{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.762 visninger | Oprettet:

Priser på hvalpe {{forumTopicSubject}}

Ja som nævnt så handler det om prisen på en hvalp.

Hvordan ser i på det at nogle bare skal af med en hvalp eller et kuld og dermed dumper prisen helt vildt, vi taler her om hunde med tavle.
Er det i orden for resten af avlerne i klubben, eller giver det et dårligt ry da folk måske ved hvalpene startede med en høj pris og nu koster ca det halve.


Hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på hvalpe
  • #1   23. dec 2011 Der er dompingpriser indenfor min race desværre og det er der flere grunde til.
    Nogle af grundene synes jeg er helt OK, bl.a sygdom, men ellers synes jeg folk skulle overveje om der skulle laves så mange kuld.


  • #4   23. dec 2011 Jeg vil da tro, at det kommer an på, hvorfor man sænker prisen.

    Hvis ens forhold ændrer sig, så man ikke kan magte så mange hunde, så er det klart bedre for hundene at de kommer videre. Også selv om det betyder at man må sænke prisen, da det pt. er købers marked. Det tror jeg nu ikke, at de andre opdrætter-kollegaer har ondt over.

    Jo, man bør planlægge og undersøge markedet og skrive interesserede op på venteliste. Men alligevel kan man åbenbart komme ud for at køber ikke går på kompromis med f.eks. kønnet på den kommende hvalp. Og så kan man jo pludselig alligevel stå med en del ekstra hvalpe.

    I det hele taget bør man nok lige holde vejret og tænke sig om en ekstra gang, før man får hvalpe eller killinger for den sags skyld lige nu.


  • #5   23. dec 2011 Syntes måske bare at det er et udtryk for at priserne er forhøje fra start af.
    Og efter min mening er det bedre at få prisen ned så hvalpene kan få en familie hurtigst muligt, frem for at hvalpen skal leve dens liv i en hundegård fordi avler forståligt nok ikke kan have lad os sige 4 hvalpe på 4 mdr indenfor udover avlers egne hunde. Avler kan jo heller ikke give hvalpe det de har behov for.


  • #6   23. dec 2011 Hvorfor lave hvalpe og så sænke prisen blot for at komme hurtigt af med dem, man må da vide der kan gå lang tid før de er solgt.
    Så må man da sørge for der er plads til dem.

    Jeg synes ikke priserne er for høje og hvis der ikke er presserende grunde til hvalpene skal væk, så er jeg ikke enig i man sænker prisen, dels fordi nogle jo har købt dem til en pris og bagefter kan se deres søskende sælges for det halve, dels fordi en hvalp ikke skal være en billigt emne man får smidt i nakken.

    Det er så min holdning og jeg mener det er at gøre det surt for andre avlere der har brugt tid og penge på at lave et godt kuld.
    Disse hvalpe bliver solgt sidst, ikke fordi de er dårligere, snare det modsatte, men fordi folk kan få dem billigere hos andre.


  • #7   23. dec 2011 Jeg syntes det er ok, det er vel en slags `lærepenge` opdrætteren mister, og så kan markedet måske stabiliserer sig. Jeg tror ikke det er dårlige hvalpe der bliver sat ned, så ja gi hvalpene et godt hjem.
    Et hus bliver jo heller ikke dårligere af at man må slå af i prisen, hvis man vil af med det, sådan går markedet op og ned, for mange ting.


  • #8   23. dec 2011 Jeg er meget enig Kennel Flindt!!!

  • #10   23. dec 2011 Karin, mener du en uden tavle skal koste det samme som en med??

  • #12   23. dec 2011 Kennel Flindt: Nu har jeg ikke set nogle hunde med stamtavle blive smidt i nakke på folk. Ofte har prisen måske været 8000-9000 kr for hvalpen og så finder avler ud af at han/hun ikke kan komme af med alle hvalpene og sætter dem derfor måske 2000 kr ned i pris. Dette kan jeg virkelig ikke set noget galt i. Personligt bruger jeg ikke engang 2000-3000 kr uanset hvad det er på uden at overveje det nøje så den med at det er et billigt emne syntes jeg bestemt ikke holder

  • #13   23. dec 2011 jeg har aldrig haft problemer med at sælge mine og ville aldrig sænke prisen, men synes dog det kan give et underligt signal for andre avlere i samme klub at nogle hvalpe står enormt billigt og andre til langt mere.

    For mig er billige hvalpe ofte noget jeg springer over, ved godt de også kan være for dyre, men der er unægtelig en forskel på gener og hvis en avler har brugt tid og penge på dette og alt andet er i orden, så ville jeg vælge at købe derfra.


  • #15   23. dec 2011 Personligt syntes jeg at det er forkasteligt at se hvalpe solgt til både 10.000. og 15.000 kr. Mange siger at man skal købe med stamtavle osv. hvilket jeg da også selv kan se en vis fornuft i. Men når priserne er fra 7000 kr og op efter er der nok mange som ikke har råd. For man skal jo også have penge til de første dyrlæge besøg med vaccinationer mv. og også gerne lidt penge ved siden af hvis hunden/hvalpen skulle gå hen og blive syg. Hvis man så nøjes med en hvalp til 4000 kr eller mindre så har man 3000 kr til pludeslig sygdom det har man ikke hvis man giver 7000 kr eller mere for hvalpen.
    At avler vil have alle udgifter dækket ind i forbindelde med alt hvad der har med kuldene at gøre, forstår jeg heller ikke. Det er jo ikke hvalpe køber som bestemmer at opdrætter den skal tage på et utal af udstillinger det er opdrætter selv som ønsker det(en udstilling er nok hvis resultatet er godt nok). Dermed må man se det som en interesse og kender ikke mange som får penge for at dyrke deres interesse.


  • #16   23. dec 2011 Uanset hvor gode resultaterne er fra forældredyrene så er jeg ikke bekendt med at hvalpene bliver solgt som udstillingshund, de bliver solgt som familiehund, for hvis de bliver solgt som udstilling og ikke lever op til det hænger avler på den.Og de fleste avler vil gerne have deres r.. dækket ind. Derfor burde der heller ikke være den store forskel på prisen på hvalpene hvis begge forældredyr er tjekket for det samme og resultatet er det samme

  • #17   23. dec 2011 Karin.
    Jo klart skal der være en forskel, men det er heller ikke det jeg tænker på, jeg tænker på man dumper prisen med mange tusind kr fordi man bare vil af med hvalpene når de er 8 uger.


  • #18   23. dec 2011 Never, jeg sænker ikke prisen på et kuld har jeg først solgt til en pris skal mine hvalpekøber da ikke sidde og se på de andre sælges til halv pris, det synes jeg ikke er i orden, så må man vælge at beholde sine hvalpe til de er solgt, desuden ville jeg da undre mig over hvorfor det hastede så meget med at få dem væk.

    Jeg får det dårligt når jeg ser ordet TILBUD i en hvalpe annonce.


  • #19   23. dec 2011 Kan slet ikk se peoblemet siger jo sig selv at hvis man ikk komme af med hunden inden den er alt for gammel falder den jo i pris ligemget hvad og er nemmere og komme af med en halv en end unghund sådan er det jo... jeg sys det ret logisk..

  • #21   23. dec 2011 Jeg har set op til 3 kuld, hvor hvalpene ikke engang var 8 uger endnu ryge på tilbud, blot fordi ingen vil brænde inde med dem juleaften, de røg 2000 kr ned en uge før de var salgsklare, og det har jeg slet ikke forståelse for på det grundlag.
    Og ja jeg er imod dumping priser, uanset hvad så har den gode avlere brugt tid og penge på den rigtige parring, de kan beholde hvalpene længe og gør noget for deres opdræt,

    det mener jeg ikke man gør hvis der allerede står tilbud før de er 8 uger.


