{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.256 visninger | Oprettet:

Råd søges... {{forumTopicSubject}}

Hej...

Håber der er nogen der kan give et godt råd til hvad jeg skal gøre...

Sagen er at min lille skat har nu fået lopper og som førstegangshundeejer er jeg helt i vildrede over hvad jeg skal gøre nu..

Kort fortalt..

D.27.12. Sidder og nusser ham og mærker så nogle små klumper. Jeg kigger så og det ligner små sorte sandkorn og tænker det er skidt, kan ikke se noget udover det sorte..

D.28.12. Tager i maxizoo og petworld og får at vide det kan være loppe ekskrementer. Men de synes det var mærkeligt at det kun var lige over haleroden og han ikke kløede sig og der ikke var noget at se.. Men jeg vil ikke have lopper rendende på ham og i huset, så jeg vil behandle/forebygge det og får at vide at jeg skal bruge Frontline combo. For at være mere præcis er det Kl.17.00 jeg behandler ham.

Jeg gør så rent som en sindssyg og vasker alle hans kurve, sengetæpper jamen ALT hvad der overhovedet kan vaskes!

Han bliver redt godt igennem og klippet og jeg støvsuger nærmest hveranden time når jeg er hjemme og har gjort det siden..

D1.1. Jaaa så igår kigger jeg hans pels igennem og så ser jeg sku en lille loppe kravle rundt i pelsen 1 og der er meget mere af det sorte i hans pels nu og det har spredt sig flere steder!

Så er det lige der I kommer ind, HVAD HAR JEG GJORT FORKERT??? Og hvordan slipper jeg af med det...

-Enten har jeg givet ham det forkert eller virker det bare ikke..

-Kan jeg bruge loppeshampoo selvom han har fået pipetten og hvad er godt af loppeshampoo?

-og hvis han skal have en anden pipette fra et andet mærke, skal jeg vel vente de 4-8 uger med at give ham igen?

Skal siges at han ikke kløer sig mere end han plejer og det virker ikke som det er til gene for ham. Han bliver redt hele tiden og er klippet.

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges...
  • #1   2. jan 2012 Frontline combo virker ikke på mine hunde. Hvis de får lopper, bruger jeg kun advantage, og det er godt. Vasker hundenes ting, gør grundigt rent og mere har jeg aldrig gjort. Der går kun 1-2 dage, så ser jeg ikke skyggen af en loppe.

  • #2   2. jan 2012 ville lige se tiden an om ikke det hjælper, der er jo ikke gået så mange dage endnu - synes du har gjort det rigtige - køb evt en kæmmekam og red ham igennem og se om du får bid. De er som regel nemmest at se omkring klokkeværket, ørerne og halsen. smiley god jagt, det er SÅ klamt! du kan evt. også få noget til at sprøjte i kurven og på tæpper - det er som regel ikke hunden der har flest smiley


  • #3   2. jan 2012 Tak for hurtig svar..

    Jeg tænker bare der står det skulle virke inden for 24 eller var det 48 timer..
    Men det er ligesom blevet værre med det sorte..

    Der er ikke noget ved ørerne og halsen og har slet ikke været der. Det er kun ved bagpartiet og op ad ryggen... Kurve og tæpper er blevet vasket på 95 gr og har tænkt mig at gøre det hveranden dag indtil det er væk, selv vores sengelinned..

    Men mit spørgsmål igen kan jeg bruge loppeshampoo selvom han har fået pipetten?


  • #4   2. jan 2012 har du vasket hunden?
    For det må du ikke i 14 dage efter og heller ikke lige inden smiley


  • #5   2. jan 2012 Frontline Combo er desværre ikke længere 100 % virksomt - så selvom du har gjort det fuldstændig rigtige, så er det ikke sikkert du får max effekt af det.

    Jeg ville tale med en dyrlæge og blive vejledt i, hvornår denne vurderer at du kan give hunden et andet præparat.


  • #6   2. jan 2012 Hvad angår at vaske i loppeshampoo - normalt må man ikke vaske hunden i shampoo lige før og lige efter påførsel af pipette, men eftersom det alligevel ikke virker, kan du jo ligeså godt gøre det..

    Dog skal hunden stadig efter 48 timer have en anden type pipette.

    Alternativt capstar. - men tal med din dyrlæge.


  • #7   2. jan 2012 Når mine har haft lopper, har jeg også sprøjtet omgivelserne mod æg og larver eller med Trinol 810 ( http://www.trinol.dk/landbrug/insekter/trinol-810-insektmiddel-original.aspx).

  • #8   2. jan 2012 Hej.

    Tak for svar..

    Nej han er ikke blevet vasket før eller after behandlingen...


  • #9   2. jan 2012 Du kan give din hund CapStar (pille) hver anden dag (i alt fire gange).
    CapStar slår inden for en time de lopper i hjel, som er på hunden.
    Samtidig kan du give f.eks. Advantage (bruger jeg selv).

    Det eneste du får ud af at vaske hunden, er meget rene lopper smiley
    (Dette ifølge dyrlæge Hanne Hallsson).

    HUSK: Støvsugerposen er den rene kuvøse for opsugede æg og larver, så køb evt. et loppehalsbånd og klip en bid af og kom i posen eller smid posen væk.


  • #11   2. jan 2012 Brug evt. Bayvantic(dog ikke hvis du har kat) eller Advantage. Frontline virker rigtig dårligt på mange hunde.

  • #12   2. jan 2012 Så har jeg snakket med nogen fra maxizoo og dyrlægen vi bruger... jamen det er forskellige meninger de har.. Dyrlægen siger selvom det er blevet værre (mere loppe lort og jeg så en loppe) efter vi har brugt frontline,så virker det altså... Men hun sagde at hvis jeg absolut skulle vaske ham i loppeshampoo i dag.. Så skal jeg give ham en ny pipette 14 dage efter.

    Maxizoo siger at jeg skal vaske ham i mit eget shampoo.

    Til *Natravnen* vi har selv tidligere haft Hanne Hallsson som dyrlæge og det er også en anden mening..

    Kan I forstå nu hvorfor jeg bruger forummet til at søge råd??
    Der er så mange meninger og jeg vil gerne gøre det rigtige.. Derfor vil jeg høre/læse om dem der har været igennem det og måske bruge af deres erfaringer...


  • #14   2. jan 2012 Pia H..

    Tak for linket...



  • #15   2. jan 2012 Vi har prøvet den historie der to gange.

    Vi har boet i to dele af landet og har netop givet Frontline de to steder. Nr. to sted i håb om, at lopperne ikke vare resistente i det område.

    Det var de så, desværre.

    Og vi gjorde det, at vi vaskede hunden grundigt i almindeligt shampoo, lod der gå knap en uge, og så gav vi et andet middel, der så virkede.

    Med dyrlægen på råd begge gange, i øvrigt.


  • #16   2. jan 2012 Nu ved I hvordan det står til..

    Hvad vil I gøre bade ham i loppeshampoo i dag og give ham ny pipette (andet mærke) efter 14 dage?

    Eller se tiden an og give ham en anden pipette når det er tid?


  • #17   2. jan 2012 Tak *CH*...

    Igen der er forskellige meninger omkring emnet,men det er også noget i den stil jeg overvejer at gøre det på... Er ikke særlig tryg ved at måske vaske ham i loppeshampoo ved jo ikke hvad der er deri og så noget helt tredje oveni.. Ja jeg er sku forvirret men igen vil gøre det rigtige for ham...


  • #18   2. jan 2012 Capstar + Advantage + meget meget grundig rengøring + sprøjt med Trinol overalt og I burde være loppefri i løbet af få dage.

    Rengøringen betyder at alt der kan vaskes bliver vasket og at der støvsuges OVER ALT da loppeæg kan ligge i årevis og først klække ved optimale forhold. Her hjælper Trinolen også ...


  • #19   2. jan 2012 Der er ingen grund til at vaske hunden hvis man bruger Capstar

  • #20   2. jan 2012 Kan det capstar gives nu selvom han er blevet behandlet med frontline efter så kort tid? Ved ikke om der er forskel på det advantage og frontline...

  • #21   2. jan 2012 Sanne en almindelig shampoovask ville være med henblik på at vaske Frontline ud af fedtlaget, så man med god samvittighed kan give hunden et andet produkt :o)

    Men det skal naturligvis ikke være loppeshampoo, der bruges i den forbindelse :o)


  • #22   2. jan 2012 CH: Det er selvf. noget andet. Hvis man har været så uheldig at rende i Frontlinefælden skal det møg selvf. ud med gang vask i alm. hundeshampoo :o)

  • #23   2. jan 2012 Capstar er en pillekur og kan med fordel gives nu sammen med det du nu har givet vovsen.

    Capstar slår lopperne ihjel NU
    Advantage eller hvad du nu bruger smadrer loppernes formering (som jeg har forstået det)
    Trinol sikrer at lopperne slås ihjel så snart de overveje at forlade ægget.


  • #24   2. jan 2012 Jo der er forskel på Frontline og Advantage. Den vigtigste er at Advantage virker og det gør Frontline ikke. Derudover skulle Advantage være den mildeste af de cellegifte man bruger mod lopper.

    Meen cellegift er jo aldrig sundt.


  • #25   2. jan 2012 Okay Sanne og CH..

    Nu skal jeg lige være med så det vil sige at hvis jeg vasker ham i alm. shampoo så vasker jeg hele produktet væk og der vil ikke være mere i fedtlaget,så i realteten kan jeg godt give ham det lige efter han er blevet tør.... + de der capstar...


  • #26   2. jan 2012 Nå nu så jeg det for sent sanne at du skrev:-)

    Tak for kort beskrivelse af det..


  • #27   2. jan 2012 Jette, du kan ikke vaske alt ud - derfor bliver du nødt til at vente lidt tid. Jeg ventede som sagt en uges tid.

    Advantage slår også lopperne ihjel - derfor er en samtidig behandling med capstar og advantage unødvendig. Men jeg ville ikke tøve med at give capstar nu, og så trække den med advantage indtil det er sikkert at bruge.


  • #29   2. jan 2012 Pia, dengang Frontline virkelig virkede, der gik der 20 minutter fra påførsel til alle lopper var helt væk. Flere levende lopper på en hund flere dage efter påførsel, det er noget skidt.

  • #31   2. jan 2012 Pia, de midler har en repellerende virkning der betyder, at levende lopper fiser af hunden - og dem, der ikke gør dør.

    Virker midlet optimalt, så kan pupperne udvikle sig nok så lystigt i tæpperne uden at hunden bliver oversået med lopper.

    Det eneste der er et problem er, at der kan undtagelsesvis være en loppe det lykkes for at bide - og det dur ikke for loppeallergikere. For andre hunde er det ligegyldigt.

    I øvrigt anbefalede man førhen at man bruge Program Vet samtidig med et andet middel. Dette ødelægger loppernes evne til reproduktion ved netop at ødelægge skallen på puppen.



  • #33   2. jan 2012 Pia, hvis hunden er behandlet, så dør den når den kommer på den - eller fiser af igen.

    Hvad angår de tobenede... Jo det kan hænde, at de ryger på dem for en kort bemærkning. Men de formerer sig ikke.

    Faktisk har vi aldrig behandlet omgivelserne når vi har haft loppeangreb. Støvsugning og gulvvask er, hvad det er blevet til - alligevel er lopper ikke noget, der er et problem hos os.

    Selvom vi har udekatte, der selvsagt får lopper nu og da, så har vi ikke med nogen af vores 3 hunde haft problemer med lopper når de først er blevet voksne...
    Vi forebygger ikke med loppebehandling.


  • #34   2. jan 2012 Hvis du har mistanke om mange lopper i omgivelserne, kan du om natten stille en bred skål på gulvet med vand + lidt opvaskemiddel (dette for at bryde vandhinden).
    Sæt enten et alm. lys eller flydelys i.

    Lyset og varmen derfra vil i nattens løb tiltrække lopperne, som drukner.
    Mange har været overraskede over nattens fangst.


Kommentér på:
Råd søges...

Annonce