengen. Har man sagt A, må man også sige B.


  • #55   20. dec 2011 http://www.fitnews.dk/default.asp?Action=Details&Item=309

    (link fjernet)


    Der er mangle flere eksempler, hvis du googler....


  • #56   20. dec 2011 Mangle = Mange.... Ups smiley

  • #57   20. dec 2011 Well, nu tager jeg et hurtigt bad, og så får han en gåtur.
    Jeg er utrolig lettet over at være færdig, for den næste tegning er først til efter jul, og jeg holder op med at tage mere på mig nu.

    - Det kan godt være, det ikke virker af meget, når man er voksen, men jeg er IKKE voksen endnu.. Jeg har ikke styr på mit liv lige nu. Men det går fremad, og jeg har det virkelig skidt med, at det her er gået ud over Vaks, okay? Men sket er sket, og jeg kan ikke ændre det nu..


  • #58   20. dec 2011 Nu siger du du ikke er voksen. Men er du 17 er du altså ikke et barn i mine øjne og derved gammel nok til at tage vare på hunden hvis det er din.

  • #59   20. dec 2011 Medløber; Ja, men nu var det mere til det med arbejde,børn etc.
    Normalt kan jeg også godt tage vare på min hund.. At jeg så engang ikke kunne, eftersom jeg kun var 13, da jeg fik ham, og at jeg lige nu ikke har kunne, det er så noget helt andet..


  • #60   21. dec 2011 du skal ikke tro at meget ændrer sig for dig bare fordi du bliver ældre. Man bliver ikke pludselig "voksen" og kan overskue alting.

    Dit liv og din måde at håndtere det på er du udelukkende selv ansvarlig for- og dit liv er startet for længst. VIl du ændre noget så begynd nu.


  • #62   21. dec 2011 smiley

  • #63   21. dec 2011 Ej, undskyld mig, men tror i virkelig jeg er stolt over det der er sket? Jeg skammer mig da til ukendelighed, og jeg ved godt, at jeg selv skal blive voksen, og det prøver jeg også at blive, men jeg har altid været lidt bagud, fordi jeg ikke rigtig husker 6½ år af hele mit liv pga. mobning?

    - Og ja, det er forfærdeligt. Men kan så til gengæld sige at Vaks slet ikke virkede påvirket af det, da jeg gik med ham igår. Han gik faktisk pænere end mange af de gange, hvor han har været passet ordentligt, så han var ikke helt hen i vejret med understimulering..

    Jeg har sagt, at jeg er virkelig ked af, at det er sket, men jeg kan jo ikke gøre det om? Hvis jeg kunne, så ville jeg fandme da også gøre det, men det kan jeg ikke, for guess what, jeg ER faktisk et menneske!


  • #64   21. dec 2011 en hund der er meget passiv og understimuleret bliver ofte helt inaktiv - måske derfor han er slukket på turen.


    nej du kan ikke ændre fortiden men du kan dælen dytme ændre fremtiden! Men du skal i omdrejninger.




  • #65   21. dec 2011 Normalt, hvis han ikke får sine ture i 1 eller højst 2 dage, så plejer han at være utrolig oppe at køre over alt, og slet ikke til at styre, som når han er stimuleret. Så det er ikke derfor. Tror egentlig mest, at det er fordi min søster trænede ham lidt i går, og så at jeg gik med ham. Og fordi det er vinter.. Han hader kulde o.o

    - Ja, og det har jeg da aldrig sagt, at jeg ikke vil? Jeg vil jo ikke lade det fortsætte sådan?


  • #66   21. dec 2011 Du sidder jo her hele tiden det vidner da om, at du ikke prøvet at ændre noget til eksempel. Og derudover undskylder du dig med din alder og at du er blevet mobbet.

  • #67   21. dec 2011 Jeg undskylder mig ikke med det, men det ER sådan. Det ER grunden til, at jeg ikke er modnet som andre børn. Der er ingen undskyldning for forsømningen af Vaks, det har jeg ikke sagt. Jeg er stresset, og det er fuldt ud min egen skyld, at han ikke er blevet passet, som han skal.

    -Og nej, jeg sidder ikke her hele tiden. Lige nu venter jeg på, at jeg skal i Rema1000 med min mor, og så skal jeg ud med Vaks, når jeg kommer hjem. Beklager, men SKAL turene lige ligge nu? Det bestemmer jeg vel selv?


  • #68   21. dec 2011 Hmm, synes ikke man kan skyde mobning på ikke at kunne passe sin hund og overskue at gå et par ture om dagen!

    Og ja, jeg ved ved gud hvad mobning er. Jeg er blevet grov-mobbet fra 2. - 10 klasse, men det lader jeg da ikke gå ud over hunden, selv om jeg stadig har dybe sår efter det!

