711 visninger
|
Oprettet:
Kan de godt lide det? {{forumTopicSubject}}
Kan nogle af jeres hunde egentlig godt lide at blive udstillet? Så lige et udstillingsshow fra USA her forleden, og syntes det ser rimelig anstrengt ud http://www.youtube.com/watch?v=K03_oO6ANIM&feature=related
Ikke ment noget ondt med det, men jeg ville føle mig rimelig dum at rende rundt i sådan en ring ;-D
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
At du vil føle dig dum, har jo ikke noget med om hundene kan lide det eller ej, hver sin hobby :o))
Kan mine hunde ikke lide det , kommer de ganske enkelt ikke med, vores pige Shiner, feks. er ikke showgirl, og hun kommer ikke med mere..
Bubbie er total showgirl, og som flere dommere har kommenteret, en hund der forlanger opmærksomhed :o) Når der klappes i storring, giver hun den lige en takt mere ;o)
Manolito, bekymrede os lidt i starten, da han ofte stillede halen rundt og ned mellem benene, men efter lang tids observering, har vi fundet ud af at det er så snart han er opmærksom at han gør det, men han er total på og ikke trykket..
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.127
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Men jeg kender rigtig mage hunde, der ligner nogen der elsker at løbe rundt i ringen- og handler der heller ikke laver andet.
Når hundene kommer ind i ringen, er det som om der sker en forandring med dem. De bliver mere levende at se på (en hund der løber rundt, kan sagten se "død" og kedelig ud, hvis det bare ikke lige er noget den synes om) og rankersig op.
Det skal da også siges, at disse hunde bliver ringtrænet.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
Jeg synes så til gengæld ikke at udstilling er særligt sjovt, men vi har da været afsted nogle gange, bare for at give Aqui oplevelsen.
Det skal så også tilføjes, at det foregår under mægtigt afslappede former, når vi er til udstilling i specialklubben
apr 2005
Hvor er det du ser at hunden ikke går som det passer den ?
Det er såmænd bare trænet hunde, man kan jo ikke have hunde løbende på må og få,trækkende afsted og i galop, eftersom det er hundens bevægelser og eksteriør der bedømmes ;o)
At der er en "bestemt" stil at udstille på, har meget med at gøre, at man ikke skal "rode" dommerens øje, og handler skal være så neutral som mulig, dette opnåes ved en "fælles Stil"
(Lige den bedste måde jeg kunne forklare dette på:o))
Man kommer ingen vejne ved ikke at lytte til sine dyr, for os er vores hunde de vigtigste og de skal ikke tvinges til noget de ikke kan lide...
jun 2009
jun 2009
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
Lanka (som jo ikke kan udstilles) ville HADE det. Hun bryder sig slet ikke om, at have så mange fremmede hunde og mennesker tæt på.
Men Aqui elsker det som sagt. Han vil altid gerne være med, hvor der er hunde og mennesker - og så elsker han at løbe, specielt sammen med mig. Så han har det som blommen i et æg.
jun 2009
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 493
Mht snoren, så er det ikke nødvendigvis fordi der bliver hevet i snoren.
Tværtimod går hund allerede flot, og så ser en stram snor pænest ud.
Grunden til der bliver løftet på hovedet er for at vise ryglinjen.
Vi udstilte for første gang her i december måned, og det virker som om Balou elskede det, selvom mit hjerte hamrede afsted af nervøsitet!
Vi fik os en særdeles lovende med hjem, og en 4. plads blandt bedste hanhvalpe ud af en hel del! Jeg var stolt! Både over mig selv, men også over min hund, det var første gang hvor der virkelig var pres på, og han klarede det så fint! Han logrede endda med halen !
jun 2009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Min hund ville ikke trives ved det.
Så så længe man tager hensyn og ikke tvinger en hund der hader det i ringen så synes jeg udstilling er megahyggeligt :o)
apr 2005
*Ej en medløber*
Der er så væsentlig forskel på at kvæle hunden, og løfte hunden op i kæden og holde en strakt line... Jeg kan stadig holde en strakt line, og kun have fat med en finger, mine hunde bærer sig selv, men derfor vil jeg stadig ikke have hverken kæde eller snor flagerende..... Kæden af sikkerheds grunde, vil ikke løbe den risiko at en af dem smutter ud af kæden, samt for at fremhæve, snoren strakt for syns skyld.... Ikke noget værre end en slaskende line, når man er i bevægelse...
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
Er ikke imod ham, han er dygtig men kan bare ikke råbe hurra for alle hans metoder.
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
Så kig på denne her istedet :o)
http://www.youtube.com/watch?v=8gB-ugqa74s
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
apr 2005
Skal jeg ikke kunne sige om han altid gør, jeg har trænet mine hunde længe før alverdens adfærdsguder blev berømte, og det har virket fint for mig, og mit behov, så ikke det store jeg bruger på at kikke på dem, men har da bestemt set klip hvor han gør, samt løfter hunden i kæden...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Her er Karla til hendes allerførste rallyprøve nogensinde, sommeren 2010, nej hun går ikke naturligt (det gør man ikke når man går lineføring med kontakt), men der er vel ingen der vil kigge på hende og påstå, at det ikke er en glad hund der arbejder der?
http://youtu.be/8EL6UcBwiRs
De elsker det! Hvorfor skulle det ikke være det samme, når sporten er udstilling?
Kan de godt lide det?