{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.409 visninger | Oprettet:

Kræft hos unghund.. så har vi også oplevet det med {{forumTopicSubject}}

I sidste uge opdagede vi pludselig en stor bule på str med en tennisbold på hendes venstre side nede ved ribbene.... Hun var ikke generet af den; jeg kunne sagtens få lov at undersøge den... Umiddelbart føltes det som en væskeansamling..

Var så til dyrlæge i fredags for at få det undersøgt - dyrlægen kunne så mærke en hård knude indeni væsken... Knuden var på str med en stor ærte... Umiddelbart mente hun at det kunne være en fedtknude, arvæv eller måske et fremmedlegeme.. Men vi skulle ik være bange for at det skulle være kræft..
Der blev fjernet væske og vi blev sendt hjem med besked om at ringe mandag, hvis ik bulen var gået væk weekenden over..

Mandag var den desværre ikke væk :S Så idag havde vi fået en tid til at få den fjernet... Jeg var på ingen måde nervøs over selve indgrebet eller over hvad de skulle finde - kun over at efterlade vores lille prinsesse..

Så chokket var stort da vi kom og skulle hente hende, og fik beskeden om at det var en tumor hun havde haft.... Og at den var ondartet smiley
Heldigvis har vi reageret hurtigt, og de skulle have fået det hele væk... Så vi satser selvfølgelig på at det var en engangsforestilling.. Vores uheld må da også snart være sluppet op smiley

Hvad er jeres erfaringer med kræft hos hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræft hos unghund.. så har vi også oplevet det med
  • #1   22. dec 2011 fy for pokker. Godt i reagerede hurtigt!! Vil bare ønske jer held og lykke fremover, og håber ikke der kommer mere. Du har da nemlig haft uheld nok med dine kære små vapser smiley

  • #2   22. dec 2011 Vores shar pei har kræft, og fik det konstateret da hun var omkring 1,5-2 år gammel. Hun har en knude i baglåret, som vi først fik opereret væk, men den kom desværre igen. Vi valgte ikke at operere hende igen, da en ny opration ville fjerne det meste af den ene lår muskel, og stadig uden garanti for at det ville være 100% væk.
    I går var vi så til dyrlæge med hende igen, pga af en betændt brystvorte, og efter en prøve viste det sig, at der var celle forandringer der tyede på, at der også var kommet kræft der, så nu må vi bare få det bedste ud af den tid der er tilbage med hende. Hun bliver 3 til Februar, og det er nok hendes sidste fødselsdag smiley


  • #3   22. dec 2011 Tonny og maja: det er da frygteligt smiley Er ked af det på jeres vegne, men håber vovse får mange skønne dage endnu.

  • #4   22. dec 2011 Øv, hvor gør det mig ondt for jer allesammen. Kræft er virkeligt noget fanden har skabt i vrede...

  • #5   22. dec 2011 Min brors hund er lige blevet opereret 2. gang for kræft. Første gang noget der lignede et betændt flåtbid men som var hudcancer og nu en brystknude ... Hunden er rgt. fotograferet for om der skulle være flere metastaser og umiddelbart er der ikke noget at se .. Men hvis de er i blodet er det jo for tidligt at se.

    Hunden er omkring 4½


  • #6   22. dec 2011 Det er simpelthen så forfærdentlig en sygdom. Jeg mistede min eneste ene til kræften og det gik så hurtigt at jeg ikke nåede at få sagt ordentlig farvel.
    Jeg lider stadig over tabet men det er blevet bedre efter Flora er kommet i huset.


  • #7   22. dec 2011 Det er Asti - vores lille malle-pige på kun 8 måneder.... En ellers gennem sund race..

    Christina - ja det synes jeg jo også.... Mine forældre har også altid været p*ssi uheldige med deres hunde; deres franske bulldog på 5 år er den ældste hund de nogensinde har haft.. Har tydeligvis arvet uheldet :S

    Men NU må det stoppe :O)

    Tonny og Maja - årh nej da, det gør mig virkelig ondt at høre ;( Håber at hun trods de hårde odds har mange gode dage tilbage sammen med jer !

    Din fortælling gør mig nervøs - frygter jo at det kommer igen eller at det allerede har spredt sig... Kræft er bare sådan noget l*rt !


  • #8   22. dec 2011 Fluffy fik da hun var omkring 9 mdr fjernet en kræft knude på str med en 5 kr i ansigtet den voksede ud ved siden af øjet og var lige så store inden i, dyrlægen mente først det var en vorte lign ting, men da de fik åbnet kunne de godt se det var en tumor og den var også ondartet, men de fik det hele og 7-9-13 er det aldrig vendt tilbage, hun bliver nu 7 år til marts :-))

    Så man kan også være heldig smiley


  • #9   22. dec 2011 Jeg har haft 2 hunde med kræft.