  • #22   23. dec 2011 At man køber en hvalp til 8000 kr. som 8 ugers og at man så ser at sælger har sat resten at hvalpene ned med 2000 kr 8 uger senere ser jeg intet galt i. Man har selv været så heldig at have hvalpen fra 8 uger og har i den periode kunnet præge hvalpen og forhåbeligt haft meget glæde af den. Det samme kunne ske med prisen når man køber fjernsyn, bil, køleskab eller ligende sådan er det bare.
    Flindt: Så det med at hvad andre har købt hvalpen til syntes jeg er en dårlig undskyldning. Og som bedste er inde på så er der også lov krav på området. Nu har du selv hunde af lille race. Men forstil dig 3 voksne doberman og 4 hvalpe på 18 uger som du ikke er kommet af med og du bor i et almindelig paracelhus. Det kunne nok få det fleste til at sætte prisen ned om ikke andet så for hvalpens skyld.


  • #23   23. dec 2011 Jeg har set op til 3 kuld, hvor hvalpene ikke engang var 8 uger endnu ryge på tilbud, blot fordi ingen vil brænde inde med dem juleaften, de røg 2000 kr ned en uge før de var salgsklare, og det har jeg slet ikke forståelse for på det grundlag.
    Og ja jeg er imod dumping priser, uanset hvad så har den gode avlere brugt tid og penge på den rigtige parring, de kan beholde hvalpene længe og gør noget for deres opdræt,

    det mener jeg ikke man gør hvis der allerede står tilbud før de er 8 uger.


  • #24   23. dec 2011 Jeg taler ikke om hvalpe der er langt over 8 uger, det er klart de falder i pris når de F.eks er 6 mdr, det er en helt anden snak.

  • #25   23. dec 2011 Man skal så åbenbart have solgt hvalpene inden de bliver 18 uger.

    http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-367.html


  • #26   23. dec 2011 Igen taler jeg om hvalpe på 8 UGER

  • #27   23. dec 2011 Jeg mener det har betydning for mig, det giver et rigtig dårligt signal at nogle fra klubben vælger at lave hvalpetilbud, hvor hvalpene koster mindre end dem uden tavle, det giver slet ingen mening.

    Det giver mere udtryk for at hvalpene ingen værdi har selvom de er med tavle.

    Desuden gør det at andre i klubben skal dumpe deres priser, selvom de måske har gjort enormt meget for at lave god avl.


  • #29   23. dec 2011 Karin jeg ser det som dumping hvis man sætter prisen ned længe før de er 8 uger gamle, blot fordi man ikke vil brænde inde med dem.

    Og igen mener jeg at F.eks en af min race sælges for 4500 med papire, er hul i hovedet, det giver igen mere meningsløs avl, hvor man ikke behøver gå op i forældredyrene, men blot skal have en billig parring.


  • #31   23. dec 2011 Karin en Shih Tzu ligger på 5000 til 6000 uden tavle, for tiden blev der solgt for 4500 med tavle, hvilket signal sender det for andre avlere i samme klub som gør et stort stykke arbejde for avlen, hvordan skal de ud af til kunne bevise at stamtavlen har nogen værdi overhovedet.

  • #34   23. dec 2011 Syntes det er noget mærkelig noget at skrive at fordi en tavleløs koster X antal kroner så skal en med tavle koste X antal kroner mere. Måske dem med tavleløse hunde også tager overpris netop fordi de kan fordi mange tavle hunde pludselig er blevet så ekstem dyre.

  • #36   23. dec 2011 Min søn har lige købt en pc til over 10 000 kr, det er meget vigtigt at det er en pc der LIGE NETOP passer til hans behov, som han kan arbejde med, som har de egenskaber han har brug for osv osv, han har gjort sig umage med at finde den rigtige, der lige paaser til ham.
    Den pc har han så nok et par år, så skal han have en ny.

    Man kan så bare undre sig over, at når folk skal købe en hund - en ny soulmate, et nyt familiemedlem der skal bo i hjemmet omkring 10 år, at man så ikke gør sig samme umage med at finde den helt rigtige hund der vil passe ind i familien.


  • #37   23. dec 2011 Prisen afspejler vel den udgift opdrætteren har haft på kuldet...
    Nogen vælger den dyrer løsning, andre en billigere, og hvorfor skulle de to kuld så sælges til samme pris?
    Jeg synes aldrig det kan blive specialklub eller stambogsførende klubs ansvar hvad prisen er på hvelpene.
    Prisen sættes af sælger, og så kan denne og køber snakke om det indbyrdes hvis man finder ud af køber og hvalp er et match.
    At nogen sætter deres priser ned på hvalpene, må betyde de enten fra start har sat prisen højere end de har haft udgifter bundet i hvalpene til, eller også vil de hellere af med hvalpene til "hvem som helst" og have et tab, end at se deres hvalpe vokse op og vente til de helt rigtige hjem findes.
    Og man sætter vel ikke et kuld i verden uden at have tænkt igennem - hvad hvis køberne lader vente på sig?
    mvh. en opdrætter som stadig har 4 hvalpe på nu 17 uger tilbage fra sit første kuld. 4 skønne hvalpe som er klar til at fejre jul med resten af familien smiley


  • #38   23. dec 2011 Ginne, jeg er uenig i, at man sætter hvalpen ned i pris for at sælge til "hvem som helst" - tværtimod har jeg tilbudt en køber en hvalp til væsentlig reduceret pris, fordi jeg vidste den vil få et super godt hjem, af andre årsager blev det så ikke til noget.

  • #39   23. dec 2011 Pia H

    Nu er det så heller ikke prisen, der sikrer at du får din soulmate:-)

    Og det er da heller ikke logisk at garvede opdrættere ofte sælger hvalpene lidt billigere end dem der lige får et kuld eller to.


  • #40   23. dec 2011 Jeg ved ikke hvorfor, men jeg snakker stadig om hvalpe på under 8 uger, seriøst så køber mange først når en hvalp er 8 uger, og man behøver jo ikke lige gå i panik fordi hvalpen nu er 6 uger.

    Karin en SH ligger hos mig til ca 8000, uden tavle har jeg set dem til 6000, og ja så de omtalte med samme tavle til 4500


  • #42   23. dec 2011 Det er jo op til den enkelte opdrætter , hvad man gør, men det er jo klart at hvis der ikke lige er gang i salg af hvalpe, og det kan man jo ikke vide på forhånd, og man så står med et par stykker tilbage, kan det jo være nødvendig at sætte prisen ned,inden de bliver for gamle.

  • #43   23. dec 2011 Kennelmor - det er noget andet at man mellem køber og sælger aftaler anden pris. Det skrev jeg også om. Jeg snakker om annonceringen.

  • #44   23. dec 2011 hvornår kan man tale om der ikke er gang i salget, de må ikke flytte før de er 8 uger gamle, for mig virker det panik agtigt og noget med penge til Julegaver at holde hvalpejuleudsalg.

    Egentlig bliver her kun debatteret hvalpe der er fyldt 8 uger og ældre, jeg taler stadig om de hvalpe der sættes til eks antal kroner og så fordi de ikke er solgt som 6 ugers, så står der UDSALG eller NEDSAT, hvori haster det så meget, man ved vel når man avler at man kan risikere man skal have dem længere.

    For mig giver det bestemt ikke en godt indtryk for den/de pågældende klubber og da slet ikke for de seriøse avlere.

    Ja jeg kan være ligeglad jeg oplver ikke det problem, men jeg er ikke ligeglad på min klubs vegne, da det ikke ser hamrende godt ud man avler men SKAL have hvalpene ud før de er 8 uger, det var pointen.


  • #45   23. dec 2011 Ginne, det giver jeg dig ret i.

  • #46   23. dec 2011 Udbud og efterspørgelse. Man bør ikke være bekymmeret hvis nogle dumper prisen, hvis bare man har en vare der er pengene værd. Dem som er bekymmeret er nok dem som gerne vil have en god pris for noget, som følger markedsprisen og ikke kvaliteten.

  • #47   24. dec 2011 Jeg har ingen interesse i, hvad andre gør omkring prisen på deres hvalpe - det er udelukkende op til dem.

