7.425 visninger
|
Oprettet:
Hvor længe tager alene hjemme træning?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Med den gode gamle metode, hvor man er ude først 5 min, så 10 min, osv.
Hvor lang tid tog det for jeres hvalp før i turde lade den være helt alene i timer?
gode råd er velkomne også
God dag til alle!
mar 2009
Følger: 75 Følgere: 138 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 163 Svar: 12.843
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.158
Prøv dig frem, hvordan hvalpen reagere når du går..... Vil dog mene det er "normalt" tager fra 2-4 uger....
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 38
og hun render for det meste efter os når vi går rundt i lejligheden.
hun bliver 4 måneder d. 8/1..
og hun er en lille blanding af chihuahua og pomerian.
nogen der har erfaringer med disse hunde som måske kunne spille ind i træningen?
og mange tak for jer andre der allerede har svaret
jun 2011
Følger: 130 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
han fandt hurtig ud af vi kom igen, og det ikke var galt at være alene med de to søde vovsere vi også har
..
Min loke, (3 år nu) var min første hund, vi havde en weekend til at træne alene hjemme, og vi trænede og trænede og trænede, men han var så dybt ulykkelig at jeg måtte ringe til min bror og be ham passe ham den første uge jeg gik i skole. så snart jeg fik fri var det hjem og træne igen.. det gik dælme længe før han var tyg ved at være alene. skønt der var godbider, aktiveringbolde, puder tæprrer, mit tøj, min dyne. han kunne putte sig med og lege med. vil skyde på han stoppede med at pive efter 2-3 måneder.. heldigvis var naboerne rigtig søde, og min nabo havde en nøgle indtil min lejlighed, så når han kom hjem klokke 12 gik han ind til ham og gik en tur med ham.
jeg tog afsted klokken 8 og var hjemme klokken 2.
jeg har oplevet det har været meget nemmere når der er mere end en, for så de ikke helt alene i verden.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.972
Piber hun allerede så snart hun ikke kan se jer, så skal der skæres ned på tiden. Lia skreg som en stukken gris hver gang hun ikke kunne se mig også selvom der var andre til stede, så her lagde jeg ud med 1 sekund ad gangen. I dag er hun alene hjemme i op til 7 timer og der ligger hun bare og snuer.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
Der skal du så også have med i træningen at du lader som om du skal til at gå, dvs tager jakke på, ordner håret, tager dine nøgler osv, men efter at have taget det og gået et par runder i huset, hænger det på plads igen.. ALLE de ting du gør inden du skal ud af døren plus det m de 2 min ud og ind igen skal gøres mange gange dagligt. Så kan det ,hvis det en hund der ikke har store alene hjemme problmer i forvejen, gøres på en uge.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
Bare sådan noget som at gå på toilettet uden hunden får lov at komme med derud er også med til træningen
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 38
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 712 Svar: 4.023
Min kunne være alene 20-30 min da han var 10-11 uger og hurtigere meget længere. Pt har jeg ferie, men har vedligeholdt alenehjemme træningen selvfølgelig. Men han er nu knap 6 måneder og skal være alene her igen fra på tirsdag imens vi er i skole, alt fra 4-8 timer.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.611
okt 2008
Følger: 43 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.048
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 13
Da jeg skulle træne min lille hund gik der knap 14 dage
først med 5 min ude og så 10 min osv, men hver eneste hyl min hund så højt, at det lød som om den fik pryl, stakkel hund, jeg troede aldrig det ville blive godt, men så fik jeg et tip fra en jæger som altid har haft hund - han sagde at jeg skulle sætte radioen/computeren på P1 og så prøve med de 5 og 10 minutter igen - P1 fordi der snakker de enormt meget, der er ikke ret meget musik, det er mest sådan noget roligt snak og det gør dem trygge - det hjalp fluks og nu kan Charlie nemt være alene hjemme mens jeg er på arbejde...
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.757
Hvor længe tager alene hjemme træning??