{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Nytår, helvede for hunde. 2 {{forumTopicSubject}}

Igår lavede jeg et indlæg om en underskrift indsamling der skulle gøre, at man ikke måtte fyre af så mange dage om året..

Men mange skrev at jeg bare kunne træne min hund!!?
Hvad med de vilde dyr? der lever i DK's natur?
Hvad med køer, grise og heste?
Alle disse dyr bliver også skræmt fra vid og sans..

Er jeres dyr bange?
Hvilket dyr?
Hvad gør i ved det?
For de medicin?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytår, helvede for hunde. 2
  • #1   30. dec 2011 Ingen af mine dyr er bange,hverken hunde eller katten.. Så har ikke behov for medicin eller andet

• #2   30. dec 2011 har heste som står ude hele året rundt, og de bliver skræmt, men de har hinanden, og de falder til ro stille og roligt:)

så er der det med hundende..
    har to, og den første en voksen blandingshund, han er bestemt ikke vild med det, men dagende optil, hvis folk skyder lidt, beroliger vi ham bare, og går videre på tur, eller hvis folk er for tæt på, beder vi dem bare om at vente til vi er et lille stykke væk..
    men på selve aften får han lidt beroligende, (ikke at det virker)
    men så skruger vi godt op for musikken, og trækker gardinerne for de store vinduer.. og så siger han ikke så meget, men hygger bare rundt med resten af familien, og når vi så går ud og fyreraf, får musikken bare lov til at køre lidt, og det plejer som regel at gå det hele:)

min anden hund er en lille schæfer, og det er hendens første nytår, men vi har prøvet at fyre lidt af med hande i nærheden, og hun var bange først, men nu synes hun, at det er vildt spændende, og lorger glad med halen, og gør en smue bagefter af begejstring, og løber hen og tjekker det ud..
    men hver enkel hund er vel forskellig.. find den bedste metode for dig og din hund, det er jo kun en gang om året, så det skal nok gå:)

men held og lykke til dig og dine hunde:)
    og godt nytår:)

• #3   30. dec 2011 Samt da jeg havde mine små hingste basser,stod de altid ude på marken selvom der blev fyret af.. De for ikke rundt og kunne ha valgt at gå ind ind hvis de ville smiley men bor osse langt ude på landet,dog kan man høre og se når der blir fyret af i Slagelse..

• #5   30. dec 2011 Kaoz var da jeg fik ham, men jeg trænede bare videre med selvtillids- og tillidstræning, og så gik det som en leg =)

Vi lufter hund uagtet fyrværkeri... og også storm, torden og nærmest flodbølger.. Hvis jeg går, går hunden med og afspejler sig bare min sindstilstand..

Vi er rundet et hjørne netop som nogle børn fyrrede af, Kaoz uden line som vanligt - og på plads, rolig og fattet som altid..
    - Fyrværkeri er ikke noget vi bekymrer os om, og Kaoz´ ro fik sidste år fanget 2 løsslupne fyrværkeriforskrækkede hunde ved at blive sendt efter dem uden line =)

Om det skal gøres forbudt blander jeg mig ikke i; mig generer det som sådan ikke - men har til gængæld hjulpet med at træne 2 fyrværkeriangste hunde til at være nervøse ude, men rolige og sovende inde.. uden medicin =)

• #6   30. dec 2011 jeg kan godt se det er synd for hundene men jeg har godt nok nogle børn der ville være kede af der kun måtte skydes af en dag om året de når jo ikke og fyre det hele af nytårs aften og jeg kan da selv huske vi hyggede os ugen op til nytår med det... syntes det er et kedeligt tiltag/forslag for børnene

• #7   30. dec 2011 Ingen af mine dyr er umiddelbart bange for nytårsfyrværkeriet. Min hvalp er kun 10 uger, men er fyrværkeritrænet (via lydcd), siden han var spæd, og han har ikke reageret på "the real deal" - ikke engang da der blev smidt et kæmpe kanonslag hos naboen, mens vi var ude at lufte.

Men jeg er alligevel helt enig i, at nytårsfyrværkeri burde begrænses yderligere; ikke bare af hensyn til de tamme dyr, som er bange, men så sandelig også af hensyn til de vilde dyr, som ikke har nogen som helst mulighed for at blive "fyrværkeritrænet". Mine tanker går til den store mængde vildt i vores lokalområde hver nytårsaften og dagen op til og lige efter... hvor er det synd for dem.