  • #48   24. dec 2011 White - der har ikke noget at gøre med, at man vælger efter hjerte og pengepung frem for papir og prestige, Dem der køber en tavlehund køber ligeså meget med hjerte,t som dem der køber uden tavle - til gengæld har de nok sat sig lidt mere ind i opdræt og linier, når de vælger en tavlehund, måske går de også meget mere op i sundhed og vægter højt at forældrene til hvalpene er tjekket for arvelige sygdomme og at disse oplysninger er tilgængelige.

    Og jeg må så sige, at mine hvalpe ikek sælges til tilbudspris, skulel jeg sælge til den pris du gør, så var mine udgifer slet ikke dækket ind, og tænk jeg synes ike kdet gør noget, at man undgår at få et underskud på et kuld hvalpe.


  • #49   24. dec 2011 Jeg er så enig med dig Kennelmor:o)

  • #50   24. dec 2011 Jeg er så enig med dig Kennelmor:o)

  • #51   24. dec 2011 Jamen det er klart at du ikke har de udgifter jeg har, det er jeg fuldt ud klar over - og derfor forstår jeg godt at du kan sælge så billigt, men ofte hænger pris og kvalitet jo sammen smiley

  • #52   24. dec 2011 Jamen har du ikke de udgifter på kuldet som jeg har, så er der nok nogle ting du springer over eller får billigere, dig om det.

    Jeg opdrætter ud fra, hvad jeg synes er rigtigt og nødvendigt, du gør det på en anden måde - fair nok, men jeg sælger ikek mine hvalpe til tilbudspris bare for at jeg ellers ikke kan komme af med dem.


  • #53   24. dec 2011 Ja helt enig, vores priser er langt fra hinanden og ja jeg er enig i at hvalpenes liv er vigtigere end penge - læs evt hvad jeg har skrevet længere oppe!!!

    Men så holder enigheden nok også op - ihvertilfælde minder vores opdræt ikke meget om hinanden!!!


  • #54   24. dec 2011 Pia/kennelmor: Kan ikke forstå at bare fordi man ikke har 10.000-15.000 kr. der står hvalp på at man så bare bliver til en ”hvem som helst” som er ude at købe hund som ikke sætter sig ind i hvalpens sundhed mv. Jeg kan ikke se hvordan man kan afgøre en god hundeejer udelukkende ud fra om personen har 10.000 kr. til en hund eller ej. Personligt har jeg ikke så mange penge til en hund, desværre, men at det gør mig til en ”hvem som helst” som er ude at købe hund syntes jeg er mærkelig. Jeg er sikker på at jeg tilbyder min hund meget bedre forhold end mange andre som har pengene. Jeg er uddannet hundetræner og træner hunde, min egen hund vil blive trænet, jeg går ind for positivforstærkning, jeg sætter klare grænser for min hund, jeg har deltaget på mange kursuser i hundetræning og adfærd, jeg er uddannet dommer, jeg tager min hund til dyrlæge når der er behov for det, jeg give den et godt kvalitet foder mv. Men det til trods så er jeg ikke en god hundeejer da jeg ikke ligger inde med 10.000 kr til en hvalp. Men hr. og fru. Rig som bor i et ny bygget hus til 10 mio. og køber australian sheepdog og som blot lufter hunden i haven og måske går 1 tur med om dagen(dette er reel situation). De er gode hunde ejere fordi de har penge…?!!! Den måde at sætte tingene op på kan jeg slet ikke forholde mig til og ej heller se det logiske i. Jeg har sat jeg mig utrolig meget ind i hvilken race jeg gerne vil have men er da kommet til den erkendelse at jeg ikke har 12.000 kr. som den aktuelle race koster. Derfor må jeg nok mod min vilje til den til tage en blandingshund eller tavleløs, da den er i en prisklasse hvor jeg kan være med og hvor jeg stadig vil have en chance for at kunne betale eventuelle dyrlæge regninger.

  • #55   24. dec 2011 Indkøbsprisen på en hvalp er nok den billigste selvom den måske lyder på 10.000 og kan man ikke spare dem sammen, hvordan dælen skal man så få råd til dyrlæge og alle de andre ting i fremtiden??

  • #56   24. dec 2011 Kennel Flindt: Som jeg har skrevet længere oppe så har man jo lad os sige 6000 kr mindre til i fremtiden til at tage til dyrlæge for, går til træning mv. hvis man køber en hund til 10.000 frem for en til 4000 kr. Jeg kan godt spare 10.000 kr sammen til en hund men så skal du også love mig at den ikke skal til dyrlæge eller gå til træning (for at blive mental aktiveret). For de udgifter er unægtelig de samme om du giver 2000 kr for en hund eller 10.000 kr.Penge avler jo ikke penge så bare fordi jeg med nød og næppe har fået spare 10.000 samme til en hund betyder det jo ikke at jeg to år efter har yderligere 10.000 til en operation fordi hunden uheldigvis får behov for en. Men hvis jeg kun har brugt 4000 kr på hunden. Så er da (i min økomoni) større sandsynlighed for at jeg skal finde penge til operatioen.

  • #57   24. dec 2011 AboutMyDogs - jeg har skrevet længere oppe, at jeg har tilbudt en hvalp til nedsat pris til en som jeg vidste ville given et godt hjem, så ja godt hjem frem for penge. Selvfølgelig kan man godt give hunden et indholdsrigt og spændende liv, selvom man ikke lige har små 10 000 kr til en hund.
    På den anden side vile jeg ikke sælge mine hvalpe til dompingpriser og jeg ville ikke sætte en hel masse kuld til verden, hvor jeg ikke kan komme af med hvalpene.
    Når jeg opdrætter vil jeg ikke gå på kompromis med mine principper ift opdræt, jeg er ligeglad med om et kuld koster mig mange penge at lave, bare jeg kan stå inde for det jeg laver. Jeg bestræber mig på at lave fysisk og mentalt sunde hvalpe og jeg vægter prægning og socialisering højt - det koster at lave et godt kuld hvalpe.
    Jeg kan så kun lave gode hvalpe, hvis jeg sådan nogenlunde får pengene hjem igen, jeg er ikke så velhavende, at jeg bare kan sælge med stort underskud, for så går mit lille opdræt i stå.
    I min kontrakt til hvalpekøberne giver jeg penge retur for HD fotografering og hvalpemotivationskursus, jeg giver penge retur iht købeloven hvis der er fejl på hunden, så ja i årene frem kan jeg risikere udgifter også.

    For mig er opdræt ikke ensbetydende med store overskud, men jeg bestræber mig på at det som minimum løber rundt og det må gerne give overskud, da jeg så har penge til igen at lave et godt kuld.


  • #58   24. dec 2011 About

    Det giver slet ikke mening for mig at man skal se sådan på tingene, at du spare 2000 kr det gør jo ikke du tænker aha, dem sætter jeg på en konto, nej det er jo blot et kostpris.

    Ja mange med mindre midler kan give hundene gode hjem, men hvis de i fremtiden skal kunne komme til dyrlægen må man jo have penge stående, og det betyder så også man godt kan spare op til sin hvalp også


  • #59   24. dec 2011 Jeg syntes ikke, at nogen kan tage patent på det at avle hvalpe, og sige det kun er den eneste rigtige måde at gøre det på.
    Lad dog folk avle som de vil, og folk købe som de vil.
    Og ja en tavle hund kan også bruges til andet end udstillig, og tavle løse hunde behøver ikke være syge, samt komme fra en opdrætter der kun tænker på penge.
    Hvis man bare selv ved hvad man vil avle eller købe, så lad da andre træffe deres valg.
    Det er ved at være trivielt at høre på det evige muderkast omkring avl.


  • #60   24. dec 2011 Tonny og Maja - er der nogen der skirver, at man ikke skal træffe egne valg???

