{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Kan de godt lide det? {{forumTopicSubject}}

Kan nogle af jeres hunde egentlig godt lide at blive udstillet? Så lige et udstillingsshow fra USA her forleden, og syntes det ser rimelig anstrengt ud http://www.youtube.com/watch?v=K03_oO6ANIM&feature=related

Ikke ment noget ondt med det, men jeg ville føle mig rimelig dum at rende rundt i sådan en ring ;-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan de godt lide det?
  • #1   23. dec 2011 Hmm, syntes ikke det ser anstrengt ud ?

At du vil føle dig dum, har jo ikke noget med om hundene kan lide det eller ej, hver sin hobby :o))

Kan mine hunde ikke lide det , kommer de ganske enkelt ikke med, vores pige Shiner, feks. er ikke showgirl, og hun kommer ikke med mere..

Bubbie er total showgirl, og som flere dommere har kommenteret, en hund der forlanger opmærksomhed :o) Når der klappes i storring, giver hun den lige en takt mere ;o)

Manolito, bekymrede os lidt i starten, da han ofte stillede halen rundt og ned mellem benene, men efter lang tids observering, har vi fundet ud af at det er så snart han er opmærksom at han gør det, men han er total på og ikke trykket..

• #2   23. dec 2011 Syntes bestemt det ser anstrengt ud, hvorfor ikke lade hunden gå som det passer den ;-D Syntes det godt at man som opdrætter tager hensyn til at ikke alle ens dyr elsker at vise dem frem

• #3   23. dec 2011 Nu har jeg ikke set det du linker til.
    Men jeg kender rigtig mage hunde, der ligner nogen der elsker at løbe rundt i ringen- og handler der heller ikke laver andet.
    Når hundene kommer ind i ringen, er det som om der sker en forandring med dem. De bliver mere levende at se på (en hund der løber rundt, kan sagten se "død" og kedelig ud, hvis det bare ikke lige er noget den synes om) og rankersig op.
    Det skal da også siges, at disse hunde bliver ringtrænet.

• #4   23. dec 2011 Aqui ELSKER at blive udstillet. Han elsker, at der er mennesker og hunde omkring ham, og det bedste i hele verden er, når dommeren kommer hen og "rager" på ham, og han giver dem gerne et kys med på vejen, hvis han kan slippe afsted med det.

Jeg synes så til gengæld ikke at udstilling er særligt sjovt, men vi har da været afsted nogle gange, bare for at give Aqui oplevelsen.

Det skal så også tilføjes, at det foregår under mægtigt afslappede former, når vi er til udstilling i specialklubben smiley

• #5   23. dec 2011 Mette K

Hvor er det du ser at hunden ikke går som det passer den ?

Det er såmænd bare trænet hunde, man kan jo ikke have hunde løbende på må og få,trækkende afsted og i galop, eftersom det er hundens bevægelser og eksteriør der bedømmes ;o)

At der er en "bestemt" stil at udstille på, har meget med at gøre, at man ikke skal "rode" dommerens øje, og handler skal være så neutral som mulig, dette opnåes ved en "fælles Stil"

(Lige den bedste måde jeg kunne forklare dette på:o))

Man kommer ingen vejne ved ikke at lytte til sine dyr, for os er vores hunde de vigtigste og de skal ikke tvinges til noget de ikke kan lide...

• #6   23. dec 2011 Kunne bare ikke forstille mig en hund elsker det, en hund forstår jo ikke hvad der forgår, den ved jo ingen gang hvad et klap går ud på ;-D

• #7   23. dec 2011 M&R: hvis de gik som det passede dem, hvorfor er det så nødvendigt at hive sådan i snoren ???

• #8   23. dec 2011 Mette - Hunden forstå jo dybest set heller ikke hvad der foregår, når man er til lydighedsprøve. Men derfor er der mange af dem, der godt kan lide det alligevel.

Lanka (som jo ikke kan udstilles) ville HADE det. Hun bryder sig slet ikke om, at have så mange fremmede hunde og mennesker tæt på.

Men Aqui elsker det som sagt. Han vil altid gerne være med, hvor der er hunde og mennesker - og så elsker han at løbe, specielt sammen med mig. Så han har det som blommen i et æg.