    Man må tage et valg om man er så stresset om man er i stand til at varetage ansvaret for et dyr og når du ikke har opbakning fra resten af din familie, synes jeg virkelig du skulle overveje om det er det bedste for Vaks at blive hos jer - Har han ikke fortjent bedre??

    Du skriver lidt længere oppe: " Normalt, hvis han ikke får sine ture i 1 eller højst 2 dage, så plejer han at være utrolig oppe at køre over alt" Dvs det ikke er først gang han ikke komme ud at gå i flere dage........ Jeg græder virkelig for den hund!



  • #69   21. dec 2011 Hmm, det er nu snarere min erfaring, at man modnes mere, når man er udsat for modgang.. Man skal være meget varsom med at bruge sin "sygdom" som undskyldning for enhver ting på denne jord...

    Stakkels hund :((


  • #70   21. dec 2011 Det var /stadig/ ikke det jeg sagde.
    - Jeg sagde, at det var grunden til, at jeg havde svært ved at være lige så voksen som andre på min alder, IKKE at det var grunden til at jeg ikke har passet min hund bedre.
    Hunden er 4½ år, og det er kun, når jeg er syg og slet ikke kan komme ud, at han misser sine ture. Og jeg er sjældent syg bare en dag, så.. Hvad skal man gøre? Jeg er den eneste, der passer ham. Og DERFOR ved jeg, at han er opkørt, hvis han ikke får stimulering.
    Du har måske ikke været så syg, at du ikke kunne komme ud af sengen.. eller hvad?

    Bente; Ja, men ikke på alle punkter. Socialt er jeg slet ikke med, og har meget svært ved at omgås andre mennesker såsom at gå i skole, arbejde osv.

    Og jeg har stadig ikke givet det skylden for at han ikke er passet ordentligt.
    Hør, jeg bad ikke om at blive rakket ned! Min hund er ikke specielt påvirket af forsømmelsen, og nu gør jeg det ordentligt igen, så hvad er jeres problem lige? Helt seriøst, tag jer nu sammen, og lad være med at hakke ned på mig! Det der er ikke noget, der kommer til at få MIG i gang igen, det gør det faktisk bare værre. Men jeg vil heller ikke være den der sletter en tråd, for så bliver der bare oprettet emner om det!

    - Min skyldfølelse er stor nok, TAK!


  • #71   21. dec 2011 Vi rakker dig slet ikke ned. Vi har bare ondt af din hund og prøver at fortælle dig at mobning, stress og alder ikke er undskyldning nok for at forsømme din hund!!!! Og er det det, skal du ikke have hund.
    Vi fortæller dig jo bare at det ikke er i orden.....

    Glædelig jul....

    Og jo, jeg har været syg og ikke kunne komme ud af døren. Har dårligt knæ og blevet opereret 3 gange på 1½ år, men så sørger jeg for andre går med min hund indtil min mand kommer hjem, hvis han selv er forhindret i morgenturen. Hunden kan jo ikke gøre for jeg er kommet til skade. Hunden får stadig de ture han har behov for.


  • #72   21. dec 2011 Jeg har ikke sagt, at det er en undskyldning.
    Det er grunden til at jeg ikke er så moden, som mange på min alder er, som en så pænt pegede ud, ikke at jeg har forsømt min hund. Skal jeg gentage det endnu en gang?


  • #73   21. dec 2011 Jeg sys ikk det lyder som om nogen af jer burde have den hund. sys enten tager du dig sammen med det samme ellers finder du et hjem hvor den er ønsket.

    I alt den tid du har siddet herinde og skrevet ligemeget hvor mange ord du så skrive i minutet så kunne du sagtens været gået en tur med hunden i den tid..


    Du er desværre ikk voksen nok til og tage ansvar for din hund eller erkende du ikk har tid til hunde også finde et nyt hjem.. det der er ikk fair overfor den.

    Det fint du kan erkende at det er din skyld og sådan men har du jo vist længe og lænere tid tager det altså hellere ikk og gå en lille tur med hunden.


  • #74   21. dec 2011 derud over er der aldrig en undskyldning for ikke og passe sin hund...

  • #75   21. dec 2011 ..............
    Hvornår fatter i, at jeg ikke har nogen undskyldning for ikke at passe min hund? Jeg er blot en pisse dårlig hundeejer, og det har jeg for længst anerkendt.

    Vaks har forresten været ude og gå, han har leget med mig, og jeg har prøvet at træne lidt med ham i dag, så jeg passer min hund igen. Slap nu af for gods sake, han døde ikke.


  • #76   21. dec 2011 Det måske først galt nå hunden er død..??

