3.932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

transport af hvalp transport af hvalp

Godaften. smiley
Jeg skal hente min lille hvalp næste lørdag (den 14.), og jeg skal køre godt to timer frem og tilbage, eller det vil sige min veninde kører hjem og jeg kører derop. Mit spørgsmål er så, hvordan er det mest forsvarligt at transportere den lille fyr hjem? Jeg har en transportbur til ham, men ville det være synd at proppe ham direkte i den efter han lige er blevet taget fra sin mor (han er 12 uger) eller hvordan?
Det er vel heller ikke forsvarligt at sidde med ham på skødet og vel heller ikke lovligt..

mvh Line

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  transport af hvalp
  • #1   5. jan 2012 Hvad størrelse er han?
    HVis muligt kan opdrætteren vende ham til at være i transportbur i bil inden turen. Er han en lille størrelse kan du have buret på skødet.
    Ellers kan du sætte dig på bagsædet og derved kan han stadig se dig, selv om han er i buret.
    Det er i øvrigt ikke ulovligt at kører med hund der sidder fri i bilen. Den må bare ikke kunne genere føren af bilen.

• #2   5. jan 2012 Jeg ville sætte mig med hunden på skødet, som jeg altid har gjort. Det vil også sige, at jeg får en anden til at køre. Husk at holde tissepauser engang imellem da det jo er en lang tur for sådan en lille gut. smiley

• #4   5. jan 2012 Han er en lille chihuahua, så det ville ikke være et problem at have ham på skødet. Troede jeg bare ikke man måtte smiley
    Vi har tænkt os at holde pauser, det er jo ligesom et lille barn, de kan heller ikke holde sig smiley

• #5   5. jan 2012 Ja vi er så frygtelige at vi sætter hunden i buret i bilen og så er det det...

Sidst havde vi 4½ timer fra opdrætteren og hjem og det foregik i buret for hundens vedkommende.
    Til at starte med peb han, men det holdt han op med.

• #6   6. jan 2012 Jeg har altid siddet på bagsædet med hvalpen på skødet.
    En hvalp vil altid være lidt utryg og ked af at være kommet væk fra sin mor, sine søskende og vante omgivelser, så jeg prøver at trøste ved at give den nærkontakt. Samtidig lærer den min lugt at kende og forbinde den med tryghed.

• #7   6. jan 2012 Jeg har siddet med dem på skødet og det må du godt.. men altså gør hvad i selv føler for sys ikk som sådan der er noget som er forkert(inde for de normale rammer) et transport bur ville også en ok..

• #9   6. jan 2012 Her ryger de også lige i bur! Og ingen "tissepauser", medmindre vi skal køre meget, meget langt.
    Tæppet fra opdrætter ind i buret og så hjem, hvor den kan starte sit nye liv.

• #10   6. jan 2012 vi er lige kørt ind i DK igen, efter at have hentet hvalp, 1300 km hjemmefra.... og her har hun kun været i bur, da vi skulle ind og spise... enten ligger hun ved mine føde, i mine arme eller sidder ved mine piger på bagsædet...

• #11   6. jan 2012 Han skulle da meget gerne allerede være vant til alle de ting der...
    Inden man sælger sine hvalpe har man jo sørget for at hvalpen er blevet fortrolig med støvsugere, biler, transporttasker/bure, børn gamle, hunde, tv, osv. osv. det er jo rarest for hvalpen at lære i så tidlig en alder som muligt, hvor den stadig har sin mor hos sig.

Personligt ville jeg ikke have nogle skrupler ved at transportere en hvalp i bur hjem i bilen.
    Mine bliver transporteret i transporttaske i fodbrønden i passagersiden.
    Eller i transportbur bagerst i bilen sammen med deres mor.

• #12   6. jan 2012 Og det er helt og holdent for hundenes egen sikkerhed.

Skulle man køre galt så er der større sikkerhed for at de overlever, hvis de sidder fastspændt.
    Fremfor at ligge og hygge sig på skødet, hvor chancen er relativt stor for at de bliver svært kvæstede når de hamrer op i forruden eller ind i nakkestøtte eller hovedet på en passager i bilen.

• #13   6. jan 2012 Hvis og når jeg har hentet hvalp, så sad guldklumpen sammen med mig foran og der blev kørt stille & roligt.

Lille myr var lige blevet taget fra sin mor og muligvis uafhentede søskende, så verden var stor og usikker - det bedste jeg syntes jeg kunne gøre for min hvalp var at sidde med ham/hende på skødet iført et varmt tæppe.

• #14   6. jan 2012 Mine har altid siddet i mine arme

• #15   6. jan 2012 Natravnen: jeg tvivler på Silje var utryk, for da jeg lagde hende på sædet i bilen ved siden af mig, sov hun med det samme - og det var hele turen hjem. Vi kørte i omkring 1½ time, og holdte én tissepause. Alt gik planmæssigt. smiley

• #16   6. jan 2012 Utryg*

• #18   6. jan 2012 Jeg har siddet med hvalpen i skødet. Mener hvalpen er mest tryg der frem for et fremmet bur i en fremmet bil.

• #19   6. jan 2012 Jeg ville tage snor på ham og så sidde med ham på skødet. Det har jeg tænkt mig at gøre med min lille Macy når jeg henter hende den 12. feb.! smiley
    Tillykke med ham og alt mulig held og lykke til jer smiley

• #20   6. jan 2012 Vi hentede vores hund i Ørebro, Sverige så vi havde 3,5 timers kørsel fra Ørebro til færgen, 3,5 timer på færgen og lidt over 1 times kørsel ekstra før vi var hjemme med Krøyer.
    Vi havde et transport bur med, som vi kunne bruge. Vi valgte dog at clippe bunden fra, som en af os havde i skødet hele turen, med en tissepause ca hver time da vi kørte.

Kommentér på:
transport af hvalp

Annonce