8.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

lever, kogt eller bagt/tørret? lever, kogt eller bagt/tørret?

ja jeg har købt en lever i dag, og tænkte jeg ville lave den til gode godbidder til hundene til i morgen aften hvis de skulle blive utryk ved larmen.

men hvordan laver jeg dem bedst? og gerne nemmest og mindst lugtfri? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lever, kogt eller bagt/tørret?
  • #2   30. dec 2011 rå lever lugter ikke af alverden for mig, og det ville kaoz gå i døden for ; )

Så snart det bliver tilberedt vil det lugte, det kan du ikke undgå =)

• #3   30. dec 2011 tænker bare at hvis det er råt, så bliver det lidt klamt at have stående til lige at få en lille guf af et par gange om aftenen smiley

hvis det bliver tørret, hvordan gør man så?

• #5   30. dec 2011 Nej, det tørrer bare lidt..

Jeg har trænet flere svære ting med rå lever.. Og lækkert er det altså ikke, men SÅ klamt er det nu heller ikke ; )

Skal det tilberedes, så ville jeg dampe det..

• #7   30. dec 2011 Du skal nok ikke give hundene ½ kg lever på een gang, men du kan hakke og blande det med kogt ris, grøntsager, rugbrød m.v., fylde i marvben eller kong og komme det i fryseren. Så er der god beskæftigelse nogen tid. (gives direkte fra fryseren, så fyldet er sværre at få ud)
    Du kan også bage tern i ovnen et par timer ved ca 120 gr og komme i en aktivitetsbold i stedet for godbidder. Rå, tørret eller kogt lever i tern kan også spreders ud så hunden kan bruge tid på til at søge.

Det kan godt lugte lidt både at koge og bage/tørre lever, men en god emhætte synes jeg tager det meste af lugten.

• #8   30. dec 2011 http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=11036
    Det er absolut "mindst lugtfrit" hvis det virkelig er det du mente.... ;o)

• #9   30. dec 2011 tak skal i have,

normalt får de det også råt, altså de spiser jo alt deres mad råt smiley

syntes bare jeg ville have lidt lækkert til at tage opmærksomheden hvis de skulle blive utrykke ved situationen.

hehe lise, jeg mente jo selvfølgelig mest lugtfri smiley hehe, det andet giver ikke vildt god mening smiley

• #10   30. dec 2011 jeg har altid kogt det først ,når det var blevet, koldt bliver det skåret i små stykker så kommer de ind i oven og bliver tøret,,ja det lugter meget

• #11   30. dec 2011 Tommelfingerregel:
    Rå lever virker "befordrende" - hjælper altså på hård mave.
    Kogt lever virker stoppende - hjælper på diarré.

• #12   30. dec 2011 lever stinger, længere er den bare ikke smiley

jeg plejer at skører det i passende stykker og koge det en halv times tid, så på en bageplade i ovnen ved 150 grader i ca 45 min til de er mørke på ydersiden (husk at vende dem) men stadig bløde inden i
    de er fine til at fryse ned

min erfaring siger mig ar svine lever ikke er så hård for maven som kalvelever er

rigtig go fornøjelse smiley

• #13   30. dec 2011 tusind tak, jeg prøver selv om kæresten ikke er så glad for lugten smiley

det er også svine lever jeg har købt og regner med at når de normalt bliver fodret råt, så kan deres maver klare lidt mere.:)

Kommentér på:
lever, kogt eller bagt/tørret?

Annonce