Desværre har de færreste mennesker denne forståelse for dyrene... smiley

• #8   30. dec 2011 Lige et PS vedrørende børn: Nu har jeg ikke selv nogen af slagsen, men kunne man ikke lære børnene andre sjove traditioner omkring nytåret, de kan glæde sig til?? Her tænker jeg også, at det er et spørgsmål om "træning".... smiley

• #11   30. dec 2011 Karin hvorfor skulle de dog det de for kun lov og fyre lidt af i dagene op til nytår og selve nytår.... og nu bor vi i byen så der ikke nogen vilde dyr eller bondegårds dyr der bliver bange.... vi forbyder jo heller ikke hunde i dk fordi der er mange børn der er bange for dem....

• #12   30. dec 2011 jeg tror der er mange der har glemt hvordan der er og være børn og glæden ved og gå og hygge med vennerne omkring nytår....

• #13   30. dec 2011 Jeg har ikke glemt, hvordan det var at være barn nytårsaften. smiley

Men for mig var nytårsfyrværkeriet kun en del af glæden og spændingen - det handlede også om at pynte op, lave sjove lege og spil med familien osv.

Min pointe er, at vi som voksne selv i høj grad er medbestemmende i forhold til, hvad der er vigtigt for vores børn i forbindelse med de forskellige højtider. Det handler jo meget om, hvad vi vænner dem til og lærer dem er sjovt og spændende... hvis du forstår, hvad jeg mener?

• #14   30. dec 2011 hvis så bare folk begrænsede deres fyrværkeri til nytårsaften, men det starter jo længe før og tit også længe efter

jeg har 4 hunde, den ældste er angst og hun kan sagtens skelne mellem fyrværkeri fra cd eller tv og så den rigtige slags.
    nr 2 bryder sig ikke om det, men gemmer sig bare lidt.....
    nr 3 er fuldstændig ligeglad
    nr 4 vil gerne gø og det er jo også en form for stress

jeg går bestemt ind for forbud mod fyrværkeri.....ikke mindst som andre skriver for landbrugsdyrene og de vilde dyrs skyld.

selvom børn synes det er sjovt, så vejer hensynet for dyrene højere hos mig.

• #15   30. dec 2011 Louise det forstår jeg sagtens.... det var også vigtig for mig men jeg ved bare at når man er dreng er det ikke lige de ting man går op i.... ikke mine drenge i hvertfald...

• #20   30. dec 2011 Vores er total ligeglad og det samme er vores kat.. MIne heste har også altid været ligeglad.

Og jah man kan træne de fleste hunde til og være ligeglade.
    Ikke alle men de fleste kan man altså træne til og være ligeglade med det.

• #21   30. dec 2011 ´jeg bor i byen her på landet og der er blevet fyret af hver aften siden man kunne købe og di har ingen problemer overhoved

• #23   30. dec 2011 De fleste hunde kan med den rette træning godt trænes.

og nej ikk alle..

Og som sagt har jeg aldrig haft problemer med nogen af mine dyr katte som heste..

• #24   30. dec 2011 Vores hunde er ligeglade..

Men syntes ikke man kan tillade sig at kræve at andre skal indrette sig efter at nogle af os har dyr..
    Dyrene i naturen løber jo bare deres vej eller trygger sig.. Det er jo ligesom i jagtsæsonen..

• #25   30. dec 2011 Karin det er fint du ikke forstår det men herhjemme kommer børn i første række og dyr i anden række og det bliver der aldrig lavet om på..... og krudt hører sig nytåret til

• #26   30. dec 2011 tulle - er din hund bange for krudtet? eller den er bare ligeglad?

• #28   30. dec 2011 Nina hun er ikke vild med det men jeg sidder inde og slapper af med hende mens manden fyrer af med drengene og nå de fyrer lidt af her inden nytår gør de det når jeg lufter tulle om aftenen...... hun er ikke decideret bange bare lidt forvirret tror vi over hva det er der larmer

• #30   30. dec 2011 Linda vil det sige dine børn ikke må fyre af ????

• #31   30. dec 2011 Tulle - Så bliver der jo også taget lidt hensyn til hunden nu du bliver inde og er rolig =)

Skulle bare lige høre hvad "børn før hund" lige indebar =)

• #32   30. dec 2011 Nina .... selvfølgelig tager vi hensyn .... men men jeg forlanger ikke at alle andre i villa kvarteret tager hensyn det er os der har valgt og have dyr...