    Men jo du giver ikk andet end undskyldninger for hvorfor han ikke er blevet passet ordenligt.. men jah sys du skulle tage dig sammen også få gået en masse ture med ham og få ham aktiveret evt købe en aktiverings boldt også som han selv kan lege med. så kunne det være han holdt op med alt det ulækre og din mor ville så kunne se det var derfor.


  • #77   21. dec 2011 Omg, jeg ender med at få spat af det her.
    - Det var en overdrivelse for at få min pointe hen over isen, ikke?

    Nej, jeg har sagt, at de såkaldte undskyldninger er grunden til at jeg ikke er modnet som normale 17-årige, og ikke for at jeg ikke har passet min hund. Hvor mange gange skal jeg lige blive ved med at gentage mig selv?
    Ffs, jeg har jo taget mig sammen? Han er jo allerede holdt op nu, bare efter en dags almindelig pasning.


  • #78   21. dec 2011 Én dag er ikke nok - husk det!

    Rart at høre, du har indset det ikke er godt nok smiley


  • #79   21. dec 2011 Nej, men det er så også hvad der er gået indtil videre, lol.
    - Det har jeg hele tiden vidst ):


  • #80   21. dec 2011 Jah håber i kan holde det vedlige. så både dig og hunden kan få det godt. og jah det er da en sur tjans nogle gange og skulle luften hunden nå det lorte vejr eller man har 20 andre ting og se til. men jah man må jo tage det sure med det søde. tit så det jo bare det med og komme afsted hvor det jo super hyggeligt nå man er kommet afsted.


  • #81   21. dec 2011 men husk det heller ikk nok og vide det man skal også gøre noget ved det.. Der skal noget handling bag det

  • #82   21. dec 2011 Melander; Det ved jeg. Jeg har bare ikke handlet. Mere grund til dårlig samvittighed.

  • #83   21. dec 2011 Det blev den sådan set ikke nødt til nej.
    Det kaldes en have. Han blev ikke nødt til at lave sine ting indenfor.
    Behøver vi virkelig at blive ved med at diskutere det her pis? Ja, undskyld, men mennesker er også forskellige, og bare fordi du kan holde til det der, så betyder det IKKE, stor fed streg under ikke, at jeg kan.


  • #84   21. dec 2011 Well, the big stuff, ja.
    - Hør, kan vi bare glemme det her? Jeg magter ikke at blive ved med at blive rakket ned på og blive fortalt, at jeg ikke burde have hund. I got it, k?


  • #85   21. dec 2011 Læs tråden. Jeg HAR gjort noget ved det!
    Men jeg kan ikke gøre fortiden om, og det er den jeg bliver hakket ned på hele tiden!


  • #86   21. dec 2011 Og nej, hunden ville ikke have det bedre et andet sted.
    Helt seriøst, synes slet ikke du har ret til at sige sådan.


  • #87   21. dec 2011 God, i fatter da bare hat.
    Gider ikke det her pis mere. Det der er bare ikke okay. Du har ingen ret til at tale ned til mig sådan der. Spark da endelig til en, der allerede ligger ned! Det er sq modent.


  • #88   21. dec 2011 Er det nu, jeg skal sige ''Jøsses, det får han jo også igen!!!'' Eller hvad?
    - Fat nu, at jeg sagtens kan passe min hund! Ja, en lussing er bedre end et spark eller hvad? Tillykke.


  • #89   21. dec 2011 Ærlig talt ikke? HOLD SÅ KÆFT!

  • #90   21. dec 2011 Jeg ville også råbe irl, hvis jeg havde den her samtale med dig. Du er da helt ualmindeligt provokerende lige nu!

  • #91   21. dec 2011 sandra du kan vel godt slette tråden kan du ikk..?

  • #92   21. dec 2011 Jo, men så vil der jo bare blive oprettet emner om ''Når det ikke går som TS synes, så sletter man jo bare tråden''.
    Sådan er det jo bare på HG.


  • #93   21. dec 2011 Du ved bare intet, så vil du være sød bare at smutte nu? Jeg gider ikke at blive rakket ned på mere. You got your point across, fair nok.



  • #94   21. dec 2011 Ej tror jeg næppe sys bare du skal slette du har jo fået svar på dit spørgsmål og nogle slag over næsen så sys måske bare du slutte slette inden der bliver ubehgeligt herinde

  • #95   21. dec 2011 ellers akn du sætte folk på filter så kan de ikk skrive herinde

  • #96   21. dec 2011 Well, jeg ved bare at nogen vil lave et emne om det. Sådan er det altid med de her tråde.


  • #97   21. dec 2011 Er du så begyndt at passe ham igen HVER dag? Og passer du ham også næste gang du går ned med stress, eller ligger med høj feber? (Et par pinex tager toppen af feberen, så kan man godt vralte ud).
    For som hundeejer, er der ikke noget der hedder, at man er for stresset.