    Jeg skriver netop at bl.a White og jeg er meget forsellige i vores måde at opdrætte på, hun kan gøre det meget billigere end mig - fair nok, derfor kan hun også sælge til omkring halv pris - fair nok.
    Jeg skriver bare, at jeg ikek vil gå på kompromis med det jeg laver, og synes folk mine hvalpe er for dyre, jamen så skal de da finde et andet sted at købe hvalp.

    Og så lige en kommentar til White der skriver følgende til mig:
    "jeg kunn jo se hvordan du havde travlt med at kontakte min daværende stamtavleklub , ene og alene for at skade mig og mit opdræt..."

    ...og til det har jeg denne kommentar:
    Jeg har ikke været ude på at skade dig og dit opdræt, jeg kender dig ikke og jeg kender ikke dine hunde - jeg er ikek personlig på nogen måde.
    Det jeg undrede mig over var, at du påstod på din hjememside, at dine colliehvalpe, der har en ikke godkendt farve ifølge FCI, kunne få stamtavle i DRU, for DRu plejer at læne sig op af FCI reglerne indenfor mange racers eksteriør.
    DRU blev spurgt af mig (og flere andre) om de anerkendte den farve, for det undrede os - og det har så vist sig, at den farve anerkender de IKKE. Det er ikke min skyld, det er din egen manglende viden der har gjort, at du nu ikek kan opdrætte i den klub. Havde du læst på lektien havde du ikke parret de farver, så havde du sat dig ind i racestandarderne og havde valgt noget andet.
    Det er så nemt at skyde skylden for sine egne fejl på andre, men det klæder ingen at beskylde nogen for personforfølgelse.


  • #61   24. dec 2011 Kvalitet og pris hænger ofte sammen.
    Hvis en hund er sat billigt til salg, så bliver jeg oftet mistænksom og tænker hvad er hagen? Hvorfor er hunden sat til dumping pris?

    Har opdrætter nøjet har valgt alvsdyr med omhu. Forældredyr er højt præmieret både udstillingsmæssigt og brugsmæssigt. Tjekket for diverse arvelige sygdomme m.m.
    Hvor meget er der gjort i træning og socialisering af forældredyr og hvalpe. Ovs. ovs. ovs.

    Det er klart det skal koste mere end opdræt hvor omkostningerne på kuldet ligger på et minimum.

    Hvis/når jeg skal ha ny hund, så bliver det enten en hvalp hvor alt er i orden, og der er prisen ikke det afgørende. Eller også bliver det en genbrugshund (gadehund, internathund el. lign) af ukendt oprindelse, men sidstnævnte vil jeg så heller give meget mere end et symbolsk beløb for.


  • #62   24. dec 2011 Folk i dag de tænker i økonomi....En del forbrugsting er raslet ned i pris...Husene har slet ikke den samme værdi som for få år siden, og en masse af dem kan slet ikke sælges...Julegaverne i år er også blevet købt billigere end sidste år....
    Opdrættere, som forlanger for meget for deres hvalpe i forhold til udbud og efterspørgsel, de brænder inde med deres hvalpe, eller kun de bedste i kuldet kommer videre...For min races vedkommende, ja der kan jeg se på salgsann. og når jeg er æpå hvalpe køb, at det er typiske kennelhvalpe, som står i der til indrettede anlæg....Sådanne hvalpe ja dem køber jeg overhovedet ikke....Joooo ..Jeg købte en sådan hvalp i sommer, kun efter linierne i tavlen....Den dyreste hvalp jeg har købt indtil nu...Og jeg gør det aldrig igen....
    I år er der bare sååå mange kuld til salg af min race, som jeg aldrig har set tidligere i de 16 år jeg har fulgt med....Og opdrætterne de ved godt, at hvis deres hvalpe ikker er solgt når de er 8 uger...Ja så er de bare så svære at komme af med, fordi folk i dag ikke vil have burhunde....De vil have velprægede og socialiserede dyrebørn....
    Og hjeg og mange andre vil gerne følge vores nye hvalp fra den er 3 uger...Endelig, så er det klart de bedste hvalpe som reserveres først...Og at sige at alle hvalpe i et kuld er lige gode, det er en svær omgang at sluge for mig....Det er de nemlig langtfra... Så der for betaler jeg gerne fuld pris ved reservationen, så jeg kan vælge blandt de bedste...
    Så er jeg egentlig lige glad med, om priosen efterfølgende går ned....


  • #63   24. dec 2011 Snow, nu er det langt fra sådan at sidste hvalp er den dårligste - tværtimod smiley

    Jeg har gemt den bedste til sidst - fordi den kan jeg beholde, hvis jeg ikke får den solgt, sådan kender jeg mange opdrættere der gør!!!!
    Min egen Fie var også sidste hvalp i kuldet, en hund opdrætter havde gemt til sig selv. Hun havde en anden ejg kunen købe men den vilel jeg ikke have, jeg VILLE have Fie elles ingen - så hende fik jeg smiley


  • #64   24. dec 2011 Kennelmor...Det er rigtigt, jeg beholder også den bedste til sidst, hvis jeg altså selv gerne vil beholde den.... Men det gør jeg jo ikke hver gang.....
    Og jeg går igen hvis jeg er på hvalpejagt, hvis de bedste allerede er reserverede....


  • #66   24. dec 2011 Well hvis det er sådan man ser på det, så har jeg store problemer med mine porche hunde, den ene har svær HD og den anden svære angst anfald. Min skoda hund har kræft, men føler mig nok mere snydt med porchen, da jeg havde forventet noget mere, for den dyre pris.
    Det fik jeg desværre ikke.
    Om jeg skal have porche eller skoda i fremtiden ved jeg ikke.
    Måske jeg vil have mig en blandingsbil igen sådan noget i retningen af en vw/audi mix. De ligger også tæt op af hinanden, så de vil nok passe godt sammen.
    Måske en fra et brugtvogns internat igen, hvor jeg klan redde den fra at blive skrottet smiley


  • #67   24. dec 2011 White, jeg synes virkelig du skal lægge alle de tråde frem, hvori jeg har skrevet om, sagen omkring dine hvalpe og DRU, jeg har selv gemt dem - og jeg har skrevet akkurat det samme i de tråde som jeg har skrevet her!!!

    Og nu skriver du jo netop selv, at de ikek får tavle fordi bestyrelsen i DRu vil læne sig op af FCI - jamen er det så stadig min og andres skyld at du ikek kunen få tavle på hvalpene?????

    Pia jeg er iøvrigt fuldstændig enig med dig.


  • #69   24. dec 2011 Ja White dine tråde er jo blevet slettet enten af dig selv eller af HA´erne fordi du udhænger folk, jeg er så aldrig blevet frosset elelr har fået slettet tråde, det kan du jo så tænke over.

  • #71   24. dec 2011 White.. Hmm... synes du så ikke også at kennelmor skulle have pengene for salget af dit opdræt når hun alligevel bærer hele ansvaret for det??
    For det er da tydeligt for enhver at Kennelmor både har fastsat FCI standarden, og DRU reglerne, samt organiseret dit hundehold.... eller noget....
    *Ironi kan forekomme*


  • #72   25. dec 2011 Snow: den hvalp du mener er den bedste, er ikke nødvendigvis den bedste for en anden køber... det hele drejer sikke ikke om, hvilken hvalp der er tilbage eller om der er frit valg i kuldet, men om at finde retter hvalp, til rette køber... om der så er 1 eller 10 hvalpe ledig.

  • #73   25. dec 2011 Det er jo stadig ikke som sådan prisen, men udsalget, hvalpen skal dælme ud før lukketid og så dumpes prisen, ser ikke så mange der lige er med på hvad emnet egentlig var her??

  • #74   25. dec 2011 White.

    Jeg er ikke enig i at dumpe priserne giver bedre hvalpekøbere eller værre for den sags skyld, men lige i denne tid burde folk da vide man ikke lige kan sælge hvalpe, det er Jul, og havde man regnet på det ved parringen så havde man da vist det.

