14.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Bløder fra endetarmen? Bløder fra endetarmen?

Jeg har lige brug for en (eller flere) second opinions....

Mit stakkels lille kræ bløder fra endetarmen, jeg ringede selvfølgelig med det samme til dyrlægen. Dyrlægen mener ikke det er akut og foreslår jeg ser tiden an til i morgen og giver noget smertestillende.

Oda har været lidt stille og ved siden af sig selv i dag. Hun har siddet meget ned på en lidt sjovt måde, og kørt enden lidt hen af gulvet (det kan hun godt gøre indimellem og jeg gætter på det er når analkirtlerne er lidt irriterede eller ikke er tømt af sig selv). Her til aften kører hun enden meget og jeg kan se hun pludselig trækker et spor efter sig. Da jeg tørrer det op kan jeg se det er blodigt og lidt brunt. Jeg forestiller mig selv det er analkirtlerne den er gal med og dyrlægen var enig og sagde jeg skulle se tiden an til i morgen hvor jeg kunne gå til egen dyrlæge.

Nogen der har erfaringer med dette/noget lignende?

På forhånd tusind tak!

Den bekymrede hundemor

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bløder fra endetarmen?
  • #2   29. dec 2011 Nu har jeg fået studeret hende lidt nærmere og kan se at hun bløder fra noget lige under/lidt ved siden af endetarmen og såvidt jeg kan google mig til passer det til analkirtlerne...

stakkels lille vaps

• #3   29. dec 2011 Det lyder som betændte analkirtler. Ring og få en tid hos dyrlægen imorgen smiley

• #4   29. dec 2011 Ja det er vel det - er det forsvarligt nok i forhold til hende at jeg venter til i morgen?

Hun bliver ved med at køre blodige spor henover gulvet og sætter pletter når hun bare sidder. Jeg har givet hende en smertestillende tablet fra tidligere som forhåbentlig kan lindre lidt....

• #5   29. dec 2011 Du har ikke noget kløestillende salve?

Ja, jeg vil nok mene at det kan vente til imorgen, men klart at det gør ondt og det klør.

• #6   29. dec 2011 Jeg har givet en tablet der hedder Onsior som er smertestillende. Jeg har desværre ikke noget kløestillende salve men det skal da ligge i hunde-emergency kit'et fremover smiley

Hun virker også ok udover det selvfølgelig generer, men hun kom farende ud da hun kunne høre jeg havde fingrene i hendes gottepose og ligger nu fint i sin kurv og gufler tørret kylling - det tager jeg som et godt tegn i det mindste.

• #7   29. dec 2011 Ja, hvis hun har det så godt, så bare vent til imorgen smiley

• #8   29. dec 2011 Kan du tage et billede?

• #9   29. dec 2011 Jeg har lavet et album og lagt et billede, det skulle ikke være til at misse - håber ikke der er nogen der bliver stødt smiley

Jeg var lige ude med hende og hun opførte sig normalt og "gøede som normalt" af en anden hund og Hun ligger nu og "slapper" af ser det ud til, men det er jo aldrig til at vide med en vaps, hun kan jo ikke fortælle mig hvor ondt det gør på en skala fra 1-10.

Tak for hjælpen.

• #10   29. dec 2011 Ja det var ikke lige så nemt at få stukket en iphone op i nummeren og tage billede med en hånd mens den anden havde fat i halen.

Synes også det ser ret ubehageligt ud, men vil på den ene side ikke fare til dyrlægen og tage tid fra måske vigtigere tilfælde og på den anden side vil jeg heller ikke lade være hvis det er nødvendigt smiley

• #11   29. dec 2011 Det ser også for mig ud til at være betændelse i analkirtlen....til dr. dyr i morgen og få det ordnet....held og lykke....;o)

• #12   29. dec 2011 Av av, stakkels vuf, god bedring, personligt havde jeg ikke ventet:) men jeg er også en værre pylle røv:)

• #13   30. dec 2011 Vi var til dyrlægen her til morgen og det drejede sig ganske rigtigt om en betændt analkirtel der også var sprængt. Dyrlægen gav et skud penicilling og de samme smertestillende som jeg havde i forvejen, så det havde ikke gjort nogen forskel at gå til vagtdyrlægen. Da der var hul på bylden og sekretet kom ud (udover hele mit gulv) ville han ikke trykke yderligere, da han mente det ville være for smertefuldt for Oda. Han har podet for bakterier som jeg ringer for svar for på mandag.

Så håber vi bare det går i orden og ønsker godt nytår til alle smiley

• #14   30. dec 2011 Rigtig fint....og så god bedring til din lille tøs.....

Kommentér på:
Bløder fra endetarmen?

Annonce