{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

foder, råd søges {{forumTopicSubject}}

vi så skal vi have en lille labrador retriver hvalp i formel 1. vi er rigtig glade og venter på den kommer hjem d. 3 februar. her kommer jeres mening eller råd ind. de fodre med royal canin hvor en 25 kg pose koster lidt over 500kr. det er ikke fordi vi ikke kan , men jeg synes det er mange penge for en 25kg sæk. er der nogle af jer der kender en side eller et råd om hvad vi skal gøre. for 500 kr er altså mange penge i min verden. det skal siges vi kan godt, men synes det er mange penge. og ja hunde er dyre da vi har 3 i forvejen;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder, råd søges
  • #1   2. jan 2012 Hmm.. Jeg giver 400 kr for 13.5 kg nu eller sådan noget.. Så hvis du kan få 25!!!! kg RC for 500 kr.. Ja så ville jeg fortsætte med det da.. smiley

  • #2   2. jan 2012 Ja jeg synes så at 500 kr. for 25 kg lyder helt vildt billigt

  • #4   2. jan 2012 Ja det er rigtig mange penge for sådan en gang L O R T. Nu vil jeg sige fra start af at vi har rigtig mange meninger herinde. Jeg søgte selv råd her og andre steder og valgte RC. Indtil min hund begyndte at døje med sin mave ( har intet med fodderet at gøre) derfor så har jeg måtte studere nærmere i fodder hvad der er i osv. Og siger bare føj hvor klamt. hvis en hund lever i naturen så får den kød smiley ergo så skal de også have kød. Det kød der er i er alt det vi mennesker ikke spiser rester, knogler, næb og klør osv. Jeg har købt fodder med 70% frisk kød i tyskland med gratis fragt smiley ellers råt kød på tilbud smiley




  • #5   2. jan 2012 tør foder fra aldi har vundet over mange dyre mærker i tyske test.

    dog er det sat udfra at din hund ikk har allergi overfor alle mulige ting

    har selv brugt det indne jeg gik over til barf.

    nogle gange med lakse olie på


  • #6   2. jan 2012 Det lyder for mig helt vildt billigt.

  • #7   2. jan 2012 Da jeg fodrede med acana, brugte jeg lidt over 500 kr for 13,5 kg. Det kan man kalde dyrt synes jeg :o)


  • #8   2. jan 2012 Vi fodrede før i tiden med et af "top-navnene", men så fik jeg et flip over de konstante stigninger der var og satte mig for at finde et andet foder, hvor pengene bliver brugt på FODERET og ikke på diverse all-inclusive-opdrætterture til udlandet og jeg ved ikke hvad.
    Nu fodrer vi med JOSERA, som koster 265.- pr 15 kilo. Vores sidste to hunde er vokset op på det fra 8-ugers alderen og står flotte, sunde, raske, lækker pels, godt skelet osv. De ELSKER foderet, og vi ELSKER resultatet.

    Tilfældigt eller ej, så er de to de eneste hunde, der IKKE har haft vokseværk i opvæksten.

    Vi skal have vores første kuld her i foråret, og hvalpene vil også få JOSERA, når skal ha den første faste føde.

    JOSERA fåes i flere varianter alt efter alder, aktivitetsniveau osv.
    Tjek det ud her: www.kromix.dk
    Derudover har de også stande ved DKK´s udstillinger. Det er manden i "dalmatiner-bilen" der er let at genkende ,o)

    Jeg er med på, at der (til en vis grad) er sammenhæng imellem pris og kvalitet, men man kan ikke bare regne med, at det dyreste foder nødvendigvis er det bedste til netop DIN hund, og så læne sig tilbage og klappe sig selv på skulderen.

    Der bliver tit vrænget på næsen, hvis man forsøger sig med de billigere alternativer der er til "top-navnene", men de kan til fulde være lige så gode.
    Det, som jeg vrænger på næsen over, er at høre at de kæmpe priser på foder skyldes de kæmpe summer der bliver brugt på markedsføring frem for forskning og forbedring, og det er grunden til, at vi skiftede.


  • #9   2. jan 2012 har lige været ude og kigge på hvalpe foder på 15 kg. til 179:)
    og snakkede både med forhandleren og dyrelægen, og det skulle være helt fint, som alt det andet:)


  • #10   2. jan 2012 lyder det vildt billigt. vi bruger Arion 15 kg for 400 kr (voksen) og halpe koster 450 kr for 15 kg

  • #11   2. jan 2012 Cæcilie T: Jeg ville ALDRIG fodre en hund med et så billigt foder. Slet ikke en lab, der kan have tendens til HD og AA.



  • #12   2. jan 2012 Nu snakker jeg om det til 179 kr for 15 kg


  • #13   2. jan 2012 Dyrlæger og foderhandlere er ikke de bedste til at rådgive omkring foder. De anbefaler jo altid egne mærker.
    Hos RC betaler du for mærket og ikke indholdet. Der er så meget skidt i deres foder.
    Du ku ligeså godt købe foder i fakta.


  • #14   2. jan 2012 Jeg kunne foreslå Tholo.

    Fornuftig pris og ingredienser efter min mening, væsentlig bedre end RC..

    http://www.tholo.dk/index.php?product_id=1888



  • #15   2. jan 2012 Synes godt nok det er billigt for 25 kg... Herhjemme fodrer vi med specific, hvor en pose på 13 kg koster 670 kr.