• #9   23. dec 2011 Fatter så heller ikke man kan have sådan en pels på dem? Puuhh ha et arbejde

• #10   23. dec 2011 Mette K:
    Mht snoren, så er det ikke nødvendigvis fordi der bliver hevet i snoren.
    Tværtimod går hund allerede flot, og så ser en stram snor pænest ud.

Grunden til der bliver løftet på hovedet er for at vise ryglinjen.

Vi udstilte for første gang her i december måned, og det virker som om Balou elskede det, selvom mit hjerte hamrede afsted af nervøsitet!
    Vi fik os en særdeles lovende med hjem, og en 4. plads blandt bedste hanhvalpe ud af en hel del! Jeg var stolt! Både over mig selv, men også over min hund, det var første gang hvor der virkelig var pres på, og han klarede det så fint! Han logrede endda med halen ! smiley

• #11   23. dec 2011 Skal så lige sige at jeg aldrig har været til en live udstilling før, men regner med jeg skal når det igen kommer til herning ;-D

• #12   23. dec 2011 Min brors hunde elsker det og har siden de var hvalpe jo lært hvad det går ud på. Når ikke de er i ringen så bliver de luftet eller snorker i deres bure eller bliver nusset med.

Min hund ville ikke trives ved det.

Så så længe man tager hensyn og ikke tvinger en hund der hader det i ringen så synes jeg udstilling er megahyggeligt :o)

• #13   23. dec 2011
    *Ej en medløber*

Der er så væsentlig forskel på at kvæle hunden, og løfte hunden op i kæden og holde en strakt line... Jeg kan stadig holde en strakt line, og kun have fat med en finger, mine hunde bærer sig selv, men derfor vil jeg stadig ikke have hverken kæde eller snor flagerende..... Kæden af sikkerheds grunde, vil ikke løbe den risiko at en af dem smutter ud af kæden, samt for at fremhæve, snoren strakt for syns skyld.... Ikke noget værre end en slaskende line, når man er i bevægelse...

• #14   23. dec 2011 Jeg har været til skuer da jeg var yngre med vores berner og pyrener.. og de kunne godt lide det.. de hygge sig med og snakke med andre hunde og hvis de var rette gik de ind deres bur eller lå på en hehe.. og nu det jo ikk flere timer man løber rundt i den ring.

• #15   23. dec 2011 Ej en medløber : De to ting kan du da på ingen måder samligne ?? Her taler vi om hunde der HAR lært at gå på, og ikke AT lære dem det.

• #16   23. dec 2011 Ej en medløber : Det er da det han gør, og mener så flot han forklare i et program at det begrænser ilt tilførslen til hjernen, og det får dem til at slappe af.

Er ikke imod ham, han er dygtig men kan bare ikke råbe hurra for alle hans metoder.

• #17   23. dec 2011 Mette

Så kig på denne her istedet :o)

http://www.youtube.com/watch?v=8gB-ugqa74s

• #18   23. dec 2011 Man kan ikke få en hund til at showe og vinde hvis den ikke ka`li`det!

• #19   23. dec 2011 *Ej en medløber*

Skal jeg ikke kunne sige om han altid gør, jeg har trænet mine hunde længe før alverdens adfærdsguder blev berømte, og det har virket fint for mig, og mit behov, så ikke det store jeg bruger på at kikke på dem, men har da bestemt set klip hvor han gør, samt løfter hunden i kæden...

• #20   23. dec 2011 Jeg udstiller ikke - har blandingskræ - men jeg løber rigtigt mange stævner i agility og går også rally-prøver... Der går hundene jo heller ikke "som det passer dem naturligt"... de arbejder under nogle bestemte krav, som sporten har sat op og som jeg har trænet dem i....

Her er Karla til hendes allerførste rallyprøve nogensinde, sommeren 2010, nej hun går ikke naturligt (det gør man ikke når man går lineføring med kontakt), men der er vel ingen der vil kigge på hende og påstå, at det ikke er en glad hund der arbejder der?

http://youtu.be/8EL6UcBwiRs

De elsker det! Hvorfor skulle det ikke være det samme, når sporten er udstilling?

Kommentér på:
Kan de godt lide det?

Annonce