    En labrador, der fik en knude på det ene bagben, der voksede fra ærtestørrelse til appelsinstørrelse på knap 2 uger.....
    I følge dyrlægen var der ikke meget at gøre, med den fart knuden var vokset. Han var 10 år.

    Min australske terrier fik knuder i 3 patter, de var ondartede og patterne blev fjernet. Hun var 10 år og i de efterfølgende 3½ år hun levede, kom der ikke nye knuder.

    Kræft er en skrækkelig sygdom. Jeg håber din hund klarer det.


  • #10   22. dec 2011 det er altså en rigtig trist tråd det her smiley Kræft er bare frygtelig uanset om det er hos mennesker eller hunde!!!

    Michelle: det var da næsten utroligt i kan være så uheldige smiley øv, jeg håber dog at din lille vaps er helt rask nu, og ikke skal døje med mere!!!


  • #11   22. dec 2011 smiley øv hvor er det trist i så tidlig en alder. Håber virkelig for jer der ikke kommer mere.

  • #12   22. dec 2011 Mine forældres gravhund havde kræft i milten.

    Vi opdagede det desværre først ved obduktionen..
    Han blev indlagt en weekend en lørdag morgen hos dyrlægen. Han ville lige pludselig ikke ud af kurven og havde meget lav temperatur. Hos dyrlægen konstaterede de at han manglede blod i gummer og poter. Dyrlægen mente først han var gået i en chik tilstand. For at få hans temperatur op blev han pakket ind i tæpper og endnu en dyrlæge blev tilkaldt. Da dyrlæge nr 2 så ham, udbrød hun "han bløder et sted". Hunden blev pakket ud og bugen var helt opsvulmet.
    Der var ikke noget at gøre, så han blev aflivet.
    Om mandagen blev han obduceret og det blev konstateret at han havde en kræftknude i milten der havde fået den til at springe.. Han blev lige omkring 10 år.

    Det mest skræmmende er at vi slet ikke havde kunne mærke på ham at han var syg. Efter dette er vi alle blevet totalt hys og tager til dyrlægen med det mindste..

    Det var godt i opdagede det! Håber at det var det og knuden aldrig kommer igen!


  • #13   22. dec 2011 min første boxer, blev kun 3 år - hun døde af kræft i en nyre smiley

  • #14   22. dec 2011 Endnu engang, Michélle - så de bedste god bedringer til hende.

    Håber alt er blevet fjernet.


  • #15   23. dec 2011 Vores den første hund Mille blev kun 2½ år, hun måtte aflives pga kræft i lymferne tror jeg det var smiley det gik også meget hurtigt, og vi var igennem en forfærdilig " historie " før det blev konstateret at det var kræft, hvorefter hun blev aflivet dagen efter vi havde fået det af vide smiley

  • #17   23. dec 2011 åh nej for pokker smiley

    Håber det bedste for jer *S*


  • #18   23. dec 2011 desværre kun dårlige erfaringer med den lorte sygdom,, Emma blev 5 1/2år, havde ik virket syg og wupti så blev hun næsten blind fra den ene time til den anden,, det var de indre organer der lukkede ned, hun havde kræft i samtlige organer. Tessa fik underlivet fjernet i en alder af 1år, der var allerede cyster på æggestokkene. Håber jeres vaps klare sig, livet er jo dårlig nok begyndt. De varmeste jule ønsker herfra

  • #19   23. dec 2011 Tak allesammen :0)

    Sikke mange triste historier - det gør mig ondt på alle jeres vegne at I har skulle miste jeres kære 4-benede til den lorte sygdom...

    Palle - jeg har det helt som dig; ingen kemo el strålebehandling... Der er grænser for hvad mine hunde ska gå igennem for at jeg la beholde dem - det ska være værdigt for dem..

    Er der nogle der ved om man ka teste for om det har spredt sig? Altså om man fx ka scanne el tá en blodprøve?

    Stine - som dig render jeg også til dyrlæge ved det mindste; hellere en gang for meget end en gang for lidt smiley faktisk tænkte jeg om det var hysterisk at tage afsted med den bule når nu hun ik var generet af den el virkede syg - men er da lykkelig over at vi gjorde det :0) nogle gange ser beg nemlig spøgelser... Og er nervøs for at det bliver værre nu - vi har dog snakket om at det ik nytter at vi pakker hende ind i vat og bomuld - hun ska jo have lov at leve smiley


Kommentér på:
Kræft hos unghund.. så har vi også oplevet det med

Annonce