8. sep 2006 Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
kig her..slikker de nedre dele? {{forumTopicSubject}}
ja, vidste ikke lig hvad jeg skulle skrive i overskriften.
men har lagt mærke til at min tæve hvalp er begyndt at slikke meget på den nedre del. det sådan så nogle gange når hun går så pludselig sætter hun sig på røven og slikker.."som f.eks hvis hun var blevet stukket af noget og pludselig vender sig"..heheh..
nå men så har jeg så de sidste par gange kigget når hun har været ude og tisse. og kan som regel se en lille dråbe når hun har tisset "altså dernede". det så jeg så igen. men denne gang var dråben helt gul. betændt gul agtig farve..
samme farve som dengang vores han hud havde det der forhuds betændelse eller hvad det hedder..
også tænker jeg lidt..kan tæver få det?.. først tænkte jeg lidt løbetiden?. hun er 7 måneder og en uge. men syntes ikke jeg kan se tegn på dette. men hun slikker sig jo så os hele tiden..
hun tisser ikke mere end hun plejer..
, men ringer i hvert fald til dyrelægen og hører ad, men vil lige hører om nogle kendte til det. så jeg har mere at forklare dyrelægen...?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 55 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
charlotte og anita: vil det så ikke dryppe hele tiden eller? kan ´kun se det betændte når hun har tisset..
men ja dyrelæge må tjekke hende igennem..
sep 2006
hun spurgte om det ik var fordi hun var blevet mere renlig og gjorde sig selv mere ren. men det tror jeg ikke helt, fordi så det helt ekstremt..
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 332
Hendes tis ser helt normalt ud, meget klart. Og jeg vil mene at hun ellers har helt normalt afføring..
Fordi der umiddelbart ikke virker til at være noget galt så har jeg da ikke tænkt tanken hun måske er syg?
Hun er steriliseret...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.291
Min nu 7 måneder gl hvalp har haft 3 blærebetændelser, det ses altså ikke som en betændelse, det er meget mere tisseri og så er det bakterier i urinen der ses via en sticks prøve ved dyrlægen... men at se det som en gul betændelse der kommer med ud når der tisses, det har jeg aldrig oplevet...
Giv up date efter lægen, ikke ???
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.048
sep 2006
det har hun nemlig haft noget tid. vi barfer så hun får råt. hvilken hun egentlig er vild med..men hun har næsten ik gidet nærme sig maden. og gik fra det tit og gik derhen igen og kunne med nød og næppe spise det..
, kiggede lige før da jeg kom hjem og hun havde tisset. og der var det betændt gult..grunden til jeg blev ops er nemlig at jeg faktisk tit kigger dernede når hun har været ude får at tjekke at hun har tisset inden sengetid osv. og der har det været normal farve og nu det så gult.
en anden symptom var at hunden ik er meget for at hoppe i sofae eller senge eller andre ting fordi så gør det ondt..men det har hun bestemt ikke haft mindre lyst til hun hopper stadig rundt hehe
feb 2011
sep 2006
sep 2006
så, i dag var vi ti dyrelægen. Hun testede hvor langt hun er i cyklus ang løbetid og det ser ikke ud som om hun er i nærheden af denne.
men hun tog så nogle prøver og nellis som mange andre unghane noget skedekatar halløj..hun siger rigtig mange unge hunde har det og at de vokser fra det og ikke burde føle sig generet af det.
samtidig havde hun også betændelse dernede i for høj grad end hvad normalt er..
hun havde 39,1. Nå, men normalt behandler de det ikke, men i dette tilfælde gør vi fordi at Nellis tydeligvis er meget generet af det..i morgen slikkede hun sig så meget så hun blev lidt svulmet dernede.
Hun skal på antibiotika. Hun fik en sprøjte og skal have nogle piller 8 dage frem. også skal vi selvfølgelig holde øje med det dernede og hendes reaktion.
Hun sagde også at hvis nellis havde været i løbetid kunne det være livmoderbetændelse..men vi er ret sikre på at hun ikke har været det endnu.. men vi skal selvfølgelig være vakse..
så fik hun også en ormekur fordi hun har døjet med tynd afføring:)
feb 2011
Godt i kom afsted.... Lyder også som om det er fornuftigt at behandle, feber indikerer jo også infektion...
sep 2006
ellers var det meget normalt for unghunde og de burde vokse fra det..grundet antibiotikaen er det forhøjet bakterie tal og at hun er irriteret over det.. de 39,1 sagde hun at en hund gerne må have uden at have feber..
kig her..slikker de nedre dele?