    Som det har været her i December så har det virket som om mange kuld kun er lavet for at købe Julegaver for pengene, det har jeg ringe forståelse for.


  • #75   25. dec 2011 Tonny & Maja: Hehe ja en blanding bil kunne godt gå hen og blive næste valg smiley

    Hanne L: Tak og i lige måde smiley


  • #76   25. dec 2011 Chardame.

    Jeg behøver slet ikke kommentere andet en jeg er FULDKOMMEN enig med dig:o)


  • #77   25. dec 2011 Jeg er også helt enig Chardame smiley

  • #78   25. dec 2011 Eiii white, det kan du bare ikke mene..

  • #79   25. dec 2011 Eiii white, det kan du bare ikke mene..

  • #80   25. dec 2011 LOOL jeg er nu sikker på at Chardame æder hendes pomsere til jul, så sparer hun pengene til juleanden!!!

  • #81   25. dec 2011 JA, jeg har overvejet at æde min sidste hvalp til nytår, nu tænkte jeg ikke lige på, at jeg kunne gøre det her til jul ;-)))

  • #82   25. dec 2011 Ja undskyld for OT....!!!

  • #83   25. dec 2011 Åh og her sad vi med en adn der ikke var helt færdig igår, tåbeligt jeg ikke bare tænkte jeg kunne have nappet en hund:))))))

  • #84   25. dec 2011 Hihi ja det lyder som en god ide, der skal jo tilbehør til en omgang hund i fad:)))

  • #86   25. dec 2011 Hmmmm må hellere få lidt Julefrokost:o))))

    Anden er tilgået de 4 benet så de kan fedes op.

    Herligt med lidt humor herinde og glædelig bagjul:o))))


  • #87   26. dec 2011 jeg forstår så slet ikke at QXL tillader salg af levende dyr, dyr skal ikke på auktion.

  • #88   26. dec 2011 ved det bliver gjort inden for min rase mange gange er det fordi de har et eller flerre kuld nu eller mogle undervejs ,gør det kun selv hvis en af mine hvalpe har fejl så som hvid plet ,eller hvis der er noget med tæderne,så bliver de sat ned til det halve af prisen men det står der også i kotrakten hvorfor den er blevet solgt ,til den pris.jeg mener at man snydder de hvalpe køber der kommer først og bedtaler fuld pris på deres hvalp ,og så sælger man de rastere til dumping priser,for at der skal være plas til nye hvalpe ,så skal man lade være med at ligge ny til inden de andre er solgt til gode hjem.

  • #89   26. dec 2011 Jeg kan nok ikke være mere enig med dig Laika:o))

  • #90   26. dec 2011 white Amr.c ved ikke hvem du hentyder til at man ned gør for det førsted har jeg ikke sat naven på de opdrætter af min rase der gør det ,
    så det kan være du skal slå kold van i blodet ,jeg kan heller ik forstå de opdrætter der sælgers deres hvalpe på sådan en side med hvem der byder højest,det er udsmalig over for både hvalp og de køber man har,håber der bliver sat en stopper for det.


  • #91   26. dec 2011 hvem pokker forventer at seriøse køber kigger efter hvalpe på QXL ?? og er det ikke seriøse køber man som opdrætter leder efter?? eller er man bare ok med impulskøber??
    om man holder prisen eller ej, så er det ikke velovervejet køber, som regner med at lige på QXL de kan finde den helt rigtig hvalp for dem....


  • #93   26. dec 2011 En hvalpekøber er en man snakker med, ser an, de skal se alle hvalpene, de og jeg skal kunne finde den rigtige for dem, de skal vide noget om racen, eller fortælles om den, og jeg sælger så ikke mine hunde til unge mennesker.
    At sælge dem på auktion er selvfølgelig en nem måde at afhænde dem på, men hvis det skal være så nemt, så lad være med at få hvalpe.


  • #95   26. dec 2011 White
    Ja de blir set og man er nødt til at sælge hvis der bydes, er det seriøst?


  • #96   26. dec 2011 På QXL Kan man sætte prisen fast, hvis I kloge hoveder ellers gider kikke rigtigt efter, INDEN i gør jeg kloge på noget, som i åbenbart ikke har læst ordenligt. Samtidigt, har man med LEVENDE dyr lov at sige nej til køber. Har lige været inde nu og læse, og sådan er det altså. Der er BÅDE aktion OG fast pris.
    Prøv at LÆS inden ANGREB.

    Jeg selv ville aldrig hverken købe eller sælge dyr derinde. MEN man KAN altså sælge til FAST PRIS.


  • #97   26. dec 2011 Her avler vi med DDH tavle, og jeg er hamrende seriøs omkring sygdomme, linier, pels, addfærd og alt muligt andet inden parring, når hvalpene kommer så bruges der tid på socialisering, hvalpetest, fodring, omsorg, og Dyrlægekontrol 2 gange.
    Aldrig om jeg ville lade mine hvalpe sælges på auktion og aldrig om de kommer på tilbud, sidst havde jeg en der var 500kr billigere end de andre fra starten, dette skyldes den var Sort og man derfor ikke kan forvente den vildt lange pels.

    Igen jeg er ikke til tilbud, auktioner og lign, jeg beholder dem til de er solgt, men har nu aldrig nogensinde siddet med en hvalp der ikke var solgt da den var 8 uger.

    Brug tiden på en god hjemmeside, fortæl om hvalpene og deres dagligdag, vægt osv, Brug ikke tiden på en auktion.


  • #98   26. dec 2011 White: vil du virkelig mene at der er køber som direkte kigger på QXL, efter en race, som de på forhånd har udset sig.... der tror jeg du tager mere end fejl.
    Det er ikke spørgsmålet om at så mange som mulige ser ens annonce, man om at de rigtige ser den - de rigtige er dem der har sat sig ind i hvad de kigger efter og hvorfor.... og ikke dem der tilfældigt snubler over en annonce og siger nååååhhh, hvor er den sød, sådan en må jeg da også have...


  • #100   26. dec 2011 Her avler vi med DDH tavle, og jeg er hamrende seriøs omkring sygdomme, linier, pels, addfærd og alt muligt andet inden parring, når hvalpene kommer så bruges der tid på socialisering, hvalpetest, fodring, omsorg, og Dyrlægekontrol 2 gange.
    Aldrig om jeg ville lade mine hvalpe sælges på auktion og aldrig om de kommer på tilbud, sidst havde jeg en der var 500kr billigere end de andre fra starten, dette skyldes den var Sort og man derfor ikke kan forvente den vildt lange pels.

    Igen jeg er ikke til tilbud, auktioner og lign, jeg beholder dem til de er solgt, men har nu aldrig nogensinde siddet med en hvalp der ikke var solgt da den var 8 uger.

    Brug tiden på en god hjemmeside, fortæl om hvalpene og deres dagligdag, vægt osv, Brug ikke tiden på en auktion.


  • #102   26. dec 2011 skod net gg, sorry for spam

  • #103   26. dec 2011 White: nu snakker du jo unden om ... det må jeg jo så tolke som om, du er ligeglad med hvordan folk finder frem til hvalpene, bare de bliver solgt.... kan kun sige, at der lever vi i to vidt forskellige verdener.

  • #104   26. dec 2011 White: nej, for man sætter ikke sine hvalpe til salg, steder hvor man ikke tror de seriøse køber findes... man ved jo hvor ens hvalpe er til salg... MEN alligevel spørger vi da køber om, hvordan de har fundet frem til os.. er det igennem nogen der har anbefalet os, hvalpelisten, vores hjemmeside eller har de haft hund fra os tidliger....

  • #108   26. dec 2011 White
    NEJ det er ikke svært at komme af med tavlehvalpene, hvis man vel at mærke giver sig tid til at sælge dem og ikke dumper prisen fordi de skal ud her og nu!!!


  • #110   26. dec 2011 *Chardame *
    Du har jo åbenbart ikke set at White har FAST pris, og hendes hvalpe slet ikke kan bydes på?????


