{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Nytår, helvede for hunde. {{forumTopicSubject}}

underskrift indsamling.
SKRIV UNDER :
http://www.onlineunderskrift.dk/underskriftsindsamling/2945-Dansk-Kennel-Klub/#div_signatures

Der er stadig alt for mange hunde, hvis hverdag er et helvede fra midten af november til langt ind i januar. Dyrlæger vurderer, at ca. 1/3 af landets hunde (dvs. ca. 180.000) lider alvorligt under skyderiet. DKK har rettet henvendelse dyrevelfærdsordførerne i Folketingets partier og stillet forslag om, at besiddelse og affyring af fyrværkeri kun bør være tilladt i nogle ganske få dage omkring Nytår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytår, helvede for hunde.
  • #1   30. dec 2011 Så har jeg skrevet under..

• #2   30. dec 2011 Dejligt, det er ligefør jeg overvejer en af de fyrværkerifri campingpladser, bare for at støtte de hunde der er bange for det..

Det er jo ikke kun hunde, men også alle andre dyr der lever i DK's natur..

• #3   30. dec 2011 Kanont, at du trods alt har fået svar fra nogen,
    jeg har naturligvis også skrevet under

• #4   30. dec 2011 Det kan godt være Sverige kun tillader salg og affyring i en kort periode, men der bliver altså fyret en den af alligevel i december, jeg tror ikke på man kan lovgive sig ud af det.

Tænker på de der bor i København og tæt på Tivoli, mon ikke de hunde er bange, de fyrer krudt af hele sommeren ogsp

• #5   30. dec 2011 Så har jeg også skrevet under.

• #6   30. dec 2011 Jeg tænker lidt i retning af det man har i forhold til f.eks. bygninger med stråtag..... Kan man ikke lave en regel der siger at der ikke må affyres skud/fyrværkeri i en afstand af f.eks. 50 m fra boligbebyggelse? og evt. undtagelsesvis nytårsnat fra kl 23.30-01.30

• #7   30. dec 2011 ved ikke om jeg kan skrive under , bor i norge... i går den 29,12,2011 kunne man købe fyrværkeri i norge... mener først det er lov til at skyde op fyrværkeri kl 18,00 til 02,00 på nyttårsaften... har hørt raketter i dag , men det var ikke meget og langt vækk fra...

synes det er meget godt at det kun er lov nyttårsaften smiley

• #8   30. dec 2011 marianne: Den norske lov lyder ganske fornuftig, men vi ved jo også allesammen, at det desværre ikke er alle, der overholder loven smiley
    Her er der også blevet skudt en masse af de seneste dage. Min søn og naboen vil også gerne skyde heksehyl af, men så sender jeg dem ned på marken, væk fra husene og dermed dyrene.....

• #9   30. dec 2011 Lars...skyder de af i TIVOLI fra formiddag til langt ud på natten???

Det gør de her og eksempelvis har jeg kun lige fået Sakki ud at tisse nødtvungent efter midnat og ellers ikke siden middag....ikke fair og enig med Mie, om at det mindst burde være tidsbestemt !

** Går ind for våbenhvile **

Ps. Har for længst skrevet under!

• #10   30. dec 2011 Vil også frygtelig gerne ha' den norske lov.. Og jeg har skrevet under for længe siden smiley

• #11   30. dec 2011 Jeg har skrevet under for længst, men nu er jeg faktisk blevet i tvivl. Da det startede i år, sad Polly og rystede hver gang, der var det mindste knald eller svusj fra en raket. Nu kan hun godt blive lidt forskrækket ved de store brag, men ellers ænser hun det nærmest ikke. Så erhjemme satser jeg egentlig på, det har været en glimrende træning frem mod selve nytårs aften i stedet for at helvede pludselig bryder løs 23.30 d. 31.

Folk måtte så til gengæld gerne lige bruge hovedet, når de kan SE, man kommer gående med en hund og vente til man er lidt forbi

• #12   30. dec 2011 Underskrevet og lagt på min fb profil

• #13   30. dec 2011 Maarianne K - jeg er i nogenlnunde samme situatiom. Her bliver skudt meget krudt og fyrværkeri i området, og min hun reagerer oftest bare ved at gø lidt.
    Forrige år blev jeg dog tosset og skældte helt vildt udpå nogle knægte, som smed kanonslag lige foran næsen på Keesha og mig, da vi kom gående på fortovet - også selvom jeg havde råbt til møgungerne først, da de havde smidt det første kanonslag smiley Det lykkedes mig desværre ikke at finde ud af hvor de bor eller hvem deres forældre er, ellers havde de sate'me fået med mig at bestille.....

• #15   30. dec 2011 Har IKKE skrevet under og har ikke tænkt mig at gøre det.

• #16   30. dec 2011 Fyrværkeri er noget skidt i mine øjne, er blevet ramt af forskellige ting 4 gange nu.

Hunden er ligeglad, JEG er ikke.

• #18   30. dec 2011 Jeg tror ikk på det kommer til og ske..

derud over mener jeg også i det fleste tilfælde er det er etspørgsmål om at få trænet hunde fra starten til tilvending. og jah nogle er bare bange og har angst for det. men jeg har haft 2 hunde som intet har sagt til det vi har endda gået ude i det og det her i byen hvor der lbliver skudt af hver aften. hos mine forældre har vi kun haft en som var lidt utryk men den lagde sig bare ned nå det var inde i stuen og slå der og slappede af

• #19   30. dec 2011 Jeg kan godt lide fyrværkeri men jeg kommer altid til og fyre det af selv.

• #20   30. dec 2011 Skriver gerne under men vil også sige at man kan gøre rigtig meget ved hjælp af træning og diverse hjælpemidler.

Oda fik en rigtig dårlig oplevelse for 2 år siden da hun blev passet af min mor Nytårsaften. Jeg havde instrueret om at de skulle gå ud med hende ved 5-tiden hvor der stadig var roligt men de gik istedet ud kl. 9 hvor hun blev skræmt fra vid og sans af et ordentligt kanonslag - hele aften tilbragte hun rystende under min mors seng. Sidste år var vi i udlandet, hvor der slet ikke fyres af og dermed ingen problemer var.

I mellemtiden har jeg anskaffet en lydtrænings CD og især december måned er brugt til træning. Efter noget træning har det resulteret i at Oda ligger stille og roligt og sover til fyrværkeri brag fra anlægget. Da vi var ude i går var der adskillige raketter og heksehyl på turen og hun reagerede stort set ikke - hundemor er MEGET stolt smiley

• #21   30. dec 2011 Jeg er heller ikke ude kl 12, det har været højlys dag de gange det er sket.
    Skal slet slet ikke ud om aftenen, vi har store vinduer smiley

Værst af alt ligner hele DK en ren svinesti dagen efter.
    Spild!

• #22   30. dec 2011 Caroline..

Nemlig man kan træne rigtig meget væk hvad det angår. =) Her løber vores gamle hund ud nytårs aften or rendte rundt ude i mave mens der var fuld gang i den.. det ravede ham da en høstblomst

• #23   30. dec 2011 Oda kommer nok ikke til at løbe rundt udenfor mens det foregår, men det er et stort fremskridt og er hun hjemme og hører et brag udenfor bliver hun heller ikke længere bange men lidt vred over der er noget der forstyrrer hende smiley

Lydtræningen kan jo nok ikke helt sammenlignes med kl 12 nytårsaften, men den hjælper nok meget, og med DAP, træning osv skal vi nok komme igennem smiley

• #25   30. dec 2011 sus - nej selvføgelig gør de ikke det - men de gør det da 2 gange om ugen, når de har åbent.

Du kan ikke lovgive dig ud af det her - der vil altid være mange der fyrer det af, og de skal nok få fat på det uanset hvad.

Kommentér på:
Nytår, helvede for hunde.

Annonce