  • #16   2. jan 2012 Maria H> Nu er der jo ikke vildt mange hunde i naturen:-/ Så hvor har du den påstand fra? Altså at de lever af kød i naturen.. Hunde er omnivore, hvilket vil sige at de er "blandingsædere/altædene" og bør altså have en blandet kost bestående af både plantedele og kød.

  • #21   3. jan 2012 500 for 25 kg er vildt billigt, men dog er rc ikke et foder jeg ville bruge
    Jeg fodrer med wolfsblut omkring 400 kr for 13 kg hvis man bestiller hjem fra tyskland
    Herhjemme knapt 700 for samne 13 kg


  • #22   3. jan 2012 Du kan købe WolfsBlut som er et kvalitetsfoder i Tyskland til en god pris ex her tierspeisekarte, Healt24Food / FutterFreund

  • #23   3. jan 2012 Kathrine N.
    Tak lige mine ord smiley


  • #24   3. jan 2012 Kathrine N> Ha ha, du er dælme skarp! Hvad lever en hare af? Nemlig korn og planter osv. Eftersom der ikke er vildtlevende hunde i naturen er det lidt svært at sige hvad en hund i "naturen" ville spise:-/ Men hvis man f.eks. tager de store kattedyr, så spiser de altid maveindholdet på deres byttedyr. Og både zebraer, gnuer og antiloper græsser dagen lang og har altså på den måde et ret stort indholde af både plantedele og korntyper i mavesækken, som løven spiser. Jeg er skam godt klar over at de ikke de ikke render rundt og fanger Marie-kiks på savannen, men tak for dit informative svar:-)

    Hvorfor er folk i øvrigt så kornforskrækket? Hvad er det lige der gør korn så usundt????


  • #25   3. jan 2012 Nu ved jeg godt der der findes dingoer og andre vilde "hunde" i naturen, men deres liv kontra vores racehunde herhjemme er vidt forskelligt og kan ikke sammenlignes. Hvis man f.eks. satte en Golden Retriver løs i den Australske natur, så tror jeg det at den ville blive dødsyg af det føde den ville kunne finde, hvis den da overhovedet ville kunne finde noget.

    Men hvorfor er det egentlig altid at mennesker sammenligner med dyr i naturen? Vores hunde lever jo langt fra i naturen og har ikke gjort det i gud ved hvor mange generationer. Hvis man i øvrigt ser på nogle af de dyr i naturen, så lever de et langt mere usselt liv i naturen med sult og sygdom og lever ikke nær så længe som vores tamhunde og katte for den sags skyld. Så hvorfor stræbe efter at de lever så naturligt som muligt?


  • #26   4. jan 2012 Anja, bl.a. fordi der går mider i korn - og det er typisk disse mider hunde får allergi overfor. Desuden så er der så store mængder korn i visse fodertyper (selvfølgelig fordi korn er billigt), at det udgør hovedandelen af foderet, og ingen hund/kødæder i naturen ville spise korn som hoveddelen i sit foder.
    Og så kan hunden slet ikke udnytte denne store andel korn i føden, det kommer bare ud som ekstra output i den anden ende.
    Jeg foretrækker selv at vælge den andel korn min hund skal have, og den får de via godbidder samt kogte ris. Jeg ønsker ikke yderligere fra foderet.


  • #28   4. jan 2012 Kirsten R> Hmm, der skulle da ikke gerne være mider i! Det er der jo heller ikke i det korn vi mennesker spiser. Der KAN komme det, men så skal det jo kasseres. Det kan også sagtens være kød hunde bliver allergiske overfor. Min søsters gamle hund kunne f.eks. ikke tåle oksekød, men kunne godt tåle korn.


  • #29   5. jan 2012 Anja, når vi opbevarer hundefoderposer i åben stand, så længe som vi ofte gør, så vil der nemt kunne komme småangreb af fodermider. Det resterende hundefoder er jo ikke vacumpakket eller lign., pakken er under alle omstændigheder brudt, og når vi tager af indholdet dagligt kan en vis forurening ikke undgås. .

    Selvfølgelig er der hunde, der er allergiske overfor visse kødtyper. Men det forandrer jo ikke sagen, at hunde som hovedregel er kødspisere af natur.


  • #31   5. jan 2012 Krumme, ved det egentlig godt - men det bliver det ikke mindre kompliceret af. Det er jo ligesom med reaktionen på lopperne, der er det jo også tit deres eskrementer, der reageres på.

  • #32   5. jan 2012 Kirsten< Ja okay, selvfølgelig KAN det ske, men det må da være yderst sjældent! Jeg har i hvert fald aldrig oplevet det, hverken da jeg boede hjemme og havde hund eller med mine kattes foder. Jeg opbevarer mine kattes foder i en lufttæt fodertønde, og vasker tit målebægerne. Måske det er én af grundende til at jeg aldrig har haft mider i deres mad:-/ Syntes ikke at man kan sige at hunde som hovedregel er kødspisere. Det er et faktum at de er omnivore, og altså blandningsædere.

  • #33   6. jan 2012 Anja, starten på mideangrebene ser du slet ikke, og larverne kan i mange tilfælde være så bitte små, at mange ikke vil opdage det. Selvfølgelig ser man det, hvis det er en del "voksne" levende larver der kravler rundt, men små angreb opdager mange ikke.


Kommentér på:
foder, råd søges

Annonce