  • #111   26. dec 2011 Hvis I forskellige ser at jeg skriver jeg selv ALDRIG hverken køber eller sælger på sådanne sider, så må det være slået fast.
    Men man kan altså sælge med fast pris


  • #112   26. dec 2011 Hvad jeg høre er det svært at sælge hvalpe pt.. Selvfølgelig i forhold til race, om det er er lille eller stor race..
    I min verden må opdrætterne selv om hvad de sætter prisen til. Det er sørgeligt at man kan sælge newfoundlændere til 1/3 a prisen uden stambog.. Så er der altså noget galt med prisen på stambogsførte hunde.. Salget af newf. med stambøger skulle være gået helt i stå...


  • #113   26. dec 2011 White. nej det er ikke vanskeligt - alle vores er forlængst solgte.. vi har i år enda haft 2 kuld som ikke var sat til salg andre steder end på vores hjemmeside... det ene kuld var enda solgt inden de var født

  • #115   26. dec 2011 White
    Fordi jeg godt kan sælge mine hvalpe kan det stadig godt være jeg har en mening om dumping priser på hvalpe.og det at de partu skal være solgt før de er 8 uger, ellers går folk i panik.


  • #116   26. dec 2011 White: der er bestemt også boxeropdrætter der ikke kan komme af med deres... mon ikke køber faktisk også kigger på kvaliteten??

  • #120   26. dec 2011 White:
    hvad mener du med det:

    "Men det er da altid en kunst at få folk til at betale flere tusind oveni ;o)"


  • #124   26. dec 2011 der er da mange opdrætter der har hendted hunde hjem hvor de står i op til 30,000 kr har selv gjort det en gang ,for flere år siden han fik da ikke lov til at lave matador avel han ,blev far til 5 kuld hvalpe ,så der var bestem ikke noget tjent på ham

  • #125   26. dec 2011 Maj- Britt... Det kan godt være at der bliver solgt samme antal hunde i år, men så er det ihvertald ikke stambogsførte hunde ! ! I alle de racer jeg kender til er markedet nedadgående..


  • #126   26. dec 2011 Jeg syntes ikke der er flere hunde til salg nu end før, men syntes stadig jeg ser mere desperation ang salg af hvalpe før de er 8 uger, og det tyder mere på penge end noget andet.

    Jeg kan heller ikke mærke nogen nedgang i mit salg, men ved dog andre har svært ved at sælge dem, igen tror jeg folk kigger sig lidt mere for, og er mere kræsne i deres valg, og heldigvis for det.


  • #127   26. dec 2011 Sidder og får mere og mere en ide om at der er visse personer her i tråden, der går mere op i selve det at kunne få lov at diskutere generelt end i selve emnet!


    Synes godt om Chardame:o)))


  • #128   26. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu ... Hvad mener du med visse personer ? Som jeg ser problemet, har det intet med kvalitet at gøre.. Jo måske i din race, men bestemt ikke det jeg ser rundt omkring.. Folk vil ikke give 15000 eller lign for en hund, de har simpelthen ikke pengene til det i dag..Om folk så vælger at sænke prisen fra da 1 eller 8 uger, må i min verden da være op til folk selv at bestemme, men den holdning må jeg måske ikke have ???
    Man skal måske bare sidde i denne tråd og blive enige om at alle opdrættere der ikke " holder prisen" er useriøse.. Det mener jeg så ikke er et korrekt " standpunkt"


  • #129   26. dec 2011 Stop nu den personlige fnidder og diskutere emnet !

  • #130   26. dec 2011 Ordet "samtaleterapi! og "krydsforhør" finder jeg nedlandende White, når det drejer sig om at finde gode hjem til ens hvalpe.

    For mig er det at yderste vigtighed, at mine hvalpe kommer til ordentlige hjem, der ved hvad det er de får.
    Jeg synes den samtale man har med potientielle hvalpekøbere er så vigtig, for jeg bruger ihvertilfælde samtalen til at fortælle om racen, om arbejdet med at have hund, om racens krav ift motion, mentalstimulering og pelspleje. Jeg bruger tid på at tale om økonomi, dyrlæge, forsikring, træning osv - så jeg VED at dem der skal købe hunde er klar over, hvad det indebærer at købe en hvalp.
    Så spørger jeg selvfølgelig også ind til, hvad de kan tilbyde hunden og hvad de har af planer med den, men egentlig er det mig der snakker mest, når folk er på besøg her.
    Jeg har afvist købere af flere forskellige grunde - så jeg sælger ikek til hvem som helst - og nej, jeg kunen aldrig finde på at sælge på QXL.


  • #131   26. dec 2011 Marianne nu er det 2 gang jeg oplever du hakker direkte ned på mig, jeg tror bestemt IKKE jeg har sagt folk ikke må være uenige med mig, og tror BESTEMT ikke det er mig der laver personfnidder, nu må du holde.

    Alle må have deres mening, hvis du læser mit start står der hvad synes i??

    Svaret givet vel sig selv,


  • #132   26. dec 2011 Hvor " hakker " jeg ned på dig ?

  • #133   26. dec 2011 og så var personfnidder ikke til dig alene, men kun din kommentar med visse personer ?? Visse er da flere end en ??

  • #134   26. dec 2011 sorry ser nu at det var chardame der skrev det, du citerede bare ...

  • #135   26. dec 2011 Du kommentere på dette, måske har du ikke set det er pastet fra chardames indlæg???

    Sidder og får mere og mere en ide om at der er visse personer her i tråden, der går mere op i selve det at kunne få lov at diskutere generelt end i selve emnet!


    Synes godt om Chardame:o)))


    Og så tror jeg bestemt ikke jeg har siddet og besluttet at nogen skal synes som jeg, man opretter en tråd pga noget man selv synes, og så er det altså folk som synes noget andet, det kaldes en debat, men at jeg skulle have som du skrev afgjort at alle der gør dette er useriøse, ja det kan jeg KUN gøre for mig selv, alle andre kommer da vist til orde her og har deres mening om emnet!!


  • #136   26. dec 2011 Hvad mener du White?

  • #137   26. dec 2011 Nå jeg synes ellers jeg holder mig til de emner der diskuteres her.
    Nemlig om man forhører sine hvalpekøbere eller man taler med dem om, hvad det vil sige at anskaffe sig en hund - jeg synes faktisk det er yderst vigtigt ift diskussionen - men jeg kan se, at du ikek tillægger samtale nogen betydning.


  • #138   26. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu Ja som jeg lige har skrevet; sorry, det var chardame´s indlæg...

    Desværre ender alle disse diskussioner i noget " møg" Synes man har så travlt med at fremhæve sin egen avl som dybt seriøs og alle andres som useriøs.. Der er min personlige pointe.. Der er ingen salg i mange racer og det gør så at nogen sænker prisen, men som skrevet behøves det ikke skyldes dårlig kvalitet.. Hvis man som kommende hvalpekøber sidder og følger disse tråde, ja så hjælper det bestemt ikke for stambogsførte hunde og det er da sørgeligt..

    Er der slet ingen der oplever hvalpekøbere spørge indtil om prisen er til at forhandle om hvorfor de kan købe en hvalp et andet sted til halv pris ? Ja vi kan så have en holdning til de købere, men lige præcis disse ? siger da at købere vil ikke give flere kg for en hvalp.. Hvorfor er det at dkk vil gå på kompromis med restriktionerne ? Tror I at det får prisen til at stige på hvalpe ? Næppe i min verden ..


  • #139   26. dec 2011 Marianne.
    Hele mit indlæg gik egentlig ud på at mange nu om dage dumper prisen på deres hvalpe når de er under 8 uger, personligt ville jeg blive ret vred som hvalpekøber hvis min hvalp kom på "tilbud" 3 dage efter, og synes ikke det ser specielt godt ud at man pludselig ikke mere selv syntes ens hvalpe var så gode som for 3 dage siden.