• #33   30. dec 2011 Tulle - jeg synes også ens hunde er eget ansvar, der er vi helt enige =)

Jeg har ingen meninger om, om det skal skærpes eller hvad der skal gøres, det generer som sagt ikke mig overhovedet, jeg tager bare forholdsregler og træner hvad der skal trænes..

Jeg føler med de hunde der lider, ingen tvivl om det.. Jeg hjælper gerne med træningen af de hunde i min nære omgangskreds der måtte være bange, for undgå det kan man jo ikke..

• #34   30. dec 2011 Karin - nu er verden jo bare ikke opbygget på tryghed og hensyn.. Derfor må man tage sine forholdsregler og træne så meget med sin hund (eller finde anden brugbar løsning) så den kan klare de ting som nu tilstøder den nytårsaften..

• #35   30. dec 2011 Men Peter på 12 år, er sikkert lykkelig. Han har for 15 ører erhvervet sig 150 heksehyl, som han nok skal more sig med det næste par timer. Og så længe børnene er glade, er alle vel glade.

Ja så skide værre da med om der er hunde der er panisk angste i 2 måneder. Bare børnene morer sig.

• #36   30. dec 2011 Nina jeg syntes da også det er synd for de hunde der er bange .... men jeg syntes bare at hvis man helt vil undgå fyrværkeri til nytår kan man flytte ud på jens tyndskids pløjemark....

jeg kender mange med bange hunde men de fleste løser det som os en ude og en inde og i de fleste tilfælde virker det fint....

i vores tilfælde har vi opgivet og træne det væk for hvis hun er ude prøver hun og fange det så det har ingen int smiler

• #37   30. dec 2011 molly Synes godt om

• #38   30. dec 2011 Ce nu skrev jeg ikke to måneder .....

• #39   30. dec 2011 og nu er det jo ikke fordi at børnefyrværkeri er det som gør det største udslag..
    Bliver hunden inde og man tager børnene 40-50 meter væk fra huset, så kan de dårligt høre eller se det..

• #40   30. dec 2011 Molly præcis.... hvis alle tager sine forholdsregler er det jo ikke den store katastrofe

• #41   30. dec 2011 Nej lige præcis.. smiley

Her skyder de der med C bomber, kanonslag, sejlgarnsbomber osv osv. men det er der jo ikke noget at gøre ved, så jeg kan ikke se hvad lidt knaldperler og faldskærmsraketter skader.. Vi tager vores forholdsregler herhjemme.. Nytårs aften får hundene ikke lov at komme ud, medmindre vi er med..

• #42   30. dec 2011 jeg synes ikke det er nogen god ide at i tager børnene væk fra jeres eget hus.......så går det jo bare ud over naboens hunde i stedet for

jeg ved bare jeg har en skrækslagen hund hver gang der lyder det mindste kanonslag....og jeg ved ikke hvordan jeg skal træne det væk...måske jeg ikke er dygtig nok og det så er min fejl at min hund er skrækslagen, tja det kan jo godt være

• #43   30. dec 2011 Connie - man kan jo stille sig midt på vejen smiley Så er man lige langt væk fra alle naboer smiley

• #44   30. dec 2011 Mine hunde tager nytår med sindsro.
    Tudeprinsen Chips er dog ikke begejstret for champagnepropper eller ting der siger bang, så lusker han af. Men der er ingen panik.
    Begge hunde får et lækkert ben der kan holder et par timer, så kan omverdene passe sig selv.
    Katten er liget gået i løbetid, så hun er verdensfjern og hormonforstyrret.

Mine kryb og kravl har heller aldrig lidt overlast af nytåret.

Tvivler på at landbrugsdyr lider overlast.

• #45   30. dec 2011 Connie, kan du ikke træne med en hundeproppistol og nogle udsædvanligt gode guffere, evt. at en anden skyder af med hundeproppistolen 50-100 m. væk, og gradvist gørre det sværere.

• #46   30. dec 2011 jeg synes bare jowina reagere så meget på et enkelt lille knald langt borte og så er hun overhovedet ikke modtagelig for guffer og som sagt, så kan hun snildt høre forskel på tv eller dvd lyd og den ægte vare

• #47   30. dec 2011 Jeg fyldte lommerne med lækkerier.. gik i fjerneste ende af venindens have - medbragte 100 helsehyl..