    Ja gud, jeg har sgu også været så syg af stress, at jeg burde være blevet indlagt. Det blev jeg ikke - Jeg skulle jo passe min hund ;o) Og jeg turde simpelthen ikke overlade hende til at blive passet af andre.

    Det er fint, hvis du aldrig nogensinde lader ham blive forsømt en dag til. Men hvis han bliver det, næste gang du har lidt travlt eller humøret er nede, så bør du virkelig overveje at finde et hjem til ham, med tiden og lysten til ham og så vente med at få dyr, til du har styr på dit eget liv.


  • #98   21. dec 2011 - Men du har stadig ret i at han ikke bør kastreres.

  • #99   21. dec 2011 Jeg kan så ikke forudsige nu, om jeg kommer til at passe ham hver dag. Jeg har altså været så syg, at jeg slet ikke har kunnet spist noget i næsten 2 måneder, og det ved man aldrig, om sker igen. Men så vil han self blive passet af familien.
    - Så nej, jeg kan ikke love at jeg kommer til at passe ham perfekt HVER dag resten af hans liv, for jeg kan ikke forudsige fremtiden. Men jeg kan gøre mit bedste, og mit bedste er forhåbentlig godt nok. Men jeg kan love, at det aldrig bliver så slemt her igen. Nogensinde.
    Ever.

    Men det er sikkert heller ikke godt nok for jer..


  • #100   21. dec 2011 Well, hvis bare han kommer ud på tur og får kærlighed hver dag og du sørger for at finde nogle til at passe ham, hvis du absolut ikke kan =)

    Det er rart at se, du har erkendt, at du skal passe ham =)

    Hvis man kan stå på benene, kan man også gå ud med sin hund =) Så medmindre du er indlagt, så kan du passe ham =)


  • #101   21. dec 2011 Har hele tiden erkendt, at jeg ikke har passet ham godt nok. Det er der bare nogen mennesker, der har svært ved at få ind i hovedet.


  • #102   21. dec 2011 Kan du ikke eventuelt finde en sød hundeejer i området, der vil tage ham lidt med på ture også? Havde I boet i KBH, havde jeg gerne hjulpet, når det kneb med overskuet for dig. Mon ikke også, der er en der gerne vil, i dit område =)

  • #103   21. dec 2011 Jeg plejer at gå sammen med en. Det er motiverende i sig selv, da hundene leger godt sammen, når de er ovre ''grrrr. jeg bestemmer''-stadiet.
    Men hun har været halvt handicappet på det sidste pga. sit knæ, og jeg har haft mine problemer, og så er det bare gået ud over Vaks til sidst, fordi jeg blev så stresset med ting, jeg havde lovet. Tro mig, jeg er i lægebehandling, og han sagde, at jeg ikke skulle tage mere på mig, men det gjorde jeg alligevel, fordi jeg er så dårlig til at sige nej.
    Men jeg påtager mig ikke så meget igen, for jeg blev ikke ligefrem bedre af det.


  • #104   27. dec 2011 jeg kommer helt i tvivl om hvad det egentlig er du vil have ud af den tråd her TS?

    din hund fortjener helt klart en nyt hjem hvor der er tid og overskud til ham, utrolig trist og fustrerende at du ingengang kan unde din egen hund det..

    Undskyldninger er der nok at, men INGEN af dem har været "gode" nok til at det er okay ikke at lufte sin hund i en uge, eller hvad ellers den har været udsat for.

    Kig dig omkring, der er mange søde rare voksne mennesker som vil gøre alt for din hund. overvej nu om du virkelig vil have ham de næste 11 år?


  • #105   27. dec 2011 / om han virkelig har fortjent sådan et liv de næste 11 år.....

  • #106   27. dec 2011 Hør, jeg lod den her tråd dø med vilje!
    - Og hvis du har læst, hvad jeg har skrevet, så har han IKKE lidt under det. Han er som han plejer, faktisk.. så er han mere opmærksom end han plejer! PÅ MIG!

    - Du har ingen ret til at skrive sådan til mig ''Din hund fortjener et andet hjem''
    Hvad fanden snakker du om? DU kender ikke min hund, og DU ved IKKE hvordan han er påvirket af det! JEG PASSER HAM!
    Har aldrig nogensinde undskyldt den forsømmelse han har lidt, jeg har undskyldt at jeg ikke er så voksen, som jeg burde være, ikke andet! '

    - Jeg gør, hvad der skal til, for at han har det godt. Og du er slet ikke på din plads til at bestemme, hvorvidt min hund har det bedre et andet sted eller ej! OG SÅ ER DEN DISKUSSION ENDT!


Kommentér på:
Pludselig blevet ''ulækker''.

Annonce