    Hvad folk tager af pris fra start er jeg ligeglad med..
    Hvis ting skal se seriøst ud også fra købers synspunkt, så må man selv fra start sætte en seriøs pris.

    Det var egentlig hvad hele tråden gik ud på fra start:o)


  • #140   26. dec 2011 White, det er sjovt at når du trænges op i en krog og ikek kan argumentere for dine synspunkter, så er undslyldningen at du "laver reklame" - men du må da ligesom vi andre gerne diskutere generelt. Men OK løber man tør for argumenter, så er det jo nemt at undskylde sig med, at man har mundkurv på.

    Jeg kunen godt tænke mig at du forklarer, hvorfor du ikke mener samtale med hvalpekøbere er vigtigt - det kan du vel forklare i generelle vendinger ligesom vi andre kan?

    Og Marianne og Flilndt - kunne I ikek stoppe det fnidder der, det afsporer ligesom debatten?


  • #141   26. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu ... Vil man ikke også føle det hvis de blev sat ned, når de rundede 8 uger ?
    Tror faktisk der er flere end man tror, der laver " under bordet" aftaler om netop deres pris på hvalpen.. Jeg har ihvertfald hørt om forskellige priser på et kuld hvalpe.. F.eks: Ja de fik den for 6500 pga de ikke havde så mange penge eller de fik den på afbetaling osv osv.. Har egentlig aldrig tænkt over det før, men tænk, hvis jeg var en af dem der gav fuld pris og så en anden fik den billigere... Tror faktisk at jeg fik Albert billigere end de andre.. Kan ikke huske hvorfor....


  • #142   26. dec 2011 Kennelmor ehhh??

    Lige nu snakker jeg med Marianne om det jeg faktisk startede med, og ikke det der tales om nu, så tror vist ikke jeg er den der afspore noget som helst!!


  • #143   26. dec 2011 Chardame... Enig ! men er også chokeret over hvor meget man " kikke sig for" når man vælger ny hunde race.. Der er brodne kar alle vegne, og hvordan skal man dog vide hvor de seriøse er ???? puha ..

  • #144   26. dec 2011 Kennelmor ehhh??

    Lige nu snakker jeg med Marianne om det jeg faktisk startede med, og ikke det der tales om nu, så tror vist ikke jeg er den der afspore noget som helst!!


  • #145   26. dec 2011 White, jeg skriver som jeg gør fordi du flere gange beskriver "samtaleterapi" og "krydsforhør" som noget man ikke får noget ud af - der er jeg så ganske uenig, jeg mener det er meget vigtigt, at man taler med sine hvalpekøbere og ikke bare sælger, når der er nogle der byder på hvalpen - f,esk på QXL.

    Jeg skal godt nok se og tale med dem der skal have hvalp herfra, det er alfa og omega at jeg har tiltro til dem der vil kbe en hvalp.
    Jeg kan selvfølgelig også blive snydt, me nejg kan gøre mit forarbejde så godt som muligt både når det gælder at lave et kuld og når det gælder om at finde nye familier - det er ihvertilfælde det jeg bestræber mig på.


  • #146   26. dec 2011 Jamen det får man jo når andre mangler argumenter smiley

  • #147   26. dec 2011 Marianne.

    Jamen det er folk jo også forskellige, og hvis man er den heldige tror jeg ikke man tænker så meget over det, men jeg syntes det ser ud som desperation når man allerede laver tilbud når hvalpene er under 8 uger gammel, hvis de bliver ældre kan man da måske sætte prisen ned, dog synes jeg så det handler om hvad opdrætter har lavet med de tilbage blivende hvalpe, er de udstillet eller trænet F.eks kan man i min verden sagtens holde prisen.

    Jeg beklager der kommer lidt dobbelt indlæg sommetider, jeg sidder på telefon net og det er langsomt:o)


  • #148   26. dec 2011 Sjovt de ord lige skulel komem fra dig White ;-))))

    Iøvrigt enig Kennel Flindt mht at sætte prisen ned eller fastholde prisen alt afhængig af alder og hvor meget hunden er trænet.


  • #149   26. dec 2011 Bedste jo tak, vi har både lavet hund med BBQ og i Fad, samt hotdog, og så har vi brugt tasterne en smule:o)))))

  • #150   26. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu :
    Det er faktisk kun udstillere der opdrætter newf herhjemme, så hos os er der sådan set ikke forskel på " kvalitet" af hvalpen.
    Jeg kikker på en anden race og her ved jeg så at prisen afhængiger af omkostninger i forbindelse med paringen .. Helt fair. I den " nye race " ligger prisen på hvalpe fra 8 - 12 kg.. Det er et stort spring.. Hos newfen svinger prisen slet ikke så meget..


  • #151   26. dec 2011 Marianne.

    Wooow ja det var noget af et spring fra 8 til 12..

    Ja omkostninger er jo vidt forskellige i forbindelse med en parring hos div racer, men må jeg spørge hvad racer du har kigget på, er blot nysgerrig:o)


  • #152   26. dec 2011 *Chardame *
    Du skal såmen ikke lege jørgen clevin for mig. Du skal bare overse hvad jeg skriver, det vil jeg for fremtiden gøre hvad du skriver.
    Kan man ikke skrive i ordenlig tone til mig, så gider jeg end ikke læse hvad du skriver. Så lad være at kommentere mere jeg skriver, når nu du mener JEG ikke fatter noget. ( suk). ! ! ! !


  • #153   26. dec 2011 en chow chow... Det er opdrætteren på min forhåbentlig hvalp, jeg mener mht pris, som jeg ikke ved på hvalp, ved ikke om det er normalt hos racen eller hos andre racer..

  • #154   27. dec 2011 Marianne.
    Lækker lækker race, jeg er vild med deres Bamselook, men hvor man stadig har bevaret den "rigtige" hund med spidse øre og lidt vildt look.

    Det skal nok passe prisen ligger der oppe, synes ikke der er specielt mange der opdrætter dem:o)


  • #155   27. dec 2011 For at sælge hvalpe må nogen jo vide man har hvalpe eller planlægger dem, ellers kan de af gode grunde ikke blive solgt.

  • #157   27. dec 2011 Kan de ikke også handle om at folk ikke gør forarbejdet godt nok? Dvs. undersøger hvad er markedet for salg af hvalpe og samtidigt gør opmærksom på at der kommer hvalpe med de her forældre?

    Mener at næsten alle hvalpene fra det kuld Cassi er fra var afsat inden tæven var parret, og det var altså ikke "billige" hvalpe der var tale om. Og det tror jeg skyldtes at man havde følehornene ude og der blev gjort noget for at skabe kontakt med potentielle hvalpekøbere.

    Jeg sagde ja til en hvalp fra det kuld i september efter at have mødt tæven og hvalpene var sat til at komme i januar(det blev så først til april).


  • #158   27. dec 2011 Lang tråd ..

    Som udgangspunkt mener jeg ikke man bør brænde inde med hvalpe hvis man har gjort sit forarbejde godt nok, og sørget for at undersøge markedet inden man bare parrer løs.

    Men naturligvis kan der opstå situationer hvor køber er nødt til at springe fra - og brænder man inde med en på forhånd bestilt hvalp synes jeg egentlig at det er OK at sætte prisen lidt ned, hvis en ny rigtig køber melder sig.

    Jeg har ikke for vane at spørge ind til pris, da den kke er et issue og stor var min overraskelse da også, da jeg i Tjekkiet hvor jeg var nede at kigge på Flax hørte prisen - 500 euro ! Billig hund - men sådan ligger priserne i Tjekkiet åbenbart.



  • #159   27. dec 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu De ligger normalt mellem 8 og 12 , men den parring jeg måske skal have fra kan blive dyre... Nej der er ikke mange der er opdrætter og den er ikke særlig udbredt.. De siger selv at det er pga dens ry, at den er reserveret og div. sygdomme der ligger til racen.. De har samme sygdomme som newf , men er mere åbne omkring dem.