Veninden har sin hund i line, hunden har kendt mig fra den blev født (egen tæve som mor), og hun ved jeg er til at stole på og jeg har de gode kiks i lommen..

Der var intet hemmeligt over det jeg tændte, smed og spurgte "er du klar?" *hyyyyyl*
    - Og så blev hunden sluppet da jeg kaldte, kiksere blev uddelt og vi kiggede på det brugte heksehyl..

Det blev til en helt sjov leg for hende, hun ææælsker mad og mig, at jeg smed hvinende ting var da bare sært og spændende da hendes flugtreaktion var fjernet (hun blev holdt i linen når jeg skød af jo)..

En anden hund, angst schæfer blev trænet på anden måde, aldrig uden line og ingen mad..
    - Meget langsomt gik det fremmad, nu sitrer han kun lidt, men kan beroliges ved at have line på og en hånd på ryggen..

Arbejd med den hund du har, og lad være med at blive for modig og smart.. Ingen af de trænede hunde er glade for brag og hyl, men når jeg bare sidder og ser film (= rolig, ligegyldig og konstant), så ligger labbepigen sig bare ved mine ben, schæferen skal have line på, men så sover han også =)

• #48   30. dec 2011 Jeg konfronterer så hundene med frygten, men altid under omstændigheder jeg har fuldstændig kontrol over, ingen "hovsa, jeg var ikke klar", og ingen mistro til at det vil lykkedes, din sindstilstand er meget vigtig når man træner som jeg..

En angst hund er ikke i stand til at spise, så ved nogle hunde kan man ikke bruge mad som afledning..

Hvad der der kan gøres er, at du sidder dig ved siden af hunden, gerne i gangen med åben dør..
    - Masserer hundens krop blidt mens dfu taler roligt..
    Det kan let gå over og blive ynk, så vær opmærksom på de signaler du sender..

Det er ikke kun fyrværkeri jeg træner sådan, det er al angst =)

• #50   30. dec 2011 Bor heldigvis i en lille landsby hvor der er rimelig ro. Der skydes en smule af i disse dage men slet ikke noget der er overdrevet.

Der vil blive skudt lidt af ved naboen i morgen før eller efter de spiser da børnene jo gerne vil være med og ved midnatstid er det ikke sikkert de ikke allerede er gået kolde.

Og resten bliver så fyret af de næste dage.

Fordelen ved at bo herude er at alle de "unge" tager det sidste tog til en større by for at feste og fyre af og kl. 02.00 er der ro da alle børnefamilierne er gået i seng :o)

Har en kat og en hund der er ligeglade med fyrværkeri men føler med dem der har rædselsslagne dyr. Det må være forfærdeligt.

Jeg kan ikke se hvorfor der ikke kan laves en regel om at der ikke fyres så meget af. Fyrværkeri er forurening på SÅ mange områder. Støj og røg, (virkelig skidt for vores ozonlag) og så alt det skrammel som ingen rydder op efter sig de følgende dage ...

• #51   30. dec 2011 nu skriver folk om man ikke kan huske da man var barn og ung... koe, vi fyrede kun af nytårsaften, det var jo det der gjorde det specielt, ligesom juleaften er den ene aften hvao man får gaver udover fødselsdagen... specielle ting der hører til traditoner bliver udvandede og får mindre betydning jo mere tilgængelige de bliver og jo oftere man kan gøre dem...

Så for at slå 2 fluer med et smæk, at holde det specielt at det er nytår og fyrværkeri tid den 31.12 og for at afhjælpe dyrene, så mener jeg også at man skulle følge det tyske eksempel... og som en skriver, kan man ikke np at fyre det af den 31. så kunne man nok have sparet lidt penge der....

Og jeg har både børn (3) og hunde så det er ikke fordi jeg ikke forstår den ene part...

• #52   30. dec 2011 Jah her hos os høre det så også til på sankt hans aften der har vi hernede et fed opvisning med det =D

• #53   30. dec 2011 Jeg HADER det lort. Det er gået godt indtil nu. Men var i haven for en halv time siden med hundene da mine åndsvage naboer begynder at sende raketter op. . Zenta der gik rundt i haven og snusede, løb hurtigere end sin skygge hen til døren og stod og peb til jeg lukkede hende ind. Nu har jeg en rastløs hund der vader rundt og piver. Rejser jeg mig render hun mig i røven.

