2.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvalp fra England, transport erfaring? Hvalp fra England, transport erfaring?

Sagen er den, at jeg, hvis alt går som det skal, skal have en lille tæve hvalp fra England engang næste år.

Men jeg har svært ved at finde ud af hvordan og hvorledes med transport. Selvfølgeligt er Opdrætter villig til at hjælpe, men jeg vil gerne høre andre om deres erfaringer mht. forskellige typer af transport til england og tilbage med hvalpen (planen er at jeg selv skal over for at hente hvalpen, så jeg også kan se opdrætters hunde osv.).

Jeg har lidt svært ved at vurdere om det er mest praktisk at køre hele vejen, sejle (taget i mende at hunden jo så skal være alene en stor del af tiden og det ikke er noget den er vant til, og det faktum at jeg bliver forfærdelig søsyg) - flyve (hunden skal også her være alene men turen vil jo så være lidt kortere og jeg bliver knapt så luftsyg som jeg bliver søsyg) eller i bil, som jo er noget af en tur at køre - kan på google se den til at være i hvertfald 15 timer lang.

Har du erfaring med transport fra england til danmark og hvilke en, eller kender du et sted, evt. rejsebureau, hvor det er muligt at planlægge en sådan tur, så må du meget gerne komme med input.

Jeg ville, havde det været muligt at få en hvalp fra Danmark jo nok have fået en herfra, men det er en umulighed desværre, pga. racen.

Håber nogen har nogle erfaringer på dette område de vil dele smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp fra England, transport erfaring?
  • #1   18. okt 2010 Hvad race drejer det sig, de fleste hvalpe er jo små, så jeg ville flyve

• #2   18. okt 2010 Hvis hvalpen vejer under 10 kg kan du have den med i kabinen under en flyvetur...

• #3   18. okt 2010 Hvis det er en 8 ugers hvalp, må man gå udfra at den er under 10 kg, og ja så må den være med i kabinen ved en del flyselskaber.
    Det ville nok være den løsning jeg ville vælge

• #4   19. okt 2010 Det drejer sig om en Tamaskan dog - den har vel en størrelse mellem en husky og en malamute, og en 8 ugers hvalp vejer ifølge opdrætteren omkring 10 pounds (det er ca det halve i kg.) men jeg er ikke sikker på at størrelsen er under de cm. jeg kunne finde på nettet.

Er der nogen af jer der har erfaring med at flyve?
    For så er jeg interesseret i hvilke selskaber, hvordan booking er foregået og gået, behandling osv.

• #5   19. okt 2010 Det er en rigtig flot hund. Hvad skal du bruge den til?

• #6   19. okt 2010 Selvskab og sport er planen.
    Den har en del kvaliteter som jeg sætter meget pris på i en hund.

Hvis alt går som det skal med hunden er det muligt den vil blive sat ind i alvsprogrammet for racen

• #8   19. okt 2010 @Debbie, Emma & Isabella
    Hvordan var det at køre bil derovre?
    Jeg frygter lidt at skulle skifte vejbane nemlig *rødme*

@HL
    Er dyrlægen I lastrummet? (eller har jeg læst forkert her)

• #9   19. okt 2010 hov

@Debbie, Emma & Isabella
    Ved du hvor jeg kan finde læsestof om at hvalpe ikke må medbringes i kabinen fra england?

• #10   6. nov 2010 Okay - hvalpen vil højest sandsynligt blive kørt til Holland eller Tyskland (ved den hollandske grænse) hvor jeg så skal afhente - her får jeg at vide jeg skal underkskrive nogle papirer fra rejsen ifølge dansk lov. Er der nogen der ved noget om det?

Og ja.. så er hvalpen blevet fremskudt lidt - til her til jul faktisk - da jeg fik tilbudt fra et af vinterens kuld i stedet for sommerens.
    Puha jeg er helt nervøs.

Kommentér på:
Hvalp fra England, transport erfaring?

Annonce