  • #161   27. dec 2011 Hanne... Jo en hvalp med fejl bliver solgt med nedsat pris, men ikke de " rigtige"

  • #162   27. dec 2011 Charlotte, jeg synes nu det er lidt "nemt" at sige som du gør, idet du har en race, hvor alt har kunne sælges om det havde fejl eller ej - desværre hvad der sker med moderacerne.
    Ikke alle racer er modehunde (heldigvis) så det kan være sværere at få dem alle solgt, selvom man har gjort sit forarbejde ordentligt.

    Jeg kan sige, at indenfor min race er der nogle opdrættere der laver rigtig mange kuld om året og oversvømemr markedet - også af de kendte opdrættere. Når man som jeg så står som ny og skal have en fod indenfor, så kan det være svært at komme til for de store. Når man ikke har opdrættet før, så har man ikke "et navn" eller et godt rygte man man sole sig i.
    Skulel jeg have ventet med hvalpe til der var et marked, så vilel jeg aldrig være kommet i gang, så var min tæve blevet for gammel, så jeg måtte bare kaste mig ud i det og håbe på det bedste.
    Jeg kan så være glad for, at 4 af mine 5 hvalpe er solt inden de var 8 uger, hvor mange af de store og kendte sidder tilbage med rigtig mange hvalpe - men man skal altså igang og er man helt ny som jeg, så har man ikek altid en venteliste der går mange år ud i fremtiden.


  • #163   27. dec 2011 Kennelmor... Enig i hele dit indlæg ! det er så sandt som det er skrevet :o)

  • #164   27. dec 2011 Jamen du må da indrømme, at du har en moderace, og at alt har kunne sælges igennem flere år, det har så måske nok vendt igennem de sidste par år - men bare det at få fokus på racen, kan jo være svært for os med racer der ikke lige er inn.
    Jeg mener jo selvfølgelig ikke, at du kun har kunne sælge fordi du har en populær race, jeg ved godt at dine hunde er af meget høj kvalitet - men selv indenfor min race kan der godt sidde opdrættere tilbage med hvalpe af gode parringer, fordi der måske ikek er så stor efterspørgsel på racen.


  • #166   27. dec 2011 Jeg synes så også der er stor for´skel på om du avler på en lille race med små kuld eller stor race med store kuld...

  • #167   27. dec 2011 Ja også god pointe der Snow.

  • #169   27. dec 2011 Jeg er da enig i at man ikek sælger til hvalpekøbere man ikek finder helt rigtige uanset hvor mange hvalpe der er i kuldet og hvor svære de er at få afsat.
    Jeg har selv afvist to hvalpekøbere til min sidste hvalp, fordi jeg ikek fandt dem egnede.
    Jjeg vil så sige angående af venteliste på et kuld, jeg har desuden afvist fire der ønskede sig tæver, jeg havde kun to tæver i kuldet, så der var fire der blev skuffede og som ikek ville have en hanhund i stedet - så selvom man har købere nok på ventelisten, så går det ikek altid helt op.


  • #170   27. dec 2011 Bedste jeg har argumenteret omkring økonomi længere oppe. For mit vedkommende handler det om at få det til at løbe rundt, jeg er ike kså velhavende at jeg vil sælge med underskud. Desuden er der to års reklamationsret på hvalpene, så man bliver nødt til at have penge st til side, hvis der skulel blive noget.
    Får man et overskud ser jeg intet forkert i det, så har man næste gang råd måske at bruge en udenlandsk hund elelr tage på udenlandske udstillinger, et overskud giver nogle andre muligheder for ens opdræt, jeg tror de færreste kan bære kun at opdrætte med underskud.


  • #171   27. dec 2011 Charlotte, det kan godt være, at du ikke har ventelister, men vi nye får da hele tiden tudet øret fuldt med, at vi ikke skal sætte et kuld i verden, hvis vi ikke har køber til dem smiley
    Og det kan jo være et dilemma - man kan få flere hvalpe end forventet, man kan få hvalpe i "forkert" køn, nogle interesserede kan hoppe fra af forskellige grunde osv osv - det hele kan ikke altid gå op i en højere enhed fra dag 1, det kan godt blive et puslespil at få til at gå op.


  • #172   27. dec 2011 Men os andre der får større kuld end lige chi´erne kan jo ikek lave et kuld for at vi vil beholde det hele, jeg kan ihvertilfælde ikek magte at aktivere fem store hunde ud over de 3 jeg har i forvejen - der er mere arbejde med de store og meget aktive racer, om du vil det elelr ej ;-))))

  • #173   27. dec 2011 Jamen jeg kan jo ikke beholde et kuld på fem hvalpe Charlotte, jeg ville heller ikke kunne beholde bare 3 kuldsøskende som du har gjort - det ville være meget uhensigtsmæssigt, de ville æde hinanden, og de ville kræve alt for megen træning.
    Ringtræning og udstilling tæller ikke med som træning her, det er slet ikke nok og ikke noget de gider særligt længe, det er simpelthen for kedeligt og ensformigt. Det handler om lange gåture, mentalstimulering, lydighed osv - og det kan man ikke ordentligt med så mange unghunde af min race.


  • #174   27. dec 2011 Chardame: Du skriver at du kun sælger til folk, som vil have dine linier og har sat sig ind i dem.. fair nok, men det er nok de færreste der har dette og gør dette.. Det er jo håbløst at skulle sætte sig ind i måske 10 forskellige aner i en race man overhoved ikke kender og måske har aner i udlandet.. De fleste søger nok på en hund mhp sundheden og ikke udstillings egnetheden.

  • #175   27. dec 2011 Bedste... Kan sagtens se pointen i at gå op i linier som opdrætter og som udstillings-hundeejer, som vil noget med sine kommende hunde, men ikke som 1 gangskøber...

  • #176   27. dec 2011 For mig handler det slet ikke om, hvorvidt folk har sat sig ind i linier og sundhed, når de henvender sig her, for mig handler det om, hvorvidt folk vil egne sig til at have en hund, om de har hjertet på rette sted, om de har haft hund før osv.
    Jeg fortæller altid kommende hvalpekøbere om racen, om racesygdommene, om mine hundes sundhed, om deres mentalitet, om motion og stimulering osv osv - det er ikke alle der behøver at vide alt omkring racen for at købe hund her, men inden de køber hunden ved jeg ,at de er informeret og at de er indstillet på at yde det der kræves.
    Meget handler om kemi mellem mig og de interesserede hvalpekøbere. Mine hunde er primært familiehunde, jeg har ingen intensioner om, at folk skal bruge dem til udstilling og opdræt, det skal de kun gøre, hvis de har en interesse i det.


  • #177   27. dec 2011 Chardame... Trods store kuld, tror jeg ikke at man bare sælger til hvem som helst, eller dvs. det håber jeg da ikke.. Det er altid nemmere at sælge til flergangskøbere, da de " ved hvad de vil have" og kender racen og især indenfor newf. verden er mange gengangere...
    Nu hvor jeg kikker på ny hvalp, er der da ingen tvivl om at " vi" igen bliver vejet og bedømt.. Vi er vist ikke fundet for tunge *gg*


  • #178   27. dec 2011 :o))) Vi kontaktede gudskelov opdrætter før jul *loool*

  • #179   28. dec 2011 Der er slet ingen tvivl om det er langt langt nemmere at have hvalpe fra små racer end de store, både hvad angår aktivering og socialisering.

    Vi har prøvet begge dele og synes egent det er A pice of cake med de små racer i forhold.

    Vi bruger ikke ventelister, netop fordi folk kan have købt i mellemtiden, eller de vil have en tæve og vi får måske kun hanner, eller fordi tingene i deres familie kan ændre sig med tiden.

    Dog har vi altid fået solgt vores hvalpe til rigtig gode familier, om de skal udstilles eller ej går vi ikke så meget op i, vi går op i om det er det rigtige hjem til vore hvalp.

    Vi beholder en selv til udstilling og kan derved se og følge vores avl.


Kommentér på:
Priser på hvalpe

Annonce