SÅ træls !

• #54   30. dec 2011 Hvis det kommer for tæt på, så får han et chok og begynder at gø. Altså.. Vaks o.o
    - Men ellers er der ikke noget. Han kan bare ikke lide at være alene i de mange brag nytårsaften.

• #55   30. dec 2011 Imorgen tidlig skal Muffi lege med sin bedste legekammerat.
    Og i morgen kl 15 henter vi svigermors hund, og en anden hund der er på besøg, og køre i hundeskoven og mødes med de andre.. så regner jeg med at de ikke opdager noget, og at de bare sover allesammen..

• #56   30. dec 2011 der er da ingen lov som siger man kun må fyre af nytårsaften men må da også de andre dage her ellers vil jeg da godt se den lov

• #57   30. dec 2011 MGMGB nej det er der ikke i dk.....
    '
    https://www.borger.dk/Emner/samfund-og-rettigheder/i-fritiden/Sider/fyrvaerkeri.aspx

• #58   30. dec 2011 Men det burde der være. Det er så træls.

• #59   30. dec 2011 Man må købe fyrværkeri i perioden 1/12 til 31/12, og det må affyres fra 1/12 til 5/1.

• #60   30. dec 2011 Zenta kan gå løs alle steder og gør der os. Men ikke nytårsaften. Det tør jeg ikke. Jeg stoler på hende og har styr på hende, men bare det at hun løber direkte forbi mig i haven og løber over til døren gør hun ikke skal være løs.

• #61   30. dec 2011 hundene ville da ikke blive mindre bange af de kun oplevede det en gang om året tvært imod....

• #62   30. dec 2011 tulle - sys så det er okay hvis det kun er den ene aften.

• #63   30. dec 2011 tja jeg syntes bare det må virke lidt voldsomt hvis det kun sker den ene gang om året.... men hva så med bryllup osv der bliver der jo også tit fyret af... skal det også til og være forbudt.....

Jeg syntes personligt vi er ved og forbyde hyggen og charmen ud af danmark

• #64   30. dec 2011 Os her. Så ville jeg vide det KUN var den aften og ikke mange mange dage.

• #65   30. dec 2011 Hyggen og charmen burde da ikke komme an på fyrværkeri. Men jeg syntes os der høre fyrværkeri til nytårs aften. Men ikke alle andre dage. Det er IKKE sjovt når man har en angst hund.

• #66   30. dec 2011 Connie, jeg vil gøre det som Nina forklarer det.

Få hunden til at forbinde knald og brag med noget godt, eller i det mindste noget ligegyldigt.

• #67   30. dec 2011 Jeg synes personligt ikke, at det er specielt hyggeligt, at der er fuldkommen tåget nytårsaften, fordi folk ikke fatter, at krudtet skal fyres af den dag og ikke alle andre dage i december. Så hellere kun have det en dag og få lov til at nyde fyrværkeriet fuldt ud, siden det jo er så flot!

• #68   30. dec 2011 http://www.youtube.com/watch?v=PJ4KNrOsRLU

RIGTIG GODT LYDTRÆNER!!

• #69   30. dec 2011 .

• #72   30. dec 2011 karin, ja det kan de sagtens..
    men når min han har været i hundeskoven imorgen,
    så tror jeg ikke genere ham (: der vil han bare sove!!

Altså, han kan ikke lide det. man han er ikke panisk, det var vores golden retriver. og hun fik beroligende, andet kunne vi ikke gøre. det kunne ikke trænes væk!! smiley

har så ondt af de hunde der er bange for det !

sys det er okay den ene aften, og jeg kan huske hvordan det var at være barn, jeg måtte KUN nytårs aften, og jeg er altså kun 19år gammel..

• #73   30. dec 2011 det står da højt og klart i loven, som jeg helt bestemt syntes at man skal følge.Mange andre ting som er ved lov, som en del mennesker ikke følger syntes jeg da ellers nok at folk her inde råber højt nok om.Så hvorfor ikke denne lov!Du må kun fyre fyrværkeri af i perioden 1. december til 5. januar. Resten af året er det ulovligt for privatpersoner at bruge fyrværkeri.

Kommentér på:
Nytår, helvede for hunde